kuinka paljon maksaa?

maikki

eli ensinnäkin olen 13-vuotta vanha ja en tiedä mikä jaloissani on vikana.. vika on kuitenkin jatkunut noin 3 kuutautta ja ne on kuvattu röngtenkuvalla ja otettu veri kokeet muttei löytynyt mitään. yleensä kipu vain pahenee kun liikun kunnolla esim koululiikunnassa.. eli en pysty kävelemään enää illalla lähes ollenkaan.. en tiedä olisiko kipu kasvukipu, mutta [b]auttaako akupunktio kasvukipuihin?[b/] ja kuinka paljon tälläinen juttu tulisi maksamaan?

12

5668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempiesi kanssa

      Ihan hyvä, että etsit vaihtoehtoa jalkojesi hoitoon akupunktiosta. Pyydäpä vanhempiasi ottamaan yhteyttä hyvään (kunnolla koulutettuun, koska alalla liikkuu paljon "huijareita") akupunktiotekijään. hinnasta en osaa sanoa, mutta jos apua saat ovat jalkasi varmasti sen arvoiset!

      • Jassu

        Hintahaitari on laaja... minulla halvin ollut 23€ ja kallein 60€. Halvin oli kyllä paras, oli hyvin koulutettu.


      • hyvinkin
        Jassu kirjoitti:

        Hintahaitari on laaja... minulla halvin ollut 23€ ja kallein 60€. Halvin oli kyllä paras, oli hyvin koulutettu.

        Li Nan Helsinki Mannerheimintie 87 B
        ottaa hoitokerrasta 23 € ja todella hyvä

        Muita akuliiton jäseniä
        http://www.helsinkiabc.fi/tlista.cgi?tid=53
        Tsemppiä-nuorena koin samaa ja isäni oli tarpeksi fiksu ja hieroi jalat joka treenin jälkeen. Nyt on noita Ice Cool jne


    • jojopa

      Kasvukipua ei ole koskaan ollutkaan, ei voi käydä kipeästi että kasvaa! SE ON ISKIASOIRE. JOHON EI OLE AKUPUNKTIOSTA JURIKAAN APUA.MENE KLASSISELLE OSTEOPAATILLE! Kustantaa noin 50 €.

      • Tero.Inkeri

        Enpä menisi tekemään tuollaisia "diagnooseja" ilman mitään perusteita. Alaikäisen ollessa kyseessä se on luultavasti vieläpä lainvastaista, ainakin täysin asiatonta. Voi olla että vaivat johtuvat kasvamisesta, mutta tietenkin voi olla jokin muu syy.
        Akupunktio on muuten erittäin tehokasta iskiakseen. Ammattitaitoisen hoitajan käytössä. Ei pidä puhua asioista, joista ei tiedä mitään.


      • jojopa
        Tero.Inkeri kirjoitti:

        Enpä menisi tekemään tuollaisia "diagnooseja" ilman mitään perusteita. Alaikäisen ollessa kyseessä se on luultavasti vieläpä lainvastaista, ainakin täysin asiatonta. Voi olla että vaivat johtuvat kasvamisesta, mutta tietenkin voi olla jokin muu syy.
        Akupunktio on muuten erittäin tehokasta iskiakseen. Ammattitaitoisen hoitajan käytössä. Ei pidä puhua asioista, joista ei tiedä mitään.

        Olisin niin mielelläni lukenut tutkimuksen kasvukivusta kuka ,missä ,miten se on tehty?
        Tähän mennessä päivän mennessä en sellaista ole käsini saanut.Eikä vielä ole tullut vastaan yhtään ns. kasvukiputapausta.Mutta kasvukivuksi diaknosoituja tapauksia kylläkin.Se sama vaiva seuraa hamaan hautaan saakka jos sitä ei lapsena hoideta kuntoon. Aikuisena sitä ruvetaan sitten nimittämään iskiasoireeksi.Yksistään akupunktiolla iskiasoiretta tuskin saadaan hoidetua. Mutta on klassisen osteopatian todella hyvänä tukena. Mutta sitä ns.kasvukipua ei ole ollutkaan koskaan edes olemassakaan.Ja heille joille on joskus "diaknosoitu" kasvukivuksi on tänäpäivänäkin sama oire olemassa.Mutta eri nimikkeellä.


      • Tero.Inkeri
        jojopa kirjoitti:

        Olisin niin mielelläni lukenut tutkimuksen kasvukivusta kuka ,missä ,miten se on tehty?
        Tähän mennessä päivän mennessä en sellaista ole käsini saanut.Eikä vielä ole tullut vastaan yhtään ns. kasvukiputapausta.Mutta kasvukivuksi diaknosoituja tapauksia kylläkin.Se sama vaiva seuraa hamaan hautaan saakka jos sitä ei lapsena hoideta kuntoon. Aikuisena sitä ruvetaan sitten nimittämään iskiasoireeksi.Yksistään akupunktiolla iskiasoiretta tuskin saadaan hoidetua. Mutta on klassisen osteopatian todella hyvänä tukena. Mutta sitä ns.kasvukipua ei ole ollutkaan koskaan edes olemassakaan.Ja heille joille on joskus "diaknosoitu" kasvukivuksi on tänäpäivänäkin sama oire olemassa.Mutta eri nimikkeellä.

        Et ilmeisesti todellakaan tiedä asiasta mitään. Potilas ei kertonut, missä kohdassa kipu ilmenee eikä muutakaan tietoa siitä, millainen tapaus on kyseessä. Näinollen minkäännäköisen diagnoosin tekeminen on mahdotonta, ja tapauksen määritteleminen issiakseksi osoittaa täydellistä ammattitaidottomuutta millä tahansa terveydenhuollon alalla. Tytön tapauksessa voi olla kyseessä esimerkiksi kasvukipu, jossa luut kasvavat nopeasti ja lihakset sekä jänteet eivät pysy vauhdissa mukana. Tällaista kipua voi esiintyä etenkin reisien etupuolella, mutta tietenkin myös pohkeissa. Pohkeissa voi olla myös kipua joka johtuu ns. penikkataudista. Yllä mainitsemani oireet eivät ole missään tekemisissä iskiaksen kanssa. Vaiva voi tietenkin johtua vielä useista muistakin syistä. Toistan vielä, iskiakseksi diagnosoiminen on pahanlaatuista puoskarointia sekä moraalisesti asiatonta toimintaa. Kehotan sinua, Maikki, keskustelemaan asiasta vanhempiesi kanssa ja päättämään heidän kanssaan mihin toimenpiteisiin ryhdytte jalkakipujesi kanssa. Akupunktio on tehokas hoito niin kasvukipuihin kuin penikkatautiinkin.
        Mitä tulee täysin toiseen asiaan joka tähän keskusteluun on sotkettu, eli iskiaksen hoitoon akupunktiolla, niin todetaan se nyt uudelleen. Akupunktio tehoaa vaivaan erittäin hyvin usein ihan ilman muita aputoimenpiteitä. Tietenkin täytyy olla tarvittava ammattitaito sen tekemiseen. Akupunktion apuhoitona voi toki halutessaan ja joskus myös tarvittaessa käyttää nikamien mobilisointia ja/tai manipulointia, halusi sitä sitten kutsua osteopatiaksi, kiropraktiaksi, naprapatiaksi, jäsenkorjaukseksi, naksautteluksi tai miksi kukin nyt haluaa.


      • jojopa
        Tero.Inkeri kirjoitti:

        Et ilmeisesti todellakaan tiedä asiasta mitään. Potilas ei kertonut, missä kohdassa kipu ilmenee eikä muutakaan tietoa siitä, millainen tapaus on kyseessä. Näinollen minkäännäköisen diagnoosin tekeminen on mahdotonta, ja tapauksen määritteleminen issiakseksi osoittaa täydellistä ammattitaidottomuutta millä tahansa terveydenhuollon alalla. Tytön tapauksessa voi olla kyseessä esimerkiksi kasvukipu, jossa luut kasvavat nopeasti ja lihakset sekä jänteet eivät pysy vauhdissa mukana. Tällaista kipua voi esiintyä etenkin reisien etupuolella, mutta tietenkin myös pohkeissa. Pohkeissa voi olla myös kipua joka johtuu ns. penikkataudista. Yllä mainitsemani oireet eivät ole missään tekemisissä iskiaksen kanssa. Vaiva voi tietenkin johtua vielä useista muistakin syistä. Toistan vielä, iskiakseksi diagnosoiminen on pahanlaatuista puoskarointia sekä moraalisesti asiatonta toimintaa. Kehotan sinua, Maikki, keskustelemaan asiasta vanhempiesi kanssa ja päättämään heidän kanssaan mihin toimenpiteisiin ryhdytte jalkakipujesi kanssa. Akupunktio on tehokas hoito niin kasvukipuihin kuin penikkatautiinkin.
        Mitä tulee täysin toiseen asiaan joka tähän keskusteluun on sotkettu, eli iskiaksen hoitoon akupunktiolla, niin todetaan se nyt uudelleen. Akupunktio tehoaa vaivaan erittäin hyvin usein ihan ilman muita aputoimenpiteitä. Tietenkin täytyy olla tarvittava ammattitaito sen tekemiseen. Akupunktion apuhoitona voi toki halutessaan ja joskus myös tarvittaessa käyttää nikamien mobilisointia ja/tai manipulointia, halusi sitä sitten kutsua osteopatiaksi, kiropraktiaksi, naprapatiaksi, jäsenkorjaukseksi, naksautteluksi tai miksi kukin nyt haluaa.

        NO tulihan se tunnustus sieltä kuitenkin.Sitä minä odotinkin tulevaksi.Ja olen edelleenkin sitä mieltä että sen nimistä kun kasvukipua ei ole olemassakaan. Kyllä minulla on tuhansia dokumentoituja tapauksia ollut hoidossani.Joten se siitä sinun arvioinneistasi.En alennu sinua arvostelemaan.


      • polvivikainen
        Tero.Inkeri kirjoitti:

        Et ilmeisesti todellakaan tiedä asiasta mitään. Potilas ei kertonut, missä kohdassa kipu ilmenee eikä muutakaan tietoa siitä, millainen tapaus on kyseessä. Näinollen minkäännäköisen diagnoosin tekeminen on mahdotonta, ja tapauksen määritteleminen issiakseksi osoittaa täydellistä ammattitaidottomuutta millä tahansa terveydenhuollon alalla. Tytön tapauksessa voi olla kyseessä esimerkiksi kasvukipu, jossa luut kasvavat nopeasti ja lihakset sekä jänteet eivät pysy vauhdissa mukana. Tällaista kipua voi esiintyä etenkin reisien etupuolella, mutta tietenkin myös pohkeissa. Pohkeissa voi olla myös kipua joka johtuu ns. penikkataudista. Yllä mainitsemani oireet eivät ole missään tekemisissä iskiaksen kanssa. Vaiva voi tietenkin johtua vielä useista muistakin syistä. Toistan vielä, iskiakseksi diagnosoiminen on pahanlaatuista puoskarointia sekä moraalisesti asiatonta toimintaa. Kehotan sinua, Maikki, keskustelemaan asiasta vanhempiesi kanssa ja päättämään heidän kanssaan mihin toimenpiteisiin ryhdytte jalkakipujesi kanssa. Akupunktio on tehokas hoito niin kasvukipuihin kuin penikkatautiinkin.
        Mitä tulee täysin toiseen asiaan joka tähän keskusteluun on sotkettu, eli iskiaksen hoitoon akupunktiolla, niin todetaan se nyt uudelleen. Akupunktio tehoaa vaivaan erittäin hyvin usein ihan ilman muita aputoimenpiteitä. Tietenkin täytyy olla tarvittava ammattitaito sen tekemiseen. Akupunktion apuhoitona voi toki halutessaan ja joskus myös tarvittaessa käyttää nikamien mobilisointia ja/tai manipulointia, halusi sitä sitten kutsua osteopatiaksi, kiropraktiaksi, naprapatiaksi, jäsenkorjaukseksi, naksautteluksi tai miksi kukin nyt haluaa.

        Minulla tuon kaltainen oireilu johtui lonkan ja polvien vierheasennosta jonka aiheuttajana on lihasjännitys. Minulle kerrottiin terveyskeskuksen fysioterapiassa, että vaivat johtuvat väärästä asennosta. Sain jumppaliikeet asennon korjaamiseksi, mutta en siihen mikä aiheutti väärän asennon.
        Nyt muutama viikko sitten kävin aivan muusta syystä method putkisto-tunnilla ja lonkkan liikkuvuutta parantavien liikkeiden ja venytysten jälkeen huomasin, että jalkojen asentokin oli parantunut.
        Terveyskeskusten lisäksi on siis parempi kokeilla jotain muuta hoitoa. Nimen omaan lisäksi, ei sijasta.


    • Beroccaa

      Kipeissä lihaksissa puutetta kalsiumista(Ca), kuparista(Cu),biotiinista(B-vitamiini) tai C-vitamiinista.
      Myös magnesiumista(Mg) puutetta lihaspistoksissa.

      Beroccassa on kalsiumia(Ca),magnesiumia(Mg),sinkkiä(Zn) ja B-C-vitamiineja.
      B-vitamiineja on kaikkia kahdeksaa.

      Kalsium(Ca) ja magnesium(Mg) ovat toistensa vastavaikuttajia.
      Kupari(Cu) ja sinkki(Zn) ovat toistensa vastavaikuttajia.

    • jnk

      minulla on myös ollut nyt vaihtelevasti jalat erittäin kipeät viimeiset puoli vuotta. olen nyt 20-vuotias, joten kasvukivuista tuskin on kyse. ;)

      mutta minulle diagnosoitiin penikkatauti eli lihasaitio-oireyhtymä, joka ärtyy erittäin pahaksi aina kun liikun tai urheilen. varsinkin ennen harjoituksia sijoittuva lämmittelyjuoksu on tappavaa jaloilleni. voisiko olla mahdollista että sinulla on myös penikkatauti? kipu tuntuu etusääressä.

      kuitenkin, asiaan. olen syönyt n.6 erilaista tulehduskipulääkekuuria ja nyt käyn akupunktiossa. ja se auttoi heti ensimmäisen kerran jälkeen. minulle laitetaan vain yksi neula molempiin jalkoihin ja tunnen heti kun paine laskee jaloissa. eli todellakin suosittelen sinulle sitä vaikka olisi millaisia jalkakipuja. itse käyn terveyskeskuksessa, joten ei se maksa edes kuin n. 20 euroa neljästä kerrasta.

      • MMkaa

        Mulla on ollu penikkataudin oireita jo kuukauden. Kun viime viikonloppuna vedin 10 kilsan lenkin ni se vain paheni. Kipua tuntuu myös portaita noustessa tai hyppiessä. Mutta en voi lopettaa juoksua, se on mun elämän tärkein juttu! Oon koukussa siihe niinku huumeisiin, pakko juosta joka päivä! Oon 13-vuotias ja oon harrastanu kestävyysjuoksua 4 vuotta. Aattelin kertoa jollekin. Kenelel pitäis? Liikunnanopettajalle, vanhemmille vai kavereille joiden kaa voi sit kertoo opelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe