Avoin kysymys.

Kun on taas virtaa kintaissa kirjoittaa helvetin porttien jälkeen (tilitys alempana), niin tuli muisteloita mieleen. Onko muilla vastaavia kokemuksia itsepetoksesta ja leimaamisesta; Kysytään jostain ihmisestä, missähän se on? Joku heti vastaa; "siellähän se istuu kapakassa kaiket illat kännissä" Miten kukaan voi toisestaan antaan sellaisen lausunnon, ellei itsekin ole ollut siellä kapakassa joka ilta havainnoimassa, tai sitten hän mustamaalaa valehtelemalla??
Tai sitten Alkon edessä minulle esitellään paikallisen ison työpaikan ennätyksen haltija saatuaan kenkää 4,7 promillen työpäivän jälkeen, ja esittelijänänä on samasta isosta työpaikasta minua isompi juoppo, joka sanoo minua osoittaen, puhu tuolle, tietää viinahommat paremmin?? Tuo viimeksikuvattu on ollut multaa naamalla jo monta vuotta, mutta se ennätyksen haltija on vieläkin hengissä (raittiina). Minulta on kavereita koiranputkea kasvamassa viinan voimalla toistakymmentä, itse yritän jatkaa taiteilua Kuninkaan kanssa, vaikka tiedän, että tässä maailmassa viisainkin menee vipuun kun tarpeeksi kauan Kuninkaan kanssa pelleilee.

1

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhetta

Alkoholinkäyttö on osa suomalaista kulttuurimyyttiä. Siksi se kirvoittaa niin intohimoisia puheenvuoroja. Kieltäminen (en minä...) ja leimaaninen (...vaan tuo) toimii sosiaalisten konventioiden vahvistajana. Siis luulisin. Ei ole kokemusta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      31
      4199
    2. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      38
      3664
    3. Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua

ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.
      Ikävä
      12
      2174
    4. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      457
      1997
    5. Kylämme taas kartalla

Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n
      Suomussalmi
      11
      1945
    6. Kansanedustaja Anna Kontulan historia seksityöläisenä

Siis mitä, mitä, mitä. Jo pitkään vasurissa istunut Anna Kontula on toiminut seksityöläisenä. Kenen äänillä tämä muija o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1358
    7. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      19
      1264
    8. Jännitätkö tai pelkäät

Jännitätkö tai pelkäät ihastustasi? Jos, niin miksi?
      Ikävä
      102
      1161
    9. Miten Pohjois-Savossa??

Miten Pohjois-Savossa sanotaan minä? Koneman kun arvioi kommentoijia tai haukkuu heitä uudella videollaan niin itsestään
      Tuusniemi
      25
      1100
    10. Rajuja paljastuksia Anna Kotulasta

Hesarissa: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000011410909.html
      Maailman menoa
      70
      1024
    Aihe