Arvostaako kukaan

Pullukka

enää kaurapuuroa?.. minä syön joka aamu ja joskus illalla.
Nyt haluaisin reseptin uunitattaripuuroon, oiskohan kellään sitä?

32

1602

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angi.......

..saan ihottumaa...

• neortis

resepti löytyy pussin kyljestä. Hyvää tulee ja jotenkin tutun makuista oli ensi kerrallakin, vaikka en koskaan tässä inkarnaatiossa sellaista ollut syönyt.

• lannenhunttari

keittaa aamupuuron isossa kattilassa,kun poijjaat tulee kotio lomillansa.jollei keita,niin sita kysytaan..siihen puuroon kun hujauttaa jaisia lannenmustikoita[niita jotka poimitaan seisaaltaan]
      puskat on miahen korkuiset.ja sitte vahan sokeria--
      niin maistuu namille-etta.ja on sitten niin maan terveellista..hyvia puuroiluja vaan itekulleekkin..

• Pirre*

kyllä yrität juksata; miehen korkussii mustikkapensaita..:)

• lannenhunttari
        Pirre* kirjoitti:

kyllä yrität juksata; miehen korkussii mustikkapensaita..:)

ei ollenkaan lannenjuttuja,vaan totta ,mustikat ovat ns.pensasmustikoita,ja ei tarvitse selekaa koukistaa
        noukkiessa..ovatten palajon isompia marjatkin kooltaan..

• Pirre*
        lannenhunttari kirjoitti:

ei ollenkaan lannenjuttuja,vaan totta ,mustikat ovat ns.pensasmustikoita,ja ei tarvitse selekaa koukistaa
        noukkiessa..ovatten palajon isompia marjatkin kooltaan..

eikö edes itikoita...*jo hieman hinkaisten..:)*.

ps. kohta se lannenhunttarikkii on ihan oikea lännenhunttari...:)

• Aamukaurapuurosta

Jopa painonhallintaan, ainakin mahaoireiden hoitamiseen perusta.
      Nyt on vielä näitä hyviä, tosin kalliita margariineja, jotka
      alentavat kolesterolia.
      Tämä taas verenpainetta eli terveyspommihan aamuinen kaurapuuro on.

matti

• opetettua

murkkuikäiselle lapselle tavan syödä aamulla kaurapuuroa, menee ihan spontaanisti. Huomattavasti harvinaisempaa taitaa nykyisin olla kuin omassa lapsuudessani 50/60-lukujen vaihteessa.

• roosasieppo

on syynä nimimerkkiisi.

• Remmari

Nykyisin nuoret ihmiset syövät paljon kaurapuuroa. He tekevät sitä ihan vapaaehtoisesti aamupalakseen. Meidän firman nuoret tytöt tekevät sitä lounaakseen, vaikka alakerrassa on hyvä lounasravintola.

Minä en voi, en kertakaikkiaan voi syödä sitä. Sain siitä niin tarpeekseni 50-luvulla, että yhtäkään lusikallista en sitä pysty syömään. Kansakoulun kaurapuuro oli niin iljettävää, ettei sitä voi sanoin kuvata. Kaiken kukkuraksi oli yksi opettaja, jotka vaati syömään lautasen tyhjäksi, vaikka kaikki lautasella oleva saasta oli jo kerran käynyt kurkussa ja tullut ylös. YÖKÖN, YÖKÖN, YÖKÖN.

• Remmari kirjoitti:

Nykyisin nuoret ihmiset syövät paljon kaurapuuroa. He tekevät sitä ihan vapaaehtoisesti aamupalakseen. Meidän firman nuoret tytöt tekevät sitä lounaakseen, vaikka alakerrassa on hyvä lounasravintola.

Minä en voi, en kertakaikkiaan voi syödä sitä. Sain siitä niin tarpeekseni 50-luvulla, että yhtäkään lusikallista en sitä pysty syömään. Kansakoulun kaurapuuro oli niin iljettävää, ettei sitä voi sanoin kuvata. Kaiken kukkuraksi oli yksi opettaja, jotka vaati syömään lautasen tyhjäksi, vaikka kaikki lautasella oleva saasta oli jo kerran käynyt kurkussa ja tullut ylös. YÖKÖN, YÖKÖN, YÖKÖN.

kaurapuuro,kuin silakkalaatikko.

Siinä on minun makuaistin raja.
        Kaurapuuroa,näitä pikasellaisia(muitakin) opettelin juuri viime talvena syömään ja nyt maistuvat aivan hyvälle.

Silakkalaatikko,se on syvältä,maku,haju,estettisyys;kaikki todella syvältä.

• Remmari
        emw34 kirjoitti:

kaurapuuro,kuin silakkalaatikko.

Siinä on minun makuaistin raja.
        Kaurapuuroa,näitä pikasellaisia(muitakin) opettelin juuri viime talvena syömään ja nyt maistuvat aivan hyvälle.

Silakkalaatikko,se on syvältä,maku,haju,estettisyys;kaikki todella syvältä.

Silakkalaatikon päällä on ruskistuneita perunaviipaleita, jotka ovat tosihyviä. Lopun pitäisi maistua vähän samalta kuin Janssonin kiusaus. Nestettä ei saa pohjalla olla.

Ihan totta! En ole ennen kuullut, että joku inhoaa silakkalaatikkoa.

Monet ulkomaalaiset eivät pysty syömään hernekeittoa, pannukakkua, puolukka- tai lakkahilloa tai hapanta ruisleipää.

Minulle ihan kaikki puurot ovat kauhistus. En minä ollenkaan väitä, että ne maistuvat pahalta, vaan se rakenne on sellaista, joka takertuu kurkkuun. Silloin 50-luvulla puurossa saattoi olla vielä akanoita kaiken muun kamaluuden lisäksi. Ainoa puuro, jota pystyn syömään on ruispuuro, koska siinä ei ole ryynejä.

• Remmari kirjoitti:

Silakkalaatikon päällä on ruskistuneita perunaviipaleita, jotka ovat tosihyviä. Lopun pitäisi maistua vähän samalta kuin Janssonin kiusaus. Nestettä ei saa pohjalla olla.

Ihan totta! En ole ennen kuullut, että joku inhoaa silakkalaatikkoa.

Monet ulkomaalaiset eivät pysty syömään hernekeittoa, pannukakkua, puolukka- tai lakkahilloa tai hapanta ruisleipää.

Minulle ihan kaikki puurot ovat kauhistus. En minä ollenkaan väitä, että ne maistuvat pahalta, vaan se rakenne on sellaista, joka takertuu kurkkuun. Silloin 50-luvulla puurossa saattoi olla vielä akanoita kaiken muun kamaluuden lisäksi. Ainoa puuro, jota pystyn syömään on ruispuuro, koska siinä ei ole ryynejä.

'kavala'ulkokuori,silti silkkoa sisältä, jotain aivan karseeta.

Perunalaatikko on hyvää ja moni muu 'loora'.

Muutenkaan en syö mitään kalaruokia,vain Möllerin kalanmaksa-pillereitä Omegalla ja ilman.

Tuohon alempaan Goldien silli osastoon suhtauhun yhtä kauhun sekaisin tuntemuksin.

• Taatto
        Remmari kirjoitti:

Tuntemani syvän inhon sieniä kohtaan ajatellessasi limaista puurolautasta.

• Remmari
        Taatto kirjoitti:

Tuntemani syvän inhon sieniä kohtaan ajatellessasi limaista puurolautasta.

Nämä ovat nyt asioita, jotka ovat hankalia käsitellä. Näissä ei ole kysymys nirsoilusta, vaan ihan fyysisestä rektiosta.

Sienissä on sama juttu kuin puurossa. Sienen rakenne on sellaista, että se saattaa juuttua kurkkuun.

Joku mainitsi tuossa edellä, että silakat ja sillit ovat pahan näköisiä. Minä en taas en ole milloinkaan edes maistanut muikkuja niiden ulkonäön takia.

• Pirre*
        Remmari kirjoitti:

Nämä ovat nyt asioita, jotka ovat hankalia käsitellä. Näissä ei ole kysymys nirsoilusta, vaan ihan fyysisestä rektiosta.

Sienissä on sama juttu kuin puurossa. Sienen rakenne on sellaista, että se saattaa juuttua kurkkuun.

Joku mainitsi tuossa edellä, että silakat ja sillit ovat pahan näköisiä. Minä en taas en ole milloinkaan edes maistanut muikkuja niiden ulkonäön takia.

ihan pakko kyssyy, että mikä muikun ulkonäössä närästää..?
        Jos on kovin herkkähipiäinen ja syyllistyy helposti, niin ei kannattaisi katsoa niitä silimmiin.

• Remmari
        Pirre* kirjoitti:

ihan pakko kyssyy, että mikä muikun ulkonäössä närästää..?
        Jos on kovin herkkähipiäinen ja syyllistyy helposti, niin ei kannattaisi katsoa niitä silimmiin.

Tarkoitan lähinnä niitä tönkkösuolattuja pikkumuikkuja. Ne näyttävät madoilta.

Olen minä syönyt muikkuja kalakukossa, mutta en pidä kalakukosta. Olen kotoisin Länsi-Suomesta, jossa sellaista ei tehdä. (Tehdäänkö muikuista "silakkapihvejä"? Siinä muodossa voisin hyvinkin syödä niitä.))

Pitäisiköhän minuun vielä tunnustaa, että talkkuna on minun mielestäni pahaa? :)

• pullukka
        Remmari kirjoitti:

Olen minä syönyt muikkuja kalakukossa, mutta en pidä kalakukosta. Olen kotoisin Länsi-Suomesta, jossa sellaista ei tehdä. (Tehdäänkö muikuista "silakkapihvejä"? Siinä muodossa voisin hyvinkin syödä niitä.))

Pitäisiköhän minuun vielä tunnustaa, että talkkuna on minun mielestäni pahaa? :)

Sun täytyy kokeilla muikkuja vaikka siten, että ostat perattuja muikkuja ja huuhtelet, valutat ja paistat oikeessa voissa.. älyttömän hyvää.

TOinen muikkuresepti, jota käytän mökilla, on niin sanotttu "rantakala". Pastinpannuun peratut muikut (kaikki ei edes perkaa niitä, koska ruodot pehmenee helposti)paljon sipulia ja voita ja päälle vähän vettä..Ja sitten perunamuussia..
        oi oi..

• Pirre*
        Remmari kirjoitti:

mutta ne on muikkupihvejä..:)

Niitä tönkkösuolattuja neulamuikkuja ei kai nykyään kukaan enää laita...

Minäkään en ole oppinut talakkunan perrään.

• Remmari
        Pirre* kirjoitti:

mutta ne on muikkupihvejä..:)

Niitä tönkkösuolattuja neulamuikkuja ei kai nykyään kukaan enää laita...

Minäkään en ole oppinut talakkunan perrään.

Niitä on yleisesti lounasravintoloiden tiskeillä. Minä sivuutan ne hyvin nopeasti.

Kaikki ihmiset sanovat, että muikut ovat hyviä, mutta kun olen syönyt niitä vain kalakukossa, niin en osaa sanoa.

Suututan nyt kaikki itäsuomalaiset, mutta minusta kalakukko on kaikkea muuta kuin hyvää. Rasvaisen, huonon leipäkuoren sisällä on lisää rasvaa ja vielä enemmän rasvaa. Kylmänä sen syömistä voi vielä ajatella, mutta ei uunituoreena. - Sellainen "kukko", joka on tehty padassa ja uunissa ilman leipäkuorta on kyllä hyvää. Tosin olen syönyt sillä tavalla tehtynä vain ahvenkukkoa.

• Pirre*
        Remmari kirjoitti:

Niitä on yleisesti lounasravintoloiden tiskeillä. Minä sivuutan ne hyvin nopeasti.

Kaikki ihmiset sanovat, että muikut ovat hyviä, mutta kun olen syönyt niitä vain kalakukossa, niin en osaa sanoa.

Suututan nyt kaikki itäsuomalaiset, mutta minusta kalakukko on kaikkea muuta kuin hyvää. Rasvaisen, huonon leipäkuoren sisällä on lisää rasvaa ja vielä enemmän rasvaa. Kylmänä sen syömistä voi vielä ajatella, mutta ei uunituoreena. - Sellainen "kukko", joka on tehty padassa ja uunissa ilman leipäkuorta on kyllä hyvää. Tosin olen syönyt sillä tavalla tehtynä vain ahvenkukkoa.

ehdottomasi (minusta) hapanleipä kuoreen, minäkään en tykkää siitä, eiminkäänmakuisesta taikinakuoresta.

Muikkukukko on hyvää nimenomaan kylmänä (minusta), eikä siihen tarvitse laittaa läskistä lihaa, muikku on rasvainen kala.

Hyvvee on..:)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

ehdottomasi (minusta) hapanleipä kuoreen, minäkään en tykkää siitä, eiminkäänmakuisesta taikinakuoresta.

Muikkukukko on hyvää nimenomaan kylmänä (minusta), eikä siihen tarvitse laittaa läskistä lihaa, muikku on rasvainen kala.

Hyvvee on..:)

olla... t e h d ä ja e h d o t t o m a s t i hapanleipäkuoreen...siinä se..joku viirus sormissa.

• Minna___

Vieläkö sinulla on se ihana rakkaus, josta kerroit kerran kesällä, vai oliko se kevättä...
      olit niin hämilläsi ihanasta miehestä, joka pyöri ja hyöri ympärilläsi. Mihin saakka olette jo edenneet?
      Ihanaa kun sinulle sattui kohdalle sellainen onni.

• pullukka

Kiitos kysymästä. On edelleen yhtä kiva. Ties vaikka olisi ensi kesänä häät. Jos ilmat suosii, lähdemme viikonloppuna tukholmaan.(mutta silloin ei ´saisi juuri olla tuulta ollenkaan...pelkään)

• Alle minuutin
      • pullukka

No totta vie..siltähän se löytyi..olen kuullut joskus veteen tehdystä tattripuurosta.. täytyypä kokeilla kaikkia..KIITOS SULLE

• sarkikala

viikossa kaurapuuroa ja se on edelleen arvossaan meidän perheessämme, mutta en kyllä halua syödä sitä joka aamu!

• pakkasaamu

Siis talvella kun ulkona mittari kipuaa pahasti pakkaselle, keitän aamulla mikrossa kaurapuuron. Lämmittää mukavasti vatsassa. Tosin laitan sekaan marjoja, joululta jäänyttä luumusosetta tms. En pelkkää kaurapuuroa saa nieltyä.

• lannenhunttari
        pakkasaamu kirjoitti:

Siis talvella kun ulkona mittari kipuaa pahasti pakkaselle, keitän aamulla mikrossa kaurapuuron. Lämmittää mukavasti vatsassa. Tosin laitan sekaan marjoja, joululta jäänyttä luumusosetta tms. En pelkkää kaurapuuroa saa nieltyä.

aidon hamalaisen imelletyn, makean..mita viela..niin
        sellaisen perunalooran,jota ei voi syoda huarukalla?
        onhan sitte niin maan hyvvaa...siihen kun huitaisee
        muutaman lihapullan joukkoon-- jo tuas jaksaa...
        ainakin sohvalle asti...

• pullukka

ainakin sohvalle asti...

se on tosi hyvää, mutta teen sitä vain jouluksi..annan imeltyä yön yli ja uunissa loora sa olla 4 h.

• sarkikala

ainakin sohvalle asti...

voi tehdä muulloinkin kuin jouluna ja se "imelä saaristolaismalli" on se paras kaikista!

• lannenhunttari
        sarkikala kirjoitti:

voi tehdä muulloinkin kuin jouluna ja se "imelä saaristolaismalli" on se paras kaikista!

yksin omiko sita 'looraa' kylla se on osattu ainakin meilla hammeessa tehra satoja vuosia..
        olisko resetti hamalaisilta varaastettu??

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      130
      2748
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2207
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      25
      1773
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1548
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1308
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      72
      1260
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1075
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      999
    10. 129
      942
    Aihe