Elisan verkko pätkii

pettynyt

Saunalahti vaihtoi Elisan verkkoon ja kuuluvuus heikkeni täällä Itä-Suomessa. Puhelut pätkii. Soneran verkossa kuului hyvin. Valitin asiasta jo 7 vuotta sitten Radiolinjalle mutta eivät ole saaneet mitään aikaiseksi. No onneksi on muitakin samanhintaisia liittymiä muilla operaattoreilla. Eikun TeleFinladille vaihtamaan joka käyttää vanhaa kunnon Soneran verkkoa.

21

3491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihto edessä

Pätkii myös täällä Keski-Suomessa, näyttää olevan kovin yleinen asia Elisan verkossa.

• viiru

miten voi keski-suomessa pätkiä kun sielä aina kuulu elisa kaikkein parhaiten tosin taitaa tuo olla paikasta kiinni.

• JKsimi

Elisa on sitoutunut korjaamaan Saunalahden asiakkaiden tekemät katveilmoitukset tai muuten heikkokuuluvuudet. Asiakas joka haluaa asiaan korjausta täyttää lomakkeen vain, niin asiaan otetaan kantaa:

http://www.saunalahti.com/asiakaspalvelu/puhekuuluvuus. php

Tässä eräs monista syistä Saunalahden valintaan, että elisa suostuu palvelemaan asiakkaita verkkokuuluvuuden parantamiseksi.

• saunan taa

Sama ongelma länsirannikolla. Vuosia olen puhunut soneran verkossa, viimeksi Saunalahden liittymällä. Mitään ongelmia ei ole ollut, paitsi nyt. Signaali on heikko jos ollenkaan, toisinaan sitten hyvä. Pahinta tuo epävarmuus, ei voi luottaa toimiiko vai ei. TeleFinland, täältä tullaan

• saunantaakse

Sama ongelma länsirannikolla. Vuosia olen puhunut soneran verkossa, viimeksi Saunalahden liittymällä. Mitään ongelmia ei ole ollut, paitsi nyt. Signaali on heikko jos ollenkaan, toisinaan sitten hyvä. Pahinta tuo epävarmuus, ei voi luottaa toimiiko vai ei. TeleFinland, täältä tullaan

• anteeskauhiasti

Anteeksi toisto. Suomi24 jumitti eikä ilmoittanut viestin perillemenosta

• sonera myyjä

Tervetuloa Soneralle. Kyllä me toivotetaan teidät avosylin takaisin. Eikä yhtään sanota "mitä minä sanoin".
      Meidän liikkeessä ainakin on käynyt paljon asiakkaita vaihtamassa Sauniksen Soneraan. :)

• soneralle takas

Niinpä! Todella ärsyttävää, meillä tilanne on jopa sellainen ettei kaverit ja perhe pysty soittamaan mulle ku vaan hyvällä tuurilla, itse kun yritän välillä soittaa johonkin, turha toivo, välillä vaan toimii. Ja Lohjalla ollaan. Ainoa mikä jotenkin toimii on tekstiviestit, mutta niissäkin kestää puol tuntia et menee perille! Saunalahdelle ollaan yritetty soittaa, mutta eihän siellä vastata! Nyt mulle riitti, vaihdoin eilen takasin Soneralle, mistä ei mitään pahaa sanottavaa ole, aina on toiminut!

• töissä

olen lohjan lähellä sammatissa töissä ja siel olen nyt huomannu et pätkii ja välillä ei ole kenttää ollenkaan.

TF:llä on taas niin paskat mainokset et se ei toimi hyvin(ns. palvelu viestit) ja paskempi wap. taitaa olla soneraan vaihto edessä, kalliimpi, mutta toimii kuuluu ja on palveluja!

• käyttäjä
        töissä kirjoitti:

olen lohjan lähellä sammatissa töissä ja siel olen nyt huomannu et pätkii ja välillä ei ole kenttää ollenkaan.

TF:llä on taas niin paskat mainokset et se ei toimi hyvin(ns. palvelu viestit) ja paskempi wap. taitaa olla soneraan vaihto edessä, kalliimpi, mutta toimii kuuluu ja on palveluja!

TF:llä on sama wappi ja verkko kuin Soneralla, toimii yhtä hyvin.

• Jokke

Onko kukaan saanut selville mitä Saunalahti aikoo tehdä asiakkaille joiden puhelut pakkosiirrosta Radiolinjan verkkoon pätkii,hakee verkkoa tai ei kuulu ollenkaan.Ei näin voi asioita hoitaa,kai Saunalahti on oppinut isoveli Elisalta tällaisen tavan,asiakaspalvelu tukossa

• JKsimi

Elisa on sitoutunut korjaamaan Saunalahden asiakkaiden tekemät katveilmoitukset tai muuten heikkokuuluvuudet. Asiakas joka haluaa asiaan korjausta täyttää lomakkeen vain, niin asiaan otetaan kantaa: http://www.saunalahti.com/asiakaspalvelu/puhekuuluvuus.php

Tässä eräs monista syistä Saunalahden valintaan, että elisa suostuu palvelemaan asiakkaita verkkokuuluvuuden parantamiseksi.

• Heikkouksia
        JKsimi kirjoitti:

Elisa on sitoutunut korjaamaan Saunalahden asiakkaiden tekemät katveilmoitukset tai muuten heikkokuuluvuudet. Asiakas joka haluaa asiaan korjausta täyttää lomakkeen vain, niin asiaan otetaan kantaa: http://www.saunalahti.com/asiakaspalvelu/puhekuuluvuus.php

eli radiolinjan verkko on ollut samanlainen pätkimisíneen alusta alkaen. Pätkiminen Ei johdu verkon katveista vaan laitteistosta mitä elisa käyttää sekä ruuhkaisuudesta joka on lisääntymään päin, eli Elisan verkko on mitoitettu huomattavasti pienemmälle käyttäjämäärälle. Elisalla olisi ollut vuosiua aikaa korjata vikojaan mutta siihen ei yksinkertaisesti Elisan resurssit riitä.

Mikähän operaattori hoiti moitteitta MM-kisojen viestinnän? Elisalla siihen ei resursseja olisi ollut.
        Elisan satunnaiset korjaukset ovat solujen (anteenien) suuntauksia missä joku saa parempaa ja joku menettää samalla.

Soneran ei moisia korjauksia juurikaan tarvitse tehdä koska verkko on toimiva. Saunalahdellakaan kukaan ei moittinut verkkoa niinkauan kun Soneran verkko oli käytössä, heti kun Elisa tuli käyttöön alkoi julkinen polemiikki verkon heikkouksista.

• pätkii

kyllä teilläkin joku pätkii kun kerran ei saada keskustelua oikealle palstalle

• *tuttaa vaihto DNAhan edessä

Saunalahti pätkinyt Itä-Helsingissä juuri siitä lähtien kun vaihtui Elisan verkkoon. Menee liittymä vaihtoon nyt.

• Nipzu76

Mulle kävi ihan samalla tavalla, kun saunis vaihtoi soneran verkon elisan verkkoon. Kuuluvuus on todella huono, puhelu rätisee, kuuluu huonosti (pätkii) ja puhelut katkeilee joka päivä. Verkkoa ei ole joka paikassa ollenkaan. Nyt muutaman viikon aikana asia on vain pahentunut tälle edellämainituille asioille, kun ennen kuulu edes jotenkin.

Olen tehnyt 3 vikailmoitusta, mutta mitään ei ole tapahtunut eikä varmaan tapahdukkaan koskaan.
        Vaihdoin liittymäni toiselle operaattorille ja ensi viikolla mullakin alkaa taas puhelin pelittää.

• rahtari

ihme että elisan verkko pätkii noin monella ? Minulla ei saunis liittymä pätki yhtään elisan verkossa. Työkseni ajelen ympäri Suomea, aina on toiminut hyvin. Taitaa homofinlandin kalsaripellet olla asialla??

• Niin paremmin

rahtari ilmaisi:
        "Taitaa homofinlandin kalsaripellet olla asialla??"

Ehkäpä ennemmin HomoSaunan, pelkkiä homoja saunassa, hiplaamassa toi´siaan kuuluvuusmastoilla...

• nipzu76

• joonas 79
        nipzu76 kirjoitti:

Enpä vielä ole telefinlandin asiakas, vaan vasta keskiviikkona. Mulle ainakin riitti tämä elisan verkon häiriöt.
        Kannattaa käydä katsomassa sauniksen palstalla, mitä siellä on kirjoiteltu elisan verkosta ja kuinka moni on lopen kyllästynyt jo kyseiseen elisaan.
        http://palsta.saunalahti.fi/index.php?PHPSESSID=c827cbe00c8814e0b5ee8ec3ef3f5c53&board=8.0

Eipä noiden ihmisten valittaminen anna mitään kuvaa verkon toimivuudesta. Jollain ei kuulu ja jollain kuuluu.

Sama valitus rumpa olisi menossa jos Saunalahti siirtyisi Elisan verkosta Soneraan.

Täällä missä asustelen ei ole missään ollut Elisan kanssa kuuluvuus ongelmia, tosin toimii hienosti myöskin Sonera. Kotipuolessa taas Sonera kuuluu erittäin heikosti ja Elisa melkein täysillä tolppilla.

Enkä ole kyllä huomannut Elisan kanssa ongelmia muilla paikkakunnillakaan missä olen vieraillut. Baareissa, Hotelleissa yms...

• pätkii kans..
        joonas 79 kirjoitti:

Eipä noiden ihmisten valittaminen anna mitään kuvaa verkon toimivuudesta. Jollain ei kuulu ja jollain kuuluu.

Sama valitus rumpa olisi menossa jos Saunalahti siirtyisi Elisan verkosta Soneraan.

Täällä missä asustelen ei ole missään ollut Elisan kanssa kuuluvuus ongelmia, tosin toimii hienosti myöskin Sonera. Kotipuolessa taas Sonera kuuluu erittäin heikosti ja Elisa melkein täysillä tolppilla.

Enkä ole kyllä huomannut Elisan kanssa ongelmia muilla paikkakunnillakaan missä olen vieraillut. Baareissa, Hotelleissa yms...

Joo eipä paljon puhelle Rovaniemelläkään.. Ärsyttää ku sisällä yrität johonki soittaa, niin pätkii vaan välillä koko puhelu menee poikki. Pakko mennä ulos puhumaan jos meinaa soittaa esim johonkin virastoon tai vastaavaa. Ja kukaan ei saa tänne yhteyttä, kuulemma piippaa vaan varattua.
        Ajattelin mennä käymään tänään tossa Saunalahden toimistossa. Ja myös Soneran..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe