troijan downloader

...

tietokone löysi tollasen viruksen mutta ei poista sitä. Mitä teen saadakseni sen pois?

8

3287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man

mulla kävi samoin. f-secure vain uudelleennimesi tiedoston. etsin sitten f-securen logfilesta sen tiedostopolun ja poistin sen ihan normaalisti. (ilman f-securea). näin sain sen hävitettyä?!

• poistaminen?

Jos F-Securen tuotteen asetuksia ei itse muuta, toimii F-secure näin:
      - F-secure yrittää puhdistaa pöpön
      - Jos pöpö on virus, niin se puhdistetaan
      - Jos pöpö on takaovi, mato tai troijalainen, siinä ei onnistuta. Sitä ei yksinkertaisesti voida puhdistaa. Mahdotonta. Piste.
      - Tällöin pöpö uudelleennimetään jotta se ei leviä

Näin yksinkertaista se on.
      Ja miksiko ei voida puhdistaa sitten Matoa, Takaovea tai Troijalaista?
      No siksi että ne eivät liitä koodiaan mihinkään toiseen objektiin josta ne voitaisiin puhdistaa. Näin ollen mitään puhdistettavaa ei ole vaan ne uudelleennimetään.

No miksikö uudelleennimetään? No siksi että skannerit tekevät joskus virhearvioita eikä F-Secure ole halunnut poistaa tiedostoja koneelta automaattisesti juuri sen takia että jos skanneri tekisikin väärän hälytyksen niin ettei lähde tärkeä tiedosto taivaan tuuliin.
      Kyllä tämä on tarkkaan harkittu toiminnallisuus.

Kun F-secure uudelleen nimeää eli tekee viruksen vaarattomaksi, niin se uudelleen nimetessään tekee niille .0xe-nimisen päätteen.
      Jos ne uudelleen nimetyt ja jo nyt vaarattomat virukset mielenrauhaasi häiritsee niin tokihan voit ne uudelleen nimetytkin helposti poistaa.

>Käynnistä
      >Etsi
      >Kaikki tiedostot ja kansioit,
      kirjoita hakusanaksi: .0xe (tuo on siis .nollaxe eikä .ooxe)
      >Etsi, etsinnän päätyttyä voit täysin huoletta poistaa kaikki löytyneet.

Jostkut virukset osaa mennä myös Restore eli Järjestelmän palautus tiedostoihin ja sieltäkin saat ne poistettua tällä ohjeella:
      http://support.f-secure.fi/fin/home/virusproblem/howtoclean/cleansystemrestore.shtml

• Japeka

Koita Spybot:ia tai Webroot:in Spysweeperiä(Saatavilla täysin toimiva trial versio)

• Japeka

Ja tietysti voisit ekaks ajaa AVG:llä skannin. Esim. AVG päihittää monet maksulliset
        virustorjuntasoftat.

• masentunut kaikesta

AUTTAKAAAA????? Osaako kukaa sanoo miten troijalaisen saa pois koneelta?? Pliis toka kerta jo ku kone menee pilalle sen herjaajan takii.. ilmottaa et koneella on troijanwindownloader.. Onko mitää VARMAA POISTO-OHJELMAA JOLLA SAIS POIS!!!

• zigane

auttakaa kun latasin netistä pelin kun yritin pelata nii tuli trojan gen tietääkö kukaan miten saa poistettuu ton troijan vastatkaa nopee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2983
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1722
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      24
      1285
    Aihe