Olen kolunnut Nuuksiota, Paloheinää, Vuosaarta ja Kuusijärveä, eikä kanttarelleistä, suppiksista tai mustatorvisienistä jälkeäkään!
Luultavasti nämä paikat ovat jo niin nuohottuja, että mikä maasta nousee, tulee pian poimituksi. Minne täällä oikein voisi mennä, että saisi kunnolla sienestää eikä vain kulkea tyhjän korin kanssa ympäriinsä?
Olen erinäisiä kertoja yrittänyt rohekasti vain lähteä vieraaseen metsään löytääkseni vielä katsastamattomia sienipaikkoja. Usein sitä sitten on joutunut joko a)i miehen mittaiseen horsmikkoon, b)läpitunkemattomaan ryteikköön, c)synkeän pimeään kuusimetsään, jonne ei päivä paista eikä kuu kumota tai d)jonkun takapihalle.
Antakaa vinkkejä!
Missä pk-seudulla kannattaa sienestää?
4
3107
Vastaukset
- Piu
Terveisiä Nuuksiosta!
Olin aamulla nuuksion ihanassa metsässä sienessä. Karvalaukkuja, kangasrouskuja, kanttarelleja ja suppilovahveroita ja tatteja tuli yhteensä 15 kg. Kanttarelleja oli tosiaan vähän, mutta suppilovahveroita tuli n 2 kg. Että kyllä sieltä löytyy. Uskon, että esim Paloheinä on kolutumpi kuin Nuuksio.
Ja kun olin reilun kilometrin päässä autolta, niin alkoi sataa taivaan täydeltä, että kyllä sinne uusia kasvaa pian ;)
Täysiä sienikoreja!- Kukka
Nuuksiossa ollessani päädyn aina pyörimään samoja ratoja kuin niin monet ennen minua. Ja sienet ovat jo menneet parempiin koreihin... Kerrotko vielä, missä päin Nuuksiota on vähemmän porukkaa?
- sienestäjä
klaukkalan metsiin. itse poiminut jo 70 litraa
valikoima laaja. rouskuista suppiloihin. - Anonyymi
Nuuksiossakin on varsin vähän sellaisia metsiä, joissa sieniä kasvaisi.
Parhaiten - jos sellaista sanaa uskaltaa PK-seudun sienimetsistä ylipäänsä käyttää - onhan seudun metsätilkut tosiaan aika 'beaten track', parhaiten löytää kun välttelee noita yleisimmin tiedossa olevia "suojelualueita" ja metsiä.
Sieniä saattaa löytyä hylätyn oloisesta takametsästä, joka on vaikkapa kehittyvän teollisuusaluen ja valtatien välissä puristuksessa. Semmoisia 100-200 x 300 - 1000 metrin plänttejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485998Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623679Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162810- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132329- 362315
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182137- 212099
- 1491428
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2841366