OMPELUKONE

???

Minkämerkkinen olisi hyvä perusompelukone, mikä kestäisi kovaa kulutusta ja lastenkin kokeilemista. Sillä voisi ommella paksumpaakin materiaalia ja hinta olisi kuitenkin normaali kohtuullinen. Mistä sellaisen saisi Helsingissä?

8

2550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompelen vieläkin

      Ostin noin 20 vuotta sitten itselleni käytetyn husqvarna fintikin, ja ompelen sillä edelleenkin.
      Lapseni sekä mieheni ovat sitä myös käyttäneet, enkä ole vieläkään joutunut sitä korjaajalle viemään. Ainoastaan kolme kertaa olen puhdistuksessa käyttänyt.
      Olen näiden vuosien aikana ommellut sillä lapsilleni vaatteet toppapuvuista - kalsareihin asti. Ompelee paksua ja ohutta materiaalia hyvin, jopa 4-kertaiseen farkkukankaaseen saa hyvän tikin.
      Helppokäyttöinen peruskone ilman mitään turhaa sälää, eli helposti rikkoutuvaa turhuutta.
      Suosittelen ilolla!

      • ompelen vieläkin

        Sorry, en vastannut toiseen kysymykseesi, mutta...
        mene ompelukonemyymälään ja kysy sieltä varmasti husqvarnan jälleenmyyjä on tietoinen kertomastani tuotteesta.


    • kestää

      Vanha tukeva yksinkertainen käytettyjen koneiden liikkeestä.

    • Minna

      Ostin n. vuosi sitten Bernette 55 -ompelukoneen (Bernina), mielestäni hyvä peruskone. Ja oli edullinenkin, muistaakseni alle 500 euroa. Edellinenkin oli Bernina, kesti hyvin yli 30 vuotta (ja olisi varmaan ollut korjattavissa kuntoon vieläkin.
      Älä osta ainakaan mitään tuntematonta merkkiä, voi tulla vaikeuksia löytää osia, jos joutuu korjaamaan.

      • kruppuraatari

        Minä ostin ensin marketista halvan (99e) koneen, ei toiminut alkuunkaan, mutta onneksi sain rahat takaisin pienen tinkaamisen jälkeen. Seuraavaksi kiersin messuilla kaikki mahdolliset konemerkit ja päädyin brotheriin. Olen ommellut sillä kaikenlaista ja antanut lapsienkin huristella - mahtavasti toimii. Suosittelen lämpimästi.


    • Anonyymi

      Minulla on vuonna 1975 ostettu Husqvarna ompelukone. Ommeltu paljon ja vielä on toiminut hyvin.

    • Minäkin hehkutan ehdottomasti husqvarnan nimeen. Minulla on aina ollut husku, ensin äitini vihreä, nytten vähän uudemman mallinen monipuolisempi. Ei ole reistaillut, hyvin ompelee niin paksut kuin ohuet kankaat. Omassani lisäksi joustotikit, ei tarvi erikseen saumuria hankkia.

    • Anonyymi

      Minulla jotain 74v ostettu Eva niminen ollut tosi kovassa käytössä ja pelaa nykyäänkin kuin uusi.
      Rasvata vain välillä kun muistaa. Suora ommel, siksak, napinlävet, vetoketjut yms. hoituneet hyvin. Säädöt ompeleen pit lev. joustot, kaikki hoituu. Kertaakaan ei ole tarvinnut ns. korjausmiestä! Yhteisymmärrys pelaa edelleen. Ei taida enään kaupoista vertaansa löytyä.. luulenpa niin. Monilla kavereilla uusia ja aina jokin tökkii.. minulla ei!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe