Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Palkka?

Tietoa haluava

Paljonko voisin pyytää toimistosihteerin työstä palkkaa? Työ sisältää laskutusta ym yleisiä toimistotöitä. Koulutukseltani olen sihteeri.

30

41576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sihteeri

      Luulisin, että n. 1700-1900€/kk ois sopiva.

    • Sihteeri

      2400€/kk edut. Itselläni korkeampi.

      • joo

        Laskutusta, kahvinkeittoa ja kokousvalmisteluita... yms. yms.? Mistähän siinä maksettais 2400 "edut"? Tosin hulluhan ei ole se, joka pyytää.... ;)


      • Kerro!

        Kerro ihmeessä missä firmassa saa toimistosihteeri 2400 edut!!!!


      • juupajuu
        Kerro! kirjoitti:

        Kerro ihmeessä missä firmassa saa toimistosihteeri 2400 edut!!!!

        Mutta sehän taitaa tuo Sihteeri todellisuudessa ollakin työtön, jonka haave on saada se 2400 edut.


      • palkkauksesta
        joo kirjoitti:

        Laskutusta, kahvinkeittoa ja kokousvalmisteluita... yms. yms.? Mistähän siinä maksettais 2400 "edut"? Tosin hulluhan ei ole se, joka pyytää.... ;)

        Kaiki sihteerit eivät ole "tavallisia" tstosihteereitä, on niitä jotka hoitavat paljon juoksevia asioita mm.matkojen varaukset ym.järjestelyt, ulkomaankirjeenvaihdot ja puhelut ym.ym.

        Oma palkkani on 2666€/kk ruokaetu.Alalla 12 vuotta.


      • palkkauksesta
        palkkauksesta kirjoitti:

        Kaiki sihteerit eivät ole "tavallisia" tstosihteereitä, on niitä jotka hoitavat paljon juoksevia asioita mm.matkojen varaukset ym.järjestelyt, ulkomaankirjeenvaihdot ja puhelut ym.ym.

        Oma palkkani on 2666€/kk ruokaetu.Alalla 12 vuotta.

        Siis alalla 19 vuotta, mutta tässä työpaikassa pian 12vuotta. Puhelinetu kuuluu myös.


      • "Tradenomi -99"
        palkkauksesta kirjoitti:

        Kaiki sihteerit eivät ole "tavallisia" tstosihteereitä, on niitä jotka hoitavat paljon juoksevia asioita mm.matkojen varaukset ym.järjestelyt, ulkomaankirjeenvaihdot ja puhelut ym.ym.

        Oma palkkani on 2666€/kk ruokaetu.Alalla 12 vuotta.

        Hei!

        Mitä tarkoitat "tavallisella" toimistosihteerillä?
        Itse olen nimikkeeltäni toimistosihteeri. Hoidan mm.kirjanpitoa, henkilöstöhallintoa, tuuraan johdon sihteeriä, sekä vastaan hankinnoista? Olenko siis "tavallinen" toimistosihteeri?


      • Kriitikko.
        "Tradenomi -99" kirjoitti:

        Hei!

        Mitä tarkoitat "tavallisella" toimistosihteerillä?
        Itse olen nimikkeeltäni toimistosihteeri. Hoidan mm.kirjanpitoa, henkilöstöhallintoa, tuuraan johdon sihteeriä, sekä vastaan hankinnoista? Olenko siis "tavallinen" toimistosihteeri?

        Tehtäväsi vastaavat toimistosihteereille kuuluvia toimenkuvia.

        Ulkomaan liikesuhteiden hoitaminen tuskin onnistuu tavalliselta sihteeriltä, kun tuo nimike on harhaanjohtava ja väärä monessa tapauksessa. Jopa niinettä sihteeri ei ole sihteeri, vaan toimistoassistentti=toimistoapulainen.


      • ............
        juupajuu kirjoitti:

        Mutta sehän taitaa tuo Sihteeri todellisuudessa ollakin työtön, jonka haave on saada se 2400 edut.

        Tai jos ei työtön, niin pian ainakin on! Tuolla palkalla palkkaa toimistosihteerin, esim. merkonomi tms, ja duunarin firmalle. Tai ehkä jopa useammankin palkollisen siinä tapauksessa että ne duunit menee Kiinaan tai Viroon, kun suomalaiset on ylipalkattuja.


      • sihteerikkönen
        ............ kirjoitti:

        Tai jos ei työtön, niin pian ainakin on! Tuolla palkalla palkkaa toimistosihteerin, esim. merkonomi tms, ja duunarin firmalle. Tai ehkä jopa useammankin palkollisen siinä tapauksessa että ne duunit menee Kiinaan tai Viroon, kun suomalaiset on ylipalkattuja.

        Ikälisät,kielilisät ym.nostaa vuosien saatossa palkan noihin lukemiin.Itelläni on n.2600e/kk


      • Unelmia omaavia

        Ja miktkä ihmeen edut. Luuletteko te, että kaikilla pikku palkkaa saavilla on vielä liuta etuja. Hohhoijaa!


    • ööö

      Riippuu siitä onko kunnalla vai yksityisellä, pieni toimisto vai iso organisaatio jne...

    • 1400

    • please

      Mitä tarkoitat yleisillä töillä?Onko paljon kokemusta alalta,montaako kieltä käytät? Paljonko vastuuta? Paljonko työtä?

      • Tietoa haluava

        Työ on siis yksityisellä ja Yleiset työt ovat puhelinvaihde, kopiointi, vieraiden vastaanotto, kahvitukset, postitus, asiakasrekisterin ylläpito ja siis koko yrityksen ylospäin suuntautuva laskutus.


      • asd
        Tietoa haluava kirjoitti:

        Työ on siis yksityisellä ja Yleiset työt ovat puhelinvaihde, kopiointi, vieraiden vastaanotto, kahvitukset, postitus, asiakasrekisterin ylläpito ja siis koko yrityksen ylospäin suuntautuva laskutus.

        Pienessä firmassa n. 1500, isommassa voi päästä 1800.


    • toimistotöistä

      Laskutus, ostolaskujen käsittely, (ei kirjanpitoa), varastokirjanpidot, yms. toimistotyöt. Palkka n. 2100 euroa puhelinetu.

      • ja kääk

        Minä tyttö se tein kaikkea tuota mitä edellsisssä on mainittu toimihenkilö nimikkeellä.
        Palkka oli 1978€/kk.

        Laskutus, asiakaspalvelu puhelimitse ja sähköpostitse, kahvitukset vieraille, raportoinnit, tilaukset, ajojärjestelyä, laskujen käsittely, matkaliput ja huoneet, hauskuuksien järjestäminen jne. Mitä nyt kuljetusyrityksessä vaan voi olla.

        Firma oli ja on edelleen suuri mutta näitä toimistoja on ripoteltuna pitkin Suomea. Millään en saanut palkkaa nostettua.
        Tuli sitten se uupumuskin lopulta.
        Nyt on eri työpaikka mutta palkka parempi eli mitäpäs tuosta, ettei kielitaitoanikaan ymmärretty arvostaa.


    • kukkis***

      Toimistosihteeri tittelin alle kätekytyy mitä erilaisempia työnkuvia. Toimistosihteeri voi olla kirjanpitohenkilökuntaa /vastaanootohekilökuntaa/yleistoimistotyöhenkilökuntaa /kopioija-postittaja/vaativia sihteeritöitä tekevä/ oeln jopa nähnyt käännötöihin haettavan toimistosihteerinimekkeellä. eli vaikea verrata..


      Mä en ymmärrä nykypalkkoja sitten ollenkaan.
      kuka menee tekemään töitä 1500 eurolla ellei työ ole osa-aikaista?? Tästä kun otetaan pois verot ja muut pakolliset maksut kuten sähkö, vuokra,mahdolliset lainat ja ruoka niin mitä jää käteen?? voi halvattu. Ja sitten jos vielä on lapsia niin eihän siitä voi jäädä käteen mitään!!!
      Itse saan toimistosihteerin työstä 1800 € joka oli mielestäni hyvä palkka siihen verrattuna mitä joudun tekemään,(mielestäni olen päivähoidossa työpaikassani). maksan sillä pakolliset menot, asuntolainan ja vähän jää säästöönkin.

      • misusu

        1850 euroa miinus verot.

        Työnkuva: ostolaskujen käsittely, myyntilaskujen teko, vuokralaskujen teko ulkomaisille tytäryhtiöille. Palkat muutamalle miehelle, intercompany-yhteenvedot, matkavaraukset. Työmaiden kustannusten ylläpitämistä ja seurantaa. muut "paska" hommat, puhelinvaihde, postitus, arkistointi, kopiointi. Ym. ym.


      • Loitsu

        Toimistosihteeri on entinen ns. toimistoapulainen ja palkkakin valitettavasti on aika pieni. Johdon sihteerin palkka on yleensä sitten siitä korkeimmasta päästä jos yleensä sihteereistä puhutaan. Johdon sihteerin tehtävät ovat yritysjohdossa näköalapaikoilla ja tehtävät voivat olla hyvinkin vaativia. Itse tein esim. esimieheni kaikki puheet /rungot, esitysmateriaalit kolemma kielellä. Tein erilaisia raportteja ja esim. excel ja powerpointi piti olla erittäin hyvin hallussa. Hallitus- ja johtoryhmäaineistot sekä mikä ehkä tärkeintä kiireisen johtajan kalenterin koossapitäminen, kaikenmaailman matkajärjetelyt eri puolella maailmaa sekä lukuisat asiakasmatkat järjestelyineen. Erittäin mielenkiintoinen työ ja välillä pääsin itsekkin matkustelemaan. Etuina mm. kannettava ja laajakaistayhteys kotiin ja kännykkä.

        Työ oli erittäin vaativaa ja kiireistä välillä ja minusta 2900 euroa kuussa on aika vähän siitä, että vastailin esim. sunnuntai aamuna esimieheni puheluun, joka tuli toiselta puolelta maailmaa.. ja siitä sitten selvittämään esim. jotain paikkaa jossain keskellä Kiinaa tai jotain muuta vastaavaa. Eli sihteereiden haitari on erittäin L A A J A. työt voivat tosiaan olla jotain arkistointia ja kahvinkeittoa ja silti nimike on sihteeri. Se on siis aika harhaanjohtavaa.


      • Loitsu
        Loitsu kirjoitti:

        Toimistosihteeri on entinen ns. toimistoapulainen ja palkkakin valitettavasti on aika pieni. Johdon sihteerin palkka on yleensä sitten siitä korkeimmasta päästä jos yleensä sihteereistä puhutaan. Johdon sihteerin tehtävät ovat yritysjohdossa näköalapaikoilla ja tehtävät voivat olla hyvinkin vaativia. Itse tein esim. esimieheni kaikki puheet /rungot, esitysmateriaalit kolemma kielellä. Tein erilaisia raportteja ja esim. excel ja powerpointi piti olla erittäin hyvin hallussa. Hallitus- ja johtoryhmäaineistot sekä mikä ehkä tärkeintä kiireisen johtajan kalenterin koossapitäminen, kaikenmaailman matkajärjetelyt eri puolella maailmaa sekä lukuisat asiakasmatkat järjestelyineen. Erittäin mielenkiintoinen työ ja välillä pääsin itsekkin matkustelemaan. Etuina mm. kannettava ja laajakaistayhteys kotiin ja kännykkä.

        Työ oli erittäin vaativaa ja kiireistä välillä ja minusta 2900 euroa kuussa on aika vähän siitä, että vastailin esim. sunnuntai aamuna esimieheni puheluun, joka tuli toiselta puolelta maailmaa.. ja siitä sitten selvittämään esim. jotain paikkaa jossain keskellä Kiinaa tai jotain muuta vastaavaa. Eli sihteereiden haitari on erittäin L A A J A. työt voivat tosiaan olla jotain arkistointia ja kahvinkeittoa ja silti nimike on sihteeri. Se on siis aika harhaanjohtavaa.

        Olen erittäin pätevä kirjoittamisessa ja viestinnässä.. siksi pakko lisätä tähän, että äskeisessä olleet kirjoitusvirheet johtuivat nelivuotiaastani, joka halusi kirjoittaa myös samaan aikaan =)


      • Rissetäti
        Loitsu kirjoitti:

        Olen erittäin pätevä kirjoittamisessa ja viestinnässä.. siksi pakko lisätä tähän, että äskeisessä olleet kirjoitusvirheet johtuivat nelivuotiaastani, joka halusi kirjoittaa myös samaan aikaan =)

        Itseäni ainakin häiritsee sihteeri -nimike, kun työ on kaikkea mahdollista laskutuksesta aina it-projekteihin asti. Teen myös käytöntuen töitä. Osa yrityksemme sihteereistä ovat alkaneet nimittää itsensä toimistoassistentiksi. Nostin hirvittävän älläkän, että minun nimikkeeseen ette koske - ei ainakaan assistentiksi. Sehän tarkoittaa apulaista. Mikä ihme villitys tämä toimistoassistentti -nimike oikein on? Jopa esimieheni oli sitä mieltä, että assistentti on korkeammalla kuin sihteeri. Tokaisin siihen, että onko valtionassistentti olemassa?

        Itse vihaan tuota sihteeri nimikettä. Se on niiiiiin blondi/kynsilakka sidottu vieläkin monien mielestä. Miksei joku voisi keksiä parempia ammattinimikkeita meille "jokapaikanhöylille"?


      • -Jonttu-
        Rissetäti kirjoitti:

        Itseäni ainakin häiritsee sihteeri -nimike, kun työ on kaikkea mahdollista laskutuksesta aina it-projekteihin asti. Teen myös käytöntuen töitä. Osa yrityksemme sihteereistä ovat alkaneet nimittää itsensä toimistoassistentiksi. Nostin hirvittävän älläkän, että minun nimikkeeseen ette koske - ei ainakaan assistentiksi. Sehän tarkoittaa apulaista. Mikä ihme villitys tämä toimistoassistentti -nimike oikein on? Jopa esimieheni oli sitä mieltä, että assistentti on korkeammalla kuin sihteeri. Tokaisin siihen, että onko valtionassistentti olemassa?

        Itse vihaan tuota sihteeri nimikettä. Se on niiiiiin blondi/kynsilakka sidottu vieläkin monien mielestä. Miksei joku voisi keksiä parempia ammattinimikkeita meille "jokapaikanhöylille"?

        Sehän on toimihenkilö. Henkilö joka toimii ja työskentelee :D


      • Ihan hirvittävää
        Rissetäti kirjoitti:

        Itseäni ainakin häiritsee sihteeri -nimike, kun työ on kaikkea mahdollista laskutuksesta aina it-projekteihin asti. Teen myös käytöntuen töitä. Osa yrityksemme sihteereistä ovat alkaneet nimittää itsensä toimistoassistentiksi. Nostin hirvittävän älläkän, että minun nimikkeeseen ette koske - ei ainakaan assistentiksi. Sehän tarkoittaa apulaista. Mikä ihme villitys tämä toimistoassistentti -nimike oikein on? Jopa esimieheni oli sitä mieltä, että assistentti on korkeammalla kuin sihteeri. Tokaisin siihen, että onko valtionassistentti olemassa?

        Itse vihaan tuota sihteeri nimikettä. Se on niiiiiin blondi/kynsilakka sidottu vieläkin monien mielestä. Miksei joku voisi keksiä parempia ammattinimikkeita meille "jokapaikanhöylille"?

        Voi kamalaa kun tehtävänimikettä yritetään muuttaa. Eihän tuollaisen jälkeen voi jatkaa elämää. Apua!


    • **********

      Olen 21 vuotta ollut asianajajien ja lakimiesten sihteerinä.

      Voi pojat, että on paljon töitä ja passaamista. Tarkkana täytyy olla.

      Palkka 2600 euroa.

    • Vanha 50 haahka =)

      Kyllä sihteeri tienaa jos kokemusta on ja kielitaitoa. Itsellä 3900,-/kk/br vapaa autoetu puhelinetu. Toimenkuvassa myös hieman myyntiä. Suuri suomalainen konserni. Työsuhde 24 vuotta.

    • Prinse

      Palkkapyynnnön pitäsi aina olla hieman yläkanttiin suhteessa haettavaan työhon. Palkka sovitaan vasta työsopimusta solmittaessa, mutta alhainen palkkapyyntö osoittaa, ettei hakija usko itseensä tai kykyihinsä.

    • jhh78

      1829€

      T. Tänään lopputilin ottanut :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe