Ongelmani ei ole suuri mutta kysyn tätä nyt kumminkin... Tein kotisivut FrontPagella. Sivut on ihan kunnossa tarkasteltaessa FrontPagessa tai nettiselaimen puolelta. Nyt olis kuitenkin poikkeuksellinen tarve ottaa sivusta printti malliksi, en jaksa selittää miksi mutta tarve on. Minkä vuoksi sivuihin printtautuu tyhjä väli sellaiseen kohtaan jossa sitä ei ole? Siis Ensin sivun yläreunassa keskellä näkyy otsikko ja sen jälkeen otsikon alapuolelle laittamani linkit, heti niiden alapuolelle on laitettu tekstikappale mutta tuo kappale printtautuu vasta sivun alareunaan jättäen sivun ylä- ja alaosaan hirmuisen tyhjän välin. Tekstikappaleen jälkeen on iso kuva joka printtautui luonnollisesti seuraavalle sivulle kun tekstikappale oli ekan sivun alareunassa.
Webbisivujen printtautumisongelma
4
232
Vastaukset
- Höpö
No tuo on kans yks syy miksi sivut kannattaa tehdä puhtaalla html:llä ja taitto ulkoisella tyylitiedostolla. Samalla tuo on yksi monista syistä miksei sivuja kannata tehdä FrontPagella.
Jos sivun ulkoasu määritellään kokonaan css:llä, niin silloin tulostukseen voi määritellä täysin erilaisen asun kuin näytölle. Tähän on hyvät perusteet koska näyttö on muutenkin aika erilainen kuin paperi (mm. mittasuhteen, näytöllä ja paperilla toimii erilaiset fontit, paperilla ei tarvi välttämättä näyttää kaikkia linkkejä jne.).
Hei kamoon, heti opiskelemaan html:ää css:ää ja FP polttouuniin.- Helinä
Olen käynyt kurssin "webbisivujen teko html:llä". Osaan siis jonkin verran html:ää ja se onkin ollut hyödyksi joskus kun on jotain ongelmatilanteita esiintynyt. En kuitenkaan osaa lyhyen kurssin perusteella kovin paljon enkä haluakaan lähteä sitä enempää opettelemaan sillä mulla on kovin paljon muitakin tehtäviä sekä työelämässäni että opinnoissani että kaikkea ei jaksa selvittää perinjuurin,kyse kun ei ole siitä että joutuisin tekemään webbisivuja jatkuvasti vaan hyvin harvoin. FrontPagen pitäisi olla tarkoitettu juuri webbisivujen tekemiseen ja jos se ei toimi kunnolla niin ehkäpä tätä ohjelmaa joskus kehitetään.
FrontPagessakin sivusto muodostuu html:stä, ja ajttelin että joku osaisi kertoa mitä minun pitäisi tehdä jotta voisin korjata tämän ongelman esim. poistamalla jonkun html-pätkän joka ei sinne mahdollisesti kuulu. - Höpö
Helinä kirjoitti:
Olen käynyt kurssin "webbisivujen teko html:llä". Osaan siis jonkin verran html:ää ja se onkin ollut hyödyksi joskus kun on jotain ongelmatilanteita esiintynyt. En kuitenkaan osaa lyhyen kurssin perusteella kovin paljon enkä haluakaan lähteä sitä enempää opettelemaan sillä mulla on kovin paljon muitakin tehtäviä sekä työelämässäni että opinnoissani että kaikkea ei jaksa selvittää perinjuurin,kyse kun ei ole siitä että joutuisin tekemään webbisivuja jatkuvasti vaan hyvin harvoin. FrontPagen pitäisi olla tarkoitettu juuri webbisivujen tekemiseen ja jos se ei toimi kunnolla niin ehkäpä tätä ohjelmaa joskus kehitetään.
FrontPagessakin sivusto muodostuu html:stä, ja ajttelin että joku osaisi kertoa mitä minun pitäisi tehdä jotta voisin korjata tämän ongelman esim. poistamalla jonkun html-pätkän joka ei sinne mahdollisesti kuulu.Mutta:
»..poistamalla jonkun html-pätkän joka ei sinne mahdollisesti kuulu»
Juuri näin. FrontPage tekee niin järjettömän määrän mössöä sinne koodin joukkoon että yleensä siitä kannattaisi poistaa kolme neljäsosaa.
Ongelmahan tässä on se ettei tämä tieto juuri sinua auta.
Jos et viitsi tehdä totaaliremonttia sivuihisi niin oikein muuta en keksi kuin että teet sivuista erikseen "tulostettavan version", kuten monilla sivuilla on.
»FrontPage ... ehkäpä tätä ohjelmaa joskus kehitetään.»
En kehottaisi odottamaan liikoja..
Jos kertoisit sivusi osoitteen, olisi muiden edes periaatteessa mahdollista nähdä, millainen ongelmasi on. En takaa, että kukaan jaksaa kaivella koodista, mitä siellä tapahtuu, saati selvittää, miten ongelma korjataan. Mutta ainakaan se ei onnistu näkemättä sivua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873765
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813320Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.693196On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702780Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502352- 671923
- 421881
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,291869Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601708