Tuossa alempana onkin jotain puhetta "pissitulehduksesta", mutta aloitan oman sillä kaipaan todella apua!!
Nyt tuntuu selvät virtsatietulehduksen oireet, on tuntunu silloin tällöin jo lähes viikon ajan. Aina kun tuntuu, juon paljon ja ehkä sillä oireet on helpottanu. Jos saan oireet taas helpottumaan (onko muita keinoja ku runsas juominen), niin pitäisikö silti mennä lääkäriin, voiko tauti jäädä muhimaan ja aiheuttaa esim munuaisongelmia?
Mikä taas vaikuttaa siihen että se tulee? Seksin jälkeen käyn aina pissillä ja pesen, paitsi vähän aikaa sitten jäi pissiminen, voisiko jo se vaikuttaa? Tykkään pestä usein vessassa käynnin jälkeen, olisiko se liikaakin? Olen kuullut, että pillerit voi vaikuttaa, syön Meliane-merkkisiä, olen syönyt reilun vuoden. Aikaisemmin oli toinen merkki vuosia, silloin taisi olla tulehdus vain kerran.
Olisi hinoa, jos osaisitte auttaa!?
Virtsatietulehdus
8
13220
Vastaukset
- neito
Itsellä tuli kerran tulehdus vilustumisesta. Selkään ja vatsaan kävi tuuli ja siitä se alkoi. Pienet tulehdukset voivat mennä ohi itsestään. Runsas juominen auttaa ja esim. apteekissa myytävä pesuaine parantaa hygieniaa. Pitkälle päässyt tulehdus voi levitä munuaisiin, mutta se vaatiikin sitten jo pahan tulehduksen eli oireena sinulla ei olisi vain kova pissaamisen tarve. Itse tulehdus ei minusta jää elimistöön muhimaan. Luin kerran jostakin että tulehduksen uusiuduttua naisilla 3 kertaa vuodessa on syytä mennä parempiin tutkimuksiin. Jos nyt kuitenkin saat itse juomalla oireet häviämään niin tuskin tarvetta lääkäriin. Luulisin että kerran päivässä pesu pitää paikat puhtaana.
- Neito
Viimeksi kun oli taas tulehdus tulollaan otin tulehduksiin vaikuttavaa särkytaplettia, Ibuxin. Sekin varmaan auttoi runsaan nesteen kans ja oireet meni ohi
- tytteli
Neito kirjoitti:
Viimeksi kun oli taas tulehdus tulollaan otin tulehduksiin vaikuttavaa särkytaplettia, Ibuxin. Sekin varmaan auttoi runsaan nesteen kans ja oireet meni ohi
virtsaputkentulehdus voi osaltaan johtua e-pillereistä. Toisissa pillereissä on eri määrä hormoonia, jonka ansioista limakalvot kuivuvat enemmän--ja tulehdus tulee helpommin. Itse vaihoin melianet yasmineen, koska gyne ehdotti:) katsotaan tuleeko tulehduksia. Olen syönyt tänä kesänä estolääkityksenkin.
ja itsellä on pari kertaa mennyt tulehdus ohi karpalomehulla - alkup.
tytteli kirjoitti:
virtsaputkentulehdus voi osaltaan johtua e-pillereistä. Toisissa pillereissä on eri määrä hormoonia, jonka ansioista limakalvot kuivuvat enemmän--ja tulehdus tulee helpommin. Itse vaihoin melianet yasmineen, koska gyne ehdotti:) katsotaan tuleeko tulehduksia. Olen syönyt tänä kesänä estolääkityksenkin.
ja itsellä on pari kertaa mennyt tulehdus ohi karpalomehullaNyt ei taas juurikaan tunnu oireita, mutta pelottaa, että siellä se kytee vieläkin!? Täytynee vaan juoda paljon, mitä kyllä yritän tehdä aina muutenkin. Karpalomehusta olen myös kuullut ennenkin, pitänee sitäkin ostaa.
Tuli ehkä tyhmä ajatus, mutta voisiko jotain yhteyttä tulehdukseen olla sillä, että palasimme pari viikkoa sitten pitkältä matkalta, jossa oli todella lämmintä koko ajan? Oisko sillä mitään yhteyttä? Tässä alkaa miettimään epätoivoissaan jo kaikenlaista... - Neito
alkup. kirjoitti:
Nyt ei taas juurikaan tunnu oireita, mutta pelottaa, että siellä se kytee vieläkin!? Täytynee vaan juoda paljon, mitä kyllä yritän tehdä aina muutenkin. Karpalomehusta olen myös kuullut ennenkin, pitänee sitäkin ostaa.
Tuli ehkä tyhmä ajatus, mutta voisiko jotain yhteyttä tulehdukseen olla sillä, että palasimme pari viikkoa sitten pitkältä matkalta, jossa oli todella lämmintä koko ajan? Oisko sillä mitään yhteyttä? Tässä alkaa miettimään epätoivoissaan jo kaikenlaista...Hautova kuumuus on myös yksi harmi naiselle samoin istumatyö jossa ei juuri takamusta nosteta. Toivotaan että sinunkin vaiva menee ohi. Älä liikoja murehdi :)
- Taitsu
Neito kirjoitti:
Hautova kuumuus on myös yksi harmi naiselle samoin istumatyö jossa ei juuri takamusta nosteta. Toivotaan että sinunkin vaiva menee ohi. Älä liikoja murehdi :)
virtsari on tosi inhottava vaiva!! Juuri itse sairastaneena tässä pari vinkkiä. Juo paljon vettä, ei sokeria missään muodossa, sitruuna tuoremehua, c-vitamiinia, karpaloita ja puolukkaa. Elimistöä auttaa, jos sen ph-arvoa muutetaan happamammaksi. Parasetamoli auttaa mun mielestä parhaiten oireisiin. mulla virtsari iskee,jos on istunut kylmällä penkillä tms. , ollut märässä uikkarissa. uima-altaan vedestä sain viimeks. Eli muualtakin voi saada kuin seksin yhteydessä. Toivottavasti saitte jotain uutta vinkkiä!!
- hedukki
Taitsu kirjoitti:
virtsari on tosi inhottava vaiva!! Juuri itse sairastaneena tässä pari vinkkiä. Juo paljon vettä, ei sokeria missään muodossa, sitruuna tuoremehua, c-vitamiinia, karpaloita ja puolukkaa. Elimistöä auttaa, jos sen ph-arvoa muutetaan happamammaksi. Parasetamoli auttaa mun mielestä parhaiten oireisiin. mulla virtsari iskee,jos on istunut kylmällä penkillä tms. , ollut märässä uikkarissa. uima-altaan vedestä sain viimeks. Eli muualtakin voi saada kuin seksin yhteydessä. Toivottavasti saitte jotain uutta vinkkiä!!
Tosiaan hassu juttu, mullakin on ollut nyt virtsarin ensioireita muutaman päivän ja sit ne katos ja alkoi taas. Kävin terveysasemalla ja lähti labraan näyte. Neuvoi juomaan vettä ja puolukka mehua. Kotona älysin miksi oireet katosi pariki päiväksi, tein viikolla puolukkamarjapuuroa :) Sillä suuri voima jos ei vielä paha tulehdus, nyt on mehu kiehumassa ja että saan mehun alas (vihaan puolukkaa) niin sitruunaa mukaan niin johan on hyvää :)
Itselääkitys auttaa paljon tuskia!!
- Anonyymi
Itsellä loppui vuosikausien jatkuvat tulehdukset siihen, kun vaihdoin miestä. Nykyinen huolehtii hygieniastaan ja itsekin omaani tehostin. Yksinkertaisesti pylly pestään saippualla välilihasta peräaukkoon asti JOKA kerta, kun on käynyt ulostamassa. Näin ei pääse tulehduksen aiheuttaja eli e.coli suolistosta kenenkään peleihin ja vehkeisiin eikä siitä edelleen virtsaputkeen ja rakkoon. Emättimen omaa pöpöjen puolustusta kannattaa vielä lisäksi vahvistaa maitohappoa sisältävällä liukkarilla. Emättimen aluetta taas ei pestä saippualla, jotta luontainen, suojaava bakteerikanta säilyy. Näillä keinoilla itellä pysyny tulehduksen poissa jo 5 vuotta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346