mulla on 10 miljoonakalaa.kuusi tylsänväristä ja 4 kaupasta ostettua värillisiä.vettä en ole muunnellu kummemmin laitan vähän ruokasoodaa kun vettä vaihdan.mitä muuta tarttis tehdä.vedenmittaus on nyt mahdotonta,liuskat loppu.ehkä 2 viikon päästä saan ostettua lisää,koska besat maksaa 20e lähimpää eläinkauppaan ja liuska testi 25e.eli45e!!pärjääköhänne nyt siellä hommasi ne kalat täs tänään ja ne tylsän väriset sain viikko sitten.mitä voin tehdä ku uros jahtaa naaraita??vai pitäiskö olla pelkästään urosia allas täynnä?
millikset ja vesi??
7
322
Vastaukset
- ---
Kalliitahan nuo testit ovat, mutta jos haluat todella tietää mitkä vesiarvot OIKEASTI ovat, hanki tippatestejä - ehdottomasti. Liuskatestit näyttävät ihan mitä sattuu - joten älä luota niihin arvoihin... Tippatestit kestävät kuitenkin monin kerroin pidempään kuin liuskat - ja tulevat siis huomattavasti halvemmaksi.
Eli soita akvaarioliikkeeseen ja kysy mitä tippatestejä heillä on myynnissä ja jos kaikkia ei löydy, pyydä että tilaavat. Näin niitä sitten varmasti on kun käyt ostoksilla.
Eli tarvitset KH, GH, pH ja nitraatti -testit ainakin. Näiden yhteishinta on aika mukava, mutta toisaalta testejä ei sitten pitkääään aikaan tarvitse ostaa. Ovat nimittäin tosi riittoisia.
Eli tuolla ruokasoodalla nostat KH:ta sekä pH:ta. Askartelukipsillä nostat taasen GH:ta eli kokonaiskovuutta joka on myöskin tärkeä miljoonakaloille.
Voit pitää pelkkiä miljoonakalaurokiakin - ovat näyttävämpiä kuin naaraat eikä poikastulvasta tule ongelmaa.- monnimanni
nyt mulla on korallihiutaleita ruokalusikallinen 63litrasessa.ne on yhden ruukun sisällä ei pitkin pohjaa.luin jostain että sekin nostais veden kovuutta pikkuhiljaa.ph on mun kraanavedes n. 6 . joo,ajattelin vaihtaa nuo naaraat uroksiksi.eli sit olis 10 urosta.eikai ne tappele keskenään ku ei niillä sit ole mitään tekemistä ku ei ole naaraita mitä kosiskella??joo uroot on kivemman näköisiä.
- Vaari-o
monnimanni kirjoitti:
nyt mulla on korallihiutaleita ruokalusikallinen 63litrasessa.ne on yhden ruukun sisällä ei pitkin pohjaa.luin jostain että sekin nostais veden kovuutta pikkuhiljaa.ph on mun kraanavedes n. 6 . joo,ajattelin vaihtaa nuo naaraat uroksiksi.eli sit olis 10 urosta.eikai ne tappele keskenään ku ei niillä sit ole mitään tekemistä ku ei ole naaraita mitä kosiskella??joo uroot on kivemman näköisiä.
Mikä se nyt sulla on?
Muistaakseni tuo on old school tietoa, eikä aiheuta veden kovuuden nousua. - monnimanni
Vaari-o kirjoitti:
Mikä se nyt sulla on?
Muistaakseni tuo on old school tietoa, eikä aiheuta veden kovuuden nousua.en oikein ole varma.sain liuskatestin lainaksi.eka tikku näytti gh olis ollu n10 ja kh olis ollu n.7 ja ph 7.mut 3 muuta tikkua epäonnistunut.menee iha pilalle koko testi.ne oli eläin kaupassa neuvoneet mun kaveria ku se piti kovettaa vettä jotain varten.ja simpukan kuori ajais saman asian.en oikein tiedä.
- patu
monnimanni kirjoitti:
en oikein ole varma.sain liuskatestin lainaksi.eka tikku näytti gh olis ollu n10 ja kh olis ollu n.7 ja ph 7.mut 3 muuta tikkua epäonnistunut.menee iha pilalle koko testi.ne oli eläin kaupassa neuvoneet mun kaveria ku se piti kovettaa vettä jotain varten.ja simpukan kuori ajais saman asian.en oikein tiedä.
Parhaiten toimii oikea määrä viikottain vedenvaihdon yhteydessä lisättävät ruokasoodan ja askartelukalkin sekoitus.
Parhaiten saa tietää oikean määrän kun mittaa soodaa ja kalkkia kokeeksi ämpäriin jossa on tavan raana vettä.
Ruokalusikallinen kumpaakin antaa suuntaa tulevalle kerta annostukselle esim. kymmentä litraa kohden. Siitä sitten vähentämään tai korottamaan jauheitten määriä kovan veden kaloille oikeaksi.
http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalapoec.html
Siitä vaan mittailemaan, sillä annos määrä saattaa heitellä jos nyt menen antamaan jonkun tarkan kerta annostus ohjeen. - ---
monnimanni kirjoitti:
en oikein ole varma.sain liuskatestin lainaksi.eka tikku näytti gh olis ollu n10 ja kh olis ollu n.7 ja ph 7.mut 3 muuta tikkua epäonnistunut.menee iha pilalle koko testi.ne oli eläin kaupassa neuvoneet mun kaveria ku se piti kovettaa vettä jotain varten.ja simpukan kuori ajais saman asian.en oikein tiedä.
Sain minäkin liuskatesteillä GH:sta ihan liian korkean arvon. Luulin että vesi oli tosi kovaa, mutta tippatesti paljasti totuuden...
Korallirouheet tai simpukan kuori ei kovuutta nosta nimeksikään - tuo käsitys on tuolta 80 luvulta...
Ruokasoodaa siis pH:n ja KH:n nostamiseen ja kipsiä GH:n nostamiseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi363628Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473167Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo593137Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs532980100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522579Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks352157Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522119Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa601962- 451839
- 491647