Sain propralin esiintymisjännitykseen (sekä tarvittaessa paniikkioireisiin). Minun käskettiin kokeilla sitä ensin kotona ja katsoa mitä se aiheuttaa, mutta en todellakaan huomannut mitään vaikutusta. Enimmillään elimistössä oli 20mg. Pitäisikö sen tuntua jollain tavalla vai huomaako sen vaikutuksen vasta tositilanteessa? Ja ehkäiseekö se punastumista?
Propral!
10
9158
Vastaukset
- life
Lääke nimeltä propral poistaa jännityksen oireet ei itse jännittämistä. esim. käsien vapinan
- poika
Kun lääkäri määräsi propralia mulle niin se käski kans kokeilla kans ekana kotona, mutta eihän sitä "vaikutusta" kotona yksin huomaa, jos ei oo mitään mitä jännittää. Että kannattaa suoraan kokeilla jännitävässä tilanteessa niin sitten sen kyllä huomaa..
Mutta ei propralin vaikutusta huomaa ennenkuin tositilanteessa, jolloin sydän ei hakkaa läheskään yhtä paljon kuin ilman propralia.
Ja siitä punastumisesta vielä.. Lääkäri määräs mulle kans mm. just punastumiseen sitä ja kyllä sen pitäisi myös auttaa punastumiseen, ainaki mulla on auttanu, luulisin... :)
Mut toivottavasti täst oli jotaki aupua/hyötyä... :D- tassu_
Kiitos. :) Otin eilen tabletin kun lähdin tapaamaan paria ihmistä joita en ole ennen nähnyt, niin ja piti ajaa myöskin kaupungissa autolla. Luulen kyllä että se vaikutti sitten vähäsen, ei mulla ainakaan sydän tykyttänyt vaikka jännitti.
Tosin sydämen kiihtynyt syke ei ehkä mulla se pahin oire esiintymisessä ole, vaan juuri se punastuminen. Jos se vaikuttaisi edes siihen niin olisin over the moon! =)
Ehkä mun täytyy tosiaan mennä kokeilemaan sitä suoraan tilanteeseen. Hui.
Sivuvaikutuksia mulla ei onneksi ole ainakaan vielä tullut. Voikohan sitä ottaa kahta 10mg kerralla? - poika
tassu_ kirjoitti:
Kiitos. :) Otin eilen tabletin kun lähdin tapaamaan paria ihmistä joita en ole ennen nähnyt, niin ja piti ajaa myöskin kaupungissa autolla. Luulen kyllä että se vaikutti sitten vähäsen, ei mulla ainakaan sydän tykyttänyt vaikka jännitti.
Tosin sydämen kiihtynyt syke ei ehkä mulla se pahin oire esiintymisessä ole, vaan juuri se punastuminen. Jos se vaikuttaisi edes siihen niin olisin over the moon! =)
Sivuvaikutuksia mulla ei onneksi ole ainakaan vielä tullut. Voikohan sitä ottaa kahta 10mg kerralla?Lääkäri sanoi Propralin auttavan punastumiseen, ja mitä mä oon nyt tätä palstaa lukenu nii kyl se taitaa aika useilla auttaa punastumiseen, niinkuin mulla. :)
Ilmeisesti lääkäri on määränny sulle 10mg propralia.. ite käytän 40mg vahvusta, mutta en kyllä näkis mitää haittaa/estettä ettet voisi ottaa kahta 10mg kerralla.. =)
Mutta ainahan lääkäri sen viimekädessä tietää.. ;) - saijaa
poika kirjoitti:
Lääkäri sanoi Propralin auttavan punastumiseen, ja mitä mä oon nyt tätä palstaa lukenu nii kyl se taitaa aika useilla auttaa punastumiseen, niinkuin mulla. :)
Ilmeisesti lääkäri on määränny sulle 10mg propralia.. ite käytän 40mg vahvusta, mutta en kyllä näkis mitää haittaa/estettä ettet voisi ottaa kahta 10mg kerralla.. =)
Mutta ainahan lääkäri sen viimekädessä tietää.. ;)Mullakin suurimpana ongelmana/haittana toi punastuminen. Mutta myös jännittäminen. Propralhan vain lieventää FYYSISIÄ oireita, kuten sydämen sykettä, käsien vapinaa, hikoilua ym.. Itse otan 40-60mg jännittäviin tilanteisiin (esitykset) ja ei punastumisesta tietoakaan! Toki lääkkeen vaikutukseen täytyy USKOA, jotta saa parhaimman mahd. vaikutuksen. VOIMIA! =)
- minä
tassu_ kirjoitti:
Sivuvaikutuksia mulla ei onneksi ole ainakaan vielä tullut. Voikohan sitä ottaa kahta 10mg kerralla?Minun tietääkseni se annostuksen suuruus riippuu verenpaineesta että mitä se on normaalisti sekä sykkeestä. Ainakin multa lääkäri mittas ne ja laittoi sen mukaan annostuksen.
Sanoi myös että jos annostus tuntuu liian pieneltä niin pitää ottaa yhteyttä että kirjoittaa vahvempaa.
Ja toinen juttu oli että jos lääkettä kokeillessa syke laskee alle 50:n niin silloin annostus on liian suuri.
Sitä oon vaan miettinyt että vaikuttaako annoksen suuruus siihen kuinka kauan vaikutus kestää?
- kissu
Kyllä Ropral auttaa jännitykseen mutta tekee usein päänsärkyä.
- hrdthtsdth
Se ei auta mihinkään. Aloitin sen käytön; esiintymistilanteessa sydän hakkaa tuhatta ja sataa, kädet tärisee ja tuntuu että oksentaa. Ihan niin kuin ilman lääkettäkin. Paska lääke, joka EI auta.
- eii
hrdthtsdth kirjoitti:
Se ei auta mihinkään. Aloitin sen käytön; esiintymistilanteessa sydän hakkaa tuhatta ja sataa, kädet tärisee ja tuntuu että oksentaa. Ihan niin kuin ilman lääkettäkin. Paska lääke, joka EI auta.
ropral on sydän lääke auttaa rytmihäiriöön ja alentaa verenpainetta ,ei ole esiintymislääke
- record-man
Itsellä miedoin propral (10mg) ja yksi tabu päivässä tai tarvittaessa, ensisijaisesti lääke on ns. rytmihäiriötuntemuksiin elikä ns. vanhanajan peetasalpaaja, laskee mm. pulssia jne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572794Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362409SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past911657Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851295Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301129Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155821Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80754Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52696Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44672- 43655