Jo monta vuotta sitten lenkkeillessäni yskin usein. Varmaan tästäkin syystä jätin juoksemisen, koska se ei tuntunut hyvältä. Kävin myös tutkimuksissa, ilmeisesti astmatutkimuksissa, sydänfilmissä, mutta näissä ei muistaakseni mitään todettu. Yskimistä on ollut sittemminkin, talvella yleensä ulkona liikkuessa. Viime talvena kun kävelin n. 1 km:n töihin, yskin lähes koko ajan reippaasti kävellessäni. Onko muilla tällaista vaivaa? Voisiko kyse olla astmasta?
Yskiminen ulkona liikkuessa
7
2626
Vastaukset
- Astma melko hyvässä tasapai...
Vaikuttaa, että sinulla on astma. Yritä saada asia tutkittua. Minä olin yskinyt ilmeisesti monta vuotta, ennenkin tuli niin paha krooninen yskä eräänä keväänä, kun koivu kukki. Yskin yötä päivää. Ja hups, todettiin astma. Nyt otan lääkkeeni, ja hoidan - ainakin joten kuten - tautiani. Ja en yski kuin flunssan jälkeen. Myös ulkona liikkuminen helpottuu, kun tauti saadaan tasapainoon.
Jatkuva yskiminen rasittaa elimistöä: keuhkoja ja vatsanpohjaa, esim. virtsankarkailu saattaa alkaa siitä (kokemusta on), mutta minäkin yskin silloin kai huomaamatta, oletin että niin kuuluu tehdä.
Lääkäriin vaan, astmaan on hyvät hoitokeinot, itsehoito mukaan luettuna. Siis seurataan puhallusten avulla astman tilaa. - ei voi nostellakkaan mitään
ja syyksi todettu refluksitauti,eli vatsahappojen hyökkäykset kurkkuun joka ärsyttää ja siksi yskittää.Tuntuu että on jatkuva kurkkutulehdus myös savu ja kemikaalit ärsyttää pakkasesta puhumattakaan.
- hilkkaliisa
Jos sinua ärsyttää ulkoilmalla, on jatkuva kurkkutulehdus, savu ja kemikaalit yskittää, en usko kyseessä olevan pelkkä refluksitauti.
Pyydä tarkempia tutkimuksia. Ehkä sinulla on alkava astma ?? - paappa56
hilkkaliisa kirjoitti:
Jos sinua ärsyttää ulkoilmalla, on jatkuva kurkkutulehdus, savu ja kemikaalit yskittää, en usko kyseessä olevan pelkkä refluksitauti.
Pyydä tarkempia tutkimuksia. Ehkä sinulla on alkava astma ??Refluksitauti voi ärsyttää limakalvot sellaiseen kuntoon, että ne ärsyyntyvät sitten em jutuista ... voipi aiheutella myös astmaattisia oireita ... Ja jos astma löytyy ja pohjana on refluksitauti, eipä siinä syyllistä astmaan kaukaa tarvi hakea.
- hilkkaliisa
Olisikohan sinulla alkava astma ?
Sairastuin työpaikkani homeesta vaikeaaan astmaan ja allergiseen nuhaan. Minulle tulikin yllätys, kun olin pururadalla lenkillä: tuntui, että tukehdun. Sitten selvisi, että pururadan puruhan tietenkin homehtuu ja emmehän me homesairaat kestä hometta.
Kirjallisuuden mukaan astmaatikot voivat paremmin sateen JÄLKEEN. Minä ja monet tuntemani homesairaat voimme paremmin kuivalla ilmalla ja sateen jälkeen ei voi mennä ulos. Maa kostuu ja homeet voivat hyvin, mutta me tietenkin huonosti.
Joskus olen huomannut, että ulkona yskittää kovasti ja sitten onkin sanottu säätiedotuksen jälkeen TV:ssä, että ilmassa on runsaasti Cladosporium-hometta. Talvella kovalla pakkasella käytän hengityksen lämmitintä. Paras ilma minulle on talvella kuiva ilma ja lämpötila noin 0 - -8 astetta. Olen huomannut, että jos olen huonossa kunnossa niin en kestä kuin korkeintaan -5 astetta pakkasta. Vesikelillä yskittää nykyisin talvellakin.
Pystytkö uimaan tai käymään kuntosalilla ?
Käy niissä huonoilla ilmoilla. Toivottavasti vaivaasi löytyy apu.- Kysyttävää
Kun käytät hengityksen lämmitintä, onko se hyvä?
Onko siitä apua ja minkä nimistä käytät?
Ja tietysti tärkein, hinta olis kiva tietää?
Tiedoista olisin tosi kiitollinen...
- mutta ei astmana
Onko kotonasi eläintä ym.?Voi ylläpitää limakalvotulehdusta ja limakalvo ärsyyntyy kaikesta hajusteista ym. joko olet herkkä reagoim. tai sitten on allergiaksi kehittynyt tämä herkistymä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768