Ehdotus

Kaikki, jotka olette tyytymättömiä työskentelyyni, ottakaa yhteyttä s-postilla: [email protected]

Vastaan jokaiselle henkilökohtaisesti.
Olen pyytänyt vapautusta sheriffin tähdestä tänään.

46

2300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaja

      Toimintasi on ihan ok. Tällä palstalla tarvitaan joskus kovaa otetta, sille ei voi mitään. Älä ota haukkuja henkilökohtaisesi. Nämähän haukkuvat seriffiä, euvät sinua yksilönä.

    • XTale

      Olet hyvä sefu! Meitä on moneen lähtöön. Jotkut kiukuttelee ja saattaa soittaa suutansa ihan turhastakin *olivat he uskossa tai ei*! Joillekkin riidan haastaminen voi olla jopa harrastuskin täällä netissä, ja mitä se tarkoittaa, niin se saattaa olla niinkin yksinkertaista kuin, *huomion hakeminen*!
      Ole siunattu †

    • Meeri

      Jos Vihne on luopunut sheriffin hommastaan, niin miksi hänelle pitäisi kirjoitella?
      Palsta on joskus ennenkin ollut ilman sheriffiä ja ylläpito on poistellut asiattomia tekstejä.

      Esimerkiksi tupakointi on pahasta eikä sitä parane kieltää. Piilottaa kuin maton alle. Se on lestadiolaisuuden erikoisuus, jossa on kritiikkiin syytä, koska yhä uudet sukupolvet aloittavat tupakoinnin vanhojen esimerkin inspiroimana. Lestaperheissä on myös yleensä paljon lapsia, jotka altistuvat tupakansavulle. Muistettava on sekin, että suurin osa lestadiolaisista EI tupakoi. Yhteiskunnassa tupakointiin ja sen haittoihin puututaan, mutta täältä poistetaan keskustelutkin, jotka koskevat tupakoivia lestadiolaisia. Puhumattakaan, että asiaan pystyisi herätysliikkeen sisällä vaikuttamaan. Kun ei ole pystytty tähänkään asti. Mutta ei tupakoinnista tämän enempää. (Valitettavaahan se on, mutta tuskin jokin keskustelu täällä palstalla tilannetta muuksi muuttaa. Ihmiset ovat valitettavan epätäydellisiä ja kaikenlaisille viettelyksille alttiita).

      Minua on myös harmittanut Vihnen pyrkimys panna suut tukkoon ihmisiltä sanomalla, että valittakaa ylläpitoon. Vaikka hän ei ole koskaan sanonut sitä minulle, olen usein närkästynyt jonkun toisen puolesta. Yhtäkkiä kaikki huomio on Vihnessä sen sijaan, että se olisi keskustelussa. Kysymys on siis vuorovaikutustilanteista.

      Sheriffi on täällä päällikkönä, minkä kaikki kirjoittajat kyllä tietävät. Ilman, että hän mennen tullen alleviivaa valtaansa. Ehkä Deborakaan ei ollut seppä syntyissään, mutta ainakin viime aikoina hän luotsasi taitavasti ja maltilla tätä palstaa.

      Sheriffin homma on tuulista työtä ja väärinkäsityksiäkin syntyy helposti. Työ kysyy myös sheriffiltä aika tavalla itseluottamusta, monipuolista näkemystä ja myös uskoa meihin keskustelijoihin. Myös eri tavalla ajattelevat ihmiset ovat palstan rikkaus, vaikka heidän esitystapansa välillä ärsyttäisikin.

      Olisi varmaan hyvä, kuten joku täällä ehdottikin, että sheriffi käyttäisi tavallisissa keskusteluissa täällä jotakin muuta nimimerkkiä kuin sheriffinnimimerkkiään ja ottaisi tähtimerkkinsä - vallankäytön symbolin - käyttöön vain tärkeissä kysymyksissä ja silloinkin jotenkin ystävällisen ja asiallisen "isällisesti" - ei sillä tavalla provosoituneena kuin Vihne viime aikoina näköjään. Siis silloin, kun keskustelu on selvästi menossa "metsään". Debora oli tässä taitava, mutta Vihnekin voisi olla - ajan kanssa.

      Minun puolestani Vihne olisi siis kyllä saanut jatkaa, koska alku oli hyvä, ja olenkin vähän yllättynyt, että hän on hakenut eroa. Ja sitä paitsi työ tekijäänsä opettaa, kuten sanonta kuuluu.

      Minä en siis lähettele mitään sähköpostia. Olen kana, joka en käskien kotkota. (Muulloin kylläkin).

      Joten kauniiksi lopuksi toivotan vihnelle hyvää jatkoa ja siunausta - oli hän sheriffi tai ei.

      • Raitis ulkoilma

        lisättävää.


    • uskonsuunta

      Seriffi hoi? Sinähän olet pelastanut monia tilanteita ryöstäytymästä vallattomuuksiin.
      Olehan vaan uskollinen toimessasi, kunnes tosin määrätään. Älä veli hyvä karkaa kesken jännitysmomenttien. Nythän se jo on tilanne hyvin hallinnassa. Malttia vielä hetkisen, ja voitto tulee kohta. Yritän parhaani, että villikot pysyy ruodussa.

    • Amond

      Harmi kun aloit ollenkaan kommentoimaan näiden jesuiittojen kanssa.

      Suurta iloa ja hekumaa tuntien olisi vain lähettänyt bittirojut bittien hatausmaalle.

      Ei tällaisia jesuiittoja kannata lukeakaan lausetta enempää, pois vaan heti se mikä pahentaa.

      • Raitis ulkoilma

        kova tupakkamies.


      • Amond
        Raitis ulkoilma kirjoitti:

        kova tupakkamies.

        "Saatko itse suurta hekumaa, kun kirjoitat tälle palstalle?"

        Kirjoitin seriffille lohdutukseksi että sehän on pelkkä naurinto kun saa tukkia nappia painamalla jesuiittojen (vääräoppisten) turvat, ja nauraa päälle.

        Vastaus: Minulla ei ole poistonappia joten sitä hekumaa ei minulla ole.

        Tupakoinnista voidaan keskustella asiallisesti, sekoittamatta sitä mitenkään uskonasioihin. Itse en ole yhtäkään tupakkaa polttanut.


      • Raitis ulkoilma
        Amond kirjoitti:

        "Saatko itse suurta hekumaa, kun kirjoitat tälle palstalle?"

        Kirjoitin seriffille lohdutukseksi että sehän on pelkkä naurinto kun saa tukkia nappia painamalla jesuiittojen (vääräoppisten) turvat, ja nauraa päälle.

        Vastaus: Minulla ei ole poistonappia joten sitä hekumaa ei minulla ole.

        Tupakoinnista voidaan keskustella asiallisesti, sekoittamatta sitä mitenkään uskonasioihin. Itse en ole yhtäkään tupakkaa polttanut.


      • Amond
        Raitis ulkoilma kirjoitti:

        Jesuiitoilla on omat palstansa.

        Mikäs sen kivempaa olisi kun tukkia jesuiittojen turvat.

        Jos työstään ei kykene nauttimaan ei kannata ryhtyä toimeen :-)


    • Näin raukkamaiseksi en porukkaa kuvitellut, että täällä kyllä riekutaan, mutta henkilökohtaiseen yhteydenottoon ei ole selkärankaa.
      Kiitos kannatuksesta, jota itseasiassa en pyytänyt, koska se tulee vähän myöhässä.

      • Meeri

        Raukkamaista on syyllistää keskustelijoita, jos on ottanut itseään isomman tehtävän vastaan. Kaikista ei ole johtajiksi, sillä juuri sitä tämä sheriffinä olo ainakin osin vaatii. Kykyä sietää ristipaineita.

        Suutuin kerran Deboralle ja kirjoitin hänelle, oma-alotteisesti, kun hän oli poistanut jonkin ketjun. Mutta kun hän perusteli minulle asiaa, ymmärsin hyvinkin, miksi hän oli toiminut sillä tavalla ja unohdin koko jutun.
        Kirjoitin hänelle, koska minulle syntyi vaikutelma, että hän reagoi kritiikkiin asiallisesti ja ottaa sen vastaan, antaa tilaa, kuuntelee.
        Vihnestä taas on syntynyt vaikutelma, että hän jyrää, ei kuuntele. Sinne bittien hautausmaahan vain kaikki, siellä on tilaa. Ota yhteyttä ylläpitoon, jos ei miellytä! Kuka haluaa sellaiselle sheriffille kirjoittaa? Kritiikin voi yhtä hyvn esittää palstalla, ja sheriffi voi poistaa sen, jos ei miellytä.

        Silti toivoisin, että Vihne miettisi vielä asiaa ja pyörtäisi pyhät päätöksensä - ja jatkaisi sheriffinä. Työ tekijäänsä opettaa ja hyvät toimintatavat löytyvät ajan kanssa. Kaikkea arvostelua ei myöskään pidä ottaa henkilökohtaisesti, vaan se liittyy sheriffin asemaan palstan auktoriteettinä.

        Mutta jos ei niin ei. Minäkin olen vain keskustelija, joka käyn täällä "riekkumassa" silloin, kun jokin kiintoisa keskustelu on menneillään ja kun on aikaa. Viikonloppuna sitä on. Seuroissa en ole koskaan itsekontrollini ja kokemani yhdenmukaisuuden paineen vuoksi päässyt kenenkään kanssa keskustelemaan itseäni askarruttavista kysymyksistä. Täällä sen voi tehdä anonyymisti, turvallisesti.


      • Meeri kirjoitti:

        Raukkamaista on syyllistää keskustelijoita, jos on ottanut itseään isomman tehtävän vastaan. Kaikista ei ole johtajiksi, sillä juuri sitä tämä sheriffinä olo ainakin osin vaatii. Kykyä sietää ristipaineita.

        Suutuin kerran Deboralle ja kirjoitin hänelle, oma-alotteisesti, kun hän oli poistanut jonkin ketjun. Mutta kun hän perusteli minulle asiaa, ymmärsin hyvinkin, miksi hän oli toiminut sillä tavalla ja unohdin koko jutun.
        Kirjoitin hänelle, koska minulle syntyi vaikutelma, että hän reagoi kritiikkiin asiallisesti ja ottaa sen vastaan, antaa tilaa, kuuntelee.
        Vihnestä taas on syntynyt vaikutelma, että hän jyrää, ei kuuntele. Sinne bittien hautausmaahan vain kaikki, siellä on tilaa. Ota yhteyttä ylläpitoon, jos ei miellytä! Kuka haluaa sellaiselle sheriffille kirjoittaa? Kritiikin voi yhtä hyvn esittää palstalla, ja sheriffi voi poistaa sen, jos ei miellytä.

        Silti toivoisin, että Vihne miettisi vielä asiaa ja pyörtäisi pyhät päätöksensä - ja jatkaisi sheriffinä. Työ tekijäänsä opettaa ja hyvät toimintatavat löytyvät ajan kanssa. Kaikkea arvostelua ei myöskään pidä ottaa henkilökohtaisesti, vaan se liittyy sheriffin asemaan palstan auktoriteettinä.

        Mutta jos ei niin ei. Minäkin olen vain keskustelija, joka käyn täällä "riekkumassa" silloin, kun jokin kiintoisa keskustelu on menneillään ja kun on aikaa. Viikonloppuna sitä on. Seuroissa en ole koskaan itsekontrollini ja kokemani yhdenmukaisuuden paineen vuoksi päässyt kenenkään kanssa keskustelemaan itseäni askarruttavista kysymyksistä. Täällä sen voi tehdä anonyymisti, turvallisesti.

        Kana ei käskien kotkota???
        Ei pysty henkilökohtaiseen keskusteluun sähköpostilla, mutta täällä julkisesti pystyy. Olisin toivonut henkilökohtaista yhteydenottoa, mutta täällä haluttiin jukisesti haastaa riitaa.
        Nimittäin kolmen pavauksen laittaminen samasta aiheesta peräkkäin ei ole keskustelua. Vaan riidanhaastamista.


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Kana ei käskien kotkota???
        Ei pysty henkilökohtaiseen keskusteluun sähköpostilla, mutta täällä julkisesti pystyy. Olisin toivonut henkilökohtaista yhteydenottoa, mutta täällä haluttiin jukisesti haastaa riitaa.
        Nimittäin kolmen pavauksen laittaminen samasta aiheesta peräkkäin ei ole keskustelua. Vaan riidanhaastamista.

        Muistatko? Tassä on totuus: Kun olin ensimäisen kerran tällä palstalla, silloin laitoin vain kerran aloituksen: "MIKSI LESTADIOLAISET POLTAVAT?" Lukioita oli yli 12000 parin päivän sisällä. Sillon sinä poistit sen. Yritin sitten uudestaan avata saman keskustelun 2 kertaa peräkkäin ja sinä nekin poistit heti.
        Myös eskustelunavaukseni: "MIKSI KIHARATUKKA ON SYNTI (ripsiväri ja korvakorut)?" poistit. Miksi? Sen luki n.7000.


      • Raitis ulkoilma
        vihne kirjoitti:

        Kana ei käskien kotkota???
        Ei pysty henkilökohtaiseen keskusteluun sähköpostilla, mutta täällä julkisesti pystyy. Olisin toivonut henkilökohtaista yhteydenottoa, mutta täällä haluttiin jukisesti haastaa riitaa.
        Nimittäin kolmen pavauksen laittaminen samasta aiheesta peräkkäin ei ole keskustelua. Vaan riidanhaastamista.


      • Raitis ulkoilma kirjoitti:

        Tämä ei ole tupakkifoorumi, jos ette ole sattunut huomaamaan. Nytkin on kaksi palstaa tupakista, eikö se riitä.
        Edelleen pidän sitä hyökkäystä provokaationa, jota ei ravitse sietää.
        Niin niitä taisi olla neljä, eikä kolme.


      • Meeri
        vihne kirjoitti:

        Kana ei käskien kotkota???
        Ei pysty henkilökohtaiseen keskusteluun sähköpostilla, mutta täällä julkisesti pystyy. Olisin toivonut henkilökohtaista yhteydenottoa, mutta täällä haluttiin jukisesti haastaa riitaa.
        Nimittäin kolmen pavauksen laittaminen samasta aiheesta peräkkäin ei ole keskustelua. Vaan riidanhaastamista.

        Täällä palstallakin vaikuttavat tunteet.
        Halusit olla hyvä sheriffi, niin ajattelen. Ja ilmeisesti toivoit - kuten oletan - ettei keskustelijoilla olisi mitään valittamista.
        Mutta meitä on moneksi ja elämänkokemuksemmekin ovat monenmoisia. Saatamme närkästyä asioista, jotka toiselle ovat yhdentekeviä.

        Eräs tapa purkaa turhautuneisuutta on valittaa joko ylläpitoon tai sitten kirjoittaa muutama pureva sana sheriffille.

        Kun KÄSKET närkästynyttä ihmistä ottamaan yhteyttä ylläpitoon, on melko varmaa, ettei hän sitä tee, koska on syntynyt vaikutelma, että "ylläpito ja minä toimimme samoilla linjoilla: voit valittaa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä", ja turhautunut ihminen on vielä turhautuneempi.

        Ylipäänsäkin se, että käsket tuon tuostakin ottamaan yhteyttä ylläpitoon, kuulostaa uhoamiselta ja oman vallan alleviivaamiselta, vaikka et olisi sitä tarkoittanutkaan. Eli huomautuksesi voi toimia aivan päinvastoin kuin ehkä olit tarkoittanut.

        Ylipäänsä pidän ihmisistä, edustivat he mitä suuntaa hyvänsä, ja minua rassasi, kun aloit panna jotakin keskustelijaa matalaksi ja uhosit, että hänen tekstinsä pannaan bittien hautausmaahan. Minulle tuli tarve puolustaa mollattua keskustelijaa. Aloin tuntea myötätuntoa häntä kohtaan ja ymmärsin hyvin hänen tuohtumustaan.

        Siinä tilanteessa ajattelin, että sheriffin pitäisi olla diplomaattisempi eikä valtaansa alleviivaten kärjistää asioita.

        Silti jokainen uusi työ vaatii alussa asettautumista ja oppimista, kunnes hyvät työtavat löytyvät.

        On kaikkien etu, että palstalla on sheriffi, joka myös tuntee lestadiolaisuutta sisältä päin.

        Sheriffin täytyy olla jossakin määrin paksunahkainen eikä pidä provosoitua vaikka provosoidaan, presidentti Mauno Koivistoa siteeraten. Paksunahkaiseksikin voi oppia.


      • Tanja
        Tanja kirjoitti:

        Muistatko? Tassä on totuus: Kun olin ensimäisen kerran tällä palstalla, silloin laitoin vain kerran aloituksen: "MIKSI LESTADIOLAISET POLTAVAT?" Lukioita oli yli 12000 parin päivän sisällä. Sillon sinä poistit sen. Yritin sitten uudestaan avata saman keskustelun 2 kertaa peräkkäin ja sinä nekin poistit heti.
        Myös eskustelunavaukseni: "MIKSI KIHARATUKKA ON SYNTI (ripsiväri ja korvakorut)?" poistit. Miksi? Sen luki n.7000.

        Eikö totuudesta voi keskustella? Eiko se ole piikki lihassa? Synti synniksi saarnattakoon.
        Onko synnistä puhuminen provokaatio?
        Vasta, miksi keskustelunavaukseni: "MIKSI KIHARATUKKA ON SYNTI (ripsiväri ja korvakorut)?" poistit. Onko sekin provokaatio? Sen luki n.7000.


      • Meeri kirjoitti:

        Täällä palstallakin vaikuttavat tunteet.
        Halusit olla hyvä sheriffi, niin ajattelen. Ja ilmeisesti toivoit - kuten oletan - ettei keskustelijoilla olisi mitään valittamista.
        Mutta meitä on moneksi ja elämänkokemuksemmekin ovat monenmoisia. Saatamme närkästyä asioista, jotka toiselle ovat yhdentekeviä.

        Eräs tapa purkaa turhautuneisuutta on valittaa joko ylläpitoon tai sitten kirjoittaa muutama pureva sana sheriffille.

        Kun KÄSKET närkästynyttä ihmistä ottamaan yhteyttä ylläpitoon, on melko varmaa, ettei hän sitä tee, koska on syntynyt vaikutelma, että "ylläpito ja minä toimimme samoilla linjoilla: voit valittaa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä", ja turhautunut ihminen on vielä turhautuneempi.

        Ylipäänsäkin se, että käsket tuon tuostakin ottamaan yhteyttä ylläpitoon, kuulostaa uhoamiselta ja oman vallan alleviivaamiselta, vaikka et olisi sitä tarkoittanutkaan. Eli huomautuksesi voi toimia aivan päinvastoin kuin ehkä olit tarkoittanut.

        Ylipäänsä pidän ihmisistä, edustivat he mitä suuntaa hyvänsä, ja minua rassasi, kun aloit panna jotakin keskustelijaa matalaksi ja uhosit, että hänen tekstinsä pannaan bittien hautausmaahan. Minulle tuli tarve puolustaa mollattua keskustelijaa. Aloin tuntea myötätuntoa häntä kohtaan ja ymmärsin hyvin hänen tuohtumustaan.

        Siinä tilanteessa ajattelin, että sheriffin pitäisi olla diplomaattisempi eikä valtaansa alleviivaten kärjistää asioita.

        Silti jokainen uusi työ vaatii alussa asettautumista ja oppimista, kunnes hyvät työtavat löytyvät.

        On kaikkien etu, että palstalla on sheriffi, joka myös tuntee lestadiolaisuutta sisältä päin.

        Sheriffin täytyy olla jossakin määrin paksunahkainen eikä pidä provosoitua vaikka provosoidaan, presidentti Mauno Koivistoa siteeraten. Paksunahkaiseksikin voi oppia.

        Koska olen koeajalla, käskin valittamaan ylläpidolle, että siellä syntyy toiminnastani oikea kuva. Se ei ollut sen kummempaa. Ei ylläpidolle kirjoittaminen ole teknillisesti yhtään vaikeampaa, kuin valittelu täällä huonontaen ilmapiiriä, johon sinäkin olet osallistunut, mutta et suostu henkilökohtaiseen asian käsittelyyn.


      • Tanja kirjoitti:

        Eikö totuudesta voi keskustella? Eiko se ole piikki lihassa? Synti synniksi saarnattakoon.
        Onko synnistä puhuminen provokaatio?
        Vasta, miksi keskustelunavaukseni: "MIKSI KIHARATUKKA ON SYNTI (ripsiväri ja korvakorut)?" poistit. Onko sekin provokaatio? Sen luki n.7000.

        Siinäkin oli tupakka pääosassa ja kuuluu sarjaan provokaatiot.


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Tämä ei ole tupakkifoorumi, jos ette ole sattunut huomaamaan. Nytkin on kaksi palstaa tupakista, eikö se riitä.
        Edelleen pidän sitä hyökkäystä provokaationa, jota ei ravitse sietää.
        Niin niitä taisi olla neljä, eikä kolme.

        Mistä minä voin sitten keskustellä? Pitäisikö aina kysyä lupasi? OLETKO JUMALA?


      • Tanja kirjoitti:

        Mistä minä voin sitten keskustellä? Pitäisikö aina kysyä lupasi? OLETKO JUMALA?

        Ei pidä toistaa itseään. Poistan turhat jutut, kun sama oli jo edellä. Katsele itse.


      • Meeri
        Tanja kirjoitti:

        Mistä minä voin sitten keskustellä? Pitäisikö aina kysyä lupasi? OLETKO JUMALA?

        Sinulla Tanja on hyviä ajatuksia, mutta toisinaan näyttää siltä, että provosoit tahallasi. Kuten on tämäkin Vihmelle osoitettu kysymys "oletko Jumala?"
        Sheriffi muuten on palstan jumala, siis ylin vallankäyttäjä. Kunnes ylläpito toisin päättää.


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Ei pidä toistaa itseään. Poistan turhat jutut, kun sama oli jo edellä. Katsele itse.

        Se oli vahinkoni vain. Miksi sitten et poistannut Ison ja Pikku Samin jutut(2 kerta sama juttu)?
        Olet kyllä DIKTATORI! Onko sinun Ehdotus myös provokaatio?


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Siinäkin oli tupakka pääosassa ja kuuluu sarjaan provokaatiot.

        Se oli erilainen juttu! Poistatko kaikki keskustelut, jos siellä on sana: TUPAKKA?


      • Tanja
        Meeri kirjoitti:

        Sinulla Tanja on hyviä ajatuksia, mutta toisinaan näyttää siltä, että provosoit tahallasi. Kuten on tämäkin Vihmelle osoitettu kysymys "oletko Jumala?"
        Sheriffi muuten on palstan jumala, siis ylin vallankäyttäjä. Kunnes ylläpito toisin päättää.

        Tupakasta, kiharatukkasta, ripsiväristä, korvakorusta ja mistä vielä minä en voi keskustella täällä? Voiko sheriffi ilmoita sivulla kaikkille: mistä voi ja mistä ei voi puhua täällä?


      • Meeri
        Tanja kirjoitti:

        Tupakasta, kiharatukkasta, ripsiväristä, korvakorusta ja mistä vielä minä en voi keskustella täällä? Voiko sheriffi ilmoita sivulla kaikkille: mistä voi ja mistä ei voi puhua täällä?

        Nämä kaikki, mistä mainitset, ovat kuitenkin ulkonaisia asioita - jos kohta niistäkin on hyvä keskustella. Onhan täällä huivin pidostakin keskusteltu, samoin kravatin käyttämisestä.
        Jos alustat keskustelun, joka kiinnostaa, se kerää sekä kommentteja että lukijoita. Mutta jos aihe ei kosketa ketään, se vaietaan unohduksiin. Ymmärrän hyvin, että olet närkästynyt, kun kiinnostava keskustelu yhtäkkiä poistetaan.
        Tiedän tunteen kokemuksesta. Eräällä palstalla oli nuori sheriffi, joka näytti aivan työkseen poistavan kaikki asiallisetkin keskustelut - ilmeisesti ne jollakin tavalla väärin ymmärtäneenä.
        Mutta ei maailma siihen lopu. Kaikesta voi keskustella, ja ilmeisesti sheriffin sp-osoite on täällä siksi, että häneen voi ottaa yhteyttä ja kysyä perusteluita. Ainakin tilanne harmittaa vähemmän, kun on kuullut sheriffin perustelut. Usein hän katsoo asiaa eri näkökulmasta kuin kirjoittaja - ja ei siis toimi mielivaltaisesti, kuten ensi alkuun on näyttänyt.


      • turhaan
        Tanja kirjoitti:

        Se oli vahinkoni vain. Miksi sitten et poistannut Ison ja Pikku Samin jutut(2 kerta sama juttu)?
        Olet kyllä DIKTATORI! Onko sinun Ehdotus myös provokaatio?

        Mitähän se selittää, että Tanjan oikeinkirjoitus on ala-asteen tasolla.


      • Tanja
        turhaan kirjoitti:

        Mitähän se selittää, että Tanjan oikeinkirjoitus on ala-asteen tasolla.

        Anteeksi! Olen ulkomaalainen Suomen kansalainen. Oletko rasistinen? Opiskelin 5 vuotta yliopistossa ja olen kielitaitoinen. Oletko sinä itse lahjakas? Missä opiskelit? Osatko vain suomea?


      • Raitis ulkoilma
        turhaan kirjoitti:

        Mitähän se selittää, että Tanjan oikeinkirjoitus on ala-asteen tasolla.

        ulkomaista syntyperää olevan palstalaisen suomen kielen taidolle?
        Kuinka montaa vierasta kieltä osaat itse virheettömästi?


      • Tanja
        Raitis ulkoilma kirjoitti:

        ulkomaista syntyperää olevan palstalaisen suomen kielen taidolle?
        Kuinka montaa vierasta kieltä osaat itse virheettömästi?

        Kiitos sinulle!
        Keskusteletko joskus chatissa?


      • Lassi
        Tanja kirjoitti:

        Kiitos sinulle!
        Keskusteletko joskus chatissa?

        Siis naivimpaa ihmistä saa Suomesta hakea.

        Käyttäytyy kuin pahainen murkku. Ei ole kyse nyt kielitaidosya vaan henkinen kypsyys on
        12 vuotiaan tasolla.


      • Meeri
        Lassi kirjoitti:

        Siis naivimpaa ihmistä saa Suomesta hakea.

        Käyttäytyy kuin pahainen murkku. Ei ole kyse nyt kielitaidosya vaan henkinen kypsyys on
        12 vuotiaan tasolla.

        Ilkeily on Lassista varmaan henkisen tason ja älykkyyden korkein ilmentymä? Se kai on hänestä sitä oikeaa kristillisyyttä?

        Naiviutta löytyy muuten kaikista ihmisistä. Sitä ei akateemisuus poista (toisin kuin Lassi näyttää erittäin naivisti kuvittelevan). Tietysti on ihmisiä, joista on kaikki lapsellisuus näivettynyt, kaikki spontaani luovuus ja kyky eläytyä ja rakastaa. Ei mikään ihannoitava tila. Mutta puutteensa kullakin, Lassillakin.


      • Lassi
        Meeri kirjoitti:

        Ilkeily on Lassista varmaan henkisen tason ja älykkyyden korkein ilmentymä? Se kai on hänestä sitä oikeaa kristillisyyttä?

        Naiviutta löytyy muuten kaikista ihmisistä. Sitä ei akateemisuus poista (toisin kuin Lassi näyttää erittäin naivisti kuvittelevan). Tietysti on ihmisiä, joista on kaikki lapsellisuus näivettynyt, kaikki spontaani luovuus ja kyky eläytyä ja rakastaa. Ei mikään ihannoitava tila. Mutta puutteensa kullakin, Lassillakin.

        Yhtään sen enempää ilkeilemättä. Valitettavasti se on näin. Kivempaa se tietenkin olisi minunkin kiitellä kypsää aikuista ja rakentavaa persoonaa!!!

        Kuka akateeminen ihminen puhuisi epäkypsästi kaiken tietävästi muita halveksin, kuin peni kakru. Ja kuka akateemisesti sivistynyt ihminen hakkaisi päätänsä seinään, kuin raivo härkä täällä?

        Kohtuus kaikessa Meeri! Onhan totuus nähtävä sellaisena kun se on!


      • Tanja
        Lassi kirjoitti:

        Yhtään sen enempää ilkeilemättä. Valitettavasti se on näin. Kivempaa se tietenkin olisi minunkin kiitellä kypsää aikuista ja rakentavaa persoonaa!!!

        Kuka akateeminen ihminen puhuisi epäkypsästi kaiken tietävästi muita halveksin, kuin peni kakru. Ja kuka akateemisesti sivistynyt ihminen hakkaisi päätänsä seinään, kuin raivo härkä täällä?

        Kohtuus kaikessa Meeri! Onhan totuus nähtävä sellaisena kun se on!

        Siunausta sinullekin! Olen vain paljon nuorempi kuin sinä ja uskossa n.11v. Suomea en osa hyvin. Anteeksi!


      • Lassi
        Tanja kirjoitti:

        Siunausta sinullekin! Olen vain paljon nuorempi kuin sinä ja uskossa n.11v. Suomea en osa hyvin. Anteeksi!

        Muu käyttäytymisesi on akateemiseksi vähintään outoa.

        Kun kerran kirjoitat avauksen, ja se poistetaan, niin se on silloin nöyrästi uskottava.

        Jos samoista asioista on tehtävä uusia avauksia, niin asiaa on silloin lähestyttävä kokonaan toisesta mäkökulmasta. Vastapuolta arvostavalla ja kunnioittavalla sävyllä.


      • Sakuri
        Tanja kirjoitti:

        Muistatko? Tassä on totuus: Kun olin ensimäisen kerran tällä palstalla, silloin laitoin vain kerran aloituksen: "MIKSI LESTADIOLAISET POLTAVAT?" Lukioita oli yli 12000 parin päivän sisällä. Sillon sinä poistit sen. Yritin sitten uudestaan avata saman keskustelun 2 kertaa peräkkäin ja sinä nekin poistit heti.
        Myös eskustelunavaukseni: "MIKSI KIHARATUKKA ON SYNTI (ripsiväri ja korvakorut)?" poistit. Miksi? Sen luki n.7000.

        Et kai sinä Tanja todellakaan usko, että lukijoita tuli tuhansia parissa päivässä. Oletkin sitten lähes ainoa, joka sen uskoo.

        Täällähän on jollakin tapana boostata, juuri tällaisiin provokaatiomaisiin avauksiin, ”lukijoita”. Näin he saavat kyseisen ketjun etusivulle suositumpiin ja lestadiolaisista näin yrittävät antaa mahdollisimman negatiivisen kuvan isolle porukalle. Oletko sinä sellainen? (Vastaa rehellisesti itsellesi, älä kommentoi vastaustasi tänne.)


      • Raitis ulkoilma
        Tanja kirjoitti:

        Kiitos sinulle!
        Keskusteletko joskus chatissa?

        juuri lainkaan chatissa. Käytkö itse? Missä?


      • Tanja
        Raitis ulkoilma kirjoitti:

        juuri lainkaan chatissa. Käytkö itse? Missä?

        On myös esim. uskovaisten chatti(venäjäksi). Siellä voi keskustella myös suomeksi esim. minun kanssa. Myös www.suomi24.fi sivulla on erilaiset chatit. 1 poika tuli uskon chatin kautta. Siksi voin puhua sielläkin Jeesuksesta!


      • Arvo
        Tanja kirjoitti:

        On myös esim. uskovaisten chatti(venäjäksi). Siellä voi keskustella myös suomeksi esim. minun kanssa. Myös www.suomi24.fi sivulla on erilaiset chatit. 1 poika tuli uskon chatin kautta. Siksi voin puhua sielläkin Jeesuksesta!

        Arvasin jo pidempään Tanjan olevan suomessa asuvia inkeriläisiä.


      • Raitis ulkoilma
        Arvo kirjoitti:

        Arvasin jo pidempään Tanjan olevan suomessa asuvia inkeriläisiä.

        Tärkeintä on, että Tanja on uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

        PS. Suomessa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.


      • Tanja
        Arvo kirjoitti:

        Arvasin jo pidempään Tanjan olevan suomessa asuvia inkeriläisiä.

        En ole inkeriläinen.


    • moppaajasefu

      Jatka toki ja jätä haukut omaan arvoonsa! Tässä hommassa useammin tulee narinaa kuin kiitosta, mutta sitä oppii ajan oloon paksunahkaiseksi.

      Harmi.

    • Usko

      Olloos vain vapaa syytöksistä, linja tuntuu olevan oikean suuntainen, narisijoita aina riittää tekee niin tai näin.

    • Sakuri

      Vihne, älä vaan jätä virkaasi. Olet tehnyt työsi todella hyvin, asiallisia ja sovittelevia kommenttejakin olet viitsinyt ja jaksanut riitaa haastaville rakkikoirille kirjoitella. Uskon, että lähes kaikki palstalaiset ovat olleet toimeesi enemmän kuin tyytyväisiä. Mutta se kiitos ja kannustus sekä tunnustus hyvin hoidetusta työstä jäävät vain niin usein meiltä suomalaisilta antamatta. Anna rakkikoirien räksyttää, eihän me niistä ikänä eroon päästä. Luulen, että noiden rakkikoirien määrä on todella pieni mutta äänekkäitähän ne ovat.

      Toivon todella Vihne, että jatkat hyvin alkanutta tehtävääsi.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1758
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1411
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1026
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      871
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      39
      701
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      661
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      656
    Aihe