marangoni vanto

Janen

Millaiset kumit`?

17

11463

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mog-ur

Jokunen aika kyseiset kumit autooni ostin ja todella tyytyväinen olen ollut. Edellisiin verrattuna (firestone) parannusta monessa suhteessa. Rengasäänet katosivat ja ohjaus muuttui tarkemmaksi. Kulutuskestävyydestä ei ole vielä tietoa mutta aika näyttää. Omat renkaat kokoa 195/60 15 ja hinta oli 300€ sarja töineen.

• janen

Tulisi minullekin, mistä ostit?

• mog-ur
        janen kirjoitti:

Tulisi minullekin, mistä ostit?

Pohjolan renkaasta Joensuusta. Siellä ainakin asiansa osaavat myyjät ja palvelu todella mukavaa. Mielelläni rahani sinne jätin ja tulen käymään myös jatkossa.

• janen
        mog-ur kirjoitti:

Pohjolan renkaasta Joensuusta. Siellä ainakin asiansa osaavat myyjät ja palvelu todella mukavaa. Mielelläni rahani sinne jätin ja tulen käymään myös jatkossa.

Minkäs nopeusluokan renkaat nuo ovat, onko niitä eri luokille? Ite kävin kysymässä paikallisesta liikkeestä noita niin 300 euroa ois ollut paketti mutta ei ollut kuin kaksi rengasta enää varastossa.
        Ja ne olis olleet v-nopeusluokan,

• Hyh

Molemmat mainitut merkit ovat aivan turhia p*skarenkaita.
        Tottakai uudet kumit ovat äänettömämmät (jonkin aikaa, kunnes kuluvat) kuin vanhat kuluneet kovettuneet, merkistä riippumatta.

• mog-ur
        Hyh kirjoitti:

Molemmat mainitut merkit ovat aivan turhia p*skarenkaita.
        Tottakai uudet kumit ovat äänettömämmät (jonkin aikaa, kunnes kuluvat) kuin vanhat kuluneet kovettuneet, merkistä riippumatta.

Sanoo hän joka ei tiedä maailmassa olevan kuin yhden ainoan oikean merkkisiä renkaita jotka valmistetaan kenties Suomessa ja joista kynitään ihmisiltä aivan liikaa hintaa.

Nää on just näitä et kun joku kysyy mielipidettä asiasta niin ei osa sanoa muuta kun että "ihan paskat". Olisi kenties korrektia edes joskus kertoa myös syitä ja faktoja mielipiteeseensä.

Kerroin asiasta vain oman mielipiteeni ja myös syyt siihen. Ja onko siitä nyt sitten mitään haittaa jos uudet renkaat ovat paremmat kuin puhki ajetut vanhat rinkulat. Eikö näin kuulu muka juuri olla? Sen takia kai ne uudet renkaat alle vaihdetaan, että ovat edes hiukan paremmat ajaa.

Antakaa nyt niitä kunnollisia mielipiteitä ja kertokaa nyt hyvät ihmiset edes syitä asiaa valottamaan.

• janen
        mog-ur kirjoitti:

Sanoo hän joka ei tiedä maailmassa olevan kuin yhden ainoan oikean merkkisiä renkaita jotka valmistetaan kenties Suomessa ja joista kynitään ihmisiltä aivan liikaa hintaa.

Nää on just näitä et kun joku kysyy mielipidettä asiasta niin ei osa sanoa muuta kun että "ihan paskat". Olisi kenties korrektia edes joskus kertoa myös syitä ja faktoja mielipiteeseensä.

Kerroin asiasta vain oman mielipiteeni ja myös syyt siihen. Ja onko siitä nyt sitten mitään haittaa jos uudet renkaat ovat paremmat kuin puhki ajetut vanhat rinkulat. Eikö näin kuulu muka juuri olla? Sen takia kai ne uudet renkaat alle vaihdetaan, että ovat edes hiukan paremmat ajaa.

Antakaa nyt niitä kunnollisia mielipiteitä ja kertokaa nyt hyvät ihmiset edes syitä asiaa valottamaan.

Sen verran vielä sun edellisestä kommentista jäi että oliko sulla V-nopeusluokan kumit vai jotkut muut :)

• Pilot Sport 2
        mog-ur kirjoitti:

Sinunlaisille taitaakin olla aivan se ja sama millaiset renkaat ovat, kunhan ovat halvimmat mahdolliset.
        Ette tiedä renkaiden ominaisuuksista mitään, ettekä välitäkään. Siis turha sulle on vastatakaan mitään.

• vaihtoehtoja
        janen kirjoitti:

Minkäs nopeusluokan renkaat nuo ovat, onko niitä eri luokille? Ite kävin kysymässä paikallisesta liikkeestä noita niin 300 euroa ois ollut paketti mutta ei ollut kuin kaksi rengasta enää varastossa.
        Ja ne olis olleet v-nopeusluokan,

Hintana 300 on kohdallaan , maksoin saman verran Kumho Ecsta KH11 renkaista tuota kokoa.
        Halvemmalla olisi vielä saanut Hankook ja Nangang-merkkisiä, mutta rengasmyyjä ei halunnut tutulle miehelle sellaisia myydä. Kyllähän marketin väliä olisi voinut niilläkin ajaa.
        Kumhot olivat hiljaisia, ihan tyytyväinen olen, sillä minun ei ole tarvis ajaa sateella 120-140 lasissa. Ostakoot kiireiset niitä kalliita huippurenkaita.
        Hämmästelen niitä jotka laittavat vanhoihin ritsoihinsa aluvanteet ja mahdollisimman kalliit renkaat. Minulle ulkonäkö on toissijainen, mutta tekniikan pitää toimia moitteettomasti.

• mog-ur
        Pilot Sport 2 kirjoitti:

Sinunlaisille taitaakin olla aivan se ja sama millaiset renkaat ovat, kunhan ovat halvimmat mahdolliset.
        Ette tiedä renkaiden ominaisuuksista mitään, ettekä välitäkään. Siis turha sulle on vastatakaan mitään.

Lisään vielä sen, että renkaista kyllä jotain tiedän ja mielipidettä kysisistä renkaista kysyttiin niin sen annoin. Toki olen monia muitakin merkkejä kokeillut ja niistä pitäyt enemmän ja vähemmän, merkkejä en kerro koska sitten alkaa taas tämä kädenvääntö.

Marangonit ostin ihan vain mielenkiinnosta koska näitä "merkkirenkaita" on tullut jo testattua ja hain jotain muuta. Moni kallis "merkkirengas" on ollut todella pettymys huonolla kestävyydellään tai muilla ominaisuuksillaan. Ajattelin siis hommata jotain jossa hinta/laatu suhde olisis lähempänä toisiaan. Alku ainakin näyttää ja tuntuu hyvältä.

Toki hankkikaa niitä kalliita isoja suuren nopeusluoka renkaita jos niitä tarvitsette. Tavalliselle autoilijalle riittää vähempikin.

• H0h0
        vaihtoehtoja kirjoitti:

Hintana 300 on kohdallaan , maksoin saman verran Kumho Ecsta KH11 renkaista tuota kokoa.
        Halvemmalla olisi vielä saanut Hankook ja Nangang-merkkisiä, mutta rengasmyyjä ei halunnut tutulle miehelle sellaisia myydä. Kyllähän marketin väliä olisi voinut niilläkin ajaa.
        Kumhot olivat hiljaisia, ihan tyytyväinen olen, sillä minun ei ole tarvis ajaa sateella 120-140 lasissa. Ostakoot kiireiset niitä kalliita huippurenkaita.
        Hämmästelen niitä jotka laittavat vanhoihin ritsoihinsa aluvanteet ja mahdollisimman kalliit renkaat. Minulle ulkonäkö on toissijainen, mutta tekniikan pitää toimia moitteettomasti.

Sekä Hankook ja Nankang ovat niin testitulosten kuin käyttökokemusten perusteella parempia kuin Kumhot.
        Myyjät ovat vihoviimeisiä "fakta"lähteitä.

Paremmissa renkaissa ovat myös tavallisen ajon ominaisuudet paremmat kuin halpiksissa, varsinkin turvallisuus.

• Make
        mog-ur kirjoitti:

Lisään vielä sen, että renkaista kyllä jotain tiedän ja mielipidettä kysisistä renkaista kysyttiin niin sen annoin. Toki olen monia muitakin merkkejä kokeillut ja niistä pitäyt enemmän ja vähemmän, merkkejä en kerro koska sitten alkaa taas tämä kädenvääntö.

Marangonit ostin ihan vain mielenkiinnosta koska näitä "merkkirenkaita" on tullut jo testattua ja hain jotain muuta. Moni kallis "merkkirengas" on ollut todella pettymys huonolla kestävyydellään tai muilla ominaisuuksillaan. Ajattelin siis hommata jotain jossa hinta/laatu suhde olisis lähempänä toisiaan. Alku ainakin näyttää ja tuntuu hyvältä.

Toki hankkikaa niitä kalliita isoja suuren nopeusluoka renkaita jos niitä tarvitsette. Tavalliselle autoilijalle riittää vähempikin.

Minua kiinnostaisi, ovatko marangoni-renkaat kovin meluisat ns. merkkirenkaisiin verrattuna. Nykyinen merkkini on bridgestone.

• janen
        Make kirjoitti:

Minua kiinnostaisi, ovatko marangoni-renkaat kovin meluisat ns. merkkirenkaisiin verrattuna. Nykyinen merkkini on bridgestone.

Eilen kävin ostamassa marangonin 195/60/16 kumit ja entisiin Bridgestonen B390: eroa on kuin yöllä päivällä. Paljon miellyttävämmät ja hiljaisemmat. Bridget oli V-luokan renkaat, nämä on H-luokan eli paremmin suomeen sopivat. Suosittelen lämpimästi, 290euroa maksoi setti.,

• janen
        janen kirjoitti:

Eilen kävin ostamassa marangonin 195/60/16 kumit ja entisiin Bridgestonen B390: eroa on kuin yöllä päivällä. Paljon miellyttävämmät ja hiljaisemmat. Bridget oli V-luokan renkaat, nämä on H-luokan eli paremmin suomeen sopivat. Suosittelen lämpimästi, 290euroa maksoi setti.,

oli nuo minun pyörät

• Tapzu

Ostin äskettäin myös Vantot. Maksoi Tampereella 250 € paketti. 626:seen 195/65 R 14 kokoa. Hyvin nuo kulkee, ainakin verrattuna aikaisempiin Nokioihin. Hiljaset ja hyvät ajaa. Rengas pärjäsi TM 5/04 hyvin, ollen viidentenä, jaetulla sijalla Michelin Energyn kanssa.

• tane
        janen kirjoitti:

Mä ostin tuossa myöskin marangoni vantot 195/50/15 ja makso 220e sarja.
        Halvoiksi renkaiksi yllättävän hyvät ja paljon paremmat kuin vanhat goodyearit.

• Rimbe

Mää ostin Vannetukku.fi Kumhon Ku15 Ecstat. En ole vielä ajanut, mutta hyvän näköiset ja hinta oli 39,95 per kappale, jota pidän sika halpana. Olen aikaisemminkin ajanut Kumhoilla ja kyllä ne on hyvin tehtyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3674
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2001
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1220
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      101
      1084
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1065
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35