Pikainen kysymys; olemme poistaneet kipsilevyseinistä vanhat tapetit; osassa seiniä oli lasikuitutapetit jotka oli kiinnitetty maalilla(!) ja osassa seinistä oli paperitapetit.
Olemme hioneet lasikuitutapetti maaliseinät tasaiseksi ja nyt pitäisi tietää että voimmeko alkaa tapetoimaan vai pitäisikö seinät vielä maalata?
Alunperin ei ollut aikomus maalata mutta kaverini joka on maalari sanoi että olisi hyvä maalata kaikki kipsilevyseinät ennen tapetointia.
Mielipiteitä? Kaveri ei oikeasti osannut perustella näkemystään, sanoi vain että "niin on parempi." :/
Tapetti kipsilevyyn - maali alle?
5
8073
Vastaukset
- stukust
jos joskus myöhemmin tulee tarvetta irroittaa tapetit, niin sen takia kannattaa maalata. maalaamattomasta kipsilevystä on joskus lähes mahdotonta saada tapettia irti ja silloin joutuu käyttämään esim. saneerauskipsilevyä, että seinän saa tasaiseksi.
- Maalari
oletteko todella hioneet maalatun lasikuitutapetin
tapettialustaksi!?
Näin näkemättä voisin väittää, että seinät tarvitsevat ylisiloituksen... ja maalauksen kelvatakseen edes kehnohkoiksi tapettipohjiksi.
Mutta asiaan... Siis kipsilevyt tulee maalata ennen tapetointia monestakin syystä:
1. tapettipohjan on syytä olla tasalaatuinen (ei kittikohtia, puhkihiottuja kipsilevyjä tms)
2. tapettipohjan olisi hyvä olla tasavärinen (ei kittikohtia, puhkihiottuja kipsilevyja, erivärisiä maaliläiskiä jne)
3. tapettipohjan tulisi olla sopivasti liisteriä nappaava... eli maalattu vaikkapa halvalla himmeällä pohjalateksilla.
Sitä paitsi saatat joskus haluta poistaa tapettisi jostain syystä. Maalatulta pinnalta tapetinpoisto onnistuu helpommin kuin osittain kitatuilta levypinnoilta.- jore
"oletteko todella hioneet maalatun lasikuitutapetin
tapettialustaksi!?"
Ei... siis ollaan ensin revitty lasikuitutapetti pois, paljastaen alla ohuen maalikerroksen jonka alla kipsilevy. Tämä maalikerros on sitten hiottu siten että se tuntuu kädellä sileältä.
Tämä vain siis selvityksenä... Eli 1-lasikuitutapetti pois, 2-maalipinta hiottu hiomapaperilla (120)... ja nyt aloitetaan vaihe 3 eli tapetointi tuon hiotun maalipinnan päälle. - vinkki...
jore kirjoitti:
"oletteko todella hioneet maalatun lasikuitutapetin
tapettialustaksi!?"
Ei... siis ollaan ensin revitty lasikuitutapetti pois, paljastaen alla ohuen maalikerroksen jonka alla kipsilevy. Tämä maalikerros on sitten hiottu siten että se tuntuu kädellä sileältä.
Tämä vain siis selvityksenä... Eli 1-lasikuitutapetti pois, 2-maalipinta hiottu hiomapaperilla (120)... ja nyt aloitetaan vaihe 3 eli tapetointi tuon hiotun maalipinnan päälle.Itse pääsin tuosta lasikuitutapetti (ässätex) ongelmasta siten, että levitin tasoitetta (25kg 13€) sen yli ja hioin. Hiomisen jälkeen maali päälle. Hyvä tuli.
- seinät
Meillä oli kipsilevyn päälle laitettu tapetti, onneksi vasta 1 kerros.
En alkanut edes repimään lasikuitutapettia, vaan maalasin, vaikka itse sanon, tuli HYVÄ.
Sitä vain mietiskelin aluksi, onko mahdollisuus että tapetit maaleineen joskus tippuu alas. (tuskinpa).
Olen itse päättänyt, etten laita tapettia kipsi-tai muiden levyjen päälle vaan maalaan. Tulevaisuudessa pääsee sitten helpommalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241