Pöytätavat kunniaan

Sinikynä

Meitä palstanviljelijöitä on montaa sorttia, sehän on selvää.
Kaikki eivät jouda tai viitsi olla kaiken aikaa palstalla tiirailemassa, mitä täällä tapahtuu.
Siksi olisi vähitäänkin suotavaa noudattaa ns. hyviä pöytätapoja.
Kun sitä edellytetään meiltä keskustelijoilta, sitä odotetaan myös palstan vartijoilta.
Kun siis palstanvartijat poistavat jonkun jutun tai peräti koko ketjun, odottaisi, että poistoa perusteltaisi ts. kerrottaisiin miksi poisto on tehty.
Esittäähän oikeusistuimetkin tuomioiden perustelut päätöksistään.
Jos asiaa ei mitenkään perustella,vaikuttaa poistot yhden ihmisen mielivallalta.
Mitä sanoo tästä asiasta portaalin ylläpitäjä?

48

2641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Katsopa Sinikynä keskusteluiden etusivulta, montako viestiä ylläpidolle päivittäin tulee ja kuinka monta keskusteluun osallistujia on! Luku nousee kymmeniintuhansiin. On mahdotonta vastata jokaiseen viestiin erikseen ja perustella ja väitellä, kuinka tärkeästä asiasta on kysymys, kun jotakin poistetaan.

Minä nyt puolustelen ylläpitoa ja sheriffiä, niinkuin olisin lafkaan kuuluva. En ole, mutta jotenkin ymmärrän.

• Sinikynä

En ole ehdottanut väittelyjä poistoista, ainoastaan lyhyttä perustelua, ainakin silloin, kun koko ketju poistetaan.
        Sitäpaitsi, eihän kukaan onneksi pakota tällä palstalla kirjoittelemaan.
        Onhan näitä keskustelupalstoja muillakin portaaleilla.
        On vain niin, että tällainen mielivalta vaikuttaa koko suomi24:n imagoon kielteisesti.

• Maalaismies*
        Sinikynä kirjoitti:

En ole ehdottanut väittelyjä poistoista, ainoastaan lyhyttä perustelua, ainakin silloin, kun koko ketju poistetaan.
        Sitäpaitsi, eihän kukaan onneksi pakota tällä palstalla kirjoittelemaan.
        Onhan näitä keskustelupalstoja muillakin portaaleilla.
        On vain niin, että tällainen mielivalta vaikuttaa koko suomi24:n imagoon kielteisesti.

Käsitätkö olevasi niin ainutkertainen, että jokaiseen sinun huomautukseesi pitäisi ylläpidon ja sheriffin vastata? Ethän kaiketi sano poliisimiehelle , joka tekee ratsiaa, puhalluttaa, tarkastaa autosi kunnon, että mitä helvettiä sä oikein luulet tekeväsi.

Eiks kuitenkin kannattaisi kunnioittaa ja jopa hjälpata heitä, jotka tätäkin palstaa pitävät pystyssä?

• Maalaismies*

Kertoisitteko ystävällisesti, mitä sellaista kuolematonta tietoa, ajattelua tai filosofiaa teiltä on poistettu, että siitä kannattaa nostaa moinen häly. Sinikynän keskusteluihin on käsittääkseni suhtauduttu mielenkiinnolla (itsekin olen), Ajomies on asia erikseen (hän on suurin ja kaunein).

Olenhan jonkin aikaa ollut mukana minäkin. Joskus olen pistänyt lusikkani ketjuun, joka on poistettu. Mitä sitten? Ketjut paranevat, kun joku viitsii leikata, ihan niinkuin elokuvaa. Materiaalia on paljon, leikkaus tekee siitä jutun, jos tekee.

Poistot ovat hyvä asia.

• Sinikynä

Kun kysytään, niin vastataan.
        Ensinnäkin, minä en aio osallistua mihinkään "käräjöintiin" kenenkään kanssa. Ei ole tarvetta.
        Toiseksi, kuolematonta tai ei, se närästää, kun hyvin alkanut small talk keskeytyy väkivaltaisesti.

• Maalaismies*
        Sinikynä kirjoitti:

Kun kysytään, niin vastataan.
        Ensinnäkin, minä en aio osallistua mihinkään "käräjöintiin" kenenkään kanssa. Ei ole tarvetta.
        Toiseksi, kuolematonta tai ei, se närästää, kun hyvin alkanut small talk keskeytyy väkivaltaisesti.

Keskytetäänkö sinulta jokin hyvin alkanut small talk? Mikä missä, kerro, minulta ei koskaan.

• Pojat ,pojat
        Maalaismies* kirjoitti:

Keskytetäänkö sinulta jokin hyvin alkanut small talk? Mikä missä, kerro, minulta ei koskaan.

Koettakaapa rauhoittua.
        Kun tytöt palaavat risteilyltä, ihmettelevät kovin kun täällä on syntynyt erimielisyyttä poikien kesken.
        Hymyillään )))DDD

• matteus
        Maalaismies* kirjoitti:

ollut kauan Suomi24:n palstoilla. Muualla on toikkaroitu reilusti toistakymmentä vuotta ja nettikavereitakin olen löytänyt.

Olen mielelläni seuraillut Sinikynän ja Maalaismieh*en leppoisia ja leikillisiä tekstejä ja molempien teksteistä olen löytänyt sekä asiaa että huumoria, jota (lainausmerkeissä) yritän itsekin heittää väliin.
        (tiedän kyllä, että oma h:n tajuni on joidenkin mielestä 'omituinen' ja ärsyttävä - vieläpä erehdyn joskus luulemaan muidenkin olevan yhtä omituisia ja jätän hymiöt pois.)

Nuorempana erottelin tarpeellisia ja tarpeettomia asioita, mutta nykyisin olen heittänyt kiristävän kravatin menemään. Kun tässä lähitulevaisuudessa muututaan siksi mistä on tultukin, todella tärkeät asiat alkavat olla harvassa.

• Maalaismies*

Kysyn sinulta Sinikynä, kun olet suhteellisen uusi näillä palstoilla, odotitko jotain erikoista, erinomaista tullessasi mukaan?

Ajattelitko, että tulisit muiden joukkoon, ei kovin lahjakkaiden, ei oppineiden... ajattelitko, että väläyttäisit vähän?

Olen ollut täällä vähän kauemmin. Olen oppinut kunnioittamaan, nöyrtymäänkin,... Minusta tuntuu, että kuvittelet itsestäsi muuta...

• Sinikynä

no comments.

• ......
        Sinikynä kirjoitti:

no comments.

......

• se henkilö

miksi sinua luulen.

• Maalaismies*
        se henkilö kirjoitti:

miksi sinua luulen.

Aprikoit olenko "se henkilö" joksi minut kuvittelet. En ole itsekään varma, olenko se henkilö miksi itseäni kuulen mainittavan. Saatan ollakin - en ole varma.

Täällä olen kuitenkin yksi kirjoittaja, "Maalaismies", teidän kaikkien joukossa, tasa-arvoinen, kaikenlaisista ihmisistä ja asioista kiinnostunut. Olen ei kukaan ja sellaisena tahdon pysyä.

• ellumari

Et luultavasti ole ollut mukana palstakeskustelussa kovin kauaa, vai kuinka?
      Minäkin olen ollut vasta pari vuotta, mutta olen saanut karvaasti kokea miltä tuntuu kun joku terrorisoi muita kirjoittajia.
      Tämän kirjoitukseni saa poistaa jos tämä koetaan solvaavaksi, tai valheelliseksi, mutta Hajupoika, Pilmari, KaidePuu ja viimeksi Ajomies, sekä lukemattomia muita nikkejä käyttänyt tyyppi on käyttäytynyt todella törkeästi muita palstalaisia kohtan.
      Se, kun hän väittää, että hänet on uhattu tappaa, on suuri valhe. Kukaan ei ole uhannut, eikä hän pysty näyttämään sitä toteen.
      Sitävastoin hänen herjaavia kirjoituksiaan on taltioitu kymmeniä ja sheriffin "virka" palstoilla on perustettu käsittääkseni vain hänen ilkeitä kirjoituksiaan rajoittamaan ja poistamaan. Niiden poistojen yhteydessä on valitettavasti poistunut sitten asiallisiakin kirjoituksia.

• Maalaismies
        näin kirjoitti. Hän ensimmäisenä syytti AlvarK:n kuolemasta, johon Helena? yhtyi lähettäen meilejäkin. Maalaismies/Alvar K osoittautuivat samaksi persoonaksi.

• Tämä oli mm. upean jenkkifilmin "Sheriffi" lähtöasetelma.
      Netin kaltaisessa viidakossa "oortinki" pitää olla - muutenhan
      meno täällä olisi vielä paljon nykyistä huimempaa.

Ei ole paskempi juttu jos kirjoittaja on rehellinen itselleen.

Taanilaa lainaten myönnän jyrkästi, että kirjoittelen viestejä
      täällä kehittyäkseni kirjoittajana.
      Laitan likoon, kaiken mitä kaalista lähtee.

Silti ne ovat vain hyyskän seinään liidulla kirjoitettuja sanoja.

On elämän merkki, että toinen kirjoittaa siihen päälle vastineensa.
      Uskoisin, ettei näiden palstojen sheriffien toimenkuvaa kukaan voisi kadehtia.

• Sinikynä

Sallittanee kysyä herra capt. onko rotta jo pois päiviltä, vai oliko se sittenkin vain peitetarina naapurin rouvan takia?
        Kyselee muuan Sinikynä pilke silmäkulmassa.

• Sinikynä kirjoitti:

Sallittanee kysyä herra capt. onko rotta jo pois päiviltä, vai oliko se sittenkin vain peitetarina naapurin rouvan takia?
        Kyselee muuan Sinikynä pilke silmäkulmassa.

Tei sille ilkeän miinan. Linnuilta tähteeksi jääneet safkat laitoin sinkkisaaviin.
        Metallikansi päälle.

Olisi pitänyt olla valvontakamera todistamassa rotan ilmettä, kun se tajusi
        ruokakomeron sulkeutuneen.

Niin, tämä rouva. HÄn on pidetyn pastorimme oma.
        Helvetin kiihkeänä luterilaisena...huh huh... pois meistä se.
        ei tulis kuuloonkaan!

• matteus
        capt.cöpenick kirjoitti:

Tei sille ilkeän miinan. Linnuilta tähteeksi jääneet safkat laitoin sinkkisaaviin.
        Metallikansi päälle.

ei tulis kuuloonkaan!

että et käyttänyt ruuti- eikä ilma-aseita.

• Maalaismies*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Metallikansi päälle.

ei tulis kuuloonkaan!

Panitko merkille naisen ilmeen? Etpä tainniut nähdä, että oli rovastin vaimo. Ei lainkaan nuutunut, päinvastoin komea kuin laakson lilja. Ja halukas. Halukas vaikka mihin. Mutta ... mutta?

• Maalaismies*
        matteus kirjoitti:

Ole varovainen, Matteus, muutamien meidän vanhojen kanssa. Me nauramme kaikelle. Sanomme asioista mitä mieltä olemme, ja nauramme päälle. Me ymmärrämnme virtuaalista kieltä, rakastamme toisiamme, vihaammekin. Tämä on totista totta. En ikinä tunnusta, että olen pihkassa MDK:hon. Muistatko pihkan hajun männikkömetsässä ennen sotia?

• matteus
        Maalaismies* kirjoitti:

Panitko merkille naisen ilmeen? Etpä tainniut nähdä, että oli rovastin vaimo. Ei lainkaan nuutunut, päinvastoin komea kuin laakson lilja. Ja halukas. Halukas vaikka mihin. Mutta ... mutta?

muistelemaan 1700-luvun pibliasta Salomon sananlaskuja ja kertomuksia Saaronin liljoista...

• matteus kirjoitti:

Kuulin uuden kikan rottajahtiin. Laitetaan käytävä.
        Sinne käytävän keskelle juustoa, viljaa jne.
        Rotanloukkuja molemmille puolille.

Ja ei kun huomenna kokeilemaan.

• matteus
        Maalaismies* kirjoitti:

Ole varovainen, Matteus, muutamien meidän vanhojen kanssa. Me nauramme kaikelle. Sanomme asioista mitä mieltä olemme, ja nauramme päälle. Me ymmärrämnme virtuaalista kieltä, rakastamme toisiamme, vihaammekin. Tämä on totista totta. En ikinä tunnusta, että olen pihkassa MDK:hon. Muistatko pihkan hajun männikkömetsässä ennen sotia?

"Sanomme asioista mitä mieltä olemme, ja nauramme päälle"

Vähän tuollaiset tuli mieleeni, ihmetellessäni äkillistä tyylin vaihdostanne ja sitä, että tämä ketju tököttää horjumatta uljaassa erektiossa vielä tuon myrskyn jälkeenkin! BilMan tuntee siis teidät jo minua paremmin;-)

Muistan männyn tuoksuja sotien edeltäkin, vaikka olin vasta viisivuotias talvisodan syttyessä. Kerron vielä niistä heti kun ennätän. Paljastan jo etukäteen, että jutun lopussa tulee yllättävä paljastus! (noinhan ne iltalehdet otsikoivat)

• matteus
        capt.cöpenick kirjoitti:

Kuulin uuden kikan rottajahtiin. Laitetaan käytävä.
        Sinne käytävän keskelle juustoa, viljaa jne.
        Rotanloukkuja molemmille puolille.

Ja ei kun huomenna kokeilemaan.

Tämä on jo vanha konsti, jonka olette jo kaikki kuulleet. Haluatteko siitä huolimatta, että kerron? Hyvä on, minä kerron sen kuitenkin.

---
        Rotan pyydykseksi riittää pelkkä laudanpätkä, jonka molempiin päihin on upotettu partakoneen terät, leikkauspuoli ylimmäksi. Tämä pyydys sijoitetaan rotan kulkureitille.

Nälkäinen rotta lähestyy pyydystä ja kurkkii sen keskelle partaterän yli. Lauta on tyhjä. Pettyneenä rotta pudistelee päätään edestakaisin: "Ei oo juustoa, ei oo juustoa..."

Partaterä leikkaa rotan kurkun auki ja siihen se jää.

• Lokari69
        matteus kirjoitti:

Tämä on jo vanha konsti, jonka olette jo kaikki kuulleet. Haluatteko siitä huolimatta, että kerron? Hyvä on, minä kerron sen kuitenkin.

---
        Rotan pyydykseksi riittää pelkkä laudanpätkä, jonka molempiin päihin on upotettu partakoneen terät, leikkauspuoli ylimmäksi. Tämä pyydys sijoitetaan rotan kulkureitille.

Nälkäinen rotta lähestyy pyydystä ja kurkkii sen keskelle partaterän yli. Lauta on tyhjä. Pettyneenä rotta pudistelee päätään edestakaisin: "Ei oo juustoa, ei oo juustoa..."

Partaterä leikkaa rotan kurkun auki ja siihen se jää.

Jota matteus neuvo varmaan Laihialta kotoisin tai
        oliskohan Skotlannista,
        Sillä tapaa säästyy kyllä juustoa. HEHE
        Terv: Lokari69

• krissan
        Maalaismies* kirjoitti:

Nyt en oikein tiedä mistä on perinjuurin kysymys, mutta sain jotenkin mieleen, että tässä keskustelussa on kysymys naisten ja miesten keskeisestä tasa-arvosta. Maalaismiehenä oletan että tunnistat vaimosi tasa-arvoisena hekilönä, koska ilamn häntä sinulla ei olisi puhdasta paitaa päällä!

• Maalaismies*
        krissan kirjoitti:

Nyt en oikein tiedä mistä on perinjuurin kysymys, mutta sain jotenkin mieleen, että tässä keskustelussa on kysymys naisten ja miesten keskeisestä tasa-arvosta. Maalaismiehenä oletan että tunnistat vaimosi tasa-arvoisena hekilönä, koska ilamn häntä sinulla ei olisi puhdasta paitaa päällä!

Oikeinhan ymmärsit, mistä oli kysymys ja mistä on. Tietenkin, aina vain tietenkin, en emme tulisi toimeen ilman teitä, naisia. Ja kuitenkin, nykyaikaisen miehen pitää osata pestä paitansa, keittää aampuuron, ehkä tehdä karjalanpaistinkin ja ennenkaikkea osata viedä aamukahvi vaimolleen, sille rakastetulle, tiedätkö, sänkyyn. Tällaista on miehen elämä nykyisin, mutta mitä kysyitkään?

• Magda
        Maalaismies* kirjoitti:

Ihmettelen suuresti miksi me emme pääse irti luutuneista mielipiteistämme. Onko meistä tullut kuin keitettyjä lampaanpäitä. Osoittaaksemme olevamme vielä itsellisiä meidän on pystyttävä uudistamaan näkökantojamme ja suhtautumista muiden kirjoituksiin.
        Tämä päiväsaarna siksi kun minua suorastaan v------a tuo iänikuinen ajojahti joka kohdistuu muutamien osalta jatkuvasti Hajupoikaan. Ihminen hänkin on ja sitäpaitsi hyvin älykäs, moniulotteinen kirjoittaja, kun tuuli siltä suunnalta puhaltaa. Olen useita vuosia vaihtanut viestejä hänen ketjuissaan, kohtuullisen sopuisia ovat olleet eriävätkin mielipiteemme.

Ymmärrän hyvin, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, tulikivenkatkuisella tekstillä minäkin tarvittaessa vastaan.

Koska olemme kaikki samalla lähtöviivalla ei kenelläkään jatkuvasti ole oikeus toisia polkea maahan.Nimitellään, mustamaalataan viesti, vaikka ei ole luettu kuin nimimerkki.
        Miksi maalaismies sinäkin, jota pidin fiksuna miehenä menit ajojahtiin mukaan akkojen
        lailla.
        Viesti antaa aihetta miettiä, miksi karhun kaadossakin vaaditaan hyviä metsästystapoja.

• Maalaismies*
        Magda kirjoitti:

Ihmettelen suuresti miksi me emme pääse irti luutuneista mielipiteistämme. Onko meistä tullut kuin keitettyjä lampaanpäitä. Osoittaaksemme olevamme vielä itsellisiä meidän on pystyttävä uudistamaan näkökantojamme ja suhtautumista muiden kirjoituksiin.
        Tämä päiväsaarna siksi kun minua suorastaan v------a tuo iänikuinen ajojahti joka kohdistuu muutamien osalta jatkuvasti Hajupoikaan. Ihminen hänkin on ja sitäpaitsi hyvin älykäs, moniulotteinen kirjoittaja, kun tuuli siltä suunnalta puhaltaa. Olen useita vuosia vaihtanut viestejä hänen ketjuissaan, kohtuullisen sopuisia ovat olleet eriävätkin mielipiteemme.

Ymmärrän hyvin, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, tulikivenkatkuisella tekstillä minäkin tarvittaessa vastaan.

Koska olemme kaikki samalla lähtöviivalla ei kenelläkään jatkuvasti ole oikeus toisia polkea maahan.Nimitellään, mustamaalataan viesti, vaikka ei ole luettu kuin nimimerkki.
        Miksi maalaismies sinäkin, jota pidin fiksuna miehenä menit ajojahtiin mukaan akkojen
        lailla.
        Viesti antaa aihetta miettiä, miksi karhun kaadossakin vaaditaan hyviä metsästystapoja.

Ehkä pidät häiriköistä, Magda, ehkä pidät mielisairaaloista, hulluistakin. Pidän minäkin, jos minun ei tarvitse keskustella (kinastella) heidän kanssaan jonninjoutavasta. Mieluummin sinun kanssa kuin hajupojan... Pitääkö kaikki hyväksyä?

• Magda
        Maalaismies* kirjoitti:

Ehkä pidät häiriköistä, Magda, ehkä pidät mielisairaaloista, hulluistakin. Pidän minäkin, jos minun ei tarvitse keskustella (kinastella) heidän kanssaan jonninjoutavasta. Mieluummin sinun kanssa kuin hajupojan... Pitääkö kaikki hyväksyä?

Miten luokittelet häiriköimisen palstoilla? Miten ja missä muodoissa se ilmenee, onko nenille hyppiminen häiriköimistä vai vääntöä. Entäs sitten laumahäiriköinti onko sitä näkyvissä. Mitä oikein häiriköimisen takana on, onko se avun pyyntö vai halutaanko sillä ylimääräistä huomiota, ym.

Ounastelit, ehkä pidän häiriköistä, todensanoakseni olen niistä saanut työelämässä tarpeekseni, kiintiöni on siinä suhteessa täysi. Se minkä luokittelen häiriköimiseksi, onkin jo toinen juttu.

• Maalaismies*
        Magda kirjoitti:

Miten luokittelet häiriköimisen palstoilla? Miten ja missä muodoissa se ilmenee, onko nenille hyppiminen häiriköimistä vai vääntöä. Entäs sitten laumahäiriköinti onko sitä näkyvissä. Mitä oikein häiriköimisen takana on, onko se avun pyyntö vai halutaanko sillä ylimääräistä huomiota, ym.

Ounastelit, ehkä pidän häiriköistä, todensanoakseni olen niistä saanut työelämässä tarpeekseni, kiintiöni on siinä suhteessa täysi. Se minkä luokittelen häiriköimiseksi, onkin jo toinen juttu.

Tässä tapauksessa, mitä tarkoitan, on kysymys ilmiöstä, henkilöstä, joka käy kimppuusi, sanoitpa mitä hyvänsä. Häiriköstä, joka vihaa naisia, pyytää kanoilta anteeksi verrattuaan palstojen naisia niihin. Ajattelin, että jos pidät sellaisesta vapaudesta, niin please! Minä en pidä siitä, että ihmistä haukutaan, madalletaan.

Nyt ei ole kysymys siitä, että minä alentaisin hajupoikaa, vaan siitä, että hän mollaa kaikki meidät. Näistä on ikävä puhua. Etkö Magda ole itse tätä havainnut? Jos et, niin et tiedä mistä on kysymys.

• Magda
        Maalaismies* kirjoitti:

Tässä tapauksessa, mitä tarkoitan, on kysymys ilmiöstä, henkilöstä, joka käy kimppuusi, sanoitpa mitä hyvänsä. Häiriköstä, joka vihaa naisia, pyytää kanoilta anteeksi verrattuaan palstojen naisia niihin. Ajattelin, että jos pidät sellaisesta vapaudesta, niin please! Minä en pidä siitä, että ihmistä haukutaan, madalletaan.

Nyt ei ole kysymys siitä, että minä alentaisin hajupoikaa, vaan siitä, että hän mollaa kaikki meidät. Näistä on ikävä puhua. Etkö Magda ole itse tätä havainnut? Jos et, niin et tiedä mistä on kysymys.

Ei kait asia ole sen näköinen. Ei pidä yleistää, vuosien kirjoittelen perusteella en myönnä hänen minua kanaksi nimitelleen, vaikkakin takaisin on tullut annettua "Porvoon mitalla." Vääntö on aina jäänyt taakse, kun malttaa olla jatkamatta juttua, jos lyö löylyä lisää, on myös oltava taito lopettaa. ei tarvitse aina sanoa viimeistä sanaa, sillä viisaampi osaa lopettaa.

Oletko huomannut palstalla "lauma ilmiötä?" Jos joku on toista mieltä jonkun kanssa asioista, aloittaessaan purkaa juttua,niin jo siihen tulee "avustajia" pilvin pimein mollaamaan puolensa pitäjää,vaikka ei olla asioiden tasalla. onko laumasieluisuus se meidän naisten helmasynti.

Yleisesti ottaen, ei kenenkään pitäisi tahallaan loukata ketään ja kylvää riidan siemeniä, mutta miksi sitten sen yhden nimi on kaikkien huulilla. Kukakohan se toinen on palstoilla????!!

Kierrän kirjoittajat joiden tyyli on vastoin yleisiä käyttäytymissääntöjä, olipa hän kuka tahansa.

Tällainen skorpioni olen, miettivä, kuunteleva, uutta ja parempaa tietä asioiden eteenpäin menemisiksi etsivä. Jokaiselle on annettava mahdollisuus yrittää uudestaan erehdysten jälkeenkin tulla joukkoon uusin eväin. Sillä älä lyö lyödyn mieltä, särje poljetun sydäntä.

• Magda kirjoitti:

Ei kait asia ole sen näköinen. Ei pidä yleistää, vuosien kirjoittelen perusteella en myönnä hänen minua kanaksi nimitelleen, vaikkakin takaisin on tullut annettua "Porvoon mitalla." Vääntö on aina jäänyt taakse, kun malttaa olla jatkamatta juttua, jos lyö löylyä lisää, on myös oltava taito lopettaa. ei tarvitse aina sanoa viimeistä sanaa, sillä viisaampi osaa lopettaa.

Oletko huomannut palstalla "lauma ilmiötä?" Jos joku on toista mieltä jonkun kanssa asioista, aloittaessaan purkaa juttua,niin jo siihen tulee "avustajia" pilvin pimein mollaamaan puolensa pitäjää,vaikka ei olla asioiden tasalla. onko laumasieluisuus se meidän naisten helmasynti.

Yleisesti ottaen, ei kenenkään pitäisi tahallaan loukata ketään ja kylvää riidan siemeniä, mutta miksi sitten sen yhden nimi on kaikkien huulilla. Kukakohan se toinen on palstoilla????!!

Kierrän kirjoittajat joiden tyyli on vastoin yleisiä käyttäytymissääntöjä, olipa hän kuka tahansa.

Tällainen skorpioni olen, miettivä, kuunteleva, uutta ja parempaa tietä asioiden eteenpäin menemisiksi etsivä. Jokaiselle on annettava mahdollisuus yrittää uudestaan erehdysten jälkeenkin tulla joukkoon uusin eväin. Sillä älä lyö lyödyn mieltä, särje poljetun sydäntä.

sillä se ,ettei Hajupoikaa olisi pyydetty kirjoittamaan ,olemaan mukana,mutta ainoat vastaukset on yleensä ollut ,ainakin minulle,olet tyhmä,et ymmärrä luettua tekstiä, olet kana ym..

Ei varmaan kukaan" käännä toista poskea"jatkuvasti ja se ,ettei mene mukaan,tahtomattaan sen tekee,kun tulee ilkeyksiä arvaamattomalta taholta ja sitten huomaakin tutut piirteet.
        Myöhäistä katua.
        Minun puolesta hän saa kirjoittaa miten tykkää ,missä vain,loputtomasti en ilkeyksiä suvaitse.
        Yhden tai pari kertaa olen asiallisen vastauksen saanut,muu on ollut pelkkää mollaamista.

Arvostelun voisi myös hän jättää,tännehän on lupa kaikkien kirjoitella,tiedoilla ja taidoilla mitkä hallitsee.
        Sitä viisautta ei hän käytä,mitä sanoit ihmisen omaavan, lopettaa ensin,ei peräten viimeistä sanaa.
        Ounastelen ,että tähänkin perään tulee kitkerä vastaus ,jollei, olen myönteisesti yllättynyt.

Käyttäytymis säännötikin on kovin kirjavia,toisilla ne on käytännössä opittuja,perittyjä,toisille hyvän käytöksen kirjaviisautta.
        Mikä mahtanee olla täydellisen oikeaa.

• Magda
        SkillaN kirjoitti:

sillä se ,ettei Hajupoikaa olisi pyydetty kirjoittamaan ,olemaan mukana,mutta ainoat vastaukset on yleensä ollut ,ainakin minulle,olet tyhmä,et ymmärrä luettua tekstiä, olet kana ym..

Ei varmaan kukaan" käännä toista poskea"jatkuvasti ja se ,ettei mene mukaan,tahtomattaan sen tekee,kun tulee ilkeyksiä arvaamattomalta taholta ja sitten huomaakin tutut piirteet.
        Myöhäistä katua.
        Minun puolesta hän saa kirjoittaa miten tykkää ,missä vain,loputtomasti en ilkeyksiä suvaitse.
        Yhden tai pari kertaa olen asiallisen vastauksen saanut,muu on ollut pelkkää mollaamista.

Arvostelun voisi myös hän jättää,tännehän on lupa kaikkien kirjoitella,tiedoilla ja taidoilla mitkä hallitsee.
        Sitä viisautta ei hän käytä,mitä sanoit ihmisen omaavan, lopettaa ensin,ei peräten viimeistä sanaa.
        Ounastelen ,että tähänkin perään tulee kitkerä vastaus ,jollei, olen myönteisesti yllättynyt.

Käyttäytymis säännötikin on kovin kirjavia,toisilla ne on käytännössä opittuja,perittyjä,toisille hyvän käytöksen kirjaviisautta.
        Mikä mahtanee olla täydellisen oikeaa.

Ymmärrän hyvin loukkavista kirjoituksista pahoittaa pitkäksi aikaa mielen ja on vaikea ymmärtää miksi toinen loukkaa.

On hyvä että tuodaan esille epäkohtia viesteistä, ehkä lukiessa niitä miettii, mitähän kirjoittajan mielessä on oikein liikkunut ja miten tuohonkin vastaisi. Tunnen olevani opissa kuin variksen poika tuulessa lukiessani palstoilla olevia juttuja.

• Sinä, Sinikynä, et ole varmaan nähnyt pälstaa pahimmillaan, minä olen.

Palstallahan saavat kirjoittaa kaikki haluamistaan aiheista. Jos asianomaisella on jonkinlainen oikeustaju, itsekontrolli ja tavat, hän saa kirjoittaa.

Palstalta poistetaan vain asiattomat kirjoitukset ja loukkaukset.

Viittaat ilmeisesti nykytilanteeseen: Sheriffi poistanee kaikki Ajomiehen kirjoitukset, sisällöstä riippumatta, ikäänkuin rangaistuksena. Tämä on helpompi tapa säilyttää kirjoitusrauha palstalla.

• matteus

ymmärrän tilannetta.

Valvoja tarvitsee työkalun, jolla voi oistaa yksittäsiä viestejä ketjun keskeltäkin.

• señora lyyli

tulikohan sinul nyt kirjotusvirhe, että ajomiehen kirjotukset poistetaa vaik hää kirjottas miten sopusast kettää loukkaamatta.

eihän silviisii voi tehhä. ihmisel pittää ain olla tilaisuus tulla toisten joukkoon, jos ei loukkaa kettää. tuhlaajapojalla pittää ain olla paluun mahollisuus:)))
        terveisin lyyli

• Ajomies
        señora lyyli kirjoitti:

tulikohan sinul nyt kirjotusvirhe, että ajomiehen kirjotukset poistetaa vaik hää kirjottas miten sopusast kettää loukkaamatta.

eihän silviisii voi tehhä. ihmisel pittää ain olla tilaisuus tulla toisten joukkoon, jos ei loukkaa kettää. tuhlaajapojalla pittää ain olla paluun mahollisuus:)))
        terveisin lyyli

Ilhahduin viestistäsi. Muistelin aivan alkuaikoja, jolloin sain keskustella palstoilla kanssasi vapaasti. Sitten alkoivat tornadot ja huomasin,
        ettei kaikki katsoneet hyvällä "flirttailua" kanssasi.
        Aivan alkuun kerroin useaan kertaan mielelläni korjaavani erheelliset viestini kun ne asiallisesti perustellaan - en pidä henkilöön menevästä asiattomuudesta, mutta asiasta PITÄÄ oikaista ja arvostella
        - siis minua eritoten.
        Korjaan oitis väärää tietoa sisältäneet viestini oitis.

- Hyvää jatkoa Sinulle Senora Lyyli!

• Maalaismies*
        señora lyyli kirjoitti:

terveisin lyyli

Onhan se lyyli niinkin (kyllä sinä sen tiedät), että oikein hankalalle tyypille määrätään porttikielto. Ja sen paikan omistaja voi niin tehdä. Joillekin porttikielto on väliaikainen, joillekin pidempi.

Jos sinun kotiasi häiritään ylenpalttisesti, sinulla on oikeus hankkia ja saada lähestymiskielto. Tiedät hyvin, kenestä henkilöstä ja häriköstä tässä tapauksessa on kysymys. Suotta puolustat.

• Helena ejk.
        señora lyyli kirjoitti:

terveisin lyyli

Kun nyt tässä vielä sinnittelen silmiäni jo siristäen, niin kerronpa mielikuvituksissani nähneeni Sinut.
        Olen tänä kesänä pyyhältänyt kuudesti rautateillä kodin ja mökin väliä. Erään aseman kohdalla tulet jostain syystä Sinä aina mieleeni. Ja kuinka ollakaan. Viime kerralla menomatkalla aseman parkkipaikalla vilkutteli sinisiin pitkiinhousuihin ja vaaleanpunaiseen pusakkaan, puolikorkokenkiin sonnustautunut pieni iäkkäämpi nainen MAZDAn vieressä vilkuttaen junasta astuneelle naiselle tervetulotoivotuksen. Se nainen olit mielestäni niin selvästi Sinä, että - yksin kun istuin siinä - minäkin vilkutin siinä ikkunan äärellä takaisin.
        Ja tämä tarina on tosi. Vain näin yöllä kehtaan sen kertoa. Olitko, senora Lyyli, kenties tuo nainen? Nyt: kauniita unia!

• señora lyyli
        Maalaismies* kirjoitti:

Onhan se lyyli niinkin (kyllä sinä sen tiedät), että oikein hankalalle tyypille määrätään porttikielto. Ja sen paikan omistaja voi niin tehdä. Joillekin porttikielto on väliaikainen, joillekin pidempi.

Jos sinun kotiasi häiritään ylenpalttisesti, sinulla on oikeus hankkia ja saada lähestymiskielto. Tiedät hyvin, kenestä henkilöstä ja häriköstä tässä tapauksessa on kysymys. Suotta puolustat.

tiiänhä mie porttikiellon,on omakohtasii kokemuksii.

tuos 90 luvul ko tutustuin toivoo, myö meinattii männä yhtee baariin ko ol kova pakkaspäivä , mutta myyjä sano että toivo ei saa kahvii eikä tulla ees seuraks istumaa.

minul tuli hyvin paha mieli toivon puolesta. syynä siihen oli hänen vaatteet ja viinan tuoksahus.niistä näki et hää ol laitapuolen kulkija.

toivo kerto että hänen kaverinsa olivat baarissa käyvessää tehneet siellä #kuppia" ja siksi omistaja anto kaikille juomarien näkösille porttikiellon.

toisaalta ymmärsin ,että se on hänelle liikeyritys ja jos sinne tullee paljo juopon näkösii, niin #kunnollisen# nököset ei tule ja hänelt männee rahat sivu suun.

ei ole kovinkaa pitkää aikaa ko siihen paariin ei päässy mustalaiset koska hyö karkotti kunnolliset ihmiset.

ommaa kottii voip kyllä estää räyhääjää tulemasta jos tahtoo. mutta kyllä mie siinäkin juttelisin hänen kanssaa ennemmin ko panisin oven kiinni. koska rähisemissee on aina jokkii syy, ei se kuulu ihmis luontoon,vaik mite esittäs muuta niin ihminen on pohjimmiltaa hyvä.

tämä 70 on yleinen paikka ei yksityinen ,eikä tääl tarvii ees olla jäsen. sen tahten jokkainen voip tulla ja männä niinko tahtoo,ihan niinko yleisessä puistossa.

puistossa jos räyhää saattaa ihmiset soittaa poliisin ja räyhääjä viiää rauhoittummaa, mutta ei hää porttikieltoo sinne saa:))

täälläkin on poliisi,seriffi.
        hää voip poistaa toisii solvaavan kirjotuksen, muttei mielestäin voi kieltää kirjottamasta kunnollista kirjotusta ja ihmisen sanomasta mielipitteitää.

herkäst sanotaa ,että annetaa kaikkien kukkien kukkia, ... kohan se tai se ihminen ei tule.

kyllä mie tiiän kenestä on kyse,puhutaa hajupojasta. nyt ko on seriffi niin hää voip poistaa mielestään solvaavat kirjotukset.
        hajupoika on lukenut mies ja tietää paljon.
        #sopusal# tuulella hää on hyvä puhumaa ja hänel on hyvä kirjotustaito.

lavin laulun sanat kauniit sanat on hyvä pittää mielessä,
        että jokkainen ihminen on laulun arvoinen,jokainen elämä on tärkeä

rakkaudella lyyli

• señora lyyli
        Helena ejk. kirjoitti:

Kun nyt tässä vielä sinnittelen silmiäni jo siristäen, niin kerronpa mielikuvituksissani nähneeni Sinut.
        Olen tänä kesänä pyyhältänyt kuudesti rautateillä kodin ja mökin väliä. Erään aseman kohdalla tulet jostain syystä Sinä aina mieleeni. Ja kuinka ollakaan. Viime kerralla menomatkalla aseman parkkipaikalla vilkutteli sinisiin pitkiinhousuihin ja vaaleanpunaiseen pusakkaan, puolikorkokenkiin sonnustautunut pieni iäkkäämpi nainen MAZDAn vieressä vilkuttaen junasta astuneelle naiselle tervetulotoivotuksen. Se nainen olit mielestäni niin selvästi Sinä, että - yksin kun istuin siinä - minäkin vilkutin siinä ikkunan äärellä takaisin.
        Ja tämä tarina on tosi. Vain näin yöllä kehtaan sen kertoa. Olitko, senora Lyyli, kenties tuo nainen? Nyt: kauniita unia!

voi sinnuu kultaseni, onpa mairittelevaa että mie oon tullu mielee .kyllä sie saatat ollut oikialla asemallakin, eikä hymy ja vilkutus mäne koskaa hukkaa vieraallekaan, se jättää aina hyvän jälen.

oli siinä samanlaisii asioita kute auto oli samanlainen, vaaleanpunanen on lempivärejä ja juna asemalla kävin viimeviikolla.
        mutta pitkii housuja en piä koskaa.

jos paan housut jalkaa ,mie oon ko poika,
        minul on niin vähä noita naisellissii muotoja, niin hame pittää olla että näytän naiselle.:)))

vilkuta edelleenkin tutun näköselle ,kyllä mie vilkutan aina takas.
        rakkaudella lyyli

• Maalaismies*
        señora lyyli kirjoitti:

tiiänhä mie porttikiellon,on omakohtasii kokemuksii.

tuos 90 luvul ko tutustuin toivoo, myö meinattii männä yhtee baariin ko ol kova pakkaspäivä , mutta myyjä sano että toivo ei saa kahvii eikä tulla ees seuraks istumaa.

minul tuli hyvin paha mieli toivon puolesta. syynä siihen oli hänen vaatteet ja viinan tuoksahus.niistä näki et hää ol laitapuolen kulkija.

toivo kerto että hänen kaverinsa olivat baarissa käyvessää tehneet siellä #kuppia" ja siksi omistaja anto kaikille juomarien näkösille porttikiellon.

toisaalta ymmärsin ,että se on hänelle liikeyritys ja jos sinne tullee paljo juopon näkösii, niin #kunnollisen# nököset ei tule ja hänelt männee rahat sivu suun.

ei ole kovinkaa pitkää aikaa ko siihen paariin ei päässy mustalaiset koska hyö karkotti kunnolliset ihmiset.

ommaa kottii voip kyllä estää räyhääjää tulemasta jos tahtoo. mutta kyllä mie siinäkin juttelisin hänen kanssaa ennemmin ko panisin oven kiinni. koska rähisemissee on aina jokkii syy, ei se kuulu ihmis luontoon,vaik mite esittäs muuta niin ihminen on pohjimmiltaa hyvä.

tämä 70 on yleinen paikka ei yksityinen ,eikä tääl tarvii ees olla jäsen. sen tahten jokkainen voip tulla ja männä niinko tahtoo,ihan niinko yleisessä puistossa.

puistossa jos räyhää saattaa ihmiset soittaa poliisin ja räyhääjä viiää rauhoittummaa, mutta ei hää porttikieltoo sinne saa:))

täälläkin on poliisi,seriffi.
        hää voip poistaa toisii solvaavan kirjotuksen, muttei mielestäin voi kieltää kirjottamasta kunnollista kirjotusta ja ihmisen sanomasta mielipitteitää.

herkäst sanotaa ,että annetaa kaikkien kukkien kukkia, ... kohan se tai se ihminen ei tule.

kyllä mie tiiän kenestä on kyse,puhutaa hajupojasta. nyt ko on seriffi niin hää voip poistaa mielestään solvaavat kirjotukset.
        hajupoika on lukenut mies ja tietää paljon.
        #sopusal# tuulella hää on hyvä puhumaa ja hänel on hyvä kirjotustaito.

lavin laulun sanat kauniit sanat on hyvä pittää mielessä,
        että jokkainen ihminen on laulun arvoinen,jokainen elämä on tärkeä

rakkaudella lyyli

Sinä señora lyyli kyllä pystyisit täyttämään äiti Teresan paikan ja ansaitsemaan Nobelin palkinnon paremmin kuin Ahtisaari. Mutta kun minusta nämä palstat eivät ole lasaretti eivätkä hullujen huone, ja minusta on hyvä, että on BilMan ohjaamassa tätä linjuria.

Sovitaanko niin, että sinä olet oikeassa ja minä (siis) väärässä? Mutta minä yritän välttää sellaista bussia, jossa tiedän rähinöitsijän olevan.

• señora lyyli
        Maalaismies* kirjoitti:

Sinä señora lyyli kyllä pystyisit täyttämään äiti Teresan paikan ja ansaitsemaan Nobelin palkinnon paremmin kuin Ahtisaari. Mutta kun minusta nämä palstat eivät ole lasaretti eivätkä hullujen huone, ja minusta on hyvä, että on BilMan ohjaamassa tätä linjuria.

Sovitaanko niin, että sinä olet oikeassa ja minä (siis) väärässä? Mutta minä yritän välttää sellaista bussia, jossa tiedän rähinöitsijän olevan.

en suostu siihe että sie olisit vääräs ja mie oikeessa, sellasest ei ole kysymys. kumpikin on oikiassa omalt kantiltaa aatellen.

ja senhä sie jo tiiätkin, olethan sie älykäs mies,kohan kohteliaana miehenä sanot ja eikös myö olla juteltu tämän tapasista filosooffista asioista sillo ko olit se... ei se ollu armas,oliko sen tapanen,no nyt on muisti mänt nimestä.

nämä on niitä ihmisten ajattelun erovaisuuksii, sie aattelet ja näet asiat toiselviisii ,sellaselt kantilt mite siun oma elämä on sinnuu muokannu. voiha olla että myö ollaa molemmat väärässä kohan tullee yks puhheenvuoro lissää;)))

ja niin se pittää ollakin. kuka sitä jaksas ajatuksii vaihtaa omalle kuvajalleen pitemmän päälle.

nolottaa ihan tuo sinun otsikko,en taho antaa itsestäin mittää marttyrin kuvvaa se ei ole minnuu ollenkaa. kyllä mie taistelen monast viel itsein kanssa, ja paan mielitekojain kurrii.

kyllä vertaus äiti teresaa on niin kaukana, hännee verrattuna mie oon pirun pentu niinko äitin joskus suutuspäissää sano.:)))

ehkä mie oon armollinen ihmisten syrjääntyneelle ja heikkouksille, se on tullu elämänkokemuksesta. nuoruutein ol kovvaa aikaa.

päällimmäiset muistot on nälkä ja vilu. pitkälle aikuisikkään varoin päätäin jos jokkuu lähettyvil nosti kättää, vaik ommii hiuksiaa haroakseen. niin usein sain läimäityksii ohimänijältä.

tahtoin oli alistettu siihe saakka ko mänin jalmarille. olihan avioliitoskin elettävä isännän lain mukkaa, mutta sain mie sannoo ommiikin mielipitteitä,eikä jalmari lyönnyt koskaa.

ja on rumast sannoo vainajasta,että sitte miun elämä helpotti paljo ko anoppi kuoli.meil muuttu jalmarin kanssa elämä oikee mukavaks.:))

nuoruutein kovat ajat ei ole jättänt minnuu mittää katkeruutta ,sillä ymmärrän että äitin teki sen mikä hää osas. ja se ol miun elämäin.

sen jälen se kyllä jätti, että en koskaa jätä tarttumatta avun pyytävää kätteen. karjalas olles tiiän miltä tuntuu ko ihmiset männee ohi.

olen melkee elämäin ollut ulkopuolinen yleisellä paikoilla, minnuu ei huomata, eikä ylleensä kukkaa ole ollu kiinnostunnu miun kanssa juttelemmaa.

eläkeläisten talol kävin vuuen päivät enneko miun kans juteltii, vaikka itse yritin kovast ja pyysin parrii ihmistä kottiinkin kahville, ei hyö välittänt tulla.

olen aina huolehtinnu siisteytestä. minul on ain ehjät ja puhtaat vaateet. tukkainkin pesen nykyää 4 kertaa viikossa ko se on lyhyt. enne ko ol pitkä kuivattamissee meni aikaa niin pesin sen vaa kerran viikossa.

käytän hajuvettä vähän kun mänen kaupunkii,minul on ain hattu ja käsineet. olen mielestäin huolellisesti pukkeutunutkin ettei se voi olla syynä miks ihmiset minnuu vieroksuu.
        en vaa ole mistää kotosin ulkonäöltä.

joten arvaatkos mille minust tuntuu nyt täällä. :))))on ko ihme tapahtunu. siekii sivistynyt mies juttelet tässä minun kanssa.

lähemmäs vuuen lueskelin enne ko kirjotin ensimmäisen kerran silloselle 65 palstalle ja minul vastattii, minulle vastas sillonen nimimerkkit muori ja ruutikallo.
        heitä en unoha ikänä,terveisiä vaa jos viel olette täällä.

on ihmeellistä että täältä voip kirjotusten kautta saaha niin lämpimii tunteita, sitä ei millää uskois, siitä kiitos rakkaat palstalaiset.
        mie varon näyttämästä naamaani ettei vaa tämä kaunis uni häviä .sillä pärjään paremmin kirjotuksella ko läsnäololla.

mukavaa pyhänseutuu toivoo lyyli

• Maalaismies*
        señora lyyli kirjoitti:

en suostu siihe että sie olisit vääräs ja mie oikeessa, sellasest ei ole kysymys. kumpikin on oikiassa omalt kantiltaa aatellen.

ja senhä sie jo tiiätkin, olethan sie älykäs mies,kohan kohteliaana miehenä sanot ja eikös myö olla juteltu tämän tapasista filosooffista asioista sillo ko olit se... ei se ollu armas,oliko sen tapanen,no nyt on muisti mänt nimestä.

nämä on niitä ihmisten ajattelun erovaisuuksii, sie aattelet ja näet asiat toiselviisii ,sellaselt kantilt mite siun oma elämä on sinnuu muokannu. voiha olla että myö ollaa molemmat väärässä kohan tullee yks puhheenvuoro lissää;)))

ja niin se pittää ollakin. kuka sitä jaksas ajatuksii vaihtaa omalle kuvajalleen pitemmän päälle.

nolottaa ihan tuo sinun otsikko,en taho antaa itsestäin mittää marttyrin kuvvaa se ei ole minnuu ollenkaa. kyllä mie taistelen monast viel itsein kanssa, ja paan mielitekojain kurrii.

kyllä vertaus äiti teresaa on niin kaukana, hännee verrattuna mie oon pirun pentu niinko äitin joskus suutuspäissää sano.:)))

ehkä mie oon armollinen ihmisten syrjääntyneelle ja heikkouksille, se on tullu elämänkokemuksesta. nuoruutein ol kovvaa aikaa.

päällimmäiset muistot on nälkä ja vilu. pitkälle aikuisikkään varoin päätäin jos jokkuu lähettyvil nosti kättää, vaik ommii hiuksiaa haroakseen. niin usein sain läimäityksii ohimänijältä.

tahtoin oli alistettu siihe saakka ko mänin jalmarille. olihan avioliitoskin elettävä isännän lain mukkaa, mutta sain mie sannoo ommiikin mielipitteitä,eikä jalmari lyönnyt koskaa.

ja on rumast sannoo vainajasta,että sitte miun elämä helpotti paljo ko anoppi kuoli.meil muuttu jalmarin kanssa elämä oikee mukavaks.:))

nuoruutein kovat ajat ei ole jättänt minnuu mittää katkeruutta ,sillä ymmärrän että äitin teki sen mikä hää osas. ja se ol miun elämäin.

sen jälen se kyllä jätti, että en koskaa jätä tarttumatta avun pyytävää kätteen. karjalas olles tiiän miltä tuntuu ko ihmiset männee ohi.

olen melkee elämäin ollut ulkopuolinen yleisellä paikoilla, minnuu ei huomata, eikä ylleensä kukkaa ole ollu kiinnostunnu miun kanssa juttelemmaa.

eläkeläisten talol kävin vuuen päivät enneko miun kans juteltii, vaikka itse yritin kovast ja pyysin parrii ihmistä kottiinkin kahville, ei hyö välittänt tulla.

olen aina huolehtinnu siisteytestä. minul on ain ehjät ja puhtaat vaateet. tukkainkin pesen nykyää 4 kertaa viikossa ko se on lyhyt. enne ko ol pitkä kuivattamissee meni aikaa niin pesin sen vaa kerran viikossa.

käytän hajuvettä vähän kun mänen kaupunkii,minul on ain hattu ja käsineet. olen mielestäin huolellisesti pukkeutunutkin ettei se voi olla syynä miks ihmiset minnuu vieroksuu.
        en vaa ole mistää kotosin ulkonäöltä.

joten arvaatkos mille minust tuntuu nyt täällä. :))))on ko ihme tapahtunu. siekii sivistynyt mies juttelet tässä minun kanssa.

lähemmäs vuuen lueskelin enne ko kirjotin ensimmäisen kerran silloselle 65 palstalle ja minul vastattii, minulle vastas sillonen nimimerkkit muori ja ruutikallo.
        heitä en unoha ikänä,terveisiä vaa jos viel olette täällä.

on ihmeellistä että täältä voip kirjotusten kautta saaha niin lämpimii tunteita, sitä ei millää uskois, siitä kiitos rakkaat palstalaiset.
        mie varon näyttämästä naamaani ettei vaa tämä kaunis uni häviä .sillä pärjään paremmin kirjotuksella ko läsnäololla.

mukavaa pyhänseutuu toivoo lyyli

Luulen ymmärtäväni, mitä kerrot, señora lyyli. Edustat sitä avoimmuutta, jota EU:ssakin toivotaan maiden välille. Se on vaikeaa ja harvinaista. Kerrot kaiken itsestäsi, Jalmarista, Toivosta, Jehusta, Bernhardin koirastasi... Huomaatko, kuinka kirjotuksiasi luetaan - tarkoin.

Koen itseni väliinputoajaksi. En voi kertoa noin avoimesti, kuka olen. Jos kertoisin, se vaikuttaisi leuhkimiselta. Sinä voit kertoa kuka olet eikä se ole leuhkimista.

Parasta kaikesta on, että kun kirjoittelet, tuntuu aina siltä, että joku ajattelee, jollakin on mielipiteitä ja että joku on olemassa.

• Helena04 ejk
        señora lyyli kirjoitti:

voi sinnuu kultaseni, onpa mairittelevaa että mie oon tullu mielee .kyllä sie saatat ollut oikialla asemallakin, eikä hymy ja vilkutus mäne koskaa hukkaa vieraallekaan, se jättää aina hyvän jälen.

oli siinä samanlaisii asioita kute auto oli samanlainen, vaaleanpunanen on lempivärejä ja juna asemalla kävin viimeviikolla.
        mutta pitkii housuja en piä koskaa.

jos paan housut jalkaa ,mie oon ko poika,
        minul on niin vähä noita naisellissii muotoja, niin hame pittää olla että näytän naiselle.:)))

vilkuta edelleenkin tutun näköselle ,kyllä mie vilkutan aina takas.
        rakkaudella lyyli

Jos nyt kuitenkin vielä näin päiväsaikaankin rohkenisin vielä höpsötellä... niin vaaleansinistä oli alaosassasi, mustat kengät, musta-valkoinen kesäreuhka (kuten sitä kutsumme)... Ai, että ol Siu tuntuseis siel. Päivä ol 17.8.

No, nyt ovat vilkuttelut tulleet sitten vasta perille. - Ollaan onnellisia! -
        Terveisin Helena

• fiiuliN
        Maalaismies* kirjoitti:

Luulen ymmärtäväni, mitä kerrot, señora lyyli. Edustat sitä avoimmuutta, jota EU:ssakin toivotaan maiden välille. Se on vaikeaa ja harvinaista. Kerrot kaiken itsestäsi, Jalmarista, Toivosta, Jehusta, Bernhardin koirastasi... Huomaatko, kuinka kirjotuksiasi luetaan - tarkoin.

Koen itseni väliinputoajaksi. En voi kertoa noin avoimesti, kuka olen. Jos kertoisin, se vaikuttaisi leuhkimiselta. Sinä voit kertoa kuka olet eikä se ole leuhkimista.

Parasta kaikesta on, että kun kirjoittelet, tuntuu aina siltä, että joku ajattelee, jollakin on mielipiteitä ja että joku on olemassa.

Uskallanko kertoa kehen julkisuudessa hieman tutuksi tulleeseen olen sinut yhdenvertaistanut.

Kerron ilman lupaasi, sillä enhän ole tosissani, mielikuvitustani vaan.
        Matin isään Tatuun.

En tunne häntä sen ihmeellisemmin kuin sinuakaan, mutta kuinka vain mielikuvitukseni laukkaa.

Suo anteeksi jos loukkasin.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7505
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3987
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3530
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2852
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2672
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2502
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2421
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2319
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2314
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1982
    Aihe