täysi-ikäinen

armoa????

Poikani täyttää viikonpäästä 18v ja järjesti pommin kertomalla,etttä on hankkinut oman kämpän johon muuttaa 1.lokakuuta.Olisimme halunneet pitää hänet kotona muutaman vuoden vielä.
Poika käy amista ja joutuu kulkemaan 3eri kyytillä tullen mennen.Voiko tuommoinen lapsi yksin asua?

19

794

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tumpelo

voi, ja pittäki itsenäistyä. hän oppii pitämään itsestään huolta. ole taustalla ja seuraile miten alkaa mennä , älä liikaa tuppaudu hänen kotiin. kun vähän aikaa asuu ykin niin kohta kuuluu. tuu äitee käymään. pyykit kulkee vielä vuosia kotiin pesuun ja ruokakassi on täynnä kun lähtee viikonloppun jälkeen "kotiisa". anna rauhassa itsenäistyä, mutta maailma on vaarojoja täynää seuraa varoen pystyykö pitämään asiasnsa aisoissa

• Iili

Jos hän on onnistunut hankkimaan asunnon, se on parempi rakaisu kuin täällä pääkaupunkiseudulla: monet nuoret suorastaan laitostuvat vanhempiensa kotiin, kun ei ole varaa hankkia omaa asuntoa.

• Pirre*

mainitsit nuo, vuosia kestävät pyykki "lähetykset", ihan tuli haikea olo..nyysk..

• puskis
        Pirre* kirjoitti:

mainitsit nuo, vuosia kestävät pyykki "lähetykset", ihan tuli haikea olo..nyysk..

Mikseivät äidit opeta poikiaan pesemään oman pyykkinsä?

• Sepe

Mulla poika teki saman jutun,mutta tuli kohta takaisin.
      Riippuu kuitenkin siitä kaaniimmasta sukupolvesta.Jos heillä menee hyvin ja osaavat elää säästeliäästi,niin voi olla,että ei enää kotiin palaa.
      Päätös kuitenkin osoittaa itsenäistymisen halua.
      Alkoholissa suurin vaara kuitenkin piilee.

• nuorempana vanhin tytär muutti poikakaverinsa kanssa yksiin.
      Yli yhdeksän vuotta siitä kulunut ja edelleen saman kanssa ja ilman erojaksoja ovat tähän asti elelleet.

ps.asuvat kyllä tässä lähistöllä ja mitään traagista ei kotoa muuttoon liittynyt kummankaan nuoren kohdalla.

• poika

18v on hyvä ikä itsenäistyä ja alkaa vastata elämästään.Ei nuori aikuinen halua olla enää kotona äidin ja isän silmän alla kun usein on niin että vanhemmat eivät huomaa että lapsi on jo aikuinen ja tarvitsee oman elämän.
      Oma tyttäreni ,ainokaiseni lähti 17v. vanhana kotoa opiskelemaan ja on pysynyt sillä tiellä jo 10vuotta.Aluksi soittelin ja hätäilin miten niin pieni pärjää maailmalla yksin.Mutta se iloinen ja innostunut ääni puhelimessa kertoi että hän on onnellinen ja voi hyvin.
      Ei saa roikkua lapsessa kiinni,antaa vain rakentaa omaa elämäänsä.Jos elämän arvot on kohdallaan niin ei ole hätää.
      Mutta me isät ja äidit ei varmaan koskaan voida olla huolehtimatta ja hätäilemättä.
      Kannattaa kuitenkin vähän kuulostella miten menee,onko saanut kavereita,viihtyykö,arvosanat,
      yms.Jos ja kun "lapsi" kunnioittaa vanhempiaan hän ei loukkaannu pienestä hössötyksestä.
      Älä hätäile,hyvä siitä tulee.

• vajaa 50vM

itse lähdin 19v ja vaimoni 17v.
      se tapahtui vuonna-80 ja vieläkin ollaan yhdessä.

• Angi ....

Ja mitä kauemmin olette sitä parempi. Mikään ei parane uuteen vaihtaessa. Päin vastoin kaikki pahenee. Tulee uudet opettelut eikä jo elettyjä muistoja voi jakaa puoliksi.

• Mies..vajaa 50
        Angi .... kirjoitti:

Ja mitä kauemmin olette sitä parempi. Mikään ei parane uuteen vaihtaessa. Päin vastoin kaikki pahenee. Tulee uudet opettelut eikä jo elettyjä muistoja voi jakaa puoliksi.

Noinhan se menee.
        Mutta missään helvetissä ei kuitenkaan kenenkään pidä elellä.Se pätee niin nuoriin,kuin aikuisiinkin.

• Angi ....
        Mies..vajaa 50 kirjoitti:

Noinhan se menee.
        Mutta missään helvetissä ei kuitenkaan kenenkään pidä elellä.Se pätee niin nuoriin,kuin aikuisiinkin.

Kun tässä kirjoittelee moneen kohtaan eri ajatuksia niin jo rupeaa päässä pyörimään karuselli eikä enään ymmärrä mitä toisessa paikassa joku kiroillen sanoo?

• se sama taas
        Angi .... kirjoitti:

Kun tässä kirjoittelee moneen kohtaan eri ajatuksia niin jo rupeaa päässä pyörimään karuselli eikä enään ymmärrä mitä toisessa paikassa joku kiroillen sanoo?

Tarkoitan väkivaltaisuutta ja alkoholismia.
        Moni elää sen kanssa,vaikka parempiakin vaihtoehtoja on olemassa.

• Angi ....
        se sama taas kirjoitti:

Kyllä ehdottaisin oikein sydämen syvyydestä että jättäisi sellaisen kumppanin mitä nopeammin sitä parempi..!

• lukee
        se sama taas kirjoitti:

rivien välistä syyn aiheuttajan olevan kaidemman tien tallaajan. Tarkoitan monen syyllistävän naista miehen juodessa, Hän sen syyn antaa. Vitsi ei voi enempää ottaa kantaa taas tulee semmoinen kiroiluttava olo.

• sama
        lukee kirjoitti:

rivien välistä syyn aiheuttajan olevan kaidemman tien tallaajan. Tarkoitan monen syyllistävän naista miehen juodessa, Hän sen syyn antaa. Vitsi ei voi enempää ottaa kantaa taas tulee semmoinen kiroiluttava olo.

On näköjään maailma pullollaan..
        Sinäkin siihen sorruit

• ole ylpeä

että lapsesi osaa yrittää itsenäistymistä. Hyvä siitä tulee, usko vain, ja varsinkin jos välit teihin pysyvät vielä kunnossa ettei vihapäissään lähde.

• Remmari

...on se, että luottavat lapsiinsa.

Pahin loukkaus, jonka minun äitini päästi suustaan (niitä oli paljon) oli se, että kun meidän pikku paikkakunnallamme tapahtui murto ja sen yhteydessä puukotus, niin hän kehtasi sanoa: "Kyllä minä heti ajattelin, missä sinäkin mahdoit silloin olla." Ja minä kun olin varsinainen nynny, josta kukaan täysjärkinen ihminen ei olisi edes voinut kuvitella, että kävisin ryöstelemässä kauppoja tai puukottamassa ihmisiä. - Minä lähdin kotoa pois heti paikalla, kun siihen tuli tilaisuus. Elin todellisessa köyhyydessä vuosia, mutta se oli paljon parempaa kuin asuminen kyttäävien vanhempien luona.

• blondi

meillä lainassa. Tietysti tulee pyykkikasseja ja tietysti laitat ruokaa mukaan, kuten minäkin joskus silloin ennen. Saimme kuitenkin omaa rauhaa ja se kyttääminenkin jäi vallan pois (=kotiin tulo ajat ja muut) samoin turha huolehtiminen ja paapominen. Onnea matkaan!

• puskis

Anna pojan ottaa vastuu omasta elämästään kun vielä sitä vapaaehtoisesti haluaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      113
      2353
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1474
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      20
      1458
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1438
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1253
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      340
      1094
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1005
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      964
    9. 122
      831
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe