Olen kolunnut Nuuksiota, Paloheinää, Vuosaarta ja Kuusijärveä, eikä kanttarelleistä, suppiksista tai mustatorvisienistä jälkeäkään!
Luultavasti nämä paikat ovat jo niin nuohottuja, että mikä maasta nousee, tulee pian poimituksi. Minne täällä oikein voisi mennä, että saisi kunnolla sienestää eikä vain kulkea tyhjän korin kanssa ympäriinsä?
Olen erinäisiä kertoja yrittänyt rohekasti vain lähteä vieraaseen metsään löytääkseni vielä katsastamattomia sienipaikkoja. Usein sitä sitten on joutunut joko a)i miehen mittaiseen horsmikkoon, b)läpitunkemattomaan ryteikköön, c)synkeän pimeään kuusimetsään, jonne ei päivä paista eikä kuu kumota tai d)jonkun takapihalle.
Antakaa vinkkejä!
Missä pk-seudulla kannattaa sienestää?
4
3072
Vastaukset
- Piu
Terveisiä Nuuksiosta!
Olin aamulla nuuksion ihanassa metsässä sienessä. Karvalaukkuja, kangasrouskuja, kanttarelleja ja suppilovahveroita ja tatteja tuli yhteensä 15 kg. Kanttarelleja oli tosiaan vähän, mutta suppilovahveroita tuli n 2 kg. Että kyllä sieltä löytyy. Uskon, että esim Paloheinä on kolutumpi kuin Nuuksio.
Ja kun olin reilun kilometrin päässä autolta, niin alkoi sataa taivaan täydeltä, että kyllä sinne uusia kasvaa pian ;)
Täysiä sienikoreja!- Kukka
Nuuksiossa ollessani päädyn aina pyörimään samoja ratoja kuin niin monet ennen minua. Ja sienet ovat jo menneet parempiin koreihin... Kerrotko vielä, missä päin Nuuksiota on vähemmän porukkaa?
- sienestäjä
klaukkalan metsiin. itse poiminut jo 70 litraa
valikoima laaja. rouskuista suppiloihin. - Anonyymi
Nuuksiossakin on varsin vähän sellaisia metsiä, joissa sieniä kasvaisi.
Parhaiten - jos sellaista sanaa uskaltaa PK-seudun sienimetsistä ylipäänsä käyttää - onhan seudun metsätilkut tosiaan aika 'beaten track', parhaiten löytää kun välttelee noita yleisimmin tiedossa olevia "suojelualueita" ja metsiä.
Sieniä saattaa löytyä hylätyn oloisesta takametsästä, joka on vaikkapa kehittyvän teollisuusaluen ja valtatien välissä puristuksessa. Semmoisia 100-200 x 300 - 1000 metrin plänttejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969