Kokemusta brittimiehistä?

N29v.

Haluaisin tiedustella, josko jollakin olisi kokemusta brittimiehistä? Olin kesällä etelässä lomalla, ja tapasin siellä brittimiehen, joka on töissä lomakaupungissa. Mitään lupauksia tulevasta ei tehty, eikä latteita lemmenlurituksia vaihdeltu, mutta yhdessä vietetty pari päivää olivat todella mukavat, olimme samalla aaltopituudella heti ensi hetkestä lähtien.

Nyt mieleni tekisi ehdottaa tapaamista lähitulevaisuudessa, en kuitenkaan tiedä brittimiesten tyylistä ja kulttuurista paljoakaan, pitävätkö "aktiivisista" naisista, vai ovatko enemmänkin konservatiivisia, ja haluavat itse tehdä aloitteen? Mies ei vaikuttanut "pelimieheltä", eikä sellaiselta, joka iskisi naisia, vaikutti enemmänkin ujolta naisten suhteen.

Olisi kiva saada kokemuksia naisilta, joilla on brittimies, miten sen olette saaneet itsellenne? Ovatko brittien ja suomalaisten kulttuurierot liian suuret?

Kiitokset etukäteen :)

27

10695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu...

      Suomalaisten naisten ja brittimiesten avioliittojakin on todella paljon, saati sitten "pelkkiä" seurustelusuhteita. Brittimiesten mielestä englantilaisiin naisiin verrattuna suomalaiset naiset ovat hiljaisia ja kilttejä, sellaisia "nöyrempiä". Englantilaiset naiset ovat paljon varmempia itsestään ja pitävät "kovempaa ääntä." Suomalainen nainen on perinteisempi, tosin vain silloin jos mies on ulkomaalainen.

      Brittimiesten "ujous" taas on usein vain yksi iskukikka muiden joukossa. Varsinkin hieman ujomman oloiselle blondille kannattaa esittää sellaista. Toki oikeastikin ujoja on. Mutta jos kaveri on pitkään ollut lomakohteessa töissä, voit olla aika varma että ujous on jos nyt ei valehtelua niin ainakin liioittelua. Kulttuurieroja ei mielestäni juurikaan ole.

      • Suosin kotimaista

        Lomakohteessa töissä. Samoja havaintoja on minullekin kertynyt etelän lomamatkoiltani brittipojista.


      • selitys

        Joo, tai sitten se ujous selittyy sillä että ne on niitä nörttejä luusereita jotka ei kotimaassaan ole koskaan saaneet .. mitään.

        Mutta Suomessa ovat kovaa valuuttaa kun ovat ulkomaalaisia ja osaavat jopa puhua sujuvasti englantia


    • luokkaan kuuluu

      mihinköhän yhteiskuntaluokkaan tapaamasi brittimies kuuluu? Ota selvää heidän yhteiskuntajärjestelmästä ja mieti tulevaisuuttasi!
      Jos valita voi niin keskiluokkaan ja siitä ylöspäin kuuluvien kanssa homma voisi toimiakin.

    • kimi

      oon naimisissa brittitytön kanssa ja voin vuosien kokemuksella sanoa, että britit ovat paljon avoimempia kuin suomalaiset naiset. Ensitapaamisestamme lähtien hänen iloisuus teki minuun vaikutuksen. Minulle on myös ihan uutta kun hän nauraa jollekin asialle niin hän aina samalla halaa minua. Ehkä myös brittimiehet ovat samanlaisia, kertokaa onko jollakin kokemusta vastaavanlaisesta?

      • Finnish boy

        Eräällä työpaikallani oli englantilainen mies, joka halaili ja pussaili vähän kaikkia miehiä. Hän halaili totisin naamoin.


    • peppi

      Oma mieheni on britti, ja hän on joissain asioissa kyllä perin konservatiivinen. Hän esimerkiksi odottaa miehen tekevän aloitteen, ja hänen mielestään mies on perheessä se joka hankkii toimeentulon. Mutta pehmoinen puoli hänestä löytyy myös, hän tekisi mitä tahansa perheensä eteen. Kaikki sukuni naiset ovat ihastelleet hänen kohteliaisuuttaan, isoäidistäni lähtien! (Hän ei tosin puhu sanaakaan englantia :-D!) Toki yleistää ei saa, brittimiehet ovat tietenkin kaikki omia persooniaan siinä missä kaikki muutkin, mutta ne ketä minä tunnen, ovat hänen kanssaan hyvinkin samanlaisia.

      Mitään suuria kulttuurieroja ei ole ilmennyt sen kummemmin, eroavaisuuksia tavoissa ja perinteissä yms luonnollisestikin löytyy. Mielestämme ne ovat vain hauska ja mielenkiintoinen lisä tähän kaikkeen.

      • alkuper.

        Kiitos kommenteista!

        Piti vielä kysyä tekstareista sen verran, ja erityisesti siitä "X" merkistä lopussa: kun tämä brittimies lähettää minulle tekstarin, siellä on perässä kaksi tai yksi "X" -merkkiä. Tiedän että se tarkoittaa ilmeisesti "pusua"? Vai miten se pitäisi tulkita? Entäs pitääkö minun vastatessani lisätä joka kerta se samainen "X" perään? Viime viestiin lisäsin vain hymiön, ja myöhemmin ajattelin ettei kai se loukkaantunut, kun en laittanut "äksää"?

        Tiedän että tämä menee vähän turhan analyyttiseksi, mutta haluaisin tulkintaa tähän "äks" juttuun... :)


      • fosefop
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos kommenteista!

        Piti vielä kysyä tekstareista sen verran, ja erityisesti siitä "X" merkistä lopussa: kun tämä brittimies lähettää minulle tekstarin, siellä on perässä kaksi tai yksi "X" -merkkiä. Tiedän että se tarkoittaa ilmeisesti "pusua"? Vai miten se pitäisi tulkita? Entäs pitääkö minun vastatessani lisätä joka kerta se samainen "X" perään? Viime viestiin lisäsin vain hymiön, ja myöhemmin ajattelin ettei kai se loukkaantunut, kun en laittanut "äksää"?

        Tiedän että tämä menee vähän turhan analyyttiseksi, mutta haluaisin tulkintaa tähän "äks" juttuun... :)

        x = seksiä, xx = ryhmäseksiä ja xxx = moonshine.


      • asunut siellä
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos kommenteista!

        Piti vielä kysyä tekstareista sen verran, ja erityisesti siitä "X" merkistä lopussa: kun tämä brittimies lähettää minulle tekstarin, siellä on perässä kaksi tai yksi "X" -merkkiä. Tiedän että se tarkoittaa ilmeisesti "pusua"? Vai miten se pitäisi tulkita? Entäs pitääkö minun vastatessani lisätä joka kerta se samainen "X" perään? Viime viestiin lisäsin vain hymiön, ja myöhemmin ajattelin ettei kai se loukkaantunut, kun en laittanut "äksää"?

        Tiedän että tämä menee vähän turhan analyyttiseksi, mutta haluaisin tulkintaa tähän "äks" juttuun... :)

        Olen asunut Englannissa ja tapaillut brittipoikia sekä myös täällä Suomessa hengaillut englantilaisten ja irlantilaisten kanssa, seurustellut eng. miehen kanssa jonkin aikaa. Miehet ovat kohteliaita, hauskoja ja fiksuja. Tämä mies, jonka kanssa seurustelin, oli erittäin huolehtivainen, huomaavainen ja huumorintajuinen, siisti, puhdas ja hyvän tuoksuinen. Englantilaiset ovat kuulemma jonkin tutkimuksen mukaan vuosia sitten, maailman parhaimpia rakastajia. Enkä yhtään ihmettele.

        Itse Englannissa ollessani, opin, että se x tarkoittaa esim. kirjeen lopussa merkkiä siitä kuinka tärkeä olet ihmisenä hänelle. Korkein merkkisarja on xxxxx, jolloin olet huippitärkeä.


      • alkuper.
        asunut siellä kirjoitti:

        Olen asunut Englannissa ja tapaillut brittipoikia sekä myös täällä Suomessa hengaillut englantilaisten ja irlantilaisten kanssa, seurustellut eng. miehen kanssa jonkin aikaa. Miehet ovat kohteliaita, hauskoja ja fiksuja. Tämä mies, jonka kanssa seurustelin, oli erittäin huolehtivainen, huomaavainen ja huumorintajuinen, siisti, puhdas ja hyvän tuoksuinen. Englantilaiset ovat kuulemma jonkin tutkimuksen mukaan vuosia sitten, maailman parhaimpia rakastajia. Enkä yhtään ihmettele.

        Itse Englannissa ollessani, opin, että se x tarkoittaa esim. kirjeen lopussa merkkiä siitä kuinka tärkeä olet ihmisenä hänelle. Korkein merkkisarja on xxxxx, jolloin olet huippitärkeä.

        Kiitos vastauksestasi sinullekin, valaisi hieman asioita. Ja olen kanssasi samaa mieltä, britit ovat hauskoja, fiksuja ja huomaavaisia.

        Vielä yksi asia tuli mieleeni, haluaisin imarrella tätä brittituttavuuttani viestissä, mikä olisi "paras" imartelua kuvaava adjektiivi britille, olisko se handsome, lovely, vai mikä mahtaisi olla se paras sana kuvaamaan tätä ihanaista miestä? En siis tarkoita pelkästään ulkonäköä, vaan koko persoonaa.

        Ehdotuksia otetaan vastaan :)


      • Nimetön
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi sinullekin, valaisi hieman asioita. Ja olen kanssasi samaa mieltä, britit ovat hauskoja, fiksuja ja huomaavaisia.

        Vielä yksi asia tuli mieleeni, haluaisin imarrella tätä brittituttavuuttani viestissä, mikä olisi "paras" imartelua kuvaava adjektiivi britille, olisko se handsome, lovely, vai mikä mahtaisi olla se paras sana kuvaamaan tätä ihanaista miestä? En siis tarkoita pelkästään ulkonäköä, vaan koko persoonaa.

        Ehdotuksia otetaan vastaan :)

        No miehelle ei kovin sovi imartelusanaksi lovely mutta handsome sopii oikein hyvin. Mielestäni SUPER on hyvä imartelusana, itse käytin sitä, koska tyyppi oli SUPER hyvä- tyyppi kaikenkaikiaan.


      • huh...
        asunut siellä kirjoitti:

        Olen asunut Englannissa ja tapaillut brittipoikia sekä myös täällä Suomessa hengaillut englantilaisten ja irlantilaisten kanssa, seurustellut eng. miehen kanssa jonkin aikaa. Miehet ovat kohteliaita, hauskoja ja fiksuja. Tämä mies, jonka kanssa seurustelin, oli erittäin huolehtivainen, huomaavainen ja huumorintajuinen, siisti, puhdas ja hyvän tuoksuinen. Englantilaiset ovat kuulemma jonkin tutkimuksen mukaan vuosia sitten, maailman parhaimpia rakastajia. Enkä yhtään ihmettele.

        Itse Englannissa ollessani, opin, että se x tarkoittaa esim. kirjeen lopussa merkkiä siitä kuinka tärkeä olet ihmisenä hänelle. Korkein merkkisarja on xxxxx, jolloin olet huippitärkeä.

        Vai on brittimiehet parhaita rakastajia... :) Kas kun ei muu Eurooppa ole tästä vielä kuullut. Hei oikeasti, nyt jäitä hattuun suomiblondit taas vaihteeksi.

        "siisti, puhdas ja hyvän tuoksuinen." Yleensä näitä pidetään poikkeuksellisina ominaisuuksina brittimiehissä. ;) Mut joo, ovathan enkut enimmäkseen ihan mukavaa porukkaa, niin miehet kuin naisetkin. Silti on hieman koomista täällä Suomessa katsoa, kun ihan tavalliset brittipojut saa ympärilleen valtavan bändärien lauman.


      • pundho
        asunut siellä kirjoitti:

        Olen asunut Englannissa ja tapaillut brittipoikia sekä myös täällä Suomessa hengaillut englantilaisten ja irlantilaisten kanssa, seurustellut eng. miehen kanssa jonkin aikaa. Miehet ovat kohteliaita, hauskoja ja fiksuja. Tämä mies, jonka kanssa seurustelin, oli erittäin huolehtivainen, huomaavainen ja huumorintajuinen, siisti, puhdas ja hyvän tuoksuinen. Englantilaiset ovat kuulemma jonkin tutkimuksen mukaan vuosia sitten, maailman parhaimpia rakastajia. Enkä yhtään ihmettele.

        Itse Englannissa ollessani, opin, että se x tarkoittaa esim. kirjeen lopussa merkkiä siitä kuinka tärkeä olet ihmisenä hänelle. Korkein merkkisarja on xxxxx, jolloin olet huippitärkeä.

        ei ainakaan ollut kohtelias eikä hauska, joka riisui (raiskasi?) ja tappoi sen suomalaisen opiskelijatytön. &Tuskinpa hekään kaikki ovat "kohteliaita hausko ja fiksuja," vaikka epäilemättä siellä sellaisiakin on, niinkuin muuallakin.


    • aikuinen nainen

      Oma kokemukseni brittimiehestä rajoittuu erääseen, joka oli englanninkielenopettajanani kurssilla. Meillä oli vaan opettaja-opiskelijasuhde. Oli tosiaan tapaus, varsinainen "stiff upper lip". Tosi hankala ja miltei mahdoton pilkuttaja. Emme sopineet ollenkaan yhteen ja ajauduimmekin törmäyskurssille. Tämä mies on naimisissa suomalaisen naisen kanssa (eli joku on hänet tänne tuonnut). Ei synkannut yhtään !!! Pedanimpaa saa hakea !

    • brittimiehistä

      Istuvat pubissa ma-su juomassa kaljaa ja katsomassa futista. Varsinkin keskiluokka.

      • Työkomennuksella

        Englannissa ja olen samaa mieltä. Kaljamuki kädessä ja rööki suussa.
        Ja tuo futisintoilu on lisäksi livennyt hanskasta. Vai kuka ei ole kuullut juttua englantilaisesta jalkapallohuligaanista.
        Tosi fani ei kilpailevan joukkueen fania vetele turpiin, niinkuin nämä brittipojat.
        Laiskuus ja vanhoillisuus on yksi lisähyve. Hyvä esimerkki brittien ennen niin kukoistanut autoteollisuus.
        Nyt senkun lakkoilevat ja kaljoittelevat ja muut korjaavat satoa. Tämä ei ole yleistys, mutta harkinta on kohdallaan, jos sieltä kumppani on tähtäimessä.


      • työväenluokasta
        Työkomennuksella kirjoitti:

        Englannissa ja olen samaa mieltä. Kaljamuki kädessä ja rööki suussa.
        Ja tuo futisintoilu on lisäksi livennyt hanskasta. Vai kuka ei ole kuullut juttua englantilaisesta jalkapallohuligaanista.
        Tosi fani ei kilpailevan joukkueen fania vetele turpiin, niinkuin nämä brittipojat.
        Laiskuus ja vanhoillisuus on yksi lisähyve. Hyvä esimerkki brittien ennen niin kukoistanut autoteollisuus.
        Nyt senkun lakkoilevat ja kaljoittelevat ja muut korjaavat satoa. Tämä ei ole yleistys, mutta harkinta on kohdallaan, jos sieltä kumppani on tähtäimessä.

        Siinä maassa on erityisen tärkeää missä porukoissa seurustelee.
        Olin siellä nuorena neitokaisena, minulla on hyvä taito olla ihmisten kuin ihmisten kanssa ja pääsin ns. piireihin, Rollseilla ajeltiin ja Derbyn laukkakilpailuissa pikkurilli sojottaen shampanjaa siemailtiin. Tosin sitäkin jonkin verran runsaasti, mutta hienostuneesti ja hi-hi-hi kun oli HAUSKAA! Toki opin kieli-ihmisenä nopeasti ns. ylemmän aksentin tyylisen puheenparren. Ja ulkomaalaisena minua ymmärrettiin hieman paremmin, olin vain hauska tuttavuus Skandinaviasta. (eihän Suomi edes ole Skandinaviaa, en kertonut koska skandinaavisuus on heille jotain, no joo hienoa ja eksoottista).

        Toisaalta tutustuin myös pubi-elämään ja ne tyypit olivat omaa luokkaansa siellä, eli aika paljon samanlaista ryyppäämistä kuin Suomessakin.
        Kivoja juttuja niissä paikoissa sai kuulla ja nauraa niitten kanssa, mutta cockneyn ymmärtäminen vaatii aikansa. Olin siis Lontoossa.

        Riippuu minkä luokan ihmisten kanssa olet tekemisissä, sillä siellä sinut luokitellaan.
        Aika paljon omalla käytöksellä voit vaikuttaa ja jos aatelista taustaa on jo Suomessa, niin olet IN.


    • kirsi

      Olen asunut Britaniassa ja Suomessa useita vuosia ja olen huomannut, että kulttuurieroja on mutta Briteistä löytyy monenlaista miestä ja naista. Useat brittimiehet eivät eroa suomalaisista miehistä kovinkaan paljoa. Alkoholin käyttössä en ole huomannut minun ystäväpiirissäni eroa, molemmat ottavat kohtuudella. Suomalaisilla mies tuttavillani on tapana saunoa päivittäin ja siinä samalla ottaa pullo olutta. Brittiystävilläni taas on tapana ottaa olutta televisiota katsellessa.

    • Kaisa

      Vuosi kohta "huvennut" seurustellessa brittimiehen kanssa, enkä vielä ole joutunut törmäyskurssille - en kulttuurin, enkä miehen kanssa.

      Älä herran tähden usko kaikkia näitä täällä kirjoitettuja juttuja, vaan luota itseesi. Ei ne brittimiehet ole yhtään sen huonompia tai parempia kuin suomalaisetkaan. Mielestäni on aina kysymys tyypistä itsestään.

      Jos on valmis avoimin mielin tutustumaan sekä mieheen, että uuteen kulttuuriin, niin siitä vaan! Sinänsä jatkuva reissaaminen kahden maan väliä alkaa stressata, vaikka yhteydet toimivatkin vallan mainiosti.

      Aloitteen tekemisistä ja muista en juurikaan osaa sanoa mitään, koska en itse ole ehtinyt koko asiaa paljon miettiä... Minun tapauksessani aloitteen tapaamisesta teki mies ja aika nopeasti. Ja ensimmäinen tapaaminen oli varmasti yksi elämäni hauskimmista viikonlopuista.

      En ole itse paljon pohtinut mitään merkkejä tekstaillessa tai viestitellessä noin ylipäänsä. Olen suomeksikin aika huono lisäilemään mitään hymiöitä minnekään. Ne xxxx:t kyllä tarkoittavat sitä, että olet tärkeä ja pusujakin niiden voi tulkita olevan.

      Hyvää jatkoa!

      • Marja-Leena

        Muista aina, että kahden ihmisen kohtaaminen, ollaan sitten samasta tai eri kulttuurista, tarkoittaa sitä, että tuo mainitsemasi törmäyskurssi voi johtua myös suomineidosta itsestään.
        Koska me olemme muille kansakunnille myös sitä vierasta kulttuuria ja olemme liian kauan eläneet täällä sisäsiittolassa keskenämme.
        Ehkä emme ole vielä oppineet suuren maailman tavoille ja naisen vahva asema suomessa on ehkä muissa kulttuureissa karvas pala miehen nieltäväksi.
        Nuo hymiöt ovat minullekin täysin vieras tapa viestittää. Luulen, että se on joku nykynuorten trendikäs salakieli.


      • Kaisa
        Marja-Leena kirjoitti:

        Muista aina, että kahden ihmisen kohtaaminen, ollaan sitten samasta tai eri kulttuurista, tarkoittaa sitä, että tuo mainitsemasi törmäyskurssi voi johtua myös suomineidosta itsestään.
        Koska me olemme muille kansakunnille myös sitä vierasta kulttuuria ja olemme liian kauan eläneet täällä sisäsiittolassa keskenämme.
        Ehkä emme ole vielä oppineet suuren maailman tavoille ja naisen vahva asema suomessa on ehkä muissa kulttuureissa karvas pala miehen nieltäväksi.
        Nuo hymiöt ovat minullekin täysin vieras tapa viestittää. Luulen, että se on joku nykynuorten trendikäs salakieli.

        Olen kanssasi samaa mieltä, en koskaan olettanutkaan, että suomineitoa tai hänen kulttuuriaan olisi automaattisesti helppo ymmärtää. Tietyllä tavalla sukelsimme molemmat suureen tuntemattomaan, kun aloimme seurustella tämän brittimiehen kanssa.

        Ja totta on kyllä sekin, että suomalaisen naisen vahva asema saattaa hämmentää. Mutta kuinka totta sekään loppujen lopuksi on? Onko totta sekään, että brittimies tuntee tarvetta olla perheestään taloudellisesti päävastuussa?

        Näistäkään esimerkeistä ei kannata kenenkään provosoitua.

        Ehkä tässä opitaan pikkuhiljaa oikeata vuorovaikutusta ihmisten kesken, mene ja tiedä. Se on ainakin tosiasia, että maailma on jo aika lähellä meitä suomalaisiakin. Euroopasta nyt puhumattakaan.


      • noin
        Kaisa kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä, en koskaan olettanutkaan, että suomineitoa tai hänen kulttuuriaan olisi automaattisesti helppo ymmärtää. Tietyllä tavalla sukelsimme molemmat suureen tuntemattomaan, kun aloimme seurustella tämän brittimiehen kanssa.

        Ja totta on kyllä sekin, että suomalaisen naisen vahva asema saattaa hämmentää. Mutta kuinka totta sekään loppujen lopuksi on? Onko totta sekään, että brittimies tuntee tarvetta olla perheestään taloudellisesti päävastuussa?

        Näistäkään esimerkeistä ei kannata kenenkään provosoitua.

        Ehkä tässä opitaan pikkuhiljaa oikeata vuorovaikutusta ihmisten kesken, mene ja tiedä. Se on ainakin tosiasia, että maailma on jo aika lähellä meitä suomalaisiakin. Euroopasta nyt puhumattakaan.

        Suomalaisten naisten avioutuminen brittimiesten kanssa ei ole mikään uusi ilmiö. Sitä on jatkunut jo 60-luvulta asti huomattavissa määrin. Viime kädessä se on vain osa maailmanlaajuista naisten "aviomuuttoa" idästä länteen. Toinen suomalaisten naisten kohdemaahan on ollut Saksa. Kyseessä ei ole mikään hirvittävän eksoottinen juttu.

        Suomalaisen ja ruotsalaisen yhteiskunnan eron näkee ehkä parhaiten siinä, miten siellä reagoidaan vaikkapa juuri britteihin. Brittimies tukholmalaisessa ravintolassa ei herätä juuri ihmetystä, mutta suomalaisessa ravintolassa hän joutuu välittömästi naisten piirityksen kohteeksi. Vähän samoin kuin Venäjällä. TÄSTÄ pitäisi jo pystyä kasvamaan eroon.


      • DB.
        noin kirjoitti:

        Suomalaisten naisten avioutuminen brittimiesten kanssa ei ole mikään uusi ilmiö. Sitä on jatkunut jo 60-luvulta asti huomattavissa määrin. Viime kädessä se on vain osa maailmanlaajuista naisten "aviomuuttoa" idästä länteen. Toinen suomalaisten naisten kohdemaahan on ollut Saksa. Kyseessä ei ole mikään hirvittävän eksoottinen juttu.

        Suomalaisen ja ruotsalaisen yhteiskunnan eron näkee ehkä parhaiten siinä, miten siellä reagoidaan vaikkapa juuri britteihin. Brittimies tukholmalaisessa ravintolassa ei herätä juuri ihmetystä, mutta suomalaisessa ravintolassa hän joutuu välittömästi naisten piirityksen kohteeksi. Vähän samoin kuin Venäjällä. TÄSTÄ pitäisi jo pystyä kasvamaan eroon.

        Tiedän kyllä mitä on kun ulkomaalainen mies menee ravintolaan. Olen syntynyt Lontoossa ja asunut Suomessa n.20v. Joskus on monta naista jotka haluavat tanssia ja keskustella. Minusta se on toisinaan tosi ärsyttävää kun ei saa olla ystävän kanssa iltaa viettämässä.

        Suomalaiset naiset ovat kuin "iilimatoja" kimpussa aina. Ovatko suomalaiset miehet hylänneet naiset? Lontoolainen naisystäväni nauraa suomalaisille naisille kun he tulevat "vonkaamaan" ravintolassa. Voisitteko naiset oppia vähän käytöstapoja. Ehkä täällä Suomessa toimitaan sillä tavalla mutta ei muualla länsimaissa.


      • Vielä niin
        DB. kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä on kun ulkomaalainen mies menee ravintolaan. Olen syntynyt Lontoossa ja asunut Suomessa n.20v. Joskus on monta naista jotka haluavat tanssia ja keskustella. Minusta se on toisinaan tosi ärsyttävää kun ei saa olla ystävän kanssa iltaa viettämässä.

        Suomalaiset naiset ovat kuin "iilimatoja" kimpussa aina. Ovatko suomalaiset miehet hylänneet naiset? Lontoolainen naisystäväni nauraa suomalaisille naisille kun he tulevat "vonkaamaan" ravintolassa. Voisitteko naiset oppia vähän käytöstapoja. Ehkä täällä Suomessa toimitaan sillä tavalla mutta ei muualla länsimaissa.

        Vähän aikaa, kun suomineito putosi puusta, että hän ei ole oppinut vielä kansainvälisille tavoille.
        Siinä on hyvä pönkittää olematonta itsetuntoa, kun pääsee oikein ulkomaalaisen miehen kanssa puheisiin.
        Kiva on sitten tyttöporukassa kertoilla, että olin turkkilaisen kanssa ravintolassa.
        Se jos mikä aiheuttaa kateutta toisissa ja tämä sankaritar on onnensa seitsemännessä taivaassa.
        Ymmärrän hyvin, kun harmistut iilimadoista ja toivon, että suomitytötkin oppisivat vähitellen käytöstavoille.


      • hylänny suomalaisia naisia
        DB. kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä on kun ulkomaalainen mies menee ravintolaan. Olen syntynyt Lontoossa ja asunut Suomessa n.20v. Joskus on monta naista jotka haluavat tanssia ja keskustella. Minusta se on toisinaan tosi ärsyttävää kun ei saa olla ystävän kanssa iltaa viettämässä.

        Suomalaiset naiset ovat kuin "iilimatoja" kimpussa aina. Ovatko suomalaiset miehet hylänneet naiset? Lontoolainen naisystäväni nauraa suomalaisille naisille kun he tulevat "vonkaamaan" ravintolassa. Voisitteko naiset oppia vähän käytöstapoja. Ehkä täällä Suomessa toimitaan sillä tavalla mutta ei muualla länsimaissa.

        mutta suomalaisilla naisilla on niin "korkea" taso ettei niille kelpaa meikäläiset normaalit miehet. Pitä olla vähintään rikas yli-insinööri ja huippu-urheilija. Kun näitä miehiä ei niin kauheasti löydy niin suominaisen on pakko ottaa vähintään turkkilainen pizzanpaistaja tai albanialainen lautapoika. Se on jo sitten naisen unelmien täyttymys jos hän saa miehen jostain länsimaista. Näin meillä. On toki fiksujakin, mutta nämä naiset loistaa poissaolollaan baareissa.


    • MarJo

      Vastailit omaan tekstiini "Monikulttuuriset suhteet" palstalla ja oli mielenkiintoista lukaista myös sinun juttusi herättämä keskustelu. Itse siis olen vasta pari kuukautta heilastellut brittimiehen kanssa, mutta pariin kuukauteenkin tuntuu mahtuvan paljon!
      Asumme samalla, pienellä paikkakunnalla ja olemme oikeastaan olleet yhdessä koko ajan -jos töitä yms. harrastuksia ei lasketa lukuun. Puhumme keskenämme englantia vaikka hän osaa myös jonkin verran suomea.
      Olemme kyläilleet niin vanhempieni, ystävieni kuin hänen ystäviensäkin luona. Matka hänen perheensä luo Englantiin on varattu parin kuukauden päähän ja olen myös tavannut hänen lapsensa.

      Hän on siisti, pitää huolen sekä asunnostaan että itsestään. Hän tuoksuu aina hyvälle, parta on siististi ajettu ja vaatteet päällä ovat puhtaat.
      Hän on jalkapallofani, mutta kertaakaan kahden kuukauden aikana hän ei ole ottelun takia baariin halunnut. Itse asiassa, baareissa roikkuminen ei kiinnosta häntä muutenkaan, vaikka kyllä sinne joskus kanssani lähteekin. Kertaakaan en ole hänen nähnyt juovan "liikaa".

      Hän on sosiaalinen ja tuntee paljon ihmisiä, ystävät ja hänen lapsensa ovat hänen elämänsä tärkeimmät asiat, ja ilokseni olen saanut kuulla myös olevani hänelle tärkeä.
      Rakastajana hän on huomaavainen, hellä ja kiihkeä... en yhtään ihmettele jos brittimies on jossain rankattu parhaaksi rakastajaksi.

      Ehdota ihmeessä tapaamista tapaamallesi miehelle =) kulttuurieroja en ole ainakaan meidän suhteessa havainnut, pieniä eroavaisuuksia tietenkin mutta ne ainakin tässä vaiheessa vielä tuntuvat vain suhteen mausteilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe