ei sydämmellistä

kiitosta

Olin elokuussa kaasona ja jouduin orjan hommiin.
Kiitoksen sain hääparilta, mutta se ei tullut sydämmestä.
Sikana sain tehdä hommia ja häistä en ehtinyt nauttia ollenkaan, onko tuo ystävälle oikein tehty vaikka onkin kaaso?
En enään ikinä suostu kaasoksi, vaan aijon nauttia tulevaisuudessa häistä vaikka joku ystävä menisi vielä naimisiin.
Tiedän että minua tullaan kyllä pyytämään kaasoksi.Olen sitä mieltä, että jokaisen morsiammen pitäisi palkata vaikka pitopalvelusta sellainen henkilö joka hoitaa kaiken. Mikäli ei ole rahaaaaaa sellaiseen, niin järjestää sitten vähemmän vaativammat häät.

13

3788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlainen

      Minun kokemuksestani on pitempään, 5 vuotta, mutta ei se unohdu. Hääosastollekin tässä eksyin, kun viestisi oli tuossa uusien osastossa etusivulla; muuten pysyisin poissa.

      Sulhasta en tuntenut ollenkaan, morsiamen olin tuntenut työkaverina muutaman kuukauden. Olin kuullut, että kaasona toimii morsiamen lähin ystävä - minulle selvisi aivan liian myöhään, että lyhyen puolituttavuuden jälkeen todella olinkin hänen lähin ystävänsä, kun muita ei tuntunut löytyvän - ja olin myös kuullut, ettei tehtävästä voinut kieltäytyä. En yhtään tiennyt, mitä kaason tehtäviin kuului, mutta ei minun sitten tarvinnutkaan: morsiamen mielestä olin hänen henkilökohtainen palvelijansa häitä edeltävän parin kuukauden ajan. Valmistelu huipentui monen tunnin ostosreissuun, johon osallistuin kovassa kuumeessa. Kannoin morsiamen ostoksia ja kuuntelin hänen loppumatonta arvosteluaan ulkonäöstäni - vertauskohtana hänen oma jumalainen kauneutensa (puutteistani huolimatta hän yritti eräänä alkuyönä lähennellä minua, mutta kieltäydyin kunniasta). Tätä piti korjata, tuota piti ommella, autokuskina olisi pitänyt toimia ajasta, paikasta ja bensamäärästä riippumatta, morsianta piti kehua ja "huomaamatonta" ivailua piti kuunnella hiljaa.

      Häihin oli kutsuttu neljä työkaveria - kaikki töihin. Käyttäydyimme koko seikkailun ajan oikein kiltisti, koska emme halunneet millään tavalla pilata morsiamen "elämän tärkeintä päivää". Rouva yritti sitten jälkeenpäin kiitellä minua, mutta tuttavuus oli lopussa. Muut työläiset lopettivat suhteen omilla tavoillaan.

      Peruskiltin (= perustyhmän?) ihmisen on ilmeisesti aina opittava kantapään kautta.

    • hommia

      jouduit tekemään? Uteliaisuudesta kysäisen :).

    • kielipolliisi

      Vähän asian vierestä, mutta kumminkin:

      "Aijon" tehdä sitäjasitä. Pitää olla "aion" ilman jiitä.

      Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä, siis sydämeen (ei sydämmmmeen)

      Morsian taipuu myös yhdellä ämmällä: morsiamen, ei morsiammen.

      Aamen

      PS Ei millään pahalla, mutta vituttaa tämä keskustelupalstojen oikeinkirjoitus. Eikö koulussa enää opeteta sitä alkuunkaan...

      • tosissasi

        Oletko tosissasi? Vai hullu? Jos oikeinkirjoitus rassaa ajatuksiasi noin paljon, kannattaisiko pysytellä poissa keskustelupalstoilta. Lue vaikka kirjaa...

        sitäjasitä kirjoitetaan VÄLILYÖNNEILLÄ! (sitä ja sitä)

        Ilman jiitä = väärin -> ilman j -kirjainta

        Sama juttu m -kirjaimessa

        Amen kirjoitetaan myös aika usein yhdellä a -kirjaimella.

        PS. (piste)

        Olen ihmetellyt samaa, eikö kouluissa opeteta oikeinkirjoitusta?


      • Eikö...
        tosissasi kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Vai hullu? Jos oikeinkirjoitus rassaa ajatuksiasi noin paljon, kannattaisiko pysytellä poissa keskustelupalstoilta. Lue vaikka kirjaa...

        sitäjasitä kirjoitetaan VÄLILYÖNNEILLÄ! (sitä ja sitä)

        Ilman jiitä = väärin -> ilman j -kirjainta

        Sama juttu m -kirjaimessa

        Amen kirjoitetaan myös aika usein yhdellä a -kirjaimella.

        PS. (piste)

        Olen ihmetellyt samaa, eikö kouluissa opeteta oikeinkirjoitusta?

        Olen ihmetellyt samaa. Eikö kouluissa opeteta oikeinkirjoitusta?

        Meidän koulussa opetetaan.


      • sanonkin...

        Ja mua anteeksi vain ...ituttaa kielipoliisit, jotka ei voi muuta kuin kytätä kirjoitusvirheitä tai kielioppivirheitä. Tietysti on hyvä pitää huolta kielen säilymisestä jne. mutta rajansa siinäkin... Kyllä varmaan stressaa kun et voi lukea mitään viestiä huomaamatta kirjoitusvirheitä!

        Mä kiinnittäisin huomiota enemmän muuhun kielenkäyttöön ja asiallisuuteen. Ja viestin sisältöön muuten.


      • sanonkin...
        sanonkin... kirjoitti:

        Ja mua anteeksi vain ...ituttaa kielipoliisit, jotka ei voi muuta kuin kytätä kirjoitusvirheitä tai kielioppivirheitä. Tietysti on hyvä pitää huolta kielen säilymisestä jne. mutta rajansa siinäkin... Kyllä varmaan stressaa kun et voi lukea mitään viestiä huomaamatta kirjoitusvirheitä!

        Mä kiinnittäisin huomiota enemmän muuhun kielenkäyttöön ja asiallisuuteen. Ja viestin sisältöön muuten.

        Anteeksi nyt en kyllä kiinnittänyt huomiota oman viestini asialllisuuteen! Ei ...ituta vaan harmittaa jne.


      • veitikka

        korjailes ensin oma tekstisi, ennen kuin ryhdyt korjaileen muiden.

        Nykyään nimittäin sydämeen mahtuu kaksi ämmää!! Eli päivitäppäs oma oikeinkirjoituksesi, ennen kuin alat noin ehdottomasti asioita väittämään.


    • Kate

      Niin tai tehtäviä voisi jakaa. Esim. veljelle, siskolle, ystäville...

      Ja kun kysytään kaasoksi niin voisi kysyä, että mitähän olit ajatellut että kaason tehtäviin kuuluu...?

      Moni kuormittaa kaasoa liikaa ja pitää häntä vain "orjana", mutta onneksi on toisenlaisiakin morsiamia.

      • ent. eelia-76

        Jep, minä en edes nimennyt ketään kaasoksi, juuri tämän takia. Ystäväni ovat tarjoutuneet tekemään jokainen jotain; yksi ajaa autoa, toinen tekee meikin, manikyyrin & pedikyyrin, kaksi valokuvaa, yksi toimii seremonia mestarina, yksi on käynyt kanssani Tallinnassa ostamassa viinaa, yksi hoitaa häissä tykin & valokuvien esittelyn, kaikki tulevat koristelemaan ja pari äidin ystävää siivoamaan. Kaikki tytöt vietämme "viimeisen" yön yhdessä ja pojat yhdessä, koko porukalla mennään kampaajalle. Lisäksi jokainen tytöistä on meillä kyläillessään halunnut tehdä hääkarkkeja, ommella liinoja ja servettejä. Kaikki ovat innoissaan, hassua sillä olin odottanut napinaa.


    • ...ja morsian taipuu: morsi...

      Oikeinkirjoitusasiat (tai väärinkirjoitusasiat) pistävät heti silmään. Anteeksi.

    • oikea kaveri

      Kaasot joutuvat varmasti helposti "orjiksi". Kukapa haluaisi loukata morsiammen tunteita sillä onhan hän valinnut juuri sinut kaikkien kavereidensa joukosta suurenmoiseen kunniatehtävään. Monesti saattaakin tuntua siltä, että täytyy olla tämän äärimmäisen suosion ja luottamuksen osoituksen arvoinen, maksoi mitä maksoi, tapahtui mitä tapahtui.

      Kaikella on kuitenkin rajansa, eikä ystäviään voi edes omien häidensä alla kohdella miten tahansa olipa hän sitten kaaso, bestman tai lähisukulainen. Vastuu on kuitenkin molemminpuolinen. Jälleen kerran, asioista voi ja pitää PUHUA! Morsian ja/tai sulhanen varmasti ymmärtää, että nyt alkaa tuntua hieman liian raskaalta ja että kyllä tässä oma elämäkin on vielä menossa vaikka prinsessahäitä valmistellaankin. Jos ei ymmärrä, niin sitten ei ole valinnut riittävän läheistä ihmistä tehtävään.

      Itse olen avovaimoni kanssa järjestelemässä häitä ensivuodeksi ja näin ollen myös joutunut pohtimaan kaason/bestmanin roolia. Emme todellakaan aio tehdä häistämme parhaille ystävillemme mitään painajaista, vaan juhlan jossa hekin saavat nauttia hyvien ystäviensä onnesta ja antaa vapaaehtoisen tukensa sitä kysyttäessä. Järjestelyt tehdään jokaisen henkilökohtaista aikataulua kunnioittaen ja toistemme mielipiteitä kuunnellen.

    • kookos

      EI jos hommat menee yli sietorajan ! Oli kaasona viime kesänä ja morsian tiesi etten ole mikään häähössöttäjä, joten pääsin aikas helpolla. Kävimme kyllä pari tiukkaa keskustelua mutta ystävyys kesti. Ei kaason ja bestmanin tehtäviin kuulu uhrata koko hääsuunnittelu aikaa pelkästään häiden suunnitteluun, ihmisillä on muutakin elämää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe