Mistä johtuu kun kiihdyttää eli painaa kaasun pohjaan nopeasti auto nytkyttää ja sama ilmiö kun nostaa kaasun nopeasti pois???
mb 124 nykii
10
2755
Vastaukset
- MB300D
Eikös siellä konepellin alla ole sellainen kaasuvivuston vaimennin ('pikkuiskari'). Jos se on kulunut, niin siinä voi olla yksi syy...?
- nih
Eli lähdetäänpä liikkeelle peruskysymyksellä: mikä W124-malli on kyseessä? Autoa tehtiin naftakoneella malleina 200D-300TDT ja bensavehkeinäkin ensin 200-kaasarimallina ja myöhemmin mallit 200E-230E-260E-300E ja vielä 24-venttiiliset kuutoset päälle.
Mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää, on nykivä W124 2-litraisella kaasutinkoneella, ja pahimmassa tapauksessa vielä katti.
Nykii nimittäin samaisella koneella varustettu W201:kin meikäläisellä parhaillaan, kun korjaamo käänsi "ruuvia pienemmäle" katsastusta varten. Siinä siis ensimmäinen tarkastuksen kohde: kaasari. Onko säädöissään, onko vaimentimessa öljyä? Onko bensasuodatinta vaihdettu ikinä?
Sitten sytytyspuolelle. Kuluneet tulpat nyityttävät joskus. Samaten tekee jumittava ennakonsäätö. Pikkutippa öljyä virranjakajan sisällä olevaan "huopanokkaan" jos jakajasta tulee osia vaihdettavaksi ja vot!
Nämä kun katsot, ollaan jo vähän viisaampia. - mb
250D -87 vaati kytkimen vaihdon, vika poistui kokonaan. kaverilla oli myös sama ongelma ja kytkimen vaihto auttoi. myöskin sen pikku-iskarin vaihtaminen auttoi hieman...
- köyhä
kytkimen vaihto? Mulla on sama vika että auto (250D) nykii kuin kuminauhan perässä roikkuisi. Lisäksi voimakkaassa moottorijarrutuksessa kytkin (tai painelaakeri) päästää pienen "urahtavan" äänen. Rättinivel on jo vaihdettu joten nykiminen ei johdu siitä.
- mb
köyhä kirjoitti:
kytkimen vaihto? Mulla on sama vika että auto (250D) nykii kuin kuminauhan perässä roikkuisi. Lisäksi voimakkaassa moottorijarrutuksessa kytkin (tai painelaakeri) päästää pienen "urahtavan" äänen. Rättinivel on jo vaihdettu joten nykiminen ei johdu siitä.
kytkin paketti 1200markkaa ja työ 500mk, euroiksi saat muuntaa ihan itse :) vaihtaja oli ihan yksityinen ammatikseen mesejä laitteva heebo ja aikaa meni semmonen 2-3h
- W126
mb kirjoitti:
kytkin paketti 1200markkaa ja työ 500mk, euroiksi saat muuntaa ihan itse :) vaihtaja oli ihan yksityinen ammatikseen mesejä laitteva heebo ja aikaa meni semmonen 2-3h
..kauan.
Ei todelliselta mersu ammattilaiselta noin kauaa mene kytkimen vaihtoon.
Oliko siinä jotain ongelmaa kenties jonkun pultin kanssa tms.? - mb
W126 kirjoitti:
..kauan.
Ei todelliselta mersu ammattilaiselta noin kauaa mene kytkimen vaihtoon.
Oliko siinä jotain ongelmaa kenties jonkun pultin kanssa tms.?...saattaa olla, että muistan väärin. Yleensä näillä yksityisyrittäjillä vaan pyörii koko ajan muita autoja siinä sivussa ja puhelin soi vähän väliä..
- W126
mb kirjoitti:
...saattaa olla, että muistan väärin. Yleensä näillä yksityisyrittäjillä vaan pyörii koko ajan muita autoja siinä sivussa ja puhelin soi vähän väliä..
Noin se just menee. Se takia olen itse aina mukana, jos joku muu autooni koskee ja ottaa vieläpä rahaa ajan mukaan :)
- MB 300CE Bi-Turbo
Mulla oli sama ongelma w124 200D manuaali.
Jos sulla on 200D manuaalilla ni ongelma on yleinen näissä autoissa mä kokeilin vaihtaa uuden perän ei auttanu mut sitku vaihdoin 200D koneen 250TD automaattilaatikolla ni johan alko pelittää ei ollu ku nykimistä.Jos ei kiinnosta koneenvaihto ni huomasin itekki sillo et kytkintä pitää käyttää varovasti eli vapautat kytkimen hitaasti. harjoittele =) - Anonyymi
Markka mersun aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227