Koiran nostamisesta

????

Hei!
Onko hyviä vinkkejä koiran nostamiseen ja kantelemiseen? Olen suhteellisen pienikokoinen naisihminen ja tuo aikuisen koiran nosteleminen on aina luku sinänsä...Toki tarvittaessa saan kyllä koiran kannettua ja nosteltua, mutta ajattelin kuinka tämä sujuisi vaivattomimmin. Eli millaisin ottein te koiraa nostelette ja kuinka koiran voisi opettaa mukaan tähän hommaan?

9

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tea

      Meillä koira on pennusta lähtien tottunut nosteluun, koska pentuna joutui portaissa kuljettamaan. Tietää aina mitä tapahtuu, jos sanotaan "syliin".

      Itse en kyllä osaa neuvoa, miten aikuisen koiran siihen saa tottumaan. Itse nostan koiran aina niin, että toinen käsi takapuolelle ja toinen etutassujen alta. Itse en ole kovin pienikokoinen, mutta kylläpä siinä on syli täynnä =D
      Vanhakin koira kyllä oppii uusia temppuja, joten kokeilisin vaikka tuota "syliin" käskyä ja namia, että koira aina tietää mitä tapahtuu...

      • Bella

        Meillä on myös nelijalkainen koira ja jo pienenä se osasi kävellä ja hyppiä, joten päätin ettei sitä turhaan nostella ja kanniskella. Syliin hyppää, kun istuu keinutuoliin. Keinutuoli on ainoa paikka jossa se saa tulla syliin. Joskus henkilö, jonka koira on hyväksynyt ei tunnista kysyvää ilmettä yllättyy, kun koira onkin yhtäkkiä sylissä


    • hyvät neuvot tarpeen

      minun labbari olisi ollut opettamattakin nostettavissa,jos vain olisin käyny kuntosalilla harjoittamassa itseäni, et olisin jaksanu nostaa sen.syliin tuli pyytämättäkin siitä ois voinu kyllä nostaa sen jos ois jaksanu,joskus eläinlääkäristä jouduin jonkun matkaa "kantaan" sitä,kylellään tais sylissä olla.missä tilanteessa joudut koiraasi nostamaan?,koko tietenkin ratkaisee voiko yksin nostaa.

      • ????

        Onneksi en joudu kovin usein koiraa nostelemaan, mutta aina välillä tulee sellaisia tilanteita jolloin on nosteltava... Eläinlääkäri on yksi paikka, missä joskus on joutunut nostelemaan (eikä jostain syystä ole kyllä lääkäristä apua saanu) ja hankalia tilanteita on muutaman kerran aiheutunut rappusista (koska koirani pelkää sisärappusia yli kaiken). Koirani on uroslabukka, joten kokoa sillä on ihan kiitettävästi. Yleensä mieheni hoiteleekin nämä tarvittavat nostamiset ja kantamiset, jos vaan sattuu olemaan paikalla. Koska joudun suhteellisen harvoin koiraa nostelemaan, niin koirakin vaistoaa ja tuntee epävarmuuteni, mikä vielä osaltaan hankaloittaa operaatiota. Ei sen puoleen, paniikissa olisin varmaan minäkin koiran sijassa :)


    • Sadi

      reppuselkään tai hartioille opettaminen? Hartioilla on helpompi kantaa isompaakin koiraa ja oman koirani opetin aikoinaan matkustamaan reppuselässä. Tämä sen vuoksi, että raunioilla kävin harrastassa ja ajoittain piti kantaa koiraa. Koska itse olen pieni ja koira painoi melk. saman verran, minusta oli helpompaa liikutella raskasta taakkaa selässä.

      Koira vaikutti kovin tyytyväiseltä uuteen matkustusmuotoon, eikä siitä seurannut sen kummempia ongelmia.

      • Sadi

        siis rauhoitetun koiran kantaminen tällä tavoin on kuitenkin aika mahdotonta. Kyllä siihen melkein toinen tarvitaan auttamaan, ainakin jos koiralla on kokoa.


      • ????

        Pitääpi testailla mikä keino olisi meillä toimivin. Tuossa äsken kokeiltiin hartioille nousemista ja hyvin mieluusti koira etutassut hartioille läppäsikin (sekä edestä että takaa). Voipi olla että siitä saisi suhteellisen helposti opetettua asiaa eteenpäin. Ensin pitäisi tosin opettaa, että hartioille hyppääminen ei tarkoita samaa kuin "Naamapesu kiitos"! :)


      • Anonyymi
        ???? kirjoitti:

        Pitääpi testailla mikä keino olisi meillä toimivin. Tuossa äsken kokeiltiin hartioille nousemista ja hyvin mieluusti koira etutassut hartioille läppäsikin (sekä edestä että takaa). Voipi olla että siitä saisi suhteellisen helposti opetettua asiaa eteenpäin. Ensin pitäisi tosin opettaa, että hartioille hyppääminen ei tarkoita samaa kuin "Naamapesu kiitos"! :)

        Mulla ed koira 50kg ja itse olen 165/70
        Pakkotilanteita oli liukuportaat kun junalle mentiin. Helpoin tapa oli kantaa kuin lasta sylissä,eli tassut olkapäälle ja takapuolesta alta kiinni ottaen niin että takajalat jää sivulle. Tavallaan koira on kylkiasennossa sinuun nähden


    • mutta

      minun karjalankarhukoira ei meinaa mennä eläinlääkärin rappusia, mutta kotona kyllä menee. Ja remppaa vielä niitä melkein koko ajan kun pääsee sisälle. =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe