autokauppa-petos

nimetön

pyytäisin kipeästi neuvoja.onko täällä ketään jolle käynny samoin..heinäkuun alussa jäin työttömäksi kävin vaihtamassa silmäteräni siis aton velattomaan ruosteläjään.kaikki alkoi viime viikolla kun sain ajoneuvoverolipun että maksa.soitin ja sanoin laskun olevan erehdys.ei auto yhä nimilläni.soitin autorahoitukseen ja kysyin minkä takia lasku tulee minulle kun omistaja vaihtunut jo puoltoist kuukautta sitten.sieltä tuli tyly kommentti että huomautuslasku lähtenyt heiltäkin..totuus valkeni autoa ei maksettu sinnekkään.kävin poliisilaitoksella mutta vasta tietyn ajan jälkeen voi nostaa petos syytteen autoliikettä vastaan.tekisi mieli mennä hakemaan auto pois mutta kun ei kuulemma poliisin mukaan luonnistu kun olemme tehneet myyntisopimuksen..???päteekö se kun eivät ole lunastaneet loppuvelkaa eivätkä vaihtaneet edes uutta haltijaa-omistajaa autolle..eli nyt joudun maksamaan autoa jota ei edes ole pihassani...

11

7172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma

      mulle tehtiin tuossa 90 luvun alussa vastaava jullikka. Vaihdoin kalliimman velkaisen auton halvempaa josta ei jäisi enää velkaa, ostaja autoliikkeen piti maksaa sen auton loppuvelka, eräänä päivänä vain sain sen "entisen" autoni rahoitusyhtiöstä 20000mk laskun lausekkeella ellei erää nro 15 heti makseta 15 pvä kuluessa erääntyy koko velka 20000mk heti maksettavaksi........se saatanan auto liike oli vähän aikaa maksanut niitä minun osamaksun kuukausieriä rahoitusyhtiölleni ja kun oli saanut auto myytyä jonnekkin ulkomaille (venäjälle) miten lie vieneet maasta, kun olivat saaneet auton käsistään niin lopettivat erien maksun.......minä jouduin maksamaan sen 20000mk!
      Koskaan en enää sen jälkeen ko kauppatapoja ole harrastanut..eli ei kannata luottaa niihin loppuvelanlunastuksiin ainakaan joidenkin kehätie/sulantie kauppiaiden kanssa. Yritin periä saatavaani mutta turhaan, poliisi sano että kyseisellä kauppiaalla miljoonien velat verottajalle, vakuutusyhtiöille, rahoitusyhtiöille jne, teki muuten konkan ja varmaan sama touhu jatkui uudella nimellä. Todennäköisesti sama roisto jos vielä elää huijaa ihmisiä parhaillaan autokaupoilla jossain.
      Olihan sulla rahoitusyhtiön lupa myydä auto? jos ei olet todella heikoilla ja joudut maksamaan auton loppuvelan mikäli "ostaja" ei sitä halua maksaa. Tekemäsi kauppakirja autosta ei ole lainvoimainen koska et ole ollut auton omistaja ja näin ollen sinúlla ei ole ollut oikeutta myydä autoa ja vastaat edelleen auton loppuvelasta, mutta jos sinulla on rahoitusyhtiön lupa myydä auto (kirjallinen) niin olet paremmassa asemassa. Ota yhteys autosi ostaneeseen kauppaan.

      • hei..ei mulla kirjallista lupaa auton edelleen myyntiin.tää liike sijaitsee porvoossa sinänsä tekisi mieli kaikkialle kailottaa älkää menkö sinne muttakun ei nimeä saa tahrata.kyseiseen liikkeeseen on oltu yhteydessä sekä poliisilaitokselta ja itse olen soittanut lukemattomia kertoja.joka kerta sama vastaus.maksettu silloin ja silloin mut ei vaan näy rahotusyhtiön tilillä.ensiviikon loppupuolella saan nostaa petos syytteeen(tietyn ajan kuluessa umpeen poliisi sanoi)täytyy vain mennä porvoon poliisilaitokselle kun itse asun eri kunnassa...


      • joopa
        marika.10 kirjoitti:

        hei..ei mulla kirjallista lupaa auton edelleen myyntiin.tää liike sijaitsee porvoossa sinänsä tekisi mieli kaikkialle kailottaa älkää menkö sinne muttakun ei nimeä saa tahrata.kyseiseen liikkeeseen on oltu yhteydessä sekä poliisilaitokselta ja itse olen soittanut lukemattomia kertoja.joka kerta sama vastaus.maksettu silloin ja silloin mut ei vaan näy rahotusyhtiön tilillä.ensiviikon loppupuolella saan nostaa petos syytteeen(tietyn ajan kuluessa umpeen poliisi sanoi)täytyy vain mennä porvoon poliisilaitokselle kun itse asun eri kunnassa...

        Hei
        Hyvä tee ilman muuta rikosilmoitus, se liikehän ei tietenkään laillisesti voi sitä autoa eteenpäin myydä koska heillä ei varmaankaan ole sitä ilmoitusosaa millä omistajaa vaihdetaan, se on varmaankin rahoitusyhtiöllä, elleivät ole saman luokan konnia kun sattu mun kohdalle eli myivät auton venäjälle ilman papruja. Oletko kysynyt rahoitusyhtiöstä mikä heidän kanta on asiaan? itse jouduin tosiaan maksumieheksi koska minun nimissähän se rahoitussoppari oli.......noh jospa niillä autojobbareilla on vaan tilapäinen kassakriisi.......Toivottavasti selviät jutusta ilman taloudellisia menetyksiä, jos mahdollista niin kerrotko mulle kuinka sinun kohdalla asiassa kävi....josko sulla kävisi paremmin kuin mulla aikanaan. T:Reijo


      • joopa kirjoitti:

        Hei
        Hyvä tee ilman muuta rikosilmoitus, se liikehän ei tietenkään laillisesti voi sitä autoa eteenpäin myydä koska heillä ei varmaankaan ole sitä ilmoitusosaa millä omistajaa vaihdetaan, se on varmaankin rahoitusyhtiöllä, elleivät ole saman luokan konnia kun sattu mun kohdalle eli myivät auton venäjälle ilman papruja. Oletko kysynyt rahoitusyhtiöstä mikä heidän kanta on asiaan? itse jouduin tosiaan maksumieheksi koska minun nimissähän se rahoitussoppari oli.......noh jospa niillä autojobbareilla on vaan tilapäinen kassakriisi.......Toivottavasti selviät jutusta ilman taloudellisia menetyksiä, jos mahdollista niin kerrotko mulle kuinka sinun kohdalla asiassa kävi....josko sulla kävisi paremmin kuin mulla aikanaan. T:Reijo

        hei reijo.
        viimeviikon to 13.10.05 maksoi kyseinen liike autovelkani korkoineen fordille.nostin ensin petos syytteen mistä ilmoituksen saatuaan kyseinen autokauppias pelästyi.soitin myös kuluttaja asiamiehelle josta he olivat yhteydessä.rahoitus firman kanssa sain sovittua että velka jäädytetään korkoineen 2 kk ja sen jälkeen joudun itse maksamaan autoa vaikkei se minun käytössä olisikaan ..onneksi niin pitkälle ei jouduttu menemään.t:marika


      • hyvin
        marika.10 kirjoitti:

        hei reijo.
        viimeviikon to 13.10.05 maksoi kyseinen liike autovelkani korkoineen fordille.nostin ensin petos syytteen mistä ilmoituksen saatuaan kyseinen autokauppias pelästyi.soitin myös kuluttaja asiamiehelle josta he olivat yhteydessä.rahoitus firman kanssa sain sovittua että velka jäädytetään korkoineen 2 kk ja sen jälkeen joudun itse maksamaan autoa vaikkei se minun käytössä olisikaan ..onneksi niin pitkälle ei jouduttu menemään.t:marika

        Huijariliike taisi näköjään vaan kokeilla kepillä jäätä....ja pelästyi kun teit asiasta poliisille ilmoituksen, no hyvä että asia päättyi hyvin, nykyään olen autoasioissa asioinut vain isojen liikkeiden kanssa ja ostanut uusia autoja...se on tavallaan turvallisempaa. No hyvä juttu, tarjoat sitten kahvit asian kunniaksi joskus :-))
        T:Reijo


      • hyvin kirjoitti:

        Huijariliike taisi näköjään vaan kokeilla kepillä jäätä....ja pelästyi kun teit asiasta poliisille ilmoituksen, no hyvä että asia päättyi hyvin, nykyään olen autoasioissa asioinut vain isojen liikkeiden kanssa ja ostanut uusia autoja...se on tavallaan turvallisempaa. No hyvä juttu, tarjoat sitten kahvit asian kunniaksi joskus :-))
        T:Reijo

        taisi juu kokeilla koska useaan otteeseen itsekkin kauppias soitteli ja kertoi milloin mukamas maksaneensa...no se hyvä auto olisi kiva =) katsotaan sitä sitten joskus..juu voisin tarjotakkin ne kahvit...=)t:marika


      • ketkuja
        marika.10 kirjoitti:

        taisi juu kokeilla koska useaan otteeseen itsekkin kauppias soitteli ja kertoi milloin mukamas maksaneensa...no se hyvä auto olisi kiva =) katsotaan sitä sitten joskus..juu voisin tarjotakkin ne kahvit...=)t:marika

        ne jotkut autokauppiaat ovat, joo kahvin lisäksi tarvii saada pullakin :)
        Vai onkohan välimatka esteenä että emme voi juoda kahvia sen kunniaksi että "loppu hyvin kaikki hyvin"?


      • ketkuja kirjoitti:

        ne jotkut autokauppiaat ovat, joo kahvin lisäksi tarvii saada pullakin :)
        Vai onkohan välimatka esteenä että emme voi juoda kahvia sen kunniaksi että "loppu hyvin kaikki hyvin"?

        riippuu mikä on välimatkan pituus.itse asun loviisan seudulla....


      • Loviisassa
        marika.10 kirjoitti:

        riippuu mikä on välimatkan pituus.itse asun loviisan seudulla....

        ...itse asun Helsingissä, onhan tuossa tietenkin tuota välimatkaa....mitenköhän sitä saisi edes tapaamista aikaan? täällä kun ei oikein uskalla noita puhelinnumeroita antaa. Mulla muuten ei ole kotona pc:tä joten pääsen vain arkisin katsomaan palstaa. No katsotaan keksitäänkö mitään. Onhan tuo pelkkää kahvittelua varten ehkä pitkä matka. Hyvää viikonloppua!


      • Tämähän
        Loviisassa kirjoitti:

        ...itse asun Helsingissä, onhan tuossa tietenkin tuota välimatkaa....mitenköhän sitä saisi edes tapaamista aikaan? täällä kun ei oikein uskalla noita puhelinnumeroita antaa. Mulla muuten ei ole kotona pc:tä joten pääsen vain arkisin katsomaan palstaa. No katsotaan keksitäänkö mitään. Onhan tuo pelkkää kahvittelua varten ehkä pitkä matka. Hyvää viikonloppua!

        ...on aivan väärä palsta treffeille!!!!


    • näreet

      Kyl joudut ainakin maksamaan ajoneuvoveron kun se auto on kumminkin ollu sun käytössä vaik olet ollukkin vain haltija.sit ei olis kannattanu vaihtaa halvempaan romuun koska loppuvelka jää maksamatta ja jonkunhan se on maksettava ja se joku on kuluttaja.On kokemusta kyl autokaupoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe