Missä pk-seudulla kannattaa sienestää?

Kukka

Olen kolunnut Nuuksiota, Paloheinää, Vuosaarta ja Kuusijärveä, eikä kanttarelleistä, suppiksista tai mustatorvisienistä jälkeäkään!

Luultavasti nämä paikat ovat jo niin nuohottuja, että mikä maasta nousee, tulee pian poimituksi. Minne täällä oikein voisi mennä, että saisi kunnolla sienestää eikä vain kulkea tyhjän korin kanssa ympäriinsä?

Olen erinäisiä kertoja yrittänyt rohekasti vain lähteä vieraaseen metsään löytääkseni vielä katsastamattomia sienipaikkoja. Usein sitä sitten on joutunut joko a)i miehen mittaiseen horsmikkoon, b)läpitunkemattomaan ryteikköön, c)synkeän pimeään kuusimetsään, jonne ei päivä paista eikä kuu kumota tai d)jonkun takapihalle.

Antakaa vinkkejä!

4

3072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piu

Terveisiä Nuuksiosta!

Olin aamulla nuuksion ihanassa metsässä sienessä. Karvalaukkuja, kangasrouskuja, kanttarelleja ja suppilovahveroita ja tatteja tuli yhteensä 15 kg. Kanttarelleja oli tosiaan vähän, mutta suppilovahveroita tuli n 2 kg. Että kyllä sieltä löytyy. Uskon, että esim Paloheinä on kolutumpi kuin Nuuksio.

Ja kun olin reilun kilometrin päässä autolta, niin alkoi sataa taivaan täydeltä, että kyllä sinne uusia kasvaa pian ;)

Täysiä sienikoreja!

• Kukka

Nuuksiossa ollessani päädyn aina pyörimään samoja ratoja kuin niin monet ennen minua. Ja sienet ovat jo menneet parempiin koreihin... Kerrotko vielä, missä päin Nuuksiota on vähemmän porukkaa?

• sienestäjä

klaukkalan metsiin. itse poiminut jo 70 litraa
      valikoima laaja. rouskuista suppiloihin.

• Anonyymi

Nuuksiossakin on varsin vähän sellaisia metsiä, joissa sieniä kasvaisi.

Parhaiten - jos sellaista sanaa uskaltaa PK-seudun sienimetsistä ylipäänsä käyttää - onhan seudun metsätilkut tosiaan aika 'beaten track', parhaiten löytää kun välttelee noita yleisimmin tiedossa olevia "suojelualueita" ja metsiä.

Sieniä saattaa löytyä hylätyn oloisesta takametsästä, joka on vaikkapa kehittyvän teollisuusaluen ja valtatien välissä puristuksessa. Semmoisia 100-200 x 300 - 1000 metrin plänttejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1668
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1247
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1145
    7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      117
      1109
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      113
      1106
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      969
    Aihe