raskauden oirekko?

miettijä

onko kurkkukipu ja flunssa raskauden oire? viime menkkojen alkuun on 34 päivää mut en ole viittiny ostaa testiä vielä ku olen jo monta ostanut turhaan ku en malta oottaa menkkojen alkuun.. viimeks ne alko ku oli 35 päivää edellisistä.mut ei ees tunnu vielä et ne alkas. on ollu epäsäännölliset menkat.mietin vaan tota flunssaa?

8

3288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole!!!

Miksi kurkkukipu ja flunssa olisivat raskauden oireita? Raskaus ei ole sairaus, vaan se on mitä luonnollisin ja tervein ilmiö. Vaikka joskus sen uskominen on aika vaikeaa, kun lukee näitä "valituspalstoja" siitä, kuinka kamalaa on olla raskaana, kun tulee raskausarpia ja vetää sieltä ja työntää täältä eikä jaksa olla töissä eikä seisoa ja ja ja.

Ja raskaanahan toki saatat olla, jos sitä olet aktiivisesti yrittänyt. Mutta flunssa on flunssa ja se on tullut ihan sattumalta samaan aikaan kuin raskaus, jos testi näyttää plussaa.

• kun tyhmyyttäni kysyin

enpä taida toista kertaa tältä foorumilta neuvoja kysyä kun tollanen vastaanotto...olis varmaan pitäny laittaa et "merkki raskaudesta" niin ois voinut mennä sanoma sunkin typerään kaaleen...

• jenni y
        kun tyhmyyttäni kysyin kirjoitti:

enpä taida toista kertaa tältä foorumilta neuvoja kysyä kun tollanen vastaanotto...olis varmaan pitäny laittaa et "merkki raskaudesta" niin ois voinut mennä sanoma sunkin typerään kaaleen...

siis haloo!!! ei tääl kellään pakko ole käydä... miks ihmeessä flunssa olisi raskaus oire..tämä niin kutsuttu maalaisjärki taisi jäädä taas unholaan..ei pahalla!!!

• vatta
        kun tyhmyyttäni kysyin kirjoitti:

herneet vedät nenuun ja täysin asiallisesta vastauksesta!!
        Flunssa raskausoire..heh heh heh... kaikkee sitä kuulee... taidat aika pentu olla... itsekki annat tuollaisia vastauksia toisille niin täältä pesee kyl takas!!
        Ja tuo vastaus mihin itse kommentoit tosi rumasti oli täysin asiallinen ja mukavasti kirjotettu... ärsyttää tollaset, ite tulee kysyyn ja sitte ku vastataan ja ku vastaus ei miellytä niin pitää alkaa päätä aukomaan..hohhhoi

• maalaisjärki

ootko tyhmä?? taidat olla...

• mammamia70

Flunssa ei ole raskauden oire,mutta flunssainen olo voi olla - raskauden alussahan ruumiinlämpö nousee puolisen astetta, ja se ja muut myllerrykset kehossa saavat joillekin aikaan flunssaa muistuttavan olotilan. Vilunväreitä, päänsärkyä, välillä hikoilua, heikotusta,väsytystä jne. Vauvapalstoilla monikin odottaja on kertonut, että eka oire raskaudesta jo ennen kuukautisten poisjäämistä on ollut just kummallinen olo, jota on pitänyt flunssana. Näin myös mulla kahdessa raskaudessani. Kurkkukipu ei kuitenkaan noihin oireisin kuulu.

• janina
        mammamia70 kirjoitti:

Flunssa ei ole raskauden oire,mutta flunssainen olo voi olla - raskauden alussahan ruumiinlämpö nousee puolisen astetta, ja se ja muut myllerrykset kehossa saavat joillekin aikaan flunssaa muistuttavan olotilan. Vilunväreitä, päänsärkyä, välillä hikoilua, heikotusta,väsytystä jne. Vauvapalstoilla monikin odottaja on kertonut, että eka oire raskaudesta jo ennen kuukautisten poisjäämistä on ollut just kummallinen olo, jota on pitänyt flunssana. Näin myös mulla kahdessa raskaudessani. Kurkkukipu ei kuitenkaan noihin oireisin kuulu.

nenä voi tuntua tukkoiselta. limakalvot muuttuu kun tulee raskaaksi.

• ????
        mammamia70 kirjoitti:

"...raskauden alussahan ruumiinlämpö nousee puolisen astetta,"

Tuohan EI OLE totta! Lämpö nousee puolisen astetta silloin, kun ovulaatio tapahtuu. Ja jos raskaus ei ala, lämpö laskee, kun kuukautiset tulevat. Jos raskaus alkaa lämpö ei laske. Ja raskaus taas ei voi alkaa ellei ole ovulaatiota.

Mutta pitää muistaa, että lämpö nousee AINA, kun munasolu irtoaa. Ja siten "flunssainen olo" tulee (jos on tullakseen) jo ennen raskauden alkamista.

Siksi on enemmän uskomustiedon puolelle menevää sanoa, että flunssaisesta olosta "tiesi" olevansa raskaana. Kaikki ne kerrat, jolloin raskaus ei ole alkanut, mutta on ollut flunssainen olo, unohtuvat. Ja vain sen muistaa, kun raskaus olikin alkanut flunssaisen olon aikana/jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2203
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1514
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe