Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Beaufort

Utelias

Onko kenelläkään tietoa kyseisestä merkistä ( Beaufort 800 ) Mahdollista käyttökokemusta ? Entä missä päin valmistettu?

24

7649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelija

      veneistä kysymys, joita valmistanut eri yritykset (ainakin nimeltä). Ominaisuudet luullakseni
      kevyen uppoumarunkoisen tyyliset (suht ok).
      Turun 'suunnalta' kotoisin, jos oikein muistan.

    • Kotkan Sulo

      Valmistettiin Kaarinassa 70-luvulla.130hv dieselillä puoliplaanari.Mulla 250hv v8; matkanop.20-22,huiput 28 solmua.Kuin pieni mökki;iso salonki,paljon nukkumapaikkoja,aurinkokansi jne.Kuivapaino n. 3500kg=tukeva.MUlla tarkka historia, jos kiinnostaa.

      • Jarkko

        Hei!

        Olisin kiinnostunut kuulemaan veneestä enemmin.
        Olen harkinnut kyseisen veneen ostoa, mutta tietoa on vaikea saada. Laitatko mulle meiliä.

        t:Jarkko


      • Kotkan Sulo
        Jarkko kirjoitti:

        Hei!

        Olisin kiinnostunut kuulemaan veneestä enemmin.
        Olen harkinnut kyseisen veneen ostoa, mutta tietoa on vaikea saada. Laitatko mulle meiliä.

        t:Jarkko

        Mulla paljonkin tietoa siitä.Minkälaista infoa lähinnä haluat?Vene myös myytävänä, jos kiinnostaa?(Kotkassa). Siinä tapauksessa voisi vaihtaa mailiosoitteita.


      • Jarkko
        Kotkan Sulo kirjoitti:

        Mulla paljonkin tietoa siitä.Minkälaista infoa lähinnä haluat?Vene myös myytävänä, jos kiinnostaa?(Kotkassa). Siinä tapauksessa voisi vaihtaa mailiosoitteita.

        Moi!

        Laitatko tietoa tulemaan veneestäsi.
        Kuvatkin kiinnostaa.
        j.ruokonen(miukumauku)jippii.fi

        Onko veneitä tehty sarjatyönä vai ovatko yksittäis kappaleita?

        Kiitos jo etukäteen .t:Jarkko


      • Kotkan Sulo
        Jarkko kirjoitti:

        Moi!

        Laitatko tietoa tulemaan veneestäsi.
        Kuvatkin kiinnostaa.
        j.ruokonen(miukumauku)jippii.fi

        Onko veneitä tehty sarjatyönä vai ovatko yksittäis kappaleita?

        Kiitos jo etukäteen .t:Jarkko

        Laitan lisää infoa ja kuvia,kun pääsen kotia oman koneen ääreen seur. kerran.


      • Esa
        Kotkan Sulo kirjoitti:

        Laitan lisää infoa ja kuvia,kun pääsen kotia oman koneen ääreen seur. kerran.

        Terve ! Voisitko lähettää myös minulle tietoa, jos mahdollista myös kuvia. [email protected] Kiitos!!!


      • bonni
        Esa kirjoitti:

        Terve ! Voisitko lähettää myös minulle tietoa, jos mahdollista myös kuvia. [email protected] Kiitos!!!

        Lähetätkö minullekin infoa ja kuvia

        kiitos etukäteen.


      • Esa
        Kotkan Sulo kirjoitti:

        Laitan lisää infoa ja kuvia,kun pääsen kotia oman koneen ääreen seur. kerran.

        Kiitos tiedoista, mukava kun vaivaidut. Hyvää syksyä !


      • Petri Anttila

        Olisin erittäin kiinostunut tietään enemmin
        beaufort 800 veneestä.
        Ostin semmoisen pari viikoa sitten.
        Siinä on scania 6 sylinterin mootori ja se tekee 8 solmua.

        Petri


      • Kotkan Sulo
        Petri Anttila kirjoitti:

        Olisin erittäin kiinostunut tietään enemmin
        beaufort 800 veneestä.
        Ostin semmoisen pari viikoa sitten.
        Siinä on scania 6 sylinterin mootori ja se tekee 8 solmua.

        Petri

        Kaverini osti just B 800:n Fordin 150 hv td koneella. Matkavauhti n. 15-16 solmua ja huiput 22 solmua.
        Omastani (250hv) voin sanoa, että 15-16 on pienin nopeus,jolla on mukava ajella.Itelläni matkavauhti n. 21 solmua yleensä,huiput n. 28. Myös 8-10 solmua mukava,jos ei ole kiirettä.Selvää liukukynnystä ei ole pohjan muodon takia.


      • RistoA
        Kotkan Sulo kirjoitti:

        Kaverini osti just B 800:n Fordin 150 hv td koneella. Matkavauhti n. 15-16 solmua ja huiput 22 solmua.
        Omastani (250hv) voin sanoa, että 15-16 on pienin nopeus,jolla on mukava ajella.Itelläni matkavauhti n. 21 solmua yleensä,huiput n. 28. Myös 8-10 solmua mukava,jos ei ole kiirettä.Selvää liukukynnystä ei ole pohjan muodon takia.

        Terve

        Kiinnostaa lisätiedot tuosta Beaufortista. Onko jollain omistajalla kuvia lähinnä sisätiloista?
        Millaisia vaivoja / ikäviä puolia tuossa on?
        Olen harkitsemassa hankintaa.
        Löytyykö jostain lehdestä artikkeleita menneiltä vuosilta?
        Mitä muuta tietoa on saaavilla ja mistä?
        Mitkä koneet tuohon menee? Alkaa varmaan vanhoista olla koneet vaihtokunnossa?
        Paljonko on polttoaineenkulutus risteilyvauhdilla?
        Tietoja voisi lähetellä mulle spostiin:
        ripir (ät) kolumbus (piste) fi

        Jo etukäteen kiitos.

        Risto


      • Kotkan Sulo
        RistoA kirjoitti:

        Terve

        Kiinnostaa lisätiedot tuosta Beaufortista. Onko jollain omistajalla kuvia lähinnä sisätiloista?
        Millaisia vaivoja / ikäviä puolia tuossa on?
        Olen harkitsemassa hankintaa.
        Löytyykö jostain lehdestä artikkeleita menneiltä vuosilta?
        Mitä muuta tietoa on saaavilla ja mistä?
        Mitkä koneet tuohon menee? Alkaa varmaan vanhoista olla koneet vaihtokunnossa?
        Paljonko on polttoaineenkulutus risteilyvauhdilla?
        Tietoja voisi lähetellä mulle spostiin:
        ripir (ät) kolumbus (piste) fi

        Jo etukäteen kiitos.

        Risto

        Menepä käymään Nettivene.com sivuilla ja laita hakuun ID numero : 276919, siinä on meidän vene ja kuvia sekä tietoa.


      • RistoA
        Kotkan Sulo kirjoitti:

        Menepä käymään Nettivene.com sivuilla ja laita hakuun ID numero : 276919, siinä on meidän vene ja kuvia sekä tietoa.

        Hieno on vene.
        Kuinka paljon tuo iso bensakone vie menovettä ?
        Jos tuo olisi dieselillä, niin voisin olla jopa kiinnostunut.

        Onko jotain kommenttia niistä huolista & vaivoista?

        Risto


      • Kotkan Sulo
        RistoA kirjoitti:

        Hieno on vene.
        Kuinka paljon tuo iso bensakone vie menovettä ?
        Jos tuo olisi dieselillä, niin voisin olla jopa kiinnostunut.

        Onko jotain kommenttia niistä huolista & vaivoista?

        Risto

        Meneehän sitä kahvan asennosta riippuen.Varaudun aina 2 liter/mpk, niin muuttuva kelikään ei yllätä.Tällähän voi ajaa metrisessäkin aallokossa plaanissa. Loppupeleissä ajetut tunnit/rahanmeno on aika pieni tekijä vuositasolla.Niinpä en ole edes harkinnu nokivasaran vaihtoa.
        Huolia tai murheita ei ole esiintynyt, jos kesä on huono, sille ei voi mitään.


    • miskaaa

      voisko joku ketä tietää tästä paatista niin laittaa mullekkin tietoa yksi olisi myynnissä ja ajattelin ruveta hieromaan kauppoja kun tuo leveys 3m kiehtoo millanen mahtaa olla kovassa kelissä!?

    • B800

      Keulan muotoilu on tehty sisätiloja ajatellen. Uppouma- ja puoliplaanarivauhdilla ainakin tömähtää vasta-aaltoon . Liukuvana voi mennä alle metrin aallokossa mukavasti, itsellä ei kokemusta, oli vaan 130 hepoa. Multa ainakin puuttui kölirauta perästä ja peräsin oli arka, roikkuva malli. Kaiken kaikkiaan enemmän asumis, kuin ajovene. Ajossa vain 4 kohtuullista istumapaikkaa vaikka makuusijoja kahdeksalle.... Venelehdessä ollut joskus testissä tai vertailussa.

      • ber

        paljon oli marssi tolla 130hv


    • Nippusata

      Minulta saa halvalla Beaufort 800 projektin. Ts. Tonnin investoinnilla merelle

      • kiinnostaaa

        Minkälainen projekti?


      • ber

        missä päin on!? laitatko kuvia ja tietoa miska.stenros9 miukumauku gmail.com


    • Simpma

      Venettä valmistettiin 70- luvun alussa alta sata kappaletta Raisiossa. Vene on hyväkulkuinen kun moottorissa on tarpeeksi tehoa. Pienessä vauhdissa roiskii sivumeressä. Itselläni on ollut n.14v, varustelutaso on hyvä, joten hintakin on eri kuin pienellä moottorilla varustetuissa. 130hv moottori on alitehoinen, jos haluaa ajaa liukuvauhtia n. 18-22 mpk/h.
      Voisi sen myydäkin, jos joku on kiinnostunut!

    • Anonyymi

      Hei,
      Onko kenelläkään tietoa, mikä oli Beaufortia valmistaneen firman nimi?

      Masa

      • Anonyymi

        Oliskohan ollut Myrskyluodon veneet,Pentti-Oskarin firma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe