Elämä on epäreilua

onneton

ja niin vaikeaa.. en jaksaa enää.. jos ei oo ulkonäköä eikä rahaa, niin ei saavuta elämässä mitään... miks joku syntyy rikkaaseen perheeseen niin kauniina ja sillä on aina kaikkea.. ja mulla ei oo mitään.. ja kaiken lisäks oon tajuttoman tyhmä.. miks elää jos ei saavuta elämässä ikinä mitään.. mitä järkeä...oon aina yksinäinen ja teet jotain tylsää työtä joka ei kiinnosta pätkääkään... haluun pois täältä.. mut en haluu kuolla.. vaan rikkaat ja kauniit menestyy ja kaikki rakastaa niitä. musta ei välitä kukaan.. oon ihan turha.. itkettää....:'(

33

2547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.e.j

      On asioita joihin emme voi vaikuttaa. esim ihon väri, ulkonäkö, vanhemmat,synnyinmaa jne. Mutta on asioita joihin voimme vaikuttaa. Jos haluaa olla rikas, pitää olla myös ahkera. Monet rikkaat ovat olleet köyhiä, mutta päättäneet tulla rikkaiksi ja ovat onnistuneet ahkeruudellaan. Itse en nää onnen tulevan rahasta. Rikkautta voi olla toisenkin laista. Kukin määritelköön sen itse. Itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, on mielestäni yksi rikkaus. Itsesäälissä rämpiminen voi tuottaa sairaanlaista tyydytystä, mutta onko se pitkänpäälle mukavaa? Se voi johtaa masennukseen. Masennuksesta toipuminen voi olla pitkä projekti. Rohkeus toimia niin ettei kiusaa itseään esim."tylsällä työllä". tai vaatimuksella "saavuttaa elämässä jotain". Nämä on semmosia itselle laitettuja rimoja joita täytyisi ylittää. Näitä rimoja tulisi tiputtaa. En ole pakotettu kestämään tylsää työtä, eikä minun tarvitse saavuttaa mitään. Elää vain päivä kerrallaan. Elämä itsessään tuo tapahtumia ja ihmisiä eteeni, kunhan suostun elämään. Jos piiloudun kotiin tai jään sänkyyni, unohdan olla mukana elämässä. Masennukseen kuuluu oireina ulkonäkönsä inhoaminen ja tyhmäksi itsensä ivaaminen. Ne on kuitenkin osoittautunut vain masennuksesta johtuviksi mielen vääristymiksi, jotka häviää toipumisen myötä. Jos jaksat, vilkaise http://tiedostamaton.net osio masennus

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin kirjoitettu. Se on juuri näin.

        Se tosiaan vaan pitäisi sieltä masennuksen suosta nähdä, mikä on se ongelma usein, miksi se on niin vaikeaa toimita noin.

        Kiitos!


    • del *.*

      olet saanut kuvitelman että elämän pitäisi olla reilua???

      Life is hard and then you die.

      Voisi oikeastaan kuvitella että elämä tulee aina olemaan epäreilua jo valmiiksi, niin sitten osaisi ehkä arvostaa niitä pieniä/suuria iloja.

      Vaikka kuulostaa naiivilta niin joka toukasta tulee lopulta perhonen.

      Voimia.

      t: Del

    • Nimetön

      Mistä olet saanut päähäsi, että rikkaat on onnellisia? Niitähän roikkuu kaulakiikuissa enemmän kuin keskivertopulliaisia!

    • ihminen

      voi olla noin surkee: en ole kaunis, rikas menestyvä... en halua elää tai siis en halua kuolla mutten muutakaan. Lähde, hyvä ihminen, vaikka Afrikkaan lähetystyöhön tai jonnekin muulle katastrofialueelle vapaaehtoiseksi, niin näet vähän elämää.... ja kuolemaa. Voi mitä ruikutusta ... maailmalla riehuu sarssit, lintuinfluenssat ym ja yksi pieni suomalainen täällä... olkoon ... hyvää yötä, nuku hyvin. Huomenna aurinko taas nousee!

      • sinne

        Afrikkaan, eiköhän siellä ole väkeä ihan tarpeeksi.


      • vaan
        sinne kirjoitti:

        Afrikkaan, eiköhän siellä ole väkeä ihan tarpeeksi.

        kaikki masentuneet. Joo kyllä siellä on ja siksi tänäänkin meillä on ihana Luojan luoma päivä täällä rakkaassa kotomaassamme Suomessa: on ruokaa, suojaa (vähän sateinen yö oli)... ei sotaa, kaunis luonto, vähän jähmeät mutta omat kotoisat lähi-ihmiset... Miksi emme nauttisi elämästämme juuri sellaisena kuin meidät on luotu. Juuri niin kauniina, rikkaana, terveenä ym eikä valiteta turhia... kun Afrikassa on niin paljon niitä surkemmin voivia - mutta iloisia ja kiitollisia - ihmisiä? Aurinkoista päivää masentuneille ja kaikille muillekin :)


      • pspsps
        vaan kirjoitti:

        kaikki masentuneet. Joo kyllä siellä on ja siksi tänäänkin meillä on ihana Luojan luoma päivä täällä rakkaassa kotomaassamme Suomessa: on ruokaa, suojaa (vähän sateinen yö oli)... ei sotaa, kaunis luonto, vähän jähmeät mutta omat kotoisat lähi-ihmiset... Miksi emme nauttisi elämästämme juuri sellaisena kuin meidät on luotu. Juuri niin kauniina, rikkaana, terveenä ym eikä valiteta turhia... kun Afrikassa on niin paljon niitä surkemmin voivia - mutta iloisia ja kiitollisia - ihmisiä? Aurinkoista päivää masentuneille ja kaikille muillekin :)

        meillä on myös lääkärit, lääkkeet masennukseen, terapiat ym ... afrikkalaisilla ei ole mutta heillä on kyky iloita ja arvostaa elämää, koska se ei ole ITSESTÄÄNSELVYYS. Se kyky meiltä suomalaisilta valitettavasti usein puuttuu. Hakekaamme siis onnellisuuspilleriresepti lääkäriltä!


    • Lootus

      Kyllä se itestään lähtee tuo elämään tyytyväisyys. Ei onni ole kauneudesta kiinni.Jos tuolla asenteella elämää jatkaa, niin ei ole koskaan tyytyväinen. Pitäis hakea sellasia pieniä itselleen mukavia asioita. Helpommin sanottu kuin tehty!

      • herätys

        Niinpä: minä joka olen käynyt siellä "kuoleman porteilla" nautin nyt valtavasti esim. kahvikupposesta meren ääressä ystävän kanssa. Ehkä se on niin, että todella täytyy olla ollut tunne, että menetän elämäni (esim. Afrikassa se on jokapäiväistä) kunnes vasta tajuaa, kuinka ihanaa elämämme on ja oppii nauttimaan siitä vaikkei olisikaan kaunis, rikas ja TÄYDELLINEN. :)


    • Luidzi

      Moikka. Musta sä olet ymmärtänyt elämän realiteetit oikein, luonto ei anna säälipisteitä.
      Jos syntyy heikkolahjaisempana kuin keskimäärin tarttee muita avuja kuten ulkonäköä rutkasti enempi kuin keskimääräinen henkilö.
      Se mihkä perheeseen syntyy auttaa myös etteenpäin elämän poluilla.
      Jos on heikkolahjainen ja vielä vähemmän kaunis/komea saa tosi julmaa kohtelua kanssa eläjiltään tyyliin "painu muualle kun oot noin rumakin" olet aivan oikeassa.
      Kiinassa tehtiin tutkimus jossa ulkonäkö oli tärkein kriteeri työnsaannissa, ja kyllähän meilläkin täytyy liittää valokuva jo monen firman työhaastatteluun.
      Myös sexi kuuluu nykyään kauniille ja rohkeille, tästä johtuu masennukset ja muut unihäiriöt ym.
      Yksinäisyys on tämän päivän kirous länsimaissa.
      Jos on vähemmän kaunis ja köyhä, niin "reikä päähän ja roskikseen"
      Tää on mun johtopäätös tästä asiasta.
      Tsemppiä kuitenkin sulle, kuiyteskin realiteetit on paras tunnistaa jo aikasessa vaiheessa ja mentävä lääkärin juttusille, että sais ees jotain apua ahdistukseensa.
      Tsemppiä, kummiskin sinulle.

    • voi että sentään

      Eihän se elämä reilua ole, myönnetään. Tiedän tunteesi aika hyvin, olen paininut saman ongelman kanssa kesän mittaan, on itkettänyt ja ahdistanut ja vaikka mitä. Tahtoisin vaan mainita, että millään noista mainitsemistasi ei ole mitään merkitystä. Minulla on tarpeeksi rahaa, teen ihan tavallista työtä, en ole tyhmä (vaikka haluaisin, silloin ei tarvitsisi murehtia kaiken maailman juttuja). Oikeastaan ulkonäkö on ainoa jota toivoisin saavani lisää. Ei minua silti rakasteta, ei kukaan välitä minusta ja minullekin tapahtuu ikäviä asioita. Elämä ei ole minullekaan mitään erikoisen huikaisevan hienoa, ei edes tavallisen mukavaa. En vaan enää jaksa sen takia itkeäkään. Joka päivä elän siinä toivossa että minulle tapahtuisi jotain mukavaa. Sen turvin jaksan täällä taapertaa :)

      Mutta oikeasti, ei ole mitään syytä käydä vähättelemään sitä että sinä koet elämäsi turhaksi, se on vakava asia. Siihen ei auta edes se että tietää Afrikassa ihmisten kärsivän pelkästään sen vuoksi että yrittävät elää. Jokaisen täytyy vaan löytää jokin tarkoitus ja mielekkyys elämälleen. Se saattaa kestää jonkin aikaa tai sitten ratkaisu piileekin ihan nurkan takana, mutta sitä ei vaan tiedä. Asioilla vaan on tapana järjestyä. Todella kulunut sanonta ja epäuskottavakin, mutta silti se on niin totta. Oikeastaan se on luonnonlaki. Sinun kannattaa vaan keskustella elämästäsi jonkun kanssa tai ihan vaikka täällä netissäkin. Jos olet masentunut (kuten näyttäisit olevan) kannattaa varata vaikka terveyskeskuksesta lääkärin aika ja keskustella masennuksesta sen kanssa. Mutta jos epäilet että se on vain jotain ohimenevää niin sitten ei auta kuin surra ja odotella niitä parempia päiviä. Tulet vielä saavuttamaan elämässäsi vaikka mitä. Jos ei nykyinen työ miellytä niin aina voi painua koulunpenkille ja opiskella tai vaihtaa vaikka työpaikkaa. Hommaa vähän muutosta elämääsi niin piristyt!

      • tavallinen dallaaja

        Tuo sinun viestisi alkuosa oli kuin suoraan minun entisestä elämästäni :) Ihan tavallista yksinäistä elämää, mutta sitten eräs vanha sairas mies antoi minulle tosi hyvän neuvon (tai esimerkin) miten voi toimia hyvänmielen levittäjänä ja saada itse PALJON antamalla hyväämieltä toisille. Hän otti taskustaan kultaisen kaulaketjun ja heitti sen kadulle, meinasin mennä nostamaan sen ylös, mutta mies esti ja sanoi "ei kultaseni, ei se ole poissa minulta, odotetaan ja tulet näkemään ihmeen" minua vaivasi kokoajan se että kohta joku huomaisi ketjun maassa ja ottaisi sen mukaansa. Jonkun ajan kuluttua katua asteli keski-ikäinen nainen totinen ilme kasvoillaan, sitten hän huomasi kultaisen ketjun maassa vilkaisi ympärilleen ja salaman nopeasti otti sen taskuunsa. Ihan pienen hetken ajan sain nähdä naisen kasvoilla ILON, ihan oikean aidon ilon, oikein sydämeni hypähti kun tajusin sen. Ehkäpä se nainen oli ajatellut niin kuin me useimmat muutkin, että miksi minulle ei tapahdu koskaan mitään mukavaa ja sitten VAU löytää yllättäen jotain kivaa. Olen alkanut toteuttaa itsekkin tätä hyvänmielen levitystä, sopiviin paikkoihin pudottelen pieniä kivoja esineitä "löydettäviksi". Hyvää mieltä voi levittää kivolla sanoilla ihan tuntemattomillekin. Ja HYMY jonka lähetät saa varmasti aina jonkun hyvälle mielelle. Hyvänmielen antaminen ei ole koskaan poissa sinulta itseltäsi, vaan saat sen kymmenkertaisena takaisin. Kokeilkaa :)


    • m28

      http://tiedostamaton.net/masennussyyt.html

      Hyvä kollega.

      Tärkeää on, että saat jalkasi maahan ja sen jälkeen selkäsi suoraksi.

      Lopeta itsesi vertaaminen muihin ja ole tyytyväinen itseesi juuri sellaisena kuin olet.

      Lääkäriltä saat apuja lisää. Tuskinpa kukaan YKSIN on voittanut masennustaan.

      Raha tai ulkonäkö ei ole yhtä kuin onni.
      Onni on sitä, että olet itse tyytyväinen itseesi.

      =)

      • Ilona

        Hmmm..kauneus ja hyvä taloudellinen asema ei kyllä valitettavasti ole oikotie onneen. Itse olen 20- vuotias tyttö, minulla on oma iso asunto, auto, paljon rahaa vaikken tee tällä hetkellä päätoimisesti töitä enkä opiskele, ja saan myös ihan päivittäin kuulla kehuja kauniista ulkokuorestani. Kyllä, pintapuolin kaikki on hyvin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kun sisällään kamppailee valtavaa ahdistusta vastaan.
        On minuakin elämä riepotellut, juuri ne asiat jotka itselleni ovat tärkeimpiä ovat saavuttamattomissa. Vaihtaisin tämän kaiken pinnallisen materian aivan heti pois, kunhan vain saisin tilalle rakkautta, välittömyyttä, sekä häikäilemättömiä ihmisiä.
        Minulle pintaliitoelämä ei vain sovi, se ei kaikkia autuaaksi tee. Onnen avaimet löytyvät kyllä aivan muualta.


      • Anonyymi
        Ilona kirjoitti:

        Hmmm..kauneus ja hyvä taloudellinen asema ei kyllä valitettavasti ole oikotie onneen. Itse olen 20- vuotias tyttö, minulla on oma iso asunto, auto, paljon rahaa vaikken tee tällä hetkellä päätoimisesti töitä enkä opiskele, ja saan myös ihan päivittäin kuulla kehuja kauniista ulkokuorestani. Kyllä, pintapuolin kaikki on hyvin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kun sisällään kamppailee valtavaa ahdistusta vastaan.
        On minuakin elämä riepotellut, juuri ne asiat jotka itselleni ovat tärkeimpiä ovat saavuttamattomissa. Vaihtaisin tämän kaiken pinnallisen materian aivan heti pois, kunhan vain saisin tilalle rakkautta, välittömyyttä, sekä häikäilemättömiä ihmisiä.
        Minulle pintaliitoelämä ei vain sovi, se ei kaikkia autuaaksi tee. Onnen avaimet löytyvät kyllä aivan muualta.

        Ihan niin kuin 20 vuotiaalla ei voisi olla muka omaa asuntoa ja autoa. Kyllä voi. Minulla on kaksi autoa ja asun omakotitalossa, sekä omistan 15 sijoitus asuntoa PK seudulla ja rakennutan tällä hetkellä hyvillä ja kasvavilla asutuskeskuksilla 25 omakotitaloa myytäväksi. Olen hyvännäköinen ja kavereita on paljon. Asun talvet aina muualla, joskus Espanjassa joskus Floridassa ja joskus Brasiliassa aina mieleni mukaan. Koko omaisuuteni arvoksi arvioisin n. 240 milj. €


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin kuin 20 vuotiaalla ei voisi olla muka omaa asuntoa ja autoa. Kyllä voi. Minulla on kaksi autoa ja asun omakotitalossa, sekä omistan 15 sijoitus asuntoa PK seudulla ja rakennutan tällä hetkellä hyvillä ja kasvavilla asutuskeskuksilla 25 omakotitaloa myytäväksi. Olen hyvännäköinen ja kavereita on paljon. Asun talvet aina muualla, joskus Espanjassa joskus Floridassa ja joskus Brasiliassa aina mieleni mukaan. Koko omaisuuteni arvoksi arvioisin n. 240 milj. €

        Kommenttisi on puhdasta ilmaa, tai kaasua.


      • Anonyymi
        Ilona kirjoitti:

        Hmmm..kauneus ja hyvä taloudellinen asema ei kyllä valitettavasti ole oikotie onneen. Itse olen 20- vuotias tyttö, minulla on oma iso asunto, auto, paljon rahaa vaikken tee tällä hetkellä päätoimisesti töitä enkä opiskele, ja saan myös ihan päivittäin kuulla kehuja kauniista ulkokuorestani. Kyllä, pintapuolin kaikki on hyvin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kun sisällään kamppailee valtavaa ahdistusta vastaan.
        On minuakin elämä riepotellut, juuri ne asiat jotka itselleni ovat tärkeimpiä ovat saavuttamattomissa. Vaihtaisin tämän kaiken pinnallisen materian aivan heti pois, kunhan vain saisin tilalle rakkautta, välittömyyttä, sekä häikäilemättömiä ihmisiä.
        Minulle pintaliitoelämä ei vain sovi, se ei kaikkia autuaaksi tee. Onnen avaimet löytyvät kyllä aivan muualta.

        "Minulle pintaliitoelämä ei vain sovi,"

        Mikset kertonut, että syy siihen on se, että olet vuosiluonteeltasi härkä, joka kaipaa uskollisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin kuin 20 vuotiaalla ei voisi olla muka omaa asuntoa ja autoa. Kyllä voi. Minulla on kaksi autoa ja asun omakotitalossa, sekä omistan 15 sijoitus asuntoa PK seudulla ja rakennutan tällä hetkellä hyvillä ja kasvavilla asutuskeskuksilla 25 omakotitaloa myytäväksi. Olen hyvännäköinen ja kavereita on paljon. Asun talvet aina muualla, joskus Espanjassa joskus Floridassa ja joskus Brasiliassa aina mieleni mukaan. Koko omaisuuteni arvoksi arvioisin n. 240 milj. €

        Mutta onko sinussa elävää ja tuntevaa ihmistä? Näytät pelkältä materialta ilman sielua.


    • timanttimies

      se on nykyää yksinkertasta ja edut on samat ko suomes

    • Anonyymi

      Elämässä saa ne kortit kuin saa; se on jännittävää, ja sitä pelataan. Huonotkin kortit voi pelata hyvin, ja hyvät kortit huonosti, ja lopulta se on voittaja, joka pelaa paremmin, vaikka häviäisi. Elämän isoja ongelmia on, kun haluaisi tehdä niin paljon, ja siihen ei ole aikaa.

      Miksi valittaa jos luonto pätkii sitä? On paljon ikävämpiäkin asioita, ja niistäkin moni selviää ja luo itsellensä elämän. Jos on terve, ja on jopa elämän mahdollisuudet, niin on typerää valittaa. Elämä on paljon kovempaa monelle ja vanhetessa, saati sitten muualla päin planeettaa.

      • Anonyymi

        Ymmärrät sitten kun elämä laittaa sinut jostain (muustakin kuin muiden "typeryyksistä") valittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrät sitten kun elämä laittaa sinut jostain (muustakin kuin muiden "typeryyksistä") valittamaan.

        On olemassa myös ihmisiä, joita elämä koettelee, mutta eivät silti pahemmin valittele.
        Itse olen myös sitä mieltä, ettei joka asiasta valittelut erikoisemmin auta, joten olen mieluummin valittamatta.

        On myös ihmisiä, jotka valittavat ihan vain valittamisen " ilosta ", vaikkei edes aina olisi aihetta tai syytä valittaa.
        Ja kertoohan valittaminen jotain ihmisestä itsestäänkin, jos jatkuvasti valittaa, on kai aika negatiivinen asenne kaikkeen, ja myös negatiivinen, paha olo itsellä koko ajan.
        Negatiivisilla ihmisillä ei paljon ilon aiheita riitä.


    • Anonyymi

      Ei ole nälänhätää, ei sotaa, terveyttä on, ja tilanne suht vakaa. Ei pitäis olla valittamista.
      Tiedän erään kuvan, missä muija valittaa sormessaan olevaa haavaa, ja sanoo, ettei kukaan ymmärrä häntä. Mies, jolla selkä puolillaan puukkoa, kirvestä yms. nostaa hänelle hattua, ja yrittää kertoa myötätunnostaan.

    • Anonyymi

      Yksi tapa, jolla ihminen voi ottaa selvää itsestään, on mm. luoda oma mielikuvituskansa. Minä tein sellaisen, kun tajusin, että on tiettyjä asioita, jotka ovat lähellä elämääni, etenkin tietyt sanat. Jokainen tuntee vetoa tiettyjen heimojen tai kylien nimiä kohtaan. On tiettyjä kirjaimia, jotka valitsee ennemmin.

      Niistä kokosin kertomuksen, joka nyt etenee toisessa osassa. Mainittakoon, että olem puuelementti, jolle yhteiskuntaan liittyvät asiat kuuluvat. Kiinnostaa myös mystiikka. Esim. juutalaiseen papin nimikkeeseen (kohen) kuuluvat sanat tietyissä maissa vetävän puoleensa. Samoin eräät Khazarien kaupunkien nimet, ja myös tuo itse nimi. Kirjaimet A, ja varsinkin K, Z ja D ovat minun juttua.
      Olen kuin sininen planeetta, joka tuottaa elämää ja uusia kulttuureja. Olen kuin itsenäinen valtio (luonneidentiteetti), joka taistelee itsenäisyytensä puolesta.

      • Anonyymi

        "Niistä kokosin kertomuksen, joka nyt etenee toisessa osassa."

        Juttu alkoi siitä, että USA:ssa oli eri kansoja, jotka pakenivat majavasotien aikana lounaaseen, alkoivat kutsua itseään tietyllä nimellä, ja vaelsvat preerialle, ja sieltä lähtivät kohti Aasiaa ja Eurooppaa. Tämä on saanut minut tutustumaan Japanin, Kiinan ja Venäjän historiaan, ja olen löytänyt tosi hyviä kuvia. Nyt alkuperäinen kansa on vähentynyt minimiin, koska klaanit tulivat tilalle (nyt yli 4000). Ja miten tuo luku on mahdollinen? Käymällä läpi kaikki maailman kaupunkien ja kylien nimet, nimien kiinnostavuuden ja kauneuden perusteella.
        http://www.fallingrain.com/world/a/

        Erikoisuus kansalla on se, ettei se ole sidottu nykyaikaan, vaan jokainen saa siellä elää sitä teknistä aikaa kun haluaa, vaikka kivikautta, rautakautta, tai 1950-60 lukua. Hallitus ei myöskään ole yksi virallinen, vaan vieressä on myös siviilihallinto, mihin menevät vähemmän koulutetut, mutta yhteiskunnan asioista kiinnostuneet.
        Kuvat joita olen löytänyt, etenkin thaimaan temppeleistä, ovat olleet niin kauniita, että olen vuodattanut ihastuksen kyyneliä. Tämä kansa ei ole sidottu "omaan kulttuuriin", vaan se ottaa parhaat palat muista kulttuureista, ja tekee niistä vielä parempaa.

        Kun näytin muutaman muokkaamani kuvan (erään klaanin linnakkeen sisältä) eräälle psykologille, en ole ennen nähnyt niin voimakasta reaktiota - hän mykistyi. Hän ei kyennyt tekemään muuta kuin viittomaan, ja tuijotti silmät tapillaan, mikä viittasi siihen, että olin onnistunut paremmnin kuin hyvin. Kyseessä on Wat Chantaramin temppelistä tehty kuva. Luultavasti hän ei ollut ennen sellaista nähnytkään.
        https://1drv.ms/u/s!AuTS4XmRyTxrhmEUe7W9XpwlnwNW?e=IZ6Bnv
        ja
        https://1drv.ms/u/s!AuTS4XmRyTxrhmKa5iamEk1eOY51?e=7ac6nh

        (Ei noihin kuviin tarvi kun photosoppia)
        Samankaltaista reaktiota veti pari työvoimatoimiston virkailijaa, jotka huokailivat ihastuksesta ja valittivat nautinnosta ääneen miten ihanaa näkivät. Tämä kaikki tosin vain omaa luovuuttani, jonka "tähtien antama ohjelmointi" on minulle asettanut, ja minä se ottanut vastaan.

        Tämän takia lainaan erästä sitaattia:
        "Kaiken suuren ja kauniin tässä maailmassa
        on luonut pelkkä ajatus tai tunne ihmisen sisimmässä.
        Kaikista unelmistamme voi tulla totta,
        jos meillä on rohkeutta tavoitella niitä.
        Kaikki on mahdollista, tosin mahdottoman toteuttaminen
        vie vain hieman enemmän aikaa.
        Katso mitä haluat, ja voit saavuttaa kaiken haluamasi."


    • Anonyymi

      Elämä on epäreilua sen puoleen, että me emme tunnu saavan mitään tunnustusta siitä, mitä olemme tehneet.
      Missä on tunnustuspalkintomme ja arvomerkkimme?

      https://en.wikipedia.org/w/index.php?go=Go&search=Awards and decorations of the&title=Special:Search&ns0=1

    • Anonyymi

      Aika vanha postaus, mutta sanottakoon sen verran, että se ei ole kenenkään vika syntyä köyhään perheeseen. Pienellä ja tylsälläkin työllä voi laittaa rahansa poikimaan, jos vain jaksaa nähdä sen vaivan ja vähän panostaa esimerkiksi ruoanlaittoon. Se on rentouttavaa puhdetta ja puhtaat raaka-aineet ei paljoa maksa. Monipuolista, halpaa, värikästä, täyteläistä ja ravinteikasta kotiruokaa. Sen parempaa ei ole.

      Mitä kauneuteen tulee, niin kauneus on katsojan silmissä. Yleensä jo hymy lisää viehättävyyttä monin kerroin.

      Molemmat asiat on hoidettavissa. Rahan takia ei ainakaan kannata masentua.

      • Anonyymi

        Ongelma on paljolti siinäkin, etteivät monet tiedosta tilaansa. Heillä ei ole, eivätkä osaa etsiä välineitä, joilla muuttaa sitä, mikä on muutettavissa, ja he hädintuskin edes tietävät, mikä on muutettavissa.
        Elämä tarvitsee kehittyäkseen muutosta. Mutta miten ehdottaa tai tarjota kenellekkään mitään, jos ei tunne tätä? Vähän väliä saa lukea miten mm. valitetaan epäsopivista lahjoista. Ja toinen ihmettelee, koska ei näe lahjassa mitään vikaa. Tämä kertoo luonneidentiteetistä - ette voi tarjota afrikkalaiselle grönlantia, ettekä eskimolle Etelä-Amerikan sademetsää.

        Kuten sanoin, monet eivät tiedosta tilaansa. He eivät kykene tiedostamaan sitä. He eivät ymmärrä elävänsä edelleen kivikautta sen puoleen, mitä osaavat. He eivät tee itselleen vaatteita, eivätkä ruoka-aineksia. Joku toinen tekee, ja ne, jotka myyvät tuotteita, saavat rahaa mm. siitä, että pitävät yllä taantumusta - "lehmä / lammastilaa". Se, joka uskaltaa verrata itseään sorkkaeläimeen, on lähempänä ymmärrystä. Onhan tunnettu sana "muu"...

        Se, missä tyytymättömyys näkyy, ja kaipuu yhteisöihin, käy kaavamaisten jengien kautta, se ilmenee kadulla - nuorethan ovat maailman toivo ja tulevaisuus. Vai ovatko? Jengeissä näkyy taantumuksellisuus. Kivikautisilla heimoillakin oli järjestys ja periaatteet. Jengeillä ei ole kun alue, jota merkata kuin koira.

        Kun katsot hautoja, missä ovat saavutukset? Syntymä- ja kuolinaika, siinä kaikki? Ja hallitus pitää yllä tätä. Minusta esim. tuntuu, ettei minulla ole mitään mahdollisuutta ottaa osaa päätöksentekoon, saati vaikuttaa juuri mihinkään paitsi tietokoneen ja netin kautta. Mitä se on?! Se on "päättäjien kyvyttömyyttä hoitaa asioita" -tulos.
        Luulevatko päättäjät, keitä he sitten ovtkin, ettei meissä ole järkeä? No, mitä jengin pomo saisi aikaan eduskunnassa? Mitä siviili ja käsityöläinen tietää sota- ja ulkopolitiikasta? Ei mitään, kunhan vain saavat valittaa, että paha tuo ja tuo, jota mediassa käsketään osoittaa sormella, nykyään se on kuulemma Putin ja Venäjä. En ymmärrä!

        TE-toimisto hokee "sulla ei oo koulutusta". Mutta niin ei ollut Jeesuksella, ei Buddhallakaan. Jeesus ei ollut saanut lääkärin pätevyyttä,. mutta häntä kutsuttiin parantajaksi. Hän ei ollut käynyt opettajan tutkintoa, ja virkaa ei oltu myönnetty, mutta häntä sanottiin opettajaksi. Katsokaa mitä he, ja heidän seuraajansa ovat saaneet aikaan.
        Ai satuolentoko Jeesus? Ja syyttäjä ei edes kykene ajattelemaan miten se mies sai äänensä kuuluviin 5000:lle ihmiselle ennen äänentoistolaitteita!

        Johtuuko ajattelukyvyn rappeutuminen tekniikasta vai uskottavuusideologiasta? Korkeat virkamiehet ja upseerit seisovat tilaisuuksissa shampanjalasi kourassa. Aivanko totta? Eikö sen pitänyt olla vain elokuvissa?
        Älkää katsoko televisiota. Myykää se kapine, ja muistakaa, että joka ensin lopettaa sopeutumisen muutoksiin, häviää. Sotureille suosittelen lukemaan tämän kirjan:
        https://www.pdfdrive.com/the-art-of-life-and-death-lessons-in-budo-from-a-ninja-master-e187777409.html
        Ellet osaa englantia hyvin, käännä kääntäjällä. Lässyhumanisteille ja siviileille sanon: Jos kuolema on sinulle vastenmielistä, älä lue sitä.


    • Anonyymi

      Ihan sama ei kiinnosta Haista vittu tapa itsesi


      Petteri o

    • Anonyymi

      Aloittajan aihe on "elämä on epäreilua".. hän ei ole lukenut sellaista kun Jesuit relations, joka kertooo 1600 luvun ranskalais jesuiitoista, jotka P.-Amerikassa käänsi intiaaneja kristinuskoon. Ei, en ala puhumaan siitä uskosta.

      Elämä oli siellä niin kovaa, että niitä inkkareita kuoli siellä sadoittain nälkään ja mm. rituaalista kannibalismia esiintyi. Vihollisuudet veivät sotureita riveistä jatkuvasti, ja jos jäit kiinni, uhkasi julma kidutus.
      Heihin verrattuna voisi kuvitella, että elämme puoliparatiisissa, nyt rauhan aikana. Mutta esim. miten aikuiset käyttäytyy ja vielä työssään? Juuri tuli ijuttua, eikä edes uutena tietona, että vartijat olivat pahoinpidelleet.

      Jos tuota rauhassa, entä sodassa? Siinä he saavat syytä ja voimaa haukkumasanasta, jota he elättävät suussaan, joka on navetan lehmiltä.. anteeksi, muilta opittu. Se ei elä missään muualla. Samoin tekivät kivikautiset heimot. Ja se, että sodassa upseerit kieltävät ja tuomitsevat alaistensa hirmuteot, kertoo siitä, että he ovat elämästä pihalla.

      Mutta takaisin 1600 luvulle. Jos talvella lumi ei ollut tarpeaksi syvää hidastaakseen ja väsyttääkseen hirviä, metsästys vaikeutui. Olkoon miehellä miten hyvä ampumataito tai ase hyvänsä, sillä ei ollut mitään tekemistä riistan löytämisen kanssa. Ja vaikka löytäisit, näet sen kaukaa, miten estät, ettei se haista sinua ja pakene?

      Entä pakkanen? Lumisade tulee, ja peittää jäljet. Mistä tulit? Ilmansuunnat? Kalastus? Jäät eivät kanna vielä, tai joen mukana liikkuvat jäälohkareet estävät kalastuksen. Lisämausteena on noidaksi tai parantajaksi itsensä ylentänyt puoskari, joka onnistuu silloin tällöin ennustamaan säätä.
      Oikeat parantajat ja tietäjät ovat harvassa, ja "vale parantaja herkkusuita" riittää, koska tieitävät, että saavat parhaita paloja riistasta. Jos epäuskoa tai uhkauksia tulee, he uhkaavat kuristuttaa raskaana olevan naisen lapsen sen napanuoraan.

      Minä olen näkijä suvusta. Olen saanut siitä todenteet ajan myötä näihin ja tulevaisuuden päiviin asti.
      Äitini synnytys oli vaikea. Minä taas muistan, että tajusin, että olin matkalla johonkin, ja yritin laittaa vastaan. Tuntui kuin henget olisivat olleet äidin apuna, ja yhtäkkiä osasin puhua. Minulta haluttiin vastaus miksi yritin laittaa vastaan. "En halua lähteä", sanoin. Mutta sitten matka alkoi vielä kovemmin, ja synnyin. Hölynpölyä? Usko mitä haluat. Minä en elä uskon varassa.

      Veljeni nukkui syntyessään. Hoitajan antama isku selkään herätti hänet. Myöhemmin hän oli vaarassa tukehtua. Hän itkiessään lopetti hengittämisen ja alkoi sinertää. Hoitaja pelasti taas.

      Pikkusiskoni syntymä oli vaikeampi. Hän oli vaarassa kuristua napanuoraansa. Kuin paholainen olisi halunnut surmata hänet jo alkuaan. Siperian shamaanlt sanovat, että jos lapsi killittää tal on punaset hilukset, niin tulee hyvä näkijä. Hän killitti, ja minulla oli punaset hiukset. Narsisti vei hänet. Minutkin vei toinen samankaltanen. Olen törmännyt ainakin 6-7:ään narsistiin. Se ei ole normaalia. Raamatussa puhutaan minun kaltaisesta ihmisestä.

      "...siemen, jonka olen ottanut maan ääristä, ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: Sinä olet palvelijani, sinut olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt..."
      "Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä..."

      Myös: Viis 7:1-21 ja Viis. 39:1-11
      Mutta kuka näitä jaksaa? Hyvä on, tuon ne eteenne:

      "Sillä hän antoi minulle pettämättömän tiedon kaikesta, mikä on, niin että minä tunnen maailmanrakenteen ja alkuaineitten voiman, aikojen alun, lopun ja keskivälin, päivänseisaukset ja vuodenaikain vaihteet, vuosien kierron ja tähtien asennot, eläinten ominaisuudet ja petojen rajut vaistot, henkien vallan ja ihmisten ajatukset, kasvien erilaisuudet ja juurten voimat. Mikä on salattua ja mikä julkista, sen minä tiedän."

      "Minut havaitaan teräväksi tuomiossa, ja hallitsijain edessä minua ihmetellään. Kun minä vaikenen, he odottavat minua, ja kun minä korotan ääneni, he tarkkaavat, ja kun minä puhun pitkään, niin he panevat käden suullensa."

      "... se, jonka mielessä on Korkeimman laki ja joka sitä ajattelee, Hän tutkistelee vanhojen viisautta, ja hänen työnään on syventyminen ennustuksiin. Hän ottaa vaarin kuuluisain miesten puheista ja perehtyy sananlaskujen syvällisiin lauselmiin. Vertauksien salattuja ajatuksia hän tutkistelee ja mietiskelee sananlaskujen ongelmia.
      Hän toimittaa palvelusta korkea-arvoisten joukossa, ja päämiesten edessä hänet nähdään. Hän retkeilee ja seikkailee vieraiden kansojen maissa, sillä hän koettelee hyvän ja pahan ihmisten seassa. Sydämestänsä hän varhain antautuu Herran, Luojansa, etsimiseen, ja Korkeimman edessä hän avaa suunsa rukoukseen ja anoo syntejänsä anteeksi.
      Jos Herra niin tahtoo, tulee hän täyteen ymmärryksen henkeä. Hän vuodattaa virtana viisauden sanoja, ja rukoillessaan hän ylistää Herraa. Neuvon ja ymmärryksensä hän ohjaa suoraan, Herran salaisuuksia hän ajattelee. Hän tuo julki kasvattavan opetuksensa..."

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=QMcUG2YDeu8

        Jos joku haluaa tietää mitä tapahtui 1600 luvulla suurinpiirtein, kehoitan katsomaan elokuvan Black Robe. Se on Tanssii Susien Kanssa elokuvan lisäksi yksi harvoista, joita voin suositella. Sitten voi miettiä onko elämä niin epäreilua...


    • Anonyymi

      Toimittajiin saa kohdistaa väkivaltaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe