mistä alastonmalleja?

kuvataiteilija

Olen nyt lähes viisi vuotta tehnyt valokuvaprojektiani, jonka lähtökohtana on pohtia tunnetasoilla alastomuutta ja alastomuuden suhdetta ympäröivään maailmaamme sekä ajatuksiimme. Materiaalia on toki kertynyt, joskin olen saanut havaita sen, ettei alastonmalliksi ole tungosta ellei maksa maltaita tai matkusta balttiaan tai keskieurooppaan. Kun tällaisilla vastaavilla foorumeilla uskaltautuu etsimään alastonmalleja, minut leimataan heti perverssiksi kansalaiseksi. Toki olen saanut kommenteista myös lisäponttakin sekä ideoita työhöni, mutta uskallan kysellä nyt täällä: mistä löytyvät alastonmallit valokuvataiteilijoille, kuvataiteilijoille yms..joilla ei ole rahaa maksella palkkioita eikä taloudellisia mahdollisuuksia hankkia malleja mallitoimistoista? Kuvaamani aihe on osa suomen luontoaspektia, joten eurooppalainen miljöö ei vastaa tarkoitustaan.

7

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulttuurialalla töissä

      Laita ilmo jonnekin taidekoulun tai taidehissan laitoksen ilmotustaululle. Yleensä kyllä alastonmallille maksetaan tuntipalkkaa. Kun joku ottaa yhteyttä, varaudu näyttämään kansiosi, siis millaisia valokuvia olet aiemmin ottanut, missä olleet näytillä, missä lehdissä julkaistu. Jos olet se mitä väität olevasi, joku kyllä suostuu.

      • Tank Girl

        En missään nimessä lähtisi hommaan alle 40mk tuntiapalkalla. 60-80 on se, mitä odottaisin. Malleilu on rankkaa hommaa, vaatii kuntoa ja itsetuntoa. Etenkin jos sinun tapauksessasi olette kahdestaan studiossa, ateljeessa tai ulkona, voi moni kieltäytyä. Voithan hankkiutua jollekin kurssille, jossa on elävän mallin piirtämistä/kuvaamista. Kustannukset luultavasti pienenisivät, etkä joutuisi itse hankkimaan mallia. Vain tyttöystävät mallaavat ilmaiseksi, jos hekään ;)


    • XL

      Kyllä en missään nimessä lähtisi ilman palkkiota.
      Sen verran raskaasta työstä on kuitenkin kysymys. Siis se on työtä .....
      Olin Kansalaisopistossa mallina .
      Se on varmaan halvin tapa taiteilijallekin toteuttaa itseään , mutta ei ujollekkaan maalarille suositeltava.
      Eikä myöskään mallille. Turvallisuuden tunne on myös tärkeä molemmille.
      Ei minulla ole tarvetta tulla kuuluisuuksien tai edes hyvien maalareiden maalattavaksi . Jokainen aloittaa alusta......

    • tuttu

      kuvaan ja piirrän itse ja tää mallintarve on tuttu asia. muttei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma.
      palkkaamalla mallin (esim.taidekoulujen kautta) varmaan onnistuu parhaiten. ootko yrittänyt laittaa ilmotusta valokuvauslehtiin, yleisö on siellä vähän erikoistuneepaa kun netissä, kenties. yleensä itselläni on ollut malleja joita olen kuvanut ei-alaston kuvissa, jotkut ovat myöhemmin kiinnostuneet myös alastonkuvauksesta. nyt olen yrittänyt mallinhakua netin kautta, mutta jotenkin epäilyttää itseasiassa minuakin.
      ja sitten muuten - kun tarvin mallia, enkä voi sellaista nopeasti saada, kuvaan itseni. katse kehittyy vähän eri tavalla siinä, suosittelen kokeilemista!
      jos olet kiinnostunut yhteistyöhön, voisin harkita poseertamista sinulle (on kokemusta), en vaadi palkkaa mutta vastapalvelusta kylläkin. ja luonnollisesti haluan nähdä minkälainen on kuvaustyylisi.

    • TL

      ottakaa mallia picassosta, se iski naisen ensiksi, sit käytti sitä mallina.

      toisaalta, hän totesi myös, että on parempi maalata ilman mallia, koska mallin kanssa ajautuu kuitenkin vain sänkyyn.

      noh. tapansa kullakin, eihän kaikki ole samanlaisia luonnoltaan.

    • kirsi

      Jos joku mun tuttu pyytäis malliksi valokuviinsa, niin kyllä voisin lähteä ihan sillä palkkiolla että saisin muutaman kuvan sitte itellekki. Ihmiselle jota ei oo edes nähny, on hieman vaikeempi suostua kun ei edes tiedä onko toinen oikeesti ees valokuvaaja yms. Mutta kyllä siis sustuisin, ihan ilman rahaa, mutta ihan vaan semmosille jotka tunnen ja tiedän oikeesti valokuvaajiksi.

    • Millaisia valokuvausprojekteja sä teet?
      Olisi ihan mukava tietää millaisia sitä tänä päivänä etsitään. Riettaita vai häveliäitä.
      Itseäni kiinnostaa ala koska luulen että saisin loputkin estoni katoamaan sitä kautta.
      Jos vain taiteiljat ovat ammattitaitoisia ja takana ei ole mitään vilppiä.
      Näin vanhemmiten sitä on alkanut jo olemaan sen verran rempseä että ei sitä jokaista pientä pyyhkeen kulman tipahtelua ala korjailemaan.Saati että rannalla menisi pukukoppiin vaihtamaan vaatteita kuiviin. En kyllä yleisillä paikoilla riettaile mutta olen kuitenkin avoimempi kuin ennen. Elämä opettaa. Ja jos siitä vielä maksetaankin niin miksei sitäkin voisi kokeilla....?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe