Carina ii vm.85 temppuileva lämpömittari, näyttää lähes koko ajan nollaa, vaikka käyntilämpötila normaali. Välillä saattaa vähän heilahtaa, esim. kuoppaisella tiellä, joskus harvoin näyttää hetken oikeaa lämpötilaa, sitten valahtaa taas nollille.
Jos olisi joku johto tai liitin löysällä, mutta kun ei tiedä mistä etsiä.
Apuja keltään?
Lämpömittari ei pelitä
8
2811
Vastaukset
- GSi
E Carinassa oli sama vika. Moottorin yläpuolella oleva lämpötila-anturin johto oli poikki. Tämä oli diesel.
- t0nik
Eli kun starttaan tuon autoni, ni ensin lämmöt mittari nousee ihan ok normaaliin lämpöön (puoleenväliin).. Siitä sitten kilometrin parin jälkeen mittarin viisari hyppää aivan ylös saakka.. Eli mukamas käy kuumana..
Siinä kun vika ilmenee niin pieni sormella naputtelu mittarin päälle; niin palaa viisari normaaliin.. Välillä jää sitten pidemmäksi aikaa normaaliin, mutta usein myös hetki naputtelun jälkeen viisari värähtää taas ylös saakka..
Eli onkos kellään mitään hajua, mistä johtuu, onko paha korjata, ja mitä maksais.. Kiitos..
Ja auto missä vika siis ilmenee on: Carina E vm. -96 sedan 2.0- carinaE97
tuo jo kuulostaisi termostaattivialta, ei lämmöt saa nousta yli normaalin. Termari ei aukea ajoissa. vika voi olla myös liittimissä tai johdoissa.. naputtelun aikana tietysti hölläät kaasua kun huomio menee muualle ja mittari sitten laskee.. Vie huoltoon välittömästi ennenkuin kannentiiviste palaa!
- tojotta
carinaE97 kirjoitti:
tuo jo kuulostaisi termostaattivialta, ei lämmöt saa nousta yli normaalin. Termari ei aukea ajoissa. vika voi olla myös liittimissä tai johdoissa.. naputtelun aikana tietysti hölläät kaasua kun huomio menee muualle ja mittari sitten laskee.. Vie huoltoon välittömästi ennenkuin kannentiiviste palaa!
kun hölläät kaasua,,sehän nopeasti normaaliin laskee.käyttäppä järkeä
- t0nik
carinaE97 kirjoitti:
tuo jo kuulostaisi termostaattivialta, ei lämmöt saa nousta yli normaalin. Termari ei aukea ajoissa. vika voi olla myös liittimissä tai johdoissa.. naputtelun aikana tietysti hölläät kaasua kun huomio menee muualle ja mittari sitten laskee.. Vie huoltoon välittömästi ennenkuin kannentiiviste palaa!
Eli lämmöt pysyvät ihan normaalina, kun mittari yht'äkkiä päättää nousemaan ihan tappiin saakka.. "Vika" on ollut ainakin pian 2,5 vuotta, mitä auto on mulla ollut.. Eli luulenpa ettei oo syytä huoleen, että kannentiiviste palaisi..
Syynä siis luultavammin liittimet tai johdot.. Kiitos vastauksesta. - Mittari
Luultavasti siinä vika...
- Anonyymi
Samaa hommaa täällä. Välillä heti startatessa jo aivan tapissa, eli ei johdu oikeista lämmöistä. Isku kojelautaan fiksaa väliaikaisesti, eli mittaristossa kontaktihäikkää. Mutta missähän siellä? Valot myös keskikonsolista menneet pimeäksi, ja alkuunsa sama kikka toimi.
- tero
Niin missä se anturi on tai niitä johtoja mitkä voisivat olla poikki? Siis Carina II on mallia -86?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2609760K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1785503Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1565129PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *694790- 2122359
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122209Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3021838- 901547
- 211481
- 411113