Minkämerkkinen olisi hyvä perusompelukone, mikä kestäisi kovaa kulutusta ja lastenkin kokeilemista. Sillä voisi ommella paksumpaakin materiaalia ja hinta olisi kuitenkin normaali kohtuullinen. Mistä sellaisen saisi Helsingissä?
OMPELUKONE
8
2837
Vastaukset
- ompelen vieläkin
Ostin noin 20 vuotta sitten itselleni käytetyn husqvarna fintikin, ja ompelen sillä edelleenkin.
Lapseni sekä mieheni ovat sitä myös käyttäneet, enkä ole vieläkään joutunut sitä korjaajalle viemään. Ainoastaan kolme kertaa olen puhdistuksessa käyttänyt.
Olen näiden vuosien aikana ommellut sillä lapsilleni vaatteet toppapuvuista - kalsareihin asti. Ompelee paksua ja ohutta materiaalia hyvin, jopa 4-kertaiseen farkkukankaaseen saa hyvän tikin.
Helppokäyttöinen peruskone ilman mitään turhaa sälää, eli helposti rikkoutuvaa turhuutta.
Suosittelen ilolla!- ompelen vieläkin
Sorry, en vastannut toiseen kysymykseesi, mutta...
mene ompelukonemyymälään ja kysy sieltä varmasti husqvarnan jälleenmyyjä on tietoinen kertomastani tuotteesta.
- kestää
Vanha tukeva yksinkertainen käytettyjen koneiden liikkeestä.
- Minna
Ostin n. vuosi sitten Bernette 55 -ompelukoneen (Bernina), mielestäni hyvä peruskone. Ja oli edullinenkin, muistaakseni alle 500 euroa. Edellinenkin oli Bernina, kesti hyvin yli 30 vuotta (ja olisi varmaan ollut korjattavissa kuntoon vieläkin.
Älä osta ainakaan mitään tuntematonta merkkiä, voi tulla vaikeuksia löytää osia, jos joutuu korjaamaan.- kruppuraatari
Minä ostin ensin marketista halvan (99e) koneen, ei toiminut alkuunkaan, mutta onneksi sain rahat takaisin pienen tinkaamisen jälkeen. Seuraavaksi kiersin messuilla kaikki mahdolliset konemerkit ja päädyin brotheriin. Olen ommellut sillä kaikenlaista ja antanut lapsienkin huristella - mahtavasti toimii. Suosittelen lämpimästi.
- Anonyymi
Minulla on vuonna 1975 ostettu Husqvarna ompelukone. Ommeltu paljon ja vielä on toiminut hyvin.
Minäkin hehkutan ehdottomasti husqvarnan nimeen. Minulla on aina ollut husku, ensin äitini vihreä, nytten vähän uudemman mallinen monipuolisempi. Ei ole reistaillut, hyvin ompelee niin paksut kuin ohuet kankaat. Omassani lisäksi joustotikit, ei tarvi erikseen saumuria hankkia.
- Anonyymi
Minulla jotain 74v ostettu Eva niminen ollut tosi kovassa käytössä ja pelaa nykyäänkin kuin uusi.
Rasvata vain välillä kun muistaa. Suora ommel, siksak, napinlävet, vetoketjut yms. hoituneet hyvin. Säädöt ompeleen pit lev. joustot, kaikki hoituu. Kertaakaan ei ole tarvinnut ns. korjausmiestä! Yhteisymmärrys pelaa edelleen. Ei taida enään kaupoista vertaansa löytyä.. luulenpa niin. Monilla kavereilla uusia ja aina jokin tökkii.. minulla ei!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124320MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822171Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874