Norrköpingissä, täällä naapurimaassa, on ravintola, minne illalla kl 23 jälkeen ei pääse vieraat jotka ovat yli 35 v.
Jotkut iäkkäämmät ovat aikoneet kokeilla päästä sisään poikansa tai tyttärensä henkilöllisyystodistuksella. :-D
Joko Suomessa on jotakin vastaavaa?
Ikärasismia!
3
432
Vastaukset
- sarkikala
täällä on päinvastoin!
- Remmari
...on oikeus valita asiakkaansa. Ne ravintolat, jotka ovat toteuttaneet tätä oikeutta ulkonäön, iän, vaatetuksen tms. perusteella ovat kyllä kaikki menneet ennenmmin tai myöhemmin kumoon. Ne kaikki ovat saaneet niin huonoa palautetta julkisuudessa, että asiakkaat ovat loppuneet. (Se muuten on merkillistä, että iän tai ulkonäön tai vaatteiden perusteella saa estää sisäänpääsyn, mutta ei ihonvärin perusteella. Silloin se on rasismia. Rumaksi tai liian vanhaksi tuomitseminen ei ole.)
Ravintola, joka toimii tuolla periaatteella ei ole varmaankaan sen väärti, että sinne kannattaisi edes mennä. Tuskin vanhemman ihmisen on edes hauska olla sellaisessa paikassa. Ravitolatoiminta on niin suurta riskibisnestä, että tuo mainitsemasi ravintola toimii hyvin lyhytjänteisellä tavalla. Varmaankin se on jo varautunutkin siihen, että se joskus muuttaa nimensä ja profiilinsa.
Minua on aina hävettänyt jonottaa ravintolaanpääsyä. Se on jotenkin alentavaa. Tässä iässä en enää kaipaa mitään yökerhomeininkiä. Käyn vain hiljaisissa ravintoloissa, joissa on hyvää ruokaa.- guessWho
Olen usein ajatellut, että kannattaisikohan ikäihmisille perustaa oma ravintola, jossa alaikäraja esim. 55 vuotta. Se voisi olla jonkun olemassaolevan ravintolan sivuhuone, joka olisi pyhitetty meille rauhallisuutta toivoville. Ei olisi musiikkisaastetta, ehkä jotain klassista taustalla hiljaa soimassa. Ruoka-annokset olisivat vähän pienempiä ja kevyempiä kuin yleisissä paikoissa. Riittäisivätkö viinioikeudet alkoholipuolelta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706