Olen lueskellut citikka-vioista eikä esille ole tullut kytkinvikoja. Itse ostin todellisen helmen eli -99 Xantian 1,8 16v, jolla ajettu vain 49000 km. MUTTA nyt on kytkin alkanut pitää metallimaista ulinaa kytkintä nostettaessa. Välillä ei myöskään pakki meinaa mennä päälle. Voiko näin vähänajetussa Xantiassa olla kytkin sökönä vai onko tiedossa vain kytkimen säätö ? Metallin hankausääni kuuluu pitemmän pysäköinnin jälkeen helpoimmin ja ääni vaimenee enemmän ajettaessa. Kiusallinen juttu, kun on muuten auto pelannut hyvin.
Kytkinäänet ?
4
951
Vastaukset
- Xanttu
Tuo pakin vaikea päällekytkeytyminen on ominaisuus, eli ihan normaalia, jos pakki joskus ei suostu menemään kertalaakista sisään. Silloin kannattaa käyttää vitosen kautta ja yrittää uudelleen.
Hankausääni kytkimestä kuulostaa siltä, että joku kohta pitäisi rasvata. Vaihteisto/kytkin tuskin on menossa mäsäksi noilla kilsoilla.- kytkimessä
Joo,kytkimien käpälät pitää rasvata haaaaaaaa.
Samalla kun rasvaat kytkimen rasvaa jarruhihnat etteivät ulise haaaaaaa!!!!!. kytkimessä kirjoitti:
Joo,kytkimien käpälät pitää rasvata haaaaaaaa.
Samalla kun rasvaat kytkimen rasvaa jarruhihnat etteivät ulise haaaaaaa!!!!!.Asennusvaiheessa kytkinasetelman jousisaranat pitäisi rasvata. Jää muuten monelta tekemättä ja seurauksena on raskas ja nopeasti kuluva kytkin. Sama koskee kytkinakselia, kysyjän tapauksessa voisi olla kyseessä painelaakeri joka ei liiku kunnolla kytkinakselilla ja jää siksi painamaan asetelmaa vasten.
P.S. Xantiassa on levyt kaikissa pyörissä, joten eipä ole jarruhihnoja rasvattavana ;)- Alkup.
shamr0ck kirjoitti:
Asennusvaiheessa kytkinasetelman jousisaranat pitäisi rasvata. Jää muuten monelta tekemättä ja seurauksena on raskas ja nopeasti kuluva kytkin. Sama koskee kytkinakselia, kysyjän tapauksessa voisi olla kyseessä painelaakeri joka ei liiku kunnolla kytkinakselilla ja jää siksi painamaan asetelmaa vasten.
P.S. Xantiassa on levyt kaikissa pyörissä, joten eipä ole jarruhihnoja rasvattavana ;)Rasvaus on todellakin mahdollista. Soitin merkkikorjaamoon. Varmaa apua ei ehkä tule, jos autolla on noin vähän ajettu vuosittain ja on päässyt hankautumaan.
Tilasin kytkinpaketin 140,00 euroa ja automyyjä saa kustantaa työn kytkimen vaihtoon. Pitäisi alkaa toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592