Astmaan kannabis lääkkeenä

Urheilija

Minusta tuntuu, että minun astma on menossa pahempaan suuntaan. Tarvitsen hyviä keuhkoja, koska oon huipputason urheilija. Tavallisiin astman lääkkeihin en luota täysin, koska monella lääkkeellä on haitallisia sivuvaikutuksia.

Olen kuullut monesti, että kannabis voi vähentää tai poistaa astman kohtauksia. Allergia eli immuuni puolustuu voimakkaasti vaikka aineet olisivat harmittomia. THC (Kannabiksen päihdyttävä osa-aine) heikentää yliherkkyystä ja niin näin vähentää astman kohtauksia.. Lopultakin ehkä poistuu lopullisesti.

No miksen sitten polttele pilveä? Koska Suomen laki estää.
En halua saada pahaa mainetta (rikollisuus) ja menettää harrastukseni. On liian suuri riskiä.

Eikö se ole väärin, jos joku polttaa kannabista lääkkeen käytön tarkoituksena?
Suomi on älykäs ja hyvinvoinnin maa. Mielestäni Suomen pitäisi laillistaa kannabista ainakin lääkkeen käytön tarkoitukseen.
Harmittaa, että Suomessa on sellainen huono laki.

P.S. Jos astma on vielä menossa pahempaan suuntaan eli sairaalan suuntaan, en välitä enää Suomen lakia. Onhan oma terveys tärkempää kuin vitun yhteiskunnan ja Suomen laki.

Pohdi mikä on sinulle tärkempi?

Hyvinvointia kaikille!

23

9977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

      Olen aikoinaan poltellut ulkomailla kannabista, ja voin kertoa sinulle, että mikään ei ole pahempaa astmaatikon keuhkoille kuin pilvi! Se on moninkertaisesti pahempaa kuin tupakka, ja tästä on ihan tutkimuksia, jos et minua usko.

      Kannabis auttaa glaukoomaan ja esim. syöpähoitojen pahoinvointioireisiin. Kannatan itsekin sitä, että tiettyihin sairauksiin kannabista voitaisiin määrätä reseptillä.

      Mutta astmaan kannabis on yhtä hyvä lääke kuin läskisoosi ylipainoon.

      • Urheilija

        Poltitko itse kannabista, johon on tupakkaa sekoitettu?
        Vai poltit kannabista ihan raakana? Tarkoitin kukkaa.Ei mitään hasista. Hasis on luonnoton.
        Ja on olemassa paljon eri lajikkeita, joista vain osa sopii ehkä paremmin astmikkoille.

        On nähty paljon tutkimusta, että kannabis vähentää astmaa... Mutta ei kukaan tiedä totuuden.
        Valtion pitäisi harkita, että voitaisiin viedä kannabista tutkimukselle..Tietysti puolueeton tutkimus.


      • Touni

        Tutkimuksen mukaan kannabissavussa on kaksikymmentä kertaa enemmän
        syöpää aiheuttavaa ammoniumia kuin tupakansavussa. Lisäksi tutkijat
        löysivät kannabissavusta viisi kertaa enemmän vetysyanidia eli
        sinihappoa ja typpioksideja.

        Onko uutinen ideologisesti saastunut?

        Vuoden 2008 YK:n huumesopimisten arvioinnin edellä kannabiksesta on
        julkaistu monenlaista disinformaatiota. Tässä tutkimuksessa ei
        esimerkiksi kerrota lainkaan tupakan pahimpina saastuttajina
        tunnetuista nitrosamiineista, joita syntyy tupakan kypsyttämisessä,
        4-aminofenyylistä eikä myöskään kasvatuksen aikana tupakkaan
        rikastuvista arsenikista ja radioaktiivisista aineista, kuten
        Polonium-210:stä, joka vaikuttaa keuhkoihin samalla tavalla kuin
        köyhdytetty uraani. Näitä saasteita ei ole löydetty kannabiksesta.

        Lähde :SKY http://www.suomenkannabisyhdistys.org

        toi nyt ei suoranaisesti liittyny astman parannukseen vaan tupakan ja kannabiksen vertailuun


    • astmaatikko

      suomenkielinen?

      • Urheilija

        Voin sanoa, että Suomenkieli ei ole äidinkieleni.


    • puppua

      Kaikkea puppua sitä saakin lukea. Toivottavasti kukaan ei usko noita juttujasi. Kannabiksesta ei ole mitään hyötyä astaatikolle, päinvastoin se on todella vahingollista.

      • No perustele!

        No perustele! Älä kirjoita ilman perusteluita!


      • anonyymi

        Millähän tavalla kannabis "päinvastoin se on todella vahingollista"? Thc laajentaa keuhkoputkia, mutta vaikutus kestää vain sen tunnin-pari, jonka ajan thc muutenkin vaikuttaa.

        Huono puoli kannabiksessa sinänsä on se, että siinä on tervaa ja häkää jossakin määrin enemmän kuin esim tupakassa, jota yleensä poltettaessa käytetään jatkeaineena.


      • Medical
        anonyymi kirjoitti:

        Millähän tavalla kannabis "päinvastoin se on todella vahingollista"? Thc laajentaa keuhkoputkia, mutta vaikutus kestää vain sen tunnin-pari, jonka ajan thc muutenkin vaikuttaa.

        Huono puoli kannabiksessa sinänsä on se, että siinä on tervaa ja häkää jossakin määrin enemmän kuin esim tupakassa, jota yleensä poltettaessa käytetään jatkeaineena.

        Ajat muuttuu,jossain jo kehitellään astmapiippua josta henkäillään kannabista!JIPPII!


      • Juho H
        anonyymi kirjoitti:

        Millähän tavalla kannabis "päinvastoin se on todella vahingollista"? Thc laajentaa keuhkoputkia, mutta vaikutus kestää vain sen tunnin-pari, jonka ajan thc muutenkin vaikuttaa.

        Huono puoli kannabiksessa sinänsä on se, että siinä on tervaa ja häkää jossakin määrin enemmän kuin esim tupakassa, jota yleensä poltettaessa käytetään jatkeaineena.

        Viestiketjun aloittaja on oikeassa - kannabis on hyvin potentiaalinen astmalääke.
        Se on fakta että kannabista polttaessa keuhkoihin päätyy samoja (erityisesti astmaatikolle) haitallisia myrkkyjä kuin tupakkaa polttaessa.

        Kannabiksen polttamiselle on myös vaihtoehtoja: sitä voi syödä - tai vaporisoida.
        Kannabis ei syömällä rasita keuhkoja, ja maistuukin miellyttävältä, joten se on erityisen hyvä keino käyttää sitä lääkkeenä. Vaikutukset ovat myös pitkäkestoisemmat syömällä.

        Astman hoidossa kannabiksen vaikuttavat aineet pitäisi kuitenkin saada suoraan keuhkoihin. Siksi vaporisointi, eli "vapotus" on astmaatikolle paras vaihtoehto.

        "Mahdollista on myös ”vaporisointi”, eli vaikuttavien aineiden höyrystäminen kukinnosta lämmittämällä se 180–190 asteen lämpötilaan, jossa vaikuttavat aineet höyrystyvät, mutta kasvimateriaali ei vielä syty palamaan. NORML-MAPSin tutkimuksessa Volcano Vaporizer-vaporisaattorimallin höyry sisälsi 95 % tetrahydrokannabinolia (THC), hieman kannabinolia (CBN) ja loput noin 5 % muita yhdisteitä..."
        Lähde:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis#K.C3.A4ytt.C3.B6tavat

        Vapotuksessa keuhkoihin ei siis päädy tervaa tai muita haitallisia aineita mitenkään merkittävissä määrin, mutta THC päätyy suoraan keuhkoihin lieventämään astman oireita. Sen lisäksi THC:n rauhoittava vaikutus rauhoittaa hengitystä, ja voi näin olla avuksi jopa astmakohtauksen iskiessä.

        Vaporisointi on kuitenkin kannabiksen käyttäjien keskuudessa harmillisen harvinaista. Se on VÄHINTÄÄN yhtä nautinnollinen tapa käyttää kannabista kuin polttaminen, ja paljon terveellisempää. Suurimpana syynä vapottamisen harvinaisuudelle on vaporisaattorien huono saatavuus Suomessa, sekä niiden kallis hinta.

        Se on kuitenkin ehdottomasti paras keino hoitaa astmaa kannabiksella, joten jos joku kokee kannabiksen olevan niin ylivoimaisesti paras hoitokeino astmaansa, että on valmis rikkomaan Suomen lakia, niin vaporisaattori on kannattava sijoitus. Sijoitus terveyteesi. :)


        (ja tämän viestin ei ole tarkoitus mainostaa huumeidenkäyttöä/huumeidenkäyttövälineitä, vaan tarjota kannabiksen lääkekäyttäjille terveellisempi vaihtoehto. Kansanterveyden asialla ollaan.)

        -Juho


      • Marihuana Tax Act ftl

        Kannabis laajentaa keuhkoputkia ja puhdistaa keuhkoja epäpuhtauksista samalla. Parantava vaikutus saadaan ainostaan polttamalla tai höyrystämällä (vaporisator), jolloin vaikuttavat ainesosat saadaan keuhkoihin. Tosin kaikille ihmisille vaikutus ei ole positiivinen.

        Ei kannata uskoa mitä ihmiset sanovat (propagandaa), kannattaa uskoa tutkimustuloksia.

        http://emperor.wikidot.com/luku-7#astma

        Alempana kyseisellä sivulla on muitakin lääketieteellisiä käyttötarkoituksia. Kannattaa muutenkin lukea tuo kirja läpi, jos ei hampusta, kannabiksesta, marihuanasta tiedä mitään.


      • zanzi
        Marihuana Tax Act ftl kirjoitti:

        Kannabis laajentaa keuhkoputkia ja puhdistaa keuhkoja epäpuhtauksista samalla. Parantava vaikutus saadaan ainostaan polttamalla tai höyrystämällä (vaporisator), jolloin vaikuttavat ainesosat saadaan keuhkoihin. Tosin kaikille ihmisille vaikutus ei ole positiivinen.

        Ei kannata uskoa mitä ihmiset sanovat (propagandaa), kannattaa uskoa tutkimustuloksia.

        http://emperor.wikidot.com/luku-7#astma

        Alempana kyseisellä sivulla on muitakin lääketieteellisiä käyttötarkoituksia. Kannattaa muutenkin lukea tuo kirja läpi, jos ei hampusta, kannabiksesta, marihuanasta tiedä mitään.

        hyvän linkin annoit, olisin itsekin suositellut, hyvää luettevaa sellaiselle ihmiselle joka tekee päätöksensä vasta perehdyttyään itse asiaan. surullisen usein päätökset tapahtuvat kylläkin juuri päinvastaisella periaatteella. vaikka kirja tuokin hämmentäviä (tosi)asioita eteen, on niillä kredibilityä koska perustuvat objektiiviseen tutkimukseen, ei vain ylihypetykseen mihin taasen monet kannabisyhdistykset pyrkivät. ja kirjan tekijäthän yhdessä muutaman liiton kanssa ovat kai (ei varmaa tietoa kuitenkaan)lupautuneet maksamaan 100 000 $ sille joka pystyy kumoamaan kirjan tekemät väitteet.


    • lesse

      kuules nyt mutta niin harmiton aine kun sekin lopujen lopuksi on niin sinuna jos todella koet saavasi apua siitä astmaan niin polttelisin kyllä

      • juustokumina

        ei yrttimies oo vaarallinen hamppuemäntä ei oo kenenkään vihollinen ei..


    • naamiojokke

      olen samaa mieltä!!! miks laki antaa ihmisten kärsiä, eikä auttaa ihmisiä.

    • kaikkea sitä ....

      älä pöllöile vakavalla asialla. Huumeet on huumeita eikä niitä voi puolustella kuin kuolemansairaan kipu- saattohoidossa.
      Höpö höpö..

      • cit.

        >>>>>"Huumeet on huumeita "


      • komppaan aloittajaa
        cit. kirjoitti:

        >>>>>"Huumeet on huumeita "

        Kyllä kannabis on tutkitusti ihan potentiaalinen astmalääke, nimenomaan lämmin höyry vaporisaattorissa tms. Monissa maissa sen lääkekäyttö on sallittu, kyse on vain vallitsevasta politiikasta ja asenneilmapiiristä. Kannabikseen liittyy turhia myyttejä. Kanadassa sitä määrätään migreeniinkin (joka siis on pahimmillaan invalidisoiva sairaus). Voisin harkita muuttoa.


      • JuhaSuperSkunkki
        komppaan aloittajaa kirjoitti:

        Kyllä kannabis on tutkitusti ihan potentiaalinen astmalääke, nimenomaan lämmin höyry vaporisaattorissa tms. Monissa maissa sen lääkekäyttö on sallittu, kyse on vain vallitsevasta politiikasta ja asenneilmapiiristä. Kannabikseen liittyy turhia myyttejä. Kanadassa sitä määrätään migreeniinkin (joka siis on pahimmillaan invalidisoiva sairaus). Voisin harkita muuttoa.

        itse kärsin hirveästä siitepölyallergiasta kesäisin ja nautittuani oraalisesti super skunkin lehtiä allergiat katosivat yli kuukaudeksi, ja en voi nauttia zyrtec iä tai muita antihistamiinivalmisteita kun ne ottavat miehestä vedon pois, toinen vaihtoehto on että pidän hengityssuojainta ja aurinkolaseja jotka estävät siitepölyn tunkeutumisen kehooni. Kannabiksessa ei ole negatiivista muutakuin lähimuistin heikkeneminen muutamaksi päiväksi jos ei ole kokenut polttelija.


      • ....................
        JuhaSuperSkunkki kirjoitti:

        itse kärsin hirveästä siitepölyallergiasta kesäisin ja nautittuani oraalisesti super skunkin lehtiä allergiat katosivat yli kuukaudeksi, ja en voi nauttia zyrtec iä tai muita antihistamiinivalmisteita kun ne ottavat miehestä vedon pois, toinen vaihtoehto on että pidän hengityssuojainta ja aurinkolaseja jotka estävät siitepölyn tunkeutumisen kehooni. Kannabiksessa ei ole negatiivista muutakuin lähimuistin heikkeneminen muutamaksi päiväksi jos ei ole kokenut polttelija.

        >>>>>>>lähimuistin heikkeneminen muutamaksi päiväksi jos ei ole kokenut polttelija.


      • jaaani

        kannabis on huumetta vaan suomen lain mukaan!! muuten siitä ei oo kenellekkään harmia!


    • Astmanni

      Olen aikoinaan poltellut ulkomailla kannabista, ja voin kertoa sinulle, että mikään ei ole pahempaa astmaatikon keuhkoille kuin pilvi! Se on moninkertaisesti pahempaa kuin tupakka, ja tästä on ihan tutkimuksia, jos et minua usko.

      Kannabis auttaa glaukoomaan ja esim. syöpähoitojen pahoinvointioireisiin. Kannatan itsekin sitä, että tiettyihin sairauksiin kannabista voitaisiin määrätä reseptillä.

      Mutta astmaan kannabis on yhtä hyvä lääke kuin läskisoosi ylipainoon.

      .......................................

      Tää nyt oli taas niin rankkaa huulen heittoo ku mitä vaan nauraen pystyy kirjottaan. Itse olen astmaatikko ja olen pilveä koittanut ja avaa keuhkot niin että laulattaan alkaa, ja samalla miettii minkä takia meihin ja meidän lapsiin pumpataan kortisonia mikä sinun mielestäsi ilmeisesti on parempi ratkaisu. Totta, pilvi ja sen vaikuttava lääkeaine on huumeaine, käytännössä siitä saa kännit ilman krapulaa. Itse olen muutamaan otteeseen käynyt ottamassa paukut kun on astmakohtaus iskenyt ja sanon että toi sun läskisoosi ylipainoon tepsi ku taikaisku. Tykkäsit siitä tai et, THC laajentaa keuhkoputkia, toisin sanottuna auttaa astmakohtaukseen. Mutta niinku täällä nyt muutkin on siitä jo sanonut niin sitä ilmeisesti pitäisi nauttia höyrytettynä että saa parhaat ilot irti ilman haittoja. Astma on ikävä tauti, ja suhtautuisin siihen varmasti erilailla jos olisin nuorena saanut nauttia naurattavasta luonnontuote-lääkkeestä, kuin saati sitten niellyt myrkyn makuisia teollisia lääkkeitä mistä suu alkaa haisemaan hevonpaskalta. Noi tutkimukset mistä mainittit.... Olen asiaa jonkin verran seurannut ja lukenut tutkimuksia aiheesta. Kannabiksen puolesta on tehty MONIA tutkimuksia astman lääkehoidossa, mutta koskaan, en milloinkaan ole nähnyt mainintaakaan siitä että se olisi huonompi lääke, kuin mitä tänä päivänä laillisena kurana tarjotaan. Olkoonkin, että se ei 100% astmaatikoista sovellu, mutta otan ton 80% iloten vastaan, kun itse kuulun siihen porukkaan.

      Arvostaisin, että pitäisit asiat omana tietonasi jos olet mennyt naatiskelemaan jotain renkaankumiin leikattua hassista ja luulet tietäväsi mitä olet ottanut, mutta tietämystasosi tarinasta päätellen on sitä luokkaa, että koskaan et ole koittanut, ja jos olet koittanut niin et todellakaan tiedä mitä olet ottanut.

    • Apuaonollu

      Minullakin on astma lapsesta asti ollut. Voin vakuuttaa että jos polttaa puhdasta luomu kannabista, ja eritoten sellaista lajia mikä soveltuu astmaatikoille (kaikki ne silti toimii!), niin hengitys aukeaa välittömästi.

      Verratessa omalla kohdalla kannabiksen vaikutusta esim efedriiniin, on kannabis paljon paljon tehokkaampi. Bricanyl ja ventoline monesti jäävät toiseksi vaikka ovatkin tasavertaisia astmakohtauksen tullessa. Kaikissa lääkkeissä on silti joitakin sivuvaikutuksia. Mielenkiinnolla seuraan Kannabiksen jalostusta lääkkeiksi.

      Tupakka taas on myrkkyä astmaatikoille, kuin kakki se paska mitä jotkut sekoittavat hasikseensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe