Onko hyvä omatunto?

Kysyn vaan?

Teillä kaikilla, jotka käytätte työpaikkan tietsikoita omiin juttuihinne ja omiin maileihinne, chattailuihin ja keskusteluihin?
Käytätte työnantajan tielle palkaa maksamasta ajasta suuren osan omiin juttuihinne työaikana? onko se reilua?
Ajatelkaa - jos olisitte itse työnantaja? Monilla ei ole edes omaa tietsikkaa kotona, vaan kaikki jutut hoidetaan työssä. Puolisalaa...muka "töitä tehden"!

23

2633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän minäkin muutaman palstan, jossa eräät jatkuvasti kirjoittelevista rekatuista nikeistä jopa avoimesti kertovat olevansa töissä.

Ite en kyllä kerkiä töissä netissä luuhaamaan, se on taivahan tosi. Miksei, jos olisi semmoinen ammatti, jossa olisi mahdollisuus. Esimerkiksi semmoinen vartija, jonka tarvii vain istua ja tarkkailla monitoreita... ei mutta hänenhän pitää siis todella tarkkailla niitä, eikä tuijottaa vain yhtä ruutua.

No entäs sairaanhoitaja? Nehän aina menevät niihin pikku koppeihinsa "muka" tekemään jotain.

TVH:n työmies? Poliisi? Kaupantäti?

En minä kyllä keksi, missä ammatissa ei olisi haittaa vähän välillä surffailla netissä hyvällä omallatunnolla. Tai missä olisi edes aikaa tehdä niin. Keksitkö sinä, "kysyn vaan"?

• Voi hyvän aika!

Myymälävarastaminen on rikos - mutta työaikana tönantajan tietsikalla toimiminen sallittua - vai?
        Samasta asiasta on kyse. Kumpikin varastavat!
        Ollaanpa täällä tosilepsua poppoota!!!
        Ilmakos "hyvinvointivaltio Suomi" porskuttelee viimesiään...pää tulee vetävän käteen!
        Verorahoilla mielihyväänsä saaville tulee vielä tosipaikka eteen...Hyi hävetkää!!!

• Iili

Minulla on asiakkaita, jotka kaiken muun lisäksi myös kyselevät, mikä jokin heille tuntematon pikkufirma on, ja minkälaisia tuotteita se myy tai valmistaa, tai he voivat kysyä muuta yllättävää, joka liittyy muulla tavalla aiheeseen. Minulla on oltava heille vastaus. Sen vuoksi minun täytyy joskus tuntikaupalla käydä firmojen kotisivuilla tai etsiä muita tietoja ja merkitä ne muistiin. - Tietysti voisin vastata "en tiedä", mutta minusta on parempaa palvelua se, että osaan vastata.

Juuri viime viikolla olin asiakkaalla, joka sanoi: "Me emme ole sinun firmasi asiakkaita, me olemme SINUN asiakkaitasi". Se lämmitti sydäntä, ja yksi syy on se, että jaksan ja viitsin tutkia vastaukset heidän kysymyksiinsä jo etukäteen. Internet on tässä suhteessa aivan korvaamaton. Tietysti tämä surffailu kuluttaa minun työaikaani, ja joudunkin usein tekemään sitä illalla tai kotona.

Kaikesta tästä surffailusta on ollut vuosien mittaan se etu, että nykyisin ei enää tarvitse etsiä pikkufirmoja ja pikkutietoja internetistä. Minä tiedän suuren osan jo nyt, ja surffailu vähenee kerta kerralta.

Kukaan muu minun firmassani ei viitsi nähdä tällaista vaivaa. Minä teen sen mielelläni, sillä minusta on hauska antaa asiakkaalle sellaista aivan ylimääräista palvelua, jonka asiakas kokee tärkeäksi.

• Valitettavasti
        Iili kirjoitti:

Minulla on asiakkaita, jotka kaiken muun lisäksi myös kyselevät, mikä jokin heille tuntematon pikkufirma on, ja minkälaisia tuotteita se myy tai valmistaa, tai he voivat kysyä muuta yllättävää, joka liittyy muulla tavalla aiheeseen. Minulla on oltava heille vastaus. Sen vuoksi minun täytyy joskus tuntikaupalla käydä firmojen kotisivuilla tai etsiä muita tietoja ja merkitä ne muistiin. - Tietysti voisin vastata "en tiedä", mutta minusta on parempaa palvelua se, että osaan vastata.

Juuri viime viikolla olin asiakkaalla, joka sanoi: "Me emme ole sinun firmasi asiakkaita, me olemme SINUN asiakkaitasi". Se lämmitti sydäntä, ja yksi syy on se, että jaksan ja viitsin tutkia vastaukset heidän kysymyksiinsä jo etukäteen. Internet on tässä suhteessa aivan korvaamaton. Tietysti tämä surffailu kuluttaa minun työaikaani, ja joudunkin usein tekemään sitä illalla tai kotona.

Kaikesta tästä surffailusta on ollut vuosien mittaan se etu, että nykyisin ei enää tarvitse etsiä pikkufirmoja ja pikkutietoja internetistä. Minä tiedän suuren osan jo nyt, ja surffailu vähenee kerta kerralta.

Kukaan muu minun firmassani ei viitsi nähdä tällaista vaivaa. Minä teen sen mielelläni, sillä minusta on hauska antaa asiakkaalle sellaista aivan ylimääräista palvelua, jonka asiakas kokee tärkeäksi.

sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin! Et ymmärrä asian ydintä!

• Marion.T

hyvä omatunto.
      Oma kone ja oma työaika, jos kirjoittelen päivällä paljon, niin voin tehdä työni vaikka yöllä, ei ole siitä kiinni milloin teen kunhann teen...ja taatusti teen kunnolla työni...

• Pirre*

tuntoa ensinkään...
      Teen työtä kotona, ja voin toimia kulloisenkin tilanteen mukaan.

Toisaalta mitäs tuosta vaahtoamaan, työnantajan hölmöyttähän se on, jos se ei huomaa alaistensa työajan väärinkäyttöä.

Minä en henkilökohtaisesti usko, että kukaan julkisella puolella voi tänäpäivänä käyttää työaikaansa omiin juttuihinsa netissä, se on turhaa jurinaa.

• kirjoitankin

tätä kotona.

Ei meidän työpaikalla riitä aika näillä sivustoilla käyntiin kuin pomoilla.

• Keskustelun avaajaa!

Täällä on ehkä liian paljon eritavoin ajattelevia ihmisiä! Joku "Pirre" ei voi käsittää joitain asioita, jotka jollekulle ovat iysestäänselvyyksiä. Ja taas päinvastoin.
        Juupas- eipäs-teema on valmis.
        Siis lopettakaamme tämän aiheen käsittely ja toivokaamme Hyvinvointivaltiolle nimeltä Suomi elvytystä...Sitä ei tule lusmuilemalla verovaroin maksetuilla palkoilla! Eikä turhia virkoja ylläpitämällä!!

• vastaisin,että hyvähän tietysti olisi jos omistaa(hyvän)omatunnon,mutta samaan hengenvetoon voi kai todeta,jotta se kyllä saattaa olla toimiessaan myös kovin "ilkeä"kolkutttaja.

Se miten kukin aikaansa netissä käyttää on kai hänen itsensä ja työnantajansa välinen asia johon ei resurssini riitä ottamaan kantaa.

• kLO 16.13 LÄHETTÄMÄNI

Vastaus "tähtitoimittajalle"!
      Siinä kehkeytyy koko aloituksen ydin.
      Jotkut teistä eivät kykene sitä ymmärtämään - mutta useimmat kyllä - oletan...?
      700.000 julkisen hallinnon työntekijää on raskas taakka niille, jotka tätä kivirekeä nimeltä Suomi - vetävät. Plus eläkeläiset, sairaat, vammaiset jne.
      Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset -edes vähän!

• Pirre*

levys jäi nyt kyllä päälle..koitahan nyt hyvä ihminen rauhoittua sen kivirekes kanssa....

• 55sinkku

Koska kotona vain käy netissä.
      Meillä ei töissä saa edes netissä käydä,koska se on vain työtä varten,ennen sai mut kun omistaja vaihtui,niin osa sivuista pantiin sulkulistalle,ei edes saa sähköpostia lukea vain talon posteja.
      On jenkkiläinen firma.....

• Vai "jenkkiläinen......

firma?
        Pitäisiköhän sitten pyrkiä Venäjälle duuniin, jos siellä saisi nettiä käyttää vapaasti ja tarkkailematta?
        Mietipäs nyt -miten menee Venäjällä - ja miten muualla maailmassa...
        Ei kaikki voi olla kommuunia eikä demokratiaa! Minulla on oma kone kotona enkä edes ehtisi työaikana käyttää nettiä!
        Alkaa tuntua siltä, että jotkut ovat todella huonolla omallatunnolla ja puolustelevat itseään...!

• 55sinkku
        Vai "jenkkiläinen...... kirjoitti:

firma?
        Pitäisiköhän sitten pyrkiä Venäjälle duuniin, jos siellä saisi nettiä käyttää vapaasti ja tarkkailematta?
        Mietipäs nyt -miten menee Venäjällä - ja miten muualla maailmassa...
        Ei kaikki voi olla kommuunia eikä demokratiaa! Minulla on oma kone kotona enkä edes ehtisi työaikana käyttää nettiä!
        Alkaa tuntua siltä, että jotkut ovat todella huonolla omallatunnolla ja puolustelevat itseään...!

Niinhän jenkin on muutenkin jämäköitä työnantajia,on kaikenlaisia sääntöjä:)))
        Toisekseen ihan hyvä,kun ei saa käyttää konetta töissä netissä olemiseen,kun pitää töitä tehdä,sitä kun on niitä jotka lusmuilevat;))

• Maaria

Kyllä sen huomaa kun pyramidi tulee yhä selvemmäksi. Nykyiset toimistotyöntekijät olemme työnsuorittajia. Meidän firmassa ainoa sallittu tauko palkattoman lounastauon lisäksi on enää tupakkatauko, joten suon itselleni 3 minuutin surffailun aamuin illoin tupakan sijaan.

• Palkaton lounastauko!
        Maaria kirjoitti:

Kyllä sen huomaa kun pyramidi tulee yhä selvemmäksi. Nykyiset toimistotyöntekijät olemme työnsuorittajia. Meidän firmassa ainoa sallittu tauko palkattoman lounastauon lisäksi on enää tupakkatauko, joten suon itselleni 3 minuutin surffailun aamuin illoin tupakan sijaan.

Semmoista ei ole olemassakaan! Jokaiseen työehtosopimuksen kuuluu MINIMISSÄÄN puolen tunnin lounastauko, eikä laki salli sitä ottaa pois palkasta!!!
        Eli äläpäs houri nyt ja salli sillä itsellesi nettisurffailuja - tupakkatauoista puhumattakaan!!!Tiedän nämä asiat: olen joutunut oppimaan kantapään kautta!

• ei siis
        Palkaton lounastauko! kirjoitti:

Semmoista ei ole olemassakaan! Jokaiseen työehtosopimuksen kuuluu MINIMISSÄÄN puolen tunnin lounastauko, eikä laki salli sitä ottaa pois palkasta!!!
        Eli äläpäs houri nyt ja salli sillä itsellesi nettisurffailuja - tupakkatauoista puhumattakaan!!!Tiedän nämä asiat: olen joutunut oppimaan kantapään kautta!

suinkaan kaikissa tesseissä ole palkallista aikaa!!! Ja työsopimuslain mukaan se on pituudeltaan 60 min.,jonka saa yhdessä sopia siihen 30 minuuttiin joko paikallisesti tai/ja työehtosopimuksessa. Ja lain mukaan tämä ei ole palkallista aikaa. Sen sijaan osassa työehtosopimuksia on sovittu erilaisista palkallisista tauoista (ns. kahvitauko ja kai jossain lepoajastakin), mutta ei suinkaan kaikissa.

• tukkusutija

käynpä netissä kenen koneella tahansa, olenpa netissä miten pitkään hyvänsä.

syntymäviisaat saivartelijat saavat tietenkin känistä mistä tykkäävät, kyllä maailmaan mahtuu kaikenlaista, mahtuu kyllä.

• Sinä olet yksi

esimerkki niistä, joita tähän maailmaan mahtuu! Ei tarvitse AJATELLA, kunhan nimittelee ja sutii vaan! Oikein tukkusutii!
        En haluaisi olla sinä!!!Mutta = mahdut kyllä maailmaan - muut ajattelevat puolestasi...

• tukkusutija
        Sinä olet yksi kirjoitti:

esimerkki niistä, joita tähän maailmaan mahtuu! Ei tarvitse AJATELLA, kunhan nimittelee ja sutii vaan! Oikein tukkusutii!
        En haluaisi olla sinä!!!Mutta = mahdut kyllä maailmaan - muut ajattelevat puolestasi...

ajatuksesi, joita puolestani ajattelet.

nöyrän kiitollisena otan vastaan viisautesi vilkkaan virran.

nyt on taakka karissut harteiltani, kun sinä ajausten isä ja äiti kannat älyn valon puolestani.

siunausta

• hertta47

en hyväksy tällaista käyttäytymistä, henkilöstömenot ovat varsinkin pienillä ja keskisuurilla yrityksillä suurin taloudellinen rasite,jos siihen ei vastaavasti saa täyttä panosta työntekijältä, niin onhan se väärin.

Toisaalta, myös myrkylliset työyhteisön jäsenet ovat suuri ongelma, he aikaansaavat huonoa ilmapiiriä jolloin työteho laskee,ja lisäävät työntekijöiden sairauslomia. Lisäksi he ovat usein niitä jotka jäävät ennenaikaiselle eläkkeelle koska katkeruus ja työtoverien moittiminen ja kyttääminen on jäytänyt heidän sisuskalunsa paskaksi. Sanoisin että tässä ketjussa tulee selvästi esille, millainen on huonon ilmapiirin luoja. Hän on päällepäsmäri joka kokee velvollisuudekseen toisten työtoverien arvostelun ja väheksymisen, omat hommat jäävät sen vuoksi usein tekemättä.

• muutenkin

Eiköhän kaikki ole kiinni siitä,miten työ hoituu yleensä. Jos kaikki hoituu,ei työnantajalla ole sitä vastaan mitään,että rentoutuu eli huoahtaa välillä netissä - siinä missä toiset tupakalla ja juoruamassa tai toisia kytäten..

• Tarkoitukseni oli

havahduttaa ihmiset tajuamaan, mitä se maksaa yhteiskunnalle (=veonmaksajille= jos julkishallinnon työntekijät käyttävät monia tunteja työaikaansa chattailuun ja netteilyyn ja muuhun Bullshittiin! Siis työnatajan kustantamat koneet ja työntekijän työaika.
      Tämä oli lähtökohta - josta sitten alettiin vääntämään jos jonkinlaista potaskaa.
      Yksityistä sektoria ei voi sikäli verrata, että jos käry käy - se lienee potkut??? Julkisella sektorilla tuskin käry käy, kun "kaikki suojelevat toisiaan"!
      Tämä asia on vakava yhteiskunnallinen ongelma- myönsitte sitä tai ette!
      Kaikki kulut maksavat ne pienet ja keskisuuret yritykset - joissa niska limassa tehdään töitä, vapaa-ajoista ja lomista tinkien, että Oy Suomi Ab pysyisi pystyssä!
      Miettimisen aihetta itsekullekin!!

Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      130
      2748
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2207
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      25
      1773
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1548
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1308
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      72
      1260
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1075
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      999
    10. 129
      942
    Aihe