moi sammakon omistajat

sammakkoko?

moi!
mun haaveena oli pitkään ottaa kilpikonna,mutta olen nyt lasten takia hylännyt tämän hankkeen.koska niissä kilppareissa on sitä salmonellaa.ja oon aatellu nyt että sammakko vois olla kiva?millanen sammakko tai sammakot ois aloittelijalle hyvä?millanen akvaario?vai terraarioksko sitä kutsutaan?elääkö ne yksin vai monta?pystyykö niitä pitää sylissä?en oo varmaan nähny kun sellasia pieniä sammakoita kalojen kans samassa akvaariossa,mutta arvaan niitä olevan jos jonkinlaisia.mistä sais parhaiten tietoa?osaatteko sanoa yhtään hankintahinnasta?

22

5056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      www.sammakkolampi.net, sieltä löytyy sammakoista tietoa.

    • Niina

      Sammakoistakin on mahdolista saada salmonella niinkuin kissoista, koirista, jyrsijöistä yms. lemmikkieläimistä. Tärkeää on muistaa hygienia ja opettaa lapsille miten eläimien kanssa toimitaan.

      Mieheni kirjoittu juuri tekstin "Mikä sammakko minulle?" josta voisi olla sinulle apua. Suora linkki tekstiin http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/lajin_valinta.html .

      Yleisesti ottaen sammakkot ovat yksineläjiä eli ne eivät kaipaa lajikumppanin seuraa. Vain lisääntymisaikaan sammakot hakeutuvat vastakkaisen sukupuolen seuraan. Terraarioissa pidetäänkin yleensä lisääntymispareja yhdessä poikasten toivossa ei niinkään siksi että sammakot kaipaisivat seuraa.

      Sylilemmikkiä mistään sammakosta ei saa tekemälläkään. Sen voi unohtaa heti alkuunsa. Sammakoiden iho on erittäin herkkä ja jo pelkkä likaisella kädellä istuminen voi olla sammakolle haitallista. Siivouksien yhteydessä tapahtuvaa käsittelyä jotkut sammakkolajit kestävät paremmin kuin toiset. Esimerkiksi meillä siivouksien yhteydessä kaikista herkimpiä sammakoita ei oteta käteen ollenkaan vaan ne houkutellaan erilliseen purkkiin siivouksen ajaksi.

      Kalojen kanssa samassa altaassa näkyy yleisimmin pidettävän kääpiökynsisammakoita. Tätä kalojen ja sammakoiden yhdistämistä en ollenkaan suosittele vaikkakin eriäviä mielipiteitä kuulee jatkuvasti. Jokaiselle lajille oma altaansa ja jos uutta allasta ei huoneistoon mahdu on silloin luovuttava jotain tai jätettävä sammakko hankkimatta.

      Hankinta hinta on täysin riippuvainen sammakon lajista ja ostopaikasta. Lajista riippuen hinnat pyörivät noin 10€ - yli 100€ tietämillä. On kuitenkin hyvä muistaa että itse sammakon hinta ei ole kovinkaan olennainen sillä sammakko "maksaa" jatkossakin. On maksettava eläinkauppojen (tai kasvattajien) pyytämä hinta ruokaeläimistä, terraario on sisustettava, mahdolliset eläinlääkäri kulut on aina huomioitava yms. Esimerkiksi sammakkoeläimiin edes jotenkin tutustuneita eläinlääkäreitä ei tässä maassa juuri ole. Voi joutua viemään sairasta eläintä pitkänkin matkaa osaavalle eläinlääkärille. Juoksevia kuluja voi yrittää hallita esim. kasvattamalla ruokaeläimet itse mutta sekään ei ole ilmaista.

      Aloittelijoille sopivia sammakoita on vaihtelevalla menestyksellä tarjolla ihan tavallisissa eläinkaupoissa ja akvaarioliikkeissä. Samoin sammakkoeläinharrastuksen yleistyessä myös yksityisiä kasvattajia alkaa löytymään tästäkin maasta. Jälleen kerran saatavuus riippuu täysin lajista.

      Sammakon ostoon ei pidä suhtautua kevytmielisesti vain siksi että sammakot (lajista riippuen) ovat pieniä. Sammakkokin kärsii vääränlaisesta hoidosta ja huonoista olosuhteista. Tiedon hankkiminen on kaiken A ja O. Sivustollamme www.sammakkolampi.net (joka tuossa ylempänä jo olikin) löytyy monista lajeista lyhyt lajikuvaus ja muutamista lajiryhmistä pidempiäkin tekstejä ja hoito-ohjeita. Muita hyviä tiedonlähteitä ovat www.herppi.net ja www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut .

      Onnea uuden harrastuksen aloittamiseen.

      Niina
      www.sammakkolampi.net

      • sammakkoko

        onko kaikissa sammakoissa salmonellaa?tiedän että lähes jokainen eläin voi sitä tartuttaa,mutta esim tosta kilpikonnahaaveesta luovuin sen takia että niissä on lähes poikkeuksetta salmonella,eikä sitä kokeilla voida varmaks tietää onko.eli onko se sammakoissakin lähes kaikissa?vai niinku esim koirissa,että ei sitä nyt yleensä kai pitäis olla.meillä on muitakin eläimiä ja lapsia ja en tahdo salmonella tartuntaa tänne.tietysti sammakko on vähän eri kuin kilpikonna joka olisi ollut lattiallakin.
        onko sammakon ruokkiminen kauhean vaivalloista?tai kallista?voiko niille syöttää jotain eläinkaupanruokaa vai pitääkö pyydystää kaikenmaailman ötököitä?


      • Niina
        sammakkoko kirjoitti:

        onko kaikissa sammakoissa salmonellaa?tiedän että lähes jokainen eläin voi sitä tartuttaa,mutta esim tosta kilpikonnahaaveesta luovuin sen takia että niissä on lähes poikkeuksetta salmonella,eikä sitä kokeilla voida varmaks tietää onko.eli onko se sammakoissakin lähes kaikissa?vai niinku esim koirissa,että ei sitä nyt yleensä kai pitäis olla.meillä on muitakin eläimiä ja lapsia ja en tahdo salmonella tartuntaa tänne.tietysti sammakko on vähän eri kuin kilpikonna joka olisi ollut lattiallakin.
        onko sammakon ruokkiminen kauhean vaivalloista?tai kallista?voiko niille syöttää jotain eläinkaupanruokaa vai pitääkö pyydystää kaikenmaailman ötököitä?

        Ei salmonella ole niin yleinen sammakoilla kuin esimerkiksi kilpikonnilla. Maailmalta on kuitenkin tiedossa tapauksia joissa salmonellan tartunnan lähteenä on ollut sammakkoeläin. Itse en ole salmonellan yleisyyttä sammakkoeläimissä sen enempää tutkinut joten tarkkoja lukuja en tiedä. Meillä ylläpidetään perushygieniaa ja olemme samonellatartunnoilta säästyneet.

        Mitä ruokkimisen vaivallisuuteen tulee niin se on aika henkilökohtainen "ongelma". Me emme koe noin 60 päisen eläinlaumamme ruokkimista vaivalloiseksi kun taas joku jolla on vain yksi sammakko voi pitää sen ruokkimista erittäin vaivalloisena.

        Se mitä sammakoille voi antaa ravinnoksi riippuu jälleen lajista. Yleisesti ottaen pienet sammakot tarvitsevat pientä ruokaa kun taas isommat sammakot tarvitsevat jopa hiirenpoikasia ravinnokseen.

        Sammakoiden ravinnon voi kasvattaa itse esimerkiksi pystyttämällä jauhomato-, sirkka-, banaanikärpäs- yms. viljelmiä. Pyydystää kesäaikaan luonnosta erilaisia hyönteisiä taikka ostaa vastaavia ruokaeläimiä eläinkaupoista. Tosin ennen sammakon hankkimista on syytä kartoittaa lähimmän eläinkaupan ruokaeläin tarjonta ettei tule odottamattomia yllätyksiä kun ruokaa ei lähikaupasta saakkaan.

        Niina
        www.sammakkolampi.net


      • sammakkoko
        Niina kirjoitti:

        Ei salmonella ole niin yleinen sammakoilla kuin esimerkiksi kilpikonnilla. Maailmalta on kuitenkin tiedossa tapauksia joissa salmonellan tartunnan lähteenä on ollut sammakkoeläin. Itse en ole salmonellan yleisyyttä sammakkoeläimissä sen enempää tutkinut joten tarkkoja lukuja en tiedä. Meillä ylläpidetään perushygieniaa ja olemme samonellatartunnoilta säästyneet.

        Mitä ruokkimisen vaivallisuuteen tulee niin se on aika henkilökohtainen "ongelma". Me emme koe noin 60 päisen eläinlaumamme ruokkimista vaivalloiseksi kun taas joku jolla on vain yksi sammakko voi pitää sen ruokkimista erittäin vaivalloisena.

        Se mitä sammakoille voi antaa ravinnoksi riippuu jälleen lajista. Yleisesti ottaen pienet sammakot tarvitsevat pientä ruokaa kun taas isommat sammakot tarvitsevat jopa hiirenpoikasia ravinnokseen.

        Sammakoiden ravinnon voi kasvattaa itse esimerkiksi pystyttämällä jauhomato-, sirkka-, banaanikärpäs- yms. viljelmiä. Pyydystää kesäaikaan luonnosta erilaisia hyönteisiä taikka ostaa vastaavia ruokaeläimiä eläinkaupoista. Tosin ennen sammakon hankkimista on syytä kartoittaa lähimmän eläinkaupan ruokaeläin tarjonta ettei tule odottamattomia yllätyksiä kun ruokaa ei lähikaupasta saakkaan.

        Niina
        www.sammakkolampi.net

        oon nyt tutkinut noita sammakoita ja päätänyt tohon kiinankellosammakkoon.se miellyttää silmää eniten ja muutenkin tuntuis sopivan parhaiten meille.tosin toi ruokinta vielä vähä epäilyttää,ku ite inhoan kaikkia ötököitä,ni en kyllä varmasti ala niitä ihan heti kasvattamaan ja metsässä haavin kans juoksentelukaan ei tunnu oikeen mun jutulta.(ku ne ötökät kumminki menee ennemmin mun niskaan ku haaviin:P ) muuten se et ruokinnan eteen pitäis nähä jonku verran vaivaa ei oo ongelma.meillä on kyllä muitakin eläimiä täällä ruokittavana.saako muuten kysyä mitä eläimiä teillä oikeen on kun niitä on 60?mä ku oon luullu et meillä on paljon ku on 6 eläintä :)
        en oo löytäny netistä mitää sammakoiden kasvattajia?ennemmin ostaisin sammakon kasvattajalta kuin eläinkaupasta.uskon että kasvattajalta sais enempi neuvoja ja vois varmasti kysyä neuvoa myöhemminkin jos ongelmia tulee.


      • Niina
        sammakkoko kirjoitti:

        oon nyt tutkinut noita sammakoita ja päätänyt tohon kiinankellosammakkoon.se miellyttää silmää eniten ja muutenkin tuntuis sopivan parhaiten meille.tosin toi ruokinta vielä vähä epäilyttää,ku ite inhoan kaikkia ötököitä,ni en kyllä varmasti ala niitä ihan heti kasvattamaan ja metsässä haavin kans juoksentelukaan ei tunnu oikeen mun jutulta.(ku ne ötökät kumminki menee ennemmin mun niskaan ku haaviin:P ) muuten se et ruokinnan eteen pitäis nähä jonku verran vaivaa ei oo ongelma.meillä on kyllä muitakin eläimiä täällä ruokittavana.saako muuten kysyä mitä eläimiä teillä oikeen on kun niitä on 60?mä ku oon luullu et meillä on paljon ku on 6 eläintä :)
        en oo löytäny netistä mitää sammakoiden kasvattajia?ennemmin ostaisin sammakon kasvattajalta kuin eläinkaupasta.uskon että kasvattajalta sais enempi neuvoja ja vois varmasti kysyä neuvoa myöhemminkin jos ongelmia tulee.

        Ulkoa löytyy myös muuta hyvää ruokaa sammakoille kuin vain haavittavat hyönteiset. Esimerkiksi kastemadot ovat mitä oivallisinta murkinaa mm. kiinakellosammakolle.

        Jos et itse halua kasvattaa ruokaeläimiä on syytä varmistaa että saat ostettua kotisi lähiympäristöstä sammakolle tarpeeksi monipuolista ravintoa. Monet herppiharrastajat (matelija-ja sammakkoeläinharrastajat) kasvattavat itse useampia ruokaeläimiä ja monet jopa myyvät niitä tarvitseville. Myös eläinkauppojen tarjontaan ja saatavuuteen kannattaa tutustua joskin halvemmalla päääsee jos löytää paikallisen mukavan herppiharrastajan joka niitä myy. Eläinkaupoille sattuu joskus ns. kuivia kausia jolloin ruokaeläimiä ei ole saatavilla joten jo tämän takia kannattaa varasuunnitelma olla valmiina.

        Kiinankellosammakot on helppo saada lisääntymään joten näin ollen Suomesta löytyy mukava kanta taatusti kotimaisia kellosammakoita. Sivustolta http://www.herppi.net kannattaa katsella myynti-ilmoituksia sammakoiden toivossa. Uusimassa Suomen Herpetologisen yhdistyksen ( http://www.herpetomania.fi ) jäsenlehdessä Herpetomaniassa oli myynti-ilmoitus kotimaisista kiinankellosammakkon poikasista. Jos haluat kyseenomaisen kasvattajan yhteytiedot kerro sähköpostiosoitteesi niin kirjoitan sinulle ilmoituksen tiedot.

        Täältä kotoa meiltä löytyy 20 lajia erilaisia sammakkoeläimiä ja käärmeitä. Yksilömäärät vaihteletvat yhdestä eläimestä 12 yksilöön yhdestä lajista. Jos kiinnostusta riittää osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/elaimet.html on kirjattu kaikki meillä tällähetkellä olevat lajit. Harvinaisuudet kuten esimerkiksi mölysammakko ja haisukonnat ovat kaikki "rescue" tapauksia jotka ovat tulleet meille erinäisten eläinsuojeluyhdistyksien kautta.

        Niina[a]POISTATÄMÄsammakkolampi.net


      • sammakkoko
        Niina kirjoitti:

        Ulkoa löytyy myös muuta hyvää ruokaa sammakoille kuin vain haavittavat hyönteiset. Esimerkiksi kastemadot ovat mitä oivallisinta murkinaa mm. kiinakellosammakolle.

        Jos et itse halua kasvattaa ruokaeläimiä on syytä varmistaa että saat ostettua kotisi lähiympäristöstä sammakolle tarpeeksi monipuolista ravintoa. Monet herppiharrastajat (matelija-ja sammakkoeläinharrastajat) kasvattavat itse useampia ruokaeläimiä ja monet jopa myyvät niitä tarvitseville. Myös eläinkauppojen tarjontaan ja saatavuuteen kannattaa tutustua joskin halvemmalla päääsee jos löytää paikallisen mukavan herppiharrastajan joka niitä myy. Eläinkaupoille sattuu joskus ns. kuivia kausia jolloin ruokaeläimiä ei ole saatavilla joten jo tämän takia kannattaa varasuunnitelma olla valmiina.

        Kiinankellosammakot on helppo saada lisääntymään joten näin ollen Suomesta löytyy mukava kanta taatusti kotimaisia kellosammakoita. Sivustolta http://www.herppi.net kannattaa katsella myynti-ilmoituksia sammakoiden toivossa. Uusimassa Suomen Herpetologisen yhdistyksen ( http://www.herpetomania.fi ) jäsenlehdessä Herpetomaniassa oli myynti-ilmoitus kotimaisista kiinankellosammakkon poikasista. Jos haluat kyseenomaisen kasvattajan yhteytiedot kerro sähköpostiosoitteesi niin kirjoitan sinulle ilmoituksen tiedot.

        Täältä kotoa meiltä löytyy 20 lajia erilaisia sammakkoeläimiä ja käärmeitä. Yksilömäärät vaihteletvat yhdestä eläimestä 12 yksilöön yhdestä lajista. Jos kiinnostusta riittää osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/elaimet.html on kirjattu kaikki meillä tällähetkellä olevat lajit. Harvinaisuudet kuten esimerkiksi mölysammakko ja haisukonnat ovat kaikki "rescue" tapauksia jotka ovat tulleet meille erinäisten eläinsuojeluyhdistyksien kautta.

        Niina[a]POISTATÄMÄsammakkolampi.net

        juu en mä taida vielä tarvita sen sammakkokasvattajan yhteystietoja,etsin sitten jostain kun se tulee ajankohtaiseksi.pitäs hommata ensin akvaario ym kamaa kun ei mitään ole.ruokaa joudun varmasti hakea kauempaa,koska täällä pienessä kaupungissa ei ole edes eläinkauppaa,mutta oon tottunu siihen että kaneille ja koirillekin joutuu hakea ruokaa kauempaa.mitenhän muuten kissa ja sammakko sopii samaan taloon?tai kun jostain luin että sammakon (onks se nyt si terraario vai akvaario?):ssa ois hyvä olla sellanen verkko/ristikko katto,eikä lasi/pleksi mikä se nyt on..aattelin vaan että ei sitten kyllä uskalla jättää kissoja ja sammakkoja samaan tilaan jos ite lähtee pois kotoa.oon vaan kaavaillu sammakkojen olin paikkaa sellaseen huoneeseen,jossa ei oo varsinaista ovea,portti vaan ja sinne kissatkin pääsee jos ne kotiin sisälle jää..tietty ne nyt saa ovenkin taakse jätettyä,mutta yhteen huoneeseen vaan on kurja ketää jättää..


      • Niina
        sammakkoko kirjoitti:

        juu en mä taida vielä tarvita sen sammakkokasvattajan yhteystietoja,etsin sitten jostain kun se tulee ajankohtaiseksi.pitäs hommata ensin akvaario ym kamaa kun ei mitään ole.ruokaa joudun varmasti hakea kauempaa,koska täällä pienessä kaupungissa ei ole edes eläinkauppaa,mutta oon tottunu siihen että kaneille ja koirillekin joutuu hakea ruokaa kauempaa.mitenhän muuten kissa ja sammakko sopii samaan taloon?tai kun jostain luin että sammakon (onks se nyt si terraario vai akvaario?):ssa ois hyvä olla sellanen verkko/ristikko katto,eikä lasi/pleksi mikä se nyt on..aattelin vaan että ei sitten kyllä uskalla jättää kissoja ja sammakkoja samaan tilaan jos ite lähtee pois kotoa.oon vaan kaavaillu sammakkojen olin paikkaa sellaseen huoneeseen,jossa ei oo varsinaista ovea,portti vaan ja sinne kissatkin pääsee jos ne kotiin sisälle jää..tietty ne nyt saa ovenkin taakse jätettyä,mutta yhteen huoneeseen vaan on kurja ketää jättää..

        Kuvassa jokapäiväinen tilanne meillä kotona http://www.sammakkolampi.net/galleria/kissa_ja_herpit.html . Eli kyllä kissoja voi hyvin pitää sammakoiden kanssa samassa asunnossa/huoneessa kunhan on varmistanut ettei kissa pääse tassuineen sammakkon kimppuun. Meillä on jokaisessa terraariossa ja akvaariossa vähintäänkin verkkokansi joka kestää meidän kollin 8kg painon.

        Se että onko kansi verkkoa, lasia taikka filmivaneria riippuu taas mistä sammakkolajista puhutaan ja minkä lämpöisessä huoneessa ko. terraario/akvaario on ja mikä on haluttu ilmankosteus. Verkkokansi päästää lämmön kuin myös kosteuden lävitseen kun taas lasi pitää kummankin sisällään.

        Meidän kiinankellosammakkoneiti asustaa vanhassa akvaariossa jossa on kissan pitävä verkkokansi. Hyvin on toiminut vaikka kissat joskus käyttävätkin akvaariota riehuessaan vauhdin ottamiseen. Olohuoneemme yleislämpötila 25 riittää mainiosti kellosammakolle. Tarvittaessa kylmimpinä talvipäivinä laitamme sammakon veteen akvaariolämmittimen joka nostaa lämpötilaa vähän ylöspäin.

        Tämän linkin takana on kuvasarja kyseisen sammakon akvaterraarion perustamisesta sekä verkkokannesta kuva http://www.sammakkolampi.net/galleria/akvaterran_perustaminen.html .

        Niina
        www.sammakkolampi.net


      • minjavi
        Niina kirjoitti:

        Ulkoa löytyy myös muuta hyvää ruokaa sammakoille kuin vain haavittavat hyönteiset. Esimerkiksi kastemadot ovat mitä oivallisinta murkinaa mm. kiinakellosammakolle.

        Jos et itse halua kasvattaa ruokaeläimiä on syytä varmistaa että saat ostettua kotisi lähiympäristöstä sammakolle tarpeeksi monipuolista ravintoa. Monet herppiharrastajat (matelija-ja sammakkoeläinharrastajat) kasvattavat itse useampia ruokaeläimiä ja monet jopa myyvät niitä tarvitseville. Myös eläinkauppojen tarjontaan ja saatavuuteen kannattaa tutustua joskin halvemmalla päääsee jos löytää paikallisen mukavan herppiharrastajan joka niitä myy. Eläinkaupoille sattuu joskus ns. kuivia kausia jolloin ruokaeläimiä ei ole saatavilla joten jo tämän takia kannattaa varasuunnitelma olla valmiina.

        Kiinankellosammakot on helppo saada lisääntymään joten näin ollen Suomesta löytyy mukava kanta taatusti kotimaisia kellosammakoita. Sivustolta http://www.herppi.net kannattaa katsella myynti-ilmoituksia sammakoiden toivossa. Uusimassa Suomen Herpetologisen yhdistyksen ( http://www.herpetomania.fi ) jäsenlehdessä Herpetomaniassa oli myynti-ilmoitus kotimaisista kiinankellosammakkon poikasista. Jos haluat kyseenomaisen kasvattajan yhteytiedot kerro sähköpostiosoitteesi niin kirjoitan sinulle ilmoituksen tiedot.

        Täältä kotoa meiltä löytyy 20 lajia erilaisia sammakkoeläimiä ja käärmeitä. Yksilömäärät vaihteletvat yhdestä eläimestä 12 yksilöön yhdestä lajista. Jos kiinnostusta riittää osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/elaimet.html on kirjattu kaikki meillä tällähetkellä olevat lajit. Harvinaisuudet kuten esimerkiksi mölysammakko ja haisukonnat ovat kaikki "rescue" tapauksia jotka ovat tulleet meille erinäisten eläinsuojeluyhdistyksien kautta.

        Niina[a]POISTATÄMÄsammakkolampi.net

        Olen kellosammakoista todella kiinnostunut ja löytyyhän niitä eteläsuomesta, mutta millä ihmeellä saan ne kuskattua tänne Kemiin?!?!? Ku ei matkahuoltokaan niitä kuljeta???


      • Viivi

        Kävimme eilen paikallisessa eläinkaupassa Jyväskylässä ja siellä oli myytävänä kaksi sammakkoa, joiden lajia en nyt muista. Vaikutti mielenkiintoiselta lemmikiltä allergiseen perheeseen. Mies kutenkin tyrmäsi ajatuksen mm. tuon salmonella vaaran takia.

        t. Viivi


      • minni.76
        Niina kirjoitti:

        Ulkoa löytyy myös muuta hyvää ruokaa sammakoille kuin vain haavittavat hyönteiset. Esimerkiksi kastemadot ovat mitä oivallisinta murkinaa mm. kiinakellosammakolle.

        Jos et itse halua kasvattaa ruokaeläimiä on syytä varmistaa että saat ostettua kotisi lähiympäristöstä sammakolle tarpeeksi monipuolista ravintoa. Monet herppiharrastajat (matelija-ja sammakkoeläinharrastajat) kasvattavat itse useampia ruokaeläimiä ja monet jopa myyvät niitä tarvitseville. Myös eläinkauppojen tarjontaan ja saatavuuteen kannattaa tutustua joskin halvemmalla päääsee jos löytää paikallisen mukavan herppiharrastajan joka niitä myy. Eläinkaupoille sattuu joskus ns. kuivia kausia jolloin ruokaeläimiä ei ole saatavilla joten jo tämän takia kannattaa varasuunnitelma olla valmiina.

        Kiinankellosammakot on helppo saada lisääntymään joten näin ollen Suomesta löytyy mukava kanta taatusti kotimaisia kellosammakoita. Sivustolta http://www.herppi.net kannattaa katsella myynti-ilmoituksia sammakoiden toivossa. Uusimassa Suomen Herpetologisen yhdistyksen ( http://www.herpetomania.fi ) jäsenlehdessä Herpetomaniassa oli myynti-ilmoitus kotimaisista kiinankellosammakkon poikasista. Jos haluat kyseenomaisen kasvattajan yhteytiedot kerro sähköpostiosoitteesi niin kirjoitan sinulle ilmoituksen tiedot.

        Täältä kotoa meiltä löytyy 20 lajia erilaisia sammakkoeläimiä ja käärmeitä. Yksilömäärät vaihteletvat yhdestä eläimestä 12 yksilöön yhdestä lajista. Jos kiinnostusta riittää osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/elaimet.html on kirjattu kaikki meillä tällähetkellä olevat lajit. Harvinaisuudet kuten esimerkiksi mölysammakko ja haisukonnat ovat kaikki "rescue" tapauksia jotka ovat tulleet meille erinäisten eläinsuojeluyhdistyksien kautta.

        Niina[a]POISTATÄMÄsammakkolampi.net

        Löytyykö Tampereen seudulta Kiinankellosammakoiden kasvattajia? Olisin halukas hankkimaan pari sammakkoa, mutta myynti-ilmoituksia en löydä mistään! Hankkisin lemmikkit mielummin kasvattajalta, kuin eläinkaupasta. Kaikki vinkit otetaan huomioon!


      • Squedow
        Niina kirjoitti:

        Ulkoa löytyy myös muuta hyvää ruokaa sammakoille kuin vain haavittavat hyönteiset. Esimerkiksi kastemadot ovat mitä oivallisinta murkinaa mm. kiinakellosammakolle.

        Jos et itse halua kasvattaa ruokaeläimiä on syytä varmistaa että saat ostettua kotisi lähiympäristöstä sammakolle tarpeeksi monipuolista ravintoa. Monet herppiharrastajat (matelija-ja sammakkoeläinharrastajat) kasvattavat itse useampia ruokaeläimiä ja monet jopa myyvät niitä tarvitseville. Myös eläinkauppojen tarjontaan ja saatavuuteen kannattaa tutustua joskin halvemmalla päääsee jos löytää paikallisen mukavan herppiharrastajan joka niitä myy. Eläinkaupoille sattuu joskus ns. kuivia kausia jolloin ruokaeläimiä ei ole saatavilla joten jo tämän takia kannattaa varasuunnitelma olla valmiina.

        Kiinankellosammakot on helppo saada lisääntymään joten näin ollen Suomesta löytyy mukava kanta taatusti kotimaisia kellosammakoita. Sivustolta http://www.herppi.net kannattaa katsella myynti-ilmoituksia sammakoiden toivossa. Uusimassa Suomen Herpetologisen yhdistyksen ( http://www.herpetomania.fi ) jäsenlehdessä Herpetomaniassa oli myynti-ilmoitus kotimaisista kiinankellosammakkon poikasista. Jos haluat kyseenomaisen kasvattajan yhteytiedot kerro sähköpostiosoitteesi niin kirjoitan sinulle ilmoituksen tiedot.

        Täältä kotoa meiltä löytyy 20 lajia erilaisia sammakkoeläimiä ja käärmeitä. Yksilömäärät vaihteletvat yhdestä eläimestä 12 yksilöön yhdestä lajista. Jos kiinnostusta riittää osoitteessa http://www.sammakkolampi.net/elaimet.html on kirjattu kaikki meillä tällähetkellä olevat lajit. Harvinaisuudet kuten esimerkiksi mölysammakko ja haisukonnat ovat kaikki "rescue" tapauksia jotka ovat tulleet meille erinäisten eläinsuojeluyhdistyksien kautta.

        Niina[a]POISTATÄMÄsammakkolampi.net

        moi.
        meillä on kiinankello sammakko joka on ollut meillä jo muutaman viikon ajan. Haluaisin kysyä miten sitä vois houkutella esiin kun se on päässyt karkaamaan terraariosta T: Wilhelmiina SALOSTA


      • Squedow
        minjavi kirjoitti:

        Olen kellosammakoista todella kiinnostunut ja löytyyhän niitä eteläsuomesta, mutta millä ihmeellä saan ne kuskattua tänne Kemiin?!?!? Ku ei matkahuoltokaan niitä kuljeta???

        hanki joku loota ja laita se sinne ja jotain viihdykettä T:Wilhelmiina salosta


      • Anonyymi
        Squedow kirjoitti:

        moi.
        meillä on kiinankello sammakko joka on ollut meillä jo muutaman viikon ajan. Haluaisin kysyä miten sitä vois houkutella esiin kun se on päässyt karkaamaan terraariosta T: Wilhelmiina SALOSTA

        Pitää pistää lattialle matoja tai mitä se syökään


    • SammakkoFAni

      Kiinankellosamakko olisi kiva. Se on helppohoitoinen aloittelijalle Järvenpään fauntarissa ne maksavat 37euroa.

      • kiinankellosammakkoo

        Tarviitseeko kiinankellosammakko toisen sammakkon(samaa lajia) seurakseen vai pärjääkö se yksin ? (:


      • sh
        kiinankellosammakkoo kirjoitti:

        Tarviitseeko kiinankellosammakko toisen sammakkon(samaa lajia) seurakseen vai pärjääkö se yksin ? (:

        kannattaa kirjottaa goleen kiinan kello sammakko.Itse tiedän sen verran että niillä on akvaario jossa on 20cm syvää ja joku sellanen maa alue.Löydät kuvia googlen kuvahausta.


      • Squedow
        kiinankellosammakkoo kirjoitti:

        Tarviitseeko kiinankellosammakko toisen sammakkon(samaa lajia) seurakseen vai pärjääkö se yksin ? (:

        kyllä se pärjää yksin T: Wilhelmiina salosta


      • ida!
        Squedow kirjoitti:

        kyllä se pärjää yksin T: Wilhelmiina salosta

        mielellään kai 2


    • Ida!
      • Ida!

        Miten kellikset "synnyttävät" koska niillä on niin sanotusti ikuinen kesä kun ne ovat akvaariossa, miten tietää että ne ovat "raskaana"?


    • Anonyymi

      Mistä voin ostaa sammakon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe