baarit ja passit

tänään 18v

eli siis kuinka tarkkoja baareissa ollaan, täytän tänään 18 ja viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä juhlimaan. Ongelma on siinä että passi mikä pitäisi henkkareista kelvata on yli 10 vuotta vanha ja ei kyllä kuvasta tunnista. Kela kortissa ei ole kuvaa joten siitä ei ole apua. Pääsenkö sillä passilla sisään? entä jos näytän passin ja muita kortteja (kela kortin ym) että näkevät että olen se ihminen siinä passissa vaikka eivät kuvasta tunnista? onko mitään mahdollisuuksia vai joudunko hankkimaan uuden passin ennen kuin omilla papereillani baariin pääsen?
Kiitos teille jotka vataatte ja hyvää syksyä!

-aurora

16

2933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x )

      minua ei meinattu päästää sisään edes henkkareilla kun olin juuri tullut kampaajalta xDDD. passia ei kai voi noin vaan uusia, jossei ole vanhentunut..? suosittelen että hommaat hlökortin nyt, niin siinä olevasta kuvasta voi todistaa itsensä ;). kelakorteista(kuvattomista siis) eivät poket välitä eivätkä edes muiden todistuksista(nim. kokemusta).

      • alkup.

        kyllä passin voi uusia vaikka ei olisikaan vanhentunut, en vain viitsisi sitä nyt tehdä kun en vuonna pitää kuitenkin siru passi hankkia. Kiitos kuitenkin vastauksesta!
        Lisää mielipiteitä kaipailen!

        -aurora


      • Tepi
        alkup. kirjoitti:

        kyllä passin voi uusia vaikka ei olisikaan vanhentunut, en vain viitsisi sitä nyt tehdä kun en vuonna pitää kuitenkin siru passi hankkia. Kiitos kuitenkin vastauksesta!
        Lisää mielipiteitä kaipailen!

        -aurora

        Ekassa viestissäsi sanoit passin olevan yli 10v eli se on vanhentunut. Eli jotain uutta henkkaria hommaan, voi sen passinkin hommata, biopassia tarvitsee vain jenkkeihin mennessä.


      • alkup.
        Tepi kirjoitti:

        Ekassa viestissäsi sanoit passin olevan yli 10v eli se on vanhentunut. Eli jotain uutta henkkaria hommaan, voi sen passinkin hommata, biopassia tarvitsee vain jenkkeihin mennessä.

        eli joo virhe siinä ekassa viestissäni. Passi on siis vuonna -96 hankittu eli 9 vuotta vanha ja siis ensi vuonna vanhentuu. Kiitos kuitenkin. Pulma vain se että huomenna haluais ulos eikä parempaa henkkaria ole kuin se vanhalla kuvalla varustettu passi..


      • tarjoilija vaan
        Tepi kirjoitti:

        Ekassa viestissäsi sanoit passin olevan yli 10v eli se on vanhentunut. Eli jotain uutta henkkaria hommaan, voi sen passinkin hommata, biopassia tarvitsee vain jenkkeihin mennessä.

        Ihmettelen, että miten sinulla on yli 10 vuotta vanha passi kun passeja saa korkeintaan 10 vuoden ajaksi. Ja henkkareiden kuuluu olla voimassa olevia. Kuvan pitää myös olla sellainen, että siitä sinut tunnistaa. Eli jos sinua ei kuvasta tunnista ei sinua ole pakko ottaa sisään. Kuvallista ja kuvatonta kela-korttia on turha pokelle näyttää, ei kelpaa. Hankippa uusi passi tai virallinen henkilökortti poliisilta niin pääset baariinkin.


      • alkup.
        tarjoilija vaan kirjoitti:

        Ihmettelen, että miten sinulla on yli 10 vuotta vanha passi kun passeja saa korkeintaan 10 vuoden ajaksi. Ja henkkareiden kuuluu olla voimassa olevia. Kuvan pitää myös olla sellainen, että siitä sinut tunnistaa. Eli jos sinua ei kuvasta tunnista ei sinua ole pakko ottaa sisään. Kuvallista ja kuvatonta kela-korttia on turha pokelle näyttää, ei kelpaa. Hankippa uusi passi tai virallinen henkilökortti poliisilta niin pääset baariinkin.

        korjasin niin passi on siis yhdeksän vuotta vanha, en nähtävästi osannut laskea eli voimessa oleva kyllä on ja kysymys kuuluikin että päästetäänkö yleensä sellasella passilla sisään mistä ei kuvasta tunnista kun se on niin vanha? enkä pelkällä kuvattomalla kela kortilla yrittäisikään sisään vaan kysyin että siinä tapauksessa että näyttäisin passini ja poke ei tunnistaisi kuvasta ja näyttäisin sitten kela korttia mistä todituisi että olen sama ihminen niin kelpaisiko.. kiitos kuitenkin!


      • linssilude
        alkup. kirjoitti:

        korjasin niin passi on siis yhdeksän vuotta vanha, en nähtävästi osannut laskea eli voimessa oleva kyllä on ja kysymys kuuluikin että päästetäänkö yleensä sellasella passilla sisään mistä ei kuvasta tunnista kun se on niin vanha? enkä pelkällä kuvattomalla kela kortilla yrittäisikään sisään vaan kysyin että siinä tapauksessa että näyttäisin passini ja poke ei tunnistaisi kuvasta ja näyttäisin sitten kela korttia mistä todituisi että olen sama ihminen niin kelpaisiko.. kiitos kuitenkin!

        Oletko nyt käynyt juhlimassa 18 vuotissynttäreitä, vai kävikö siinä niin ettet päässyt sisään.


      • kaakakaka
        alkup. kirjoitti:

        kyllä passin voi uusia vaikka ei olisikaan vanhentunut, en vain viitsisi sitä nyt tehdä kun en vuonna pitää kuitenkin siru passi hankkia. Kiitos kuitenkin vastauksesta!
        Lisää mielipiteitä kaipailen!

        -aurora

        Vittuako sinä sirupassilla?


      • linssilude
        kaakakaka kirjoitti:

        Vittuako sinä sirupassilla?

        mistä sinä tiedet mitä kukakin tarvisee


    • AROSUSI-09

      joku elää ilman ajanmukaisia henkkareita?!Älä jaksa vedättää.Itte olin totaalisesti kusessa hukattuani(Kapakkakierroksella,tietty)lompsani ja kaikki paperit.Olet alaikäinen ja haluat tietää,minne pääsee ratsaamatta ja vastaus on:Suurimpaan osaan Kallion ja lähiöiden räkälöitä:)

      • AROSUSI-09

        vietät synttäreitä:)Mäkin olen horoskoopiltani neitsyt ja biletän 12. päivä:)


      • :D...
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        vietät synttäreitä:)Mäkin olen horoskoopiltani neitsyt ja biletän 12. päivä:)

        kyllä ihan oikeasti 18 tuli täyteen ja ihan oikeasti ei henkkareita missä tuore kuva ole mulla olemassakaan :) ajokortin saan parin viikon päästä ja passi todellakin myönnetty vuonna 96 enkä kuvallista kela-korttia omista (josko sillä nyt edes mihinkään pääsisi) eli hankala tilanne. pääsin kyllä viime viikolla sisään ilman että papereita kysyttiin mutta tuskin tällä kertaa on niin hyvä tuuri :) kiitos vastauksesta ja onnea näin etukäteen!


      • AROSUSI-09
        :D... kirjoitti:

        kyllä ihan oikeasti 18 tuli täyteen ja ihan oikeasti ei henkkareita missä tuore kuva ole mulla olemassakaan :) ajokortin saan parin viikon päästä ja passi todellakin myönnetty vuonna 96 enkä kuvallista kela-korttia omista (josko sillä nyt edes mihinkään pääsisi) eli hankala tilanne. pääsin kyllä viime viikolla sisään ilman että papereita kysyttiin mutta tuskin tällä kertaa on niin hyvä tuuri :) kiitos vastauksesta ja onnea näin etukäteen!

        Paljon onneeeeaaaaa vaaaan:D Ittellä tulee 39 täyteen:)Tietäs vaan,millon tää teini-ikä loppuu:D


      • 2vk niin 18

        Pääseekö kallion lepakkomieheen ilman papereita


      • 2vk niin 18

        Pääseekö kallion lepakkomieheen ilman peiffejä


    • mäkärä

      Hommaa apina vaan uus passi, äläkä selitä! mäkin tilasin ruskeen koiran ja sain keltasen prkl!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe