Oricyclin

Tyttö

Onko kukaan saanu Oricyclin-kuurin aknen hoitoon?
Jos on, onko auttanu? Mulla oli itellä joskus aikoinaan kuukauden kuuri eikä parannusta näkyny.
Nyt oon menossa tiistaina lääkärille keskustelemaan pitemmästä kuurista. Oisin kiitollinen jos saisin kokemuksia Oricyclinin käytöstä.

9

8136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö(89)

Mulla loppu juuri eilen Oricyclin -kuuri, joka oli kestänyt 3 kuukautta, kuten varmaan sullaki pitää kestää. Mä muistan ku muaki sillo ekan kuukauden aikana ihan helvetisti vitutti se et ei näkyny tulosta ja luulin et ei se vaikuta ollenkaa, ja mäki päätin mennä lääkärille, mut ei tarttenu koska niissä ohjeissahan lukee jotai, et se vaikuttaa sen kuurin käyttämisen jälkee tai jotai. Mut kyllä se vaikutti kait sitte ku oli kulunu noin 1,5 tai oliko se 2 kuukautta. Kyllä se vaikuttaa, ja nyt sen huomaa ku se kuuri on loppunu. Mutta mulla oli kuukauden käyttämisen jälkeen kuukauden väli siinä käyttämisessä, koska toinen lääkäri sanoi et kesällä ei saa käyttää antibiootti kuuria. Ja sen tauon aikana otin pari sidukkaa, jonka jälkeen tuli taas finnejä, ku tiesin et kuurin aikana ei saa missää nimessä juoda alkoholia ku se vaikutus loppuu. Niimpä sitte päätin juodaki sen tauon aikana, ja kyllä harmitti. Mutta kun jatkoin sit sen kuurin loppuu, ni parantu iho iha kahen viikon sisällä. Eli jos sä oot juonu alkoholia sen kuurin aikana ni se voi olla yks syy jos se ei oo vaikuttanu. Mutta jos et oo juonu ni kyllä sen pitäs kohta vaikuttaa!!! Oota kärsivällisesti!

• yksi kysymys

voisitko ilmoitella tänne jossakin vaiheessa onko finnejä tulossa lisää kun kuurin juuri lopetit? itselleni määrättiin 3 tötsää oricycliniä ja eilen aloitin kolmannen. kaksi siis olen jo syönyt ja tulos on aika heikko. finnejä on hävinnyt mutta niitä on silti vielä :/ en kuitenkaan aio luovuttaa, niin kauan kun on pillereitä niin on myös toivoa :D

• tyttö(89)
        yksi kysymys kirjoitti:

voisitko ilmoitella tänne jossakin vaiheessa onko finnejä tulossa lisää kun kuurin juuri lopetit? itselleni määrättiin 3 tötsää oricycliniä ja eilen aloitin kolmannen. kaksi siis olen jo syönyt ja tulos on aika heikko. finnejä on hävinnyt mutta niitä on silti vielä :/ en kuitenkaan aio luovuttaa, niin kauan kun on pillereitä niin on myös toivoa :D

Nii, siitä kuurin lopettamisesta on siis nyt yli viikko aikaa, eikä oo vielä tullu mitää ihoo ja iho on pysyny iha hyvänä... Kyllä se on ainaki mulle vaikuttanu :)

• Tyttö
        tyttö(89) kirjoitti:

Nii, siitä kuurin lopettamisesta on siis nyt yli viikko aikaa, eikä oo vielä tullu mitää ihoo ja iho on pysyny iha hyvänä... Kyllä se on ainaki mulle vaikuttanu :)

Sain tänään Oricyclin kuurin 3 kuukaudeks.
        Lääkäri sano, et se auttaa pelkästään märkäpaiseisiin. Pitääks muka paikkaansa? Ja lisäs viel, et mul riittäs pelkkä paikallishoito, mut voithan sä kokeilla. Mut ei oo paikallishoidot auttanu ja oon muutenki ollu masentunu näiden kasvojen takii. Mut ei ne tajuu. Onks samanlaisii kokemuksii?

• tyttö(89)
        Tyttö kirjoitti:

Sain tänään Oricyclin kuurin 3 kuukaudeks.
        Lääkäri sano, et se auttaa pelkästään märkäpaiseisiin. Pitääks muka paikkaansa? Ja lisäs viel, et mul riittäs pelkkä paikallishoito, mut voithan sä kokeilla. Mut ei oo paikallishoidot auttanu ja oon muutenki ollu masentunu näiden kasvojen takii. Mut ei ne tajuu. Onks samanlaisii kokemuksii?

No sillon ku mä sain ton kuurin, ni ei mulle sanottu et lähteeks esim. märkäpaiseet pelkästään van myös muitakin "läikkiä" naamasta tai näi. Ei mulle puhuttu siitä mitään, sanottii vaa et se kuuri on aknen hoitoon. Mulla oli märkäpaiseita kans, ja sit poskissa oli sellasia punasia länttejä jotka oli tullu just finneistä, jotka ei tahtonu kadota ollenkaan, mutta nyt kun oon käyttäny sen kuurin loppuu, ni ei oo enää mitää märkäpaiseita sun muita naamassa. Nii kyllä mä luulen että sullakin lähtee noi kaikki pois. Mulla vaa on vielä kasvoissa aika paljon miljumeja, mutta eihän niitä hoidetakaan antibiooteilla vaan kosmetologilla revitään ne pois. Aika harvalla on miljumeja, mutta eihän sitä antibioottia oltukaan tarkotettu niittenkin poistamiseen... Mutta mäki muistan miten vittumaista se oli suoraan sanottuna oottaa et vaikuttaako se, ja meinasin lopettaa sen kesken. Muaki sillo ahistutti ja masennutti mun iho, mutta nyt on asiat paremmin. Siis kannattaa kärsivällisesti käyttää se kuuri loppuu, vaikka suututtaski. Sen kuurin lopussa iha ainaki viimesellä viikolla mulla oli niistä lääkkeistä tosi paha olo, mutta se taiski olla se sivuoire niissä lääkkeissä, tai sitten se johtu mun migreenistä. Tuo oli kyllä aika asian vierestä mutta tulipa kerrottua silti... Kysy vaa lisää jos on jotai kysyttävää :)

• SoNotCool

Mulla on Oricyclin kuuri menossa, just 28. päivä menossa eli 2 kuukautta vielä. Onhan tää ehkä jonkun verran parantunut, mutta käytän myös skinoren voidetta. Mä todellakin toivon, että tää auttaa, koska jotkut ihmiset kirjottelee, että antibiootit ei auta ollenkaan ja roaccutan auttaa JOSKUS :( eli tosi epätoivosta tämä on. Itselläni puhkes akne, kun lopetin hormonaalisen ehkäsyn käytön eli ehkäsylaastarit. Ja en missään nimessä halua enää mitään epäluonnollista hormonipaskaa kroppaani..

Mä kysyin lääkäriltä saako juoda alkoholia ja se sano, että ei nää lääkkeet vaikuta mitenkään alkoholin kanssa eli et sais juoda??

• Lenka

Pitää olla kyllä kolmen kuukauden kuuri. Kuukauden kuuri ei auta. Olen 35 v ja mulla oli ollut kaksi kertaa aikuisena Oricyclin-kuuria muutaman vuoden välein ja kuukaudessa ei todellakaan muutosta tapahtu..tai ne tulee heti uudestaan. Kolmen kuukauden kuuri auttaa ja niitä ei tule sen jälkeen. Mulle tuli aikuisakne joskus 27 v iässä ja sain Oricyclin 3 kk:ksi ja sen jälkeen tuli uudestaan joku aknejakso kun olin 33 v..ja osasin heti lääkärille varata ajan ja pyytää suoraan Oricycliniä. ja iho parani nopsasti eikä sen jälkeen ole ollut mitään. Ihoni on loistokunnossa.

• Auttoi

Mulla menossa Oricyclin 5-6kk:n kuuri. Eka otin 1kk ajan 2 tablettia päivässä, jonka jälkeen 1 päivässä. Huomasin rauhoittumista ihossa jo ensimmäisen viikon jälkeen! Kannattaa ehdottomasti ottaa kuva meikittömästä lähtötilanteesta ja jatkossa viikon välein. Siitä saa hyvin seurattua miten tilanne etenee ja ainakin itsellä myös kannustaa pitämään positiivisen asenteen kun huomaa muutosta :) Osa arvista kestää tosi kauan, mulla menossa nyt 10. viikko ja edelleen löytyy pari arpea jotka näkyy jo lähtötilanteen kuvassa. Mutta uusia ei ole tullut!

• xsgsrgrdg

Oli joskus 18 vuotiaana. Kyllä se auttaa niin kauan kun ottaa lääkettä mutta akne tulee heti takaisin kun lopetat. Ellei kyse jostain lyhytaikaisesta tilapäisestä teiniaknesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      133
      4108
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1841
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1810
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      441
      1709
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      459
      1560
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1312
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1286
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      458
      1275
    Aihe