Olen lukenut paljon aikaisempia tekstejä hiustensiirroista, mutta te ketkä olette olleet kys hoidossa, niin kertokaa kokemuksia. Minulla todettiin "miestyyppinen" hiustenlähtö äskettäin. Vielä ei ole tulenpalava kiire, mutta päälaki kyllä loistaa. Onko hiustensiirto parempi ratkaisu kuin esim tupee? Mikä vuodenaika olisi parhain mennä toimenpiteeseen? Näkyykö siirtojäljet pahasti, jos ne siirretään hiusten väliin? Minulla on siis harventuneet hiukset, ei ns kaljuutta, naisillahan pääsääntöisesti harvenee hiukset päälaelta. Ja ketä suosittelette? Nyt ei ole rahasta kysymys, haluaisin vain todella hyvän girurgin.
Hiustensiirrot
41
14461
Vastaukset
- Rafaela45
Minut operoitiin viime huhtikuussa, joten lopputuloksen suhteen olen vielä odottavalla kannalla. Leikkaus oli kivuton, eikä jälkeenpäinkään ollut suurempia ongelmia. Siirteet laitettiin oman, harventuneen hiuksistoni sekaan. Kukaan ei kysellyt mitään, josta päätellen mainittavaa eroa entiseen ei ollut näkyvissä. Arpi takaraivossani on aika huomaamaton, eikä se naisella muutenkaan tule näkyviin. Päälaella ei ole ollut oikeastaan mitään muita jälkiä, kuin alkuvaiheessa jokunen rupi. Päälaki oli aikansa hiukan punertava, mutta nyt näyttää jo aivan normaalilta.
Kirurgi oli huolellinen, eikä olemassa olevia hiuksia lähtenyt huomattavassa määrin operoidulta alueelta. Käytän kampausta, jossa jakaus on sivussa, joten päälaki on ollut helppo peittää. Osa siirrännäisistä alkoi kasvaa heti, ja tilanteeni on jo nykyisellään kohtalainen.
Voin suositella. Harmittelen vain sitä, että odotin näinkin kauan. - tsamdidam
Naisten hiustenlähtö on hiukan ongelmallinen, koska on melko mahdoton ennustaa mihin pisteeseen asti se jatkuu (siis käytännössä hiustensiirto saattaa riittää loppuelämäksi tai sitten saavutettu etu voi häipyä muutamassa kuukaudessa). Siksipä kannattaa ruveta käyttämään myös Rogainea, jos yleensäkään aikoo hiustenlähdölle tehdä jotain.
Ei kannata Suomessa mitään teetättää. Ulkomailta saat "Follicular Unit Extraction"-tekniikalla tehtyjä kunnollisia hiustensiirtoja, joissa ei jää minkäänlaisia arpia päänahkaan, koska hiustupet irrotetaan yksittäin, eikä ihosta leikata mitään suikaleita irti. Tietääkseni ko. tekniikkaa ei ole Suomessa missään saatavilla, mutta mm. Euroopasta, USAsta, Intiasta ja Australiasta löytyy FUE-klinikoita. Sivulta www.hairsite.com löytyy aiheesta enemmän.- harjan varressa
Oletko nainen? Oletko itse ollut hiustensiirto-operaatiossa? Jos et, mihin mielipiteesi perustuu?
Asiakkainani on kaksi naista, joille ko. operointi on tehty. Molemmat ovat hoitaneet asian kotimaassa. Molemmat ovat tyytyväisiä. Kampaajana toteaisin, ettei ole välttämätöntä mennä ulkomaille tämän asian vuoksi. Suomalainen kirurgi osaa kyllä asiansa. - tsamdidam
harjan varressa kirjoitti:
Oletko nainen? Oletko itse ollut hiustensiirto-operaatiossa? Jos et, mihin mielipiteesi perustuu?
Asiakkainani on kaksi naista, joille ko. operointi on tehty. Molemmat ovat hoitaneet asian kotimaassa. Molemmat ovat tyytyväisiä. Kampaajana toteaisin, ettei ole välttämätöntä mennä ulkomaille tämän asian vuoksi. Suomalainen kirurgi osaa kyllä asiansa.En ole nainen, vaan näihin asioihin usean vuoden ajan tutustunut mies.
Perustan mielipiteeni kolmeen faktaan:
1) alkuperäinen kirjoittaja sanoi ettei homma ole rahasta kiinni
2) FUE-tekniikka on teknisesti ylivertainen verrattuna vanhempiin hiustensiirtotekniikoihin, koska siinä ei jää käytännössä minkäänlaisia arpia, toisin kuin vanhemmilla tekniikoilla, ja FUE:ssa toipumisaika on lyhyempi ja lisäksi siirteet jatkavat usein kasvuaan välittömästi, toisin kuin vanhemmilla tekniikoilla, joissa siirretyt hiukset pääsääntöisesti putoavat ensin pois ja kasvavat vasta n. 4 kuukauden kuluttua.
3) Suomessa on saatavilla ainoastaan vanhoilla "strip excision"-menetelmillä tehtäviä hiustensiirtoja.
En väitä etteikö Suomessa olisi taitavia kirurgeja, mutta jos haluaa alan parasta ja uusinta tekniikkaa, joutuu menemään ulkomaille. Tuosta Rogaine-asiasta ei liene erimielisyyttä, koska on yleisesti tunnettu fakta, että kaljuuntumisen etenemistä on varsinkin naisilla mahdotonta ennustaa. - taas tuuhea tukkainen
harjan varressa kirjoitti:
Asiakkainani on kaksi naista, joille ko. operointi on tehty. Molemmat ovat hoitaneet asian kotimaassa. Molemmat ovat tyytyväisiä. Kampaajana toteaisin, ettei ole välttämätöntä mennä ulkomaille tämän asian vuoksi. Suomalainen kirurgi osaa kyllä asiansa.Ei kannata lähteä ulkomaille, suomalainen kirurgi osaa asiansa ja Suomessa on vielä varmasti alan paras kirurgi! Itse kävin nimenomaan siksi Professori Nordströmillä, koska hän on itse asiassa kehittänyt sen menetelmän, follicular unit micro graft, josta tulee paras lopputulos. Kävin muutama vuosi sitten toimenpiteessä ja olen todella onnellinen lopputuloksesta, ei todellakaan huomaa aitojen ja istutettujen eroa. Kyllähän sitä fue-menetelmääkin heillä käytetään, myös siis Nordströmillä, mutta tuo toinen menetelmä antaa parhaat tulokset ja käsittääkseni Fue toimii lähinnä vain silloin, kun tehdään tosi pieni hiustensiirto. Fuen tulokset on muutenkin tosi heikot, kun tekniikasta johtuen aika iso osa siirrettävistä hiuksista tuhoutuu.
- Tukka takaisin
taas tuuhea tukkainen kirjoitti:
Ei kannata lähteä ulkomaille, suomalainen kirurgi osaa asiansa ja Suomessa on vielä varmasti alan paras kirurgi! Itse kävin nimenomaan siksi Professori Nordströmillä, koska hän on itse asiassa kehittänyt sen menetelmän, follicular unit micro graft, josta tulee paras lopputulos. Kävin muutama vuosi sitten toimenpiteessä ja olen todella onnellinen lopputuloksesta, ei todellakaan huomaa aitojen ja istutettujen eroa. Kyllähän sitä fue-menetelmääkin heillä käytetään, myös siis Nordströmillä, mutta tuo toinen menetelmä antaa parhaat tulokset ja käsittääkseni Fue toimii lähinnä vain silloin, kun tehdään tosi pieni hiustensiirto. Fuen tulokset on muutenkin tosi heikot, kun tekniikasta johtuen aika iso osa siirrettävistä hiuksista tuhoutuu.
Olen kyllä kuullut ettei Rolf Nordström ole yksin kehittänyt tätä tekniikkaa. Taito tulee tekemällä ja Suomesta ja maailmalta löytyy hyviä tekijöitä muitakin.
- teille
kaikille vastauksista. Eli siis kannattaa mennä hiustensiirtoon. Haluan todellakin, että päässäni on oma tukka eikä tupee tms.
- harveneva
Hiustensiirrot ovat toimiva ja hyvä ratkaisu kaljuuntumiseen ja tukan ohenemiseen mikäli harveneva alue ei ole kohtuuttoman iso, pään sivuilla ja takaraivolla on riittävästi aluetta missä on normaali hiustiheys, sekä leikkaava lääkäri on alansa huippu ammattilainen. Hyviä hiustensiirto lääkäreitä on alalla vain pieni osa. Hiustensiirto alalla on monenlaista yrittäjää joista läheskään kaikkien leikkaustulokset eivät ole hyviä, eikä kaikkien lääkäreiden siirtämät siirteet edes ala kasvamaan.
Ehdoton vaatimus on että siireettävät siirteet ovat yksittäisia hiustuppia. Näin tuloksesta ei tule tuppoista, vaan täysin saman näköinen mitä alkuperäinenkin tukka on ollut. Leikkaustuloksen lopputulokseen vaikuttaa vahvasti myös se että siirteet istutetaan samaan kulmaan alkuperäisten hiusten kanssa.
Tärkeä asia on myös se kuinka monta siirreettä siirretään. Ihmisellä kasvaa keskimäärin n. 90 hiustuppea neliösentillä. Yhdessä hiustupessa on keskimäärin n. 2 hiusta. Karkeasti voisi arvioida että mikäli naisen koko päälaki on harventunut niin että päälaki selkeästi paistaa lävitse, tarvitaan asian korjaamiseksi n. 1500 - 2000 siirrettä. Tämä on vain suuntaa antava arvio. Lopullinen tulos riippuu monesta asiasta, mm. harvenevan alueen koosta, hiuslaadusta, hiusten väristä, päänahan väristä, kallon muodosta, harvenevan alueen koosta ja muodosta.
Kokenut lääkäri kykenee istuttamaan siirretyt hiukset jo olemassa olevien hiuksien sekaan niin että alkuperäiset hiukset eivät vahingoitu. Mikäli istutuskulma on eri kuin olemessa olevien hiusten, niin on suuri vaara että alkuperäiset hiukset vahingoittuvat.
Vuodenajalla ei ole suurtakaan merkitystä hiustensiirtoon. Talvea puoltava seikka on leikkauksen jälkeen päänahassa olevat pienet ruvet, joita on 2-3 viikon ajan, toisilla kauemminkin. Nämä kyllä näkyvät jos hiukset ovat harvenneet. Leikkauksen jälkeen päänakas saattaa myös punoittaa jonkin verran. Punoitus voi kestää muutaman kuukaudenkin. Päähineelle voi peittää rupia ainakin ulkotiloissa. Muutaman kuukauden jälkeen päänahassa ei näy näkyviä merkkeä hiustensiirrosta. Mikäli leikkaus on tehty strip tekniikalla, jossa takaraivoista leikataan nahkasuikale irti, tulee tämä arpi näkymään tietyissä tilanteissa. Arpi ei yleensä ensimmäisen leikkauksen jälkeen veny kuin 2-3 millin levyiseksi ellei hiusten siiro ole ollut iso, mutta toisen leikkauksen tai yhden isonkin leikkauksen jälkeen arpi saattaa olla jo 25-30 cm pitkä ja 4-7 milliä leveä. FUE tekniikalla ei jää päänahkaan näkyvää jälkeä koska siinä hiustupet nypitään yksitellen irti takaraivolta ohutta neulaa käyttäen. FUE tekniikka on kalliimpi eikä sitä vielä tehdä Suomessa. Naisilla jotka pitävät pitkää tukkaa ei strip leikkauksen arpi ole niin haittaava kuin miehillä jotka käyttävät lyhyitä hiuksia. Kun hiukset ovat märät, näkyy strip arpi erityisen selkeästi.
Lähin ammattitaitoinen FUE lääkäri on Tukholmassa toimiva Ilter, www.ilterclinic.com
Suomessa en uskaltaisi mennä muualle kuin Nordströmmille www.nordstromhospital.fi- sinulle harveneva
tosi paljon näistä tiedoista. Näin ajattelinkin, että varaisin ajan Nordströmille. Mutta pakko myöntää, että kyllä "pelottaa". Itse ajattelin, että jos menisi kesän alussa heti, niin voisi pitää jotain huivi systeemiä päässä. Pidän aina koko kesän vapaata, joten ehkä se olisi ns. huomaamattomin juttu, ettei tarvitsisi selitellä muille koko asiasta.
- Leelia.
sinulle harveneva kirjoitti:
tosi paljon näistä tiedoista. Näin ajattelinkin, että varaisin ajan Nordströmille. Mutta pakko myöntää, että kyllä "pelottaa". Itse ajattelin, että jos menisi kesän alussa heti, niin voisi pitää jotain huivi systeemiä päässä. Pidän aina koko kesän vapaata, joten ehkä se olisi ns. huomaamattomin juttu, ettei tarvitsisi selitellä muille koko asiasta.
hiussiirrossa Tampereella keväällä -04. Kaikki meni hyvin. Aluksi käytin huivia. Kun hiuspohja rauhoittui, laitoin hiustuuhennetta jota käytin niin kauan että siirrännäiset alkoivat kasvattaa hiusta. En joutunut selittelemään mitään.
Olen tyytyväinen tulokseen. - pitkälle sinun
Leelia. kirjoitti:
hiussiirrossa Tampereella keväällä -04. Kaikki meni hyvin. Aluksi käytin huivia. Kun hiuspohja rauhoittui, laitoin hiustuuhennetta jota käytin niin kauan että siirrännäiset alkoivat kasvattaa hiusta. En joutunut selittelemään mitään.
Olen tyytyväinen tulokseen.hiustenlähtösi oli edennyt ennenkuin menit hiustensiirtoon? Ja kuinka kauan pidit huivia, ja entä miten nopeasti siirteet rupesivat kasvamaan? Onko sinulla nyt ns. tuuhea tukka, ettei päälaki loista? Oliko toimenpide kivuton? Itse asun täällä pääkaupunkiseudulla, joten sen vuoksi ajattelin mennä Nordströmille. Oliko se hiustuuhenne ok juttu? Eli johtopäätös; kannattaa siis mennä hiustensiirtoon?! t.Äiti36
- Leelia.
pitkälle sinun kirjoitti:
hiustenlähtösi oli edennyt ennenkuin menit hiustensiirtoon? Ja kuinka kauan pidit huivia, ja entä miten nopeasti siirteet rupesivat kasvamaan? Onko sinulla nyt ns. tuuhea tukka, ettei päälaki loista? Oliko toimenpide kivuton? Itse asun täällä pääkaupunkiseudulla, joten sen vuoksi ajattelin mennä Nordströmille. Oliko se hiustuuhenne ok juttu? Eli johtopäätös; kannattaa siis mennä hiustensiirtoon?! t.Äiti36
En muista ihan tarkkoja aikoja, koska en pitänyt "päiväkirjaa". Suunnilleen näin se meni:
Hiukset niin harvassa päälaella, että "kalju kiilteli".
Huivia pidin pari kuukautta.
Uuden kasvun huomasi selvästi vasta n. 6 kk:n kuluttua.
Hiukset eivät niin vahvat kuin nuoruusvuosina (ikäni 50 v), mutta tulos luonnollinen.
Toimenpide kivuton. Haittapuoli leikkauksen jälkeinen turvotus kasvoilla. Kesti n. kaksi viikkoa.
Hiustuuhenne toimi minulla hyvin.
Voin suositella. - Leelia sinulle!
Leelia. kirjoitti:
En muista ihan tarkkoja aikoja, koska en pitänyt "päiväkirjaa". Suunnilleen näin se meni:
Hiukset eivät niin vahvat kuin nuoruusvuosina (ikäni 50 v), mutta tulos luonnollinen.
Toimenpide kivuton. Haittapuoli leikkauksen jälkeinen turvotus kasvoilla. Kesti n. kaksi viikkoa.
Voin suositella.Nyt varaan ajan kirurgille ja käyn juttelemassa. Katsotaan miten käy.
- taas tuuhea tukkainen
Leelia. kirjoitti:
Voin suositella.Pakko kommentoida itekin. Noin puoli vuottahan siinä menee kun hiukset alkavat toimenpiteen jälkeen kasvaa, mutta hitto, että on tuntunut hyvältä sen jälkeen! =) Ei enää kalju kiiltele. Mulla turvotus kesti vain 2 päivää. Kuten jo tuolla aikaisemmin kerroin, niin kävin itse Nordströmillä ja lopputulos on tosiaan upea. Itselle tehtiin kerralla aika iso toimenpide, koska hiuksia oli ehtinyt lähtemään paljon. Kävin toisen kerran sitten vielä tuuhentamassa, joten hiukset ovat melkein yhtä tuuheat kuin joskus silloin aikanaan ennen kuin hiukset alkoi lähteen.
Olen suositellut monille tutuille ja tuntemattomille ja siksi halusin tulla tännekin suosittelemaan toimenpidettä kaikille! Ja ehdottomasti kannattaa mennä Nordströmille, vaikka asuisi kauempanakin. Ei itseensä kannata satsata muuta kuin laatua! - Heips:)
taas tuuhea tukkainen kirjoitti:
Pakko kommentoida itekin. Noin puoli vuottahan siinä menee kun hiukset alkavat toimenpiteen jälkeen kasvaa, mutta hitto, että on tuntunut hyvältä sen jälkeen! =) Ei enää kalju kiiltele. Mulla turvotus kesti vain 2 päivää. Kuten jo tuolla aikaisemmin kerroin, niin kävin itse Nordströmillä ja lopputulos on tosiaan upea. Itselle tehtiin kerralla aika iso toimenpide, koska hiuksia oli ehtinyt lähtemään paljon. Kävin toisen kerran sitten vielä tuuhentamassa, joten hiukset ovat melkein yhtä tuuheat kuin joskus silloin aikanaan ennen kuin hiukset alkoi lähteen.
Olen suositellut monille tutuille ja tuntemattomille ja siksi halusin tulla tännekin suosittelemaan toimenpidettä kaikille! Ja ehdottomasti kannattaa mennä Nordströmille, vaikka asuisi kauempanakin. Ei itseensä kannata satsata muuta kuin laatua!Itse kävin tossa jokunen aika sit ja jännityksellä nyt oottelen millainen tästä tulee. Arvet mulla on aika pitkät ja toivottavasti ne vuosien saatossa muuttuu huomaamattomiksi... melkein 3500 hiusta istutettiin. Prosessi ei ollu kivulias, mut ei myöskään mukava. Ensimmäinen yö oli aika paha, koska mulla oli kireä paanahka. Nyt vieläkin kiristää vaikka leikkauksesta on 1kk kulunu. Mutta odottelen sen 3-6kk ja katsellaan miltä sit alkaa näyttää...
ikää on 24v - ei kauaa kaljuuntuva
Heips:) kirjoitti:
Itse kävin tossa jokunen aika sit ja jännityksellä nyt oottelen millainen tästä tulee. Arvet mulla on aika pitkät ja toivottavasti ne vuosien saatossa muuttuu huomaamattomiksi... melkein 3500 hiusta istutettiin. Prosessi ei ollu kivulias, mut ei myöskään mukava. Ensimmäinen yö oli aika paha, koska mulla oli kireä paanahka. Nyt vieläkin kiristää vaikka leikkauksesta on 1kk kulunu. Mutta odottelen sen 3-6kk ja katsellaan miltä sit alkaa näyttää...
ikää on 24vsellanen määrä siirteitä maksoi?? Tekivätkö FUE - tekniikalla? Oon nimittäin itse melkolailla tyhjätasku, mutta tähän oon jo hommannu rahoituksen koska oon vielä vähän aikaa alle kolmekymppinen, enkä haluu pilata elämääni enää yhtään kauempaa. Menen itse nyt kevään/kesän aikana leikkaukseen ja mulle saattaa mennä sama määrä siirteitä, niin olen kiinnostunut kustannusten määrästä. Olisi minulle suuri apu, jos kertoisit hintaa.
- Kallista puuhaa
ei kauaa kaljuuntuva kirjoitti:
sellanen määrä siirteitä maksoi?? Tekivätkö FUE - tekniikalla? Oon nimittäin itse melkolailla tyhjätasku, mutta tähän oon jo hommannu rahoituksen koska oon vielä vähän aikaa alle kolmekymppinen, enkä haluu pilata elämääni enää yhtään kauempaa. Menen itse nyt kevään/kesän aikana leikkaukseen ja mulle saattaa mennä sama määrä siirteitä, niin olen kiinnostunut kustannusten määrästä. Olisi minulle suuri apu, jos kertoisit hintaa.
- MickeyHair
Heips:) kirjoitti:
Itse kävin tossa jokunen aika sit ja jännityksellä nyt oottelen millainen tästä tulee. Arvet mulla on aika pitkät ja toivottavasti ne vuosien saatossa muuttuu huomaamattomiksi... melkein 3500 hiusta istutettiin. Prosessi ei ollu kivulias, mut ei myöskään mukava. Ensimmäinen yö oli aika paha, koska mulla oli kireä paanahka. Nyt vieläkin kiristää vaikka leikkauksesta on 1kk kulunu. Mutta odottelen sen 3-6kk ja katsellaan miltä sit alkaa näyttää...
ikää on 24vHello..Hiustensiirrostasi on kulunut runsaat pulo vuotta. Mikä on tilanteesi nyt? Kaunko hiuspohjan punoitus päälaen etuosassa kesti? Käytätkö mitään lääkeaineita, minoksidiili, finasteridi?
Mulle siirrettiin 4200 hiusta runsaat 4 viikkoa sitten. Näyttäisi siltä, että ainakin osa "istukkaista" olisi alkanut kasvaa heti. Tällä hetkellä häiritsevin tekijä on päälaen etuosa punoitus, joka ainakin aluksi oli melko tarkkarajainen ja näin ollen näkyvä. Töissä olen, enkä ihmisiä karkuun juokse moisen vuoksi. Onneksi kuitenkin vielä 4 viikkoa lomaa jäljellä.
Illalla laitettu Betnovat scalp hiuspohjaan ainakin jonkinverran punoitusta seuraavana aamuna vähentää. Rogaine ärsyttää senverran, että en laita sitää aamulla päälaen etuosaan. Illalla sitten tupla annos. :0) - Kuvakirjasto
MickeyHair kirjoitti:
Hello..Hiustensiirrostasi on kulunut runsaat pulo vuotta. Mikä on tilanteesi nyt? Kaunko hiuspohjan punoitus päälaen etuosassa kesti? Käytätkö mitään lääkeaineita, minoksidiili, finasteridi?
Mulle siirrettiin 4200 hiusta runsaat 4 viikkoa sitten. Näyttäisi siltä, että ainakin osa "istukkaista" olisi alkanut kasvaa heti. Tällä hetkellä häiritsevin tekijä on päälaen etuosa punoitus, joka ainakin aluksi oli melko tarkkarajainen ja näin ollen näkyvä. Töissä olen, enkä ihmisiä karkuun juokse moisen vuoksi. Onneksi kuitenkin vielä 4 viikkoa lomaa jäljellä.
Illalla laitettu Betnovat scalp hiuspohjaan ainakin jonkinverran punoitusta seuraavana aamuna vähentää. Rogaine ärsyttää senverran, että en laita sitää aamulla päälaen etuosaan. Illalla sitten tupla annos. :0)Nimimerkki Heips!!
Hello..Hiustensiirrostasi on kulunut runsaat puoli vuotta. Mikä on tilanteesi nyt?
En siis ole tuo nimimerkki, mutta vastaan, että eturajan punoitus kestää 3- 4 kk.
Ota muuten kuva hiuksistasi jokainen kuukausi samana päivänä kun hiustensiirto tehtiin. Ensimmäinen 3 kk:n kuluttua siirrosta jne. Näin näet selvästi tapahtuneen kasvun. Muutoin et juuri muista mitään. Minulla on tällainen hieno kuvakirjasto 3- 12 kk ja mukava nyt katsella miten hiustenkasvu on edistynyt.
Muutoin en muistaisi asiasta enää mitään. - Heips :)
Kuvakirjasto kirjoitti:
Nimimerkki Heips!!
Hello..Hiustensiirrostasi on kulunut runsaat puoli vuotta. Mikä on tilanteesi nyt?
En siis ole tuo nimimerkki, mutta vastaan, että eturajan punoitus kestää 3- 4 kk.
Ota muuten kuva hiuksistasi jokainen kuukausi samana päivänä kun hiustensiirto tehtiin. Ensimmäinen 3 kk:n kuluttua siirrosta jne. Näin näet selvästi tapahtuneen kasvun. Muutoin et juuri muista mitään. Minulla on tällainen hieno kuvakirjasto 3- 12 kk ja mukava nyt katsella miten hiustenkasvu on edistynyt.
Muutoin en muistaisi asiasta enää mitään.Moikka. Tarkastuksessa kayty ja kuulema kaikki ok. Vahan yli 3000 hiusta paassa, ja 1600 siirretta. Edessa on suht tuuhea, mutta joudun kylla menemaan uudestaan operaatioon. Eli toiset 8000e olis loydettava jostain. Arvet on pikkasen muuttunu huomaamattomiksi mutta ei kuulema enaa tasta lahe minnekaan.
Tavallaan olen tyytyvainen, mutta sit taas toisaalta odotin paljon enemman. Eli jos ette halua pettya niin kysykaa eka et millainen siita tulee ja ne ehka voi nayttaa jonkun kuvan yms.
Paa punottaa vielakin ja multa loydettiin karvatuppitulehdus. Oon nyt syony yli 2kk antibioottia mutta ei oikein ota helpotusta. Taytyy kayda vissiin uudestaan lekurissa.
Ilmoitelkaa te muute hyvat ihmiset omista kokemuksista jne.
Ja mulle tosiaan tehtiin se viilto ja siita leikattiin siirteita ja istutettiin, en nyt muista sita virallista nimea.
- Tikkutakkutukka
Se on se Strip-tekniikka eli Follicular unit Transplantation eli FUT. Takaraivolta siis otetaan suikale hiuksia ja silputaan hiustupiksi, jotka istutetaan päähän.
Puolen vuoden kuluttua tulos näyttää vielä vajaalta. Vuoden kuluttua siirrosta on nähtävissä lopullinen tulos.
Itse olin NW6 tapaus, noiden taulukoisen mukaan katsottuna, eli päälaki edestä saakka paljas ja vähän takaraivoakin. Ensin siirrettiin 4700 hiusta ja vajaan vuoden kuluttua siitä 3550 hiusta ja minusta tuloksesta näyttää tulevan hyvä. Vuotta ei ole vielä kulunut viimeisestä siirrosta. Minäkin odotin, ensimmäisen siirron jälkeen, että takaraivo olisi ollut tuuheampi. Takaraivon hiukset lähtivät minulla kasvamaan jostain syystä vasta 7 kk:n kuluttua siirrosta.
Aika vielä tuuheuttaa. Kun katson omaa 6 kk:n kohdalla ottamaani kuvaa, niin tulos ei ole kuin puoliksi lopullinen. - huijarin uhri
itse olen käynyt nordströmillä hiusten siirrossa neljä kertaa..hiuksia istutettiin n.10.000kpl.hiukset rupesi kuitenkin harvenemaan jonkin verran kolmannen kerran jälkeen..joten erehdyin menemään neljännen kerran..tulos oli täysi katastrofi,tikkien poistamisen jälkeen hiuksia lähti tosi paljon.nordström ei ottanut mitään kantaa asiaan..eli sanoi että olen ensimmäinen joka niin väittää..eikä hiukset lähteny koskaan edes kasvamaan neljännen leikkauksen jälkeen vaan koko päälaki alkoi harvenemaan.ja sitä on jatkunut tähä päivään asti..eli n.kolme vuotta..ja arpi on ihan järkyttävä..noin sentin levyinen.valitin potilasvakuutuskeskukseen mutta tulos oli kielteinen.nyt tehdään vielä uusi valitus potilasvahinko lautakuntaan..jos se ei auta niin sitten oikeuteen..tunnen tulleeni huijatuksi..onko muilla vastaavia kokemuksia..?nimimerkki..huijatuksi joutunut
- Kysymys heti
En ole kyllä ikinä kuullut noin pahasta hiustensiirron epäonnistumisesta ja vielä Nordströmin klinikalla jota pidetään tämän maan kaikkein parhaana alallaan. Mutta heti tärkeä kysymys sulle tähän alkuun, eli oletko syönyt fina-tabletteja ennen ja/tai jälkeen hiustensiirtoleikkauksen?
Tuli vaan mieleen sellainen juttu, että jos et ole syönyt finaa leikkauksen jälkeen tai olet jossain vaiheessa sen lopettanut, niin silloin tommoinen hiustenlähdön jatkuminen ei välttämättä ole mikään kovinkaan suuri yllätys. Katsos kun jos oot alkanut kaljuuntumaan niin ei se pelkkä hiustensiirtoleikkaus pysäytä sun kaljuuntumistasi ellet estä sitä jollakin lääkkeillä, kuten esim. finalla joka on se kaikkein paras ja tehokkain lääke hiustenlähdön estämiseksi. - Voisikohan
olla, että sama alue ei kestä toistuvaa operointia. Esim. kasvoja eivät suostu korjailemaan kovin montaa kertaa. Netissä noita kauhukuvia löytyy hiussiirroistakin.
Eikö ole tullut jo maksamaankin melkoisesti? Luulisi Rolfilla olevan vakuutus tuollaisten varalla, eikä toisaalta luulisi haluavan huonoa mainetta oikeuden käynnin takia, mitta voi olla, ettei halua myöntaa myöskään epäonnistumistaan. Valititko heti? Tuosta on jo aika paljon aikaa.
Et varmaan halua kuvaa laittaa, mutta onnea vaan ja toivottavasti saat jollain tavalla paremmaksi. - huijarin uhri
Kysymys heti kirjoitti:
En ole kyllä ikinä kuullut noin pahasta hiustensiirron epäonnistumisesta ja vielä Nordströmin klinikalla jota pidetään tämän maan kaikkein parhaana alallaan. Mutta heti tärkeä kysymys sulle tähän alkuun, eli oletko syönyt fina-tabletteja ennen ja/tai jälkeen hiustensiirtoleikkauksen?
Tuli vaan mieleen sellainen juttu, että jos et ole syönyt finaa leikkauksen jälkeen tai olet jossain vaiheessa sen lopettanut, niin silloin tommoinen hiustenlähdön jatkuminen ei välttämättä ole mikään kovinkaan suuri yllätys. Katsos kun jos oot alkanut kaljuuntumaan niin ei se pelkkä hiustensiirtoleikkaus pysäytä sun kaljuuntumistasi ellet estä sitä jollakin lääkkeillä, kuten esim. finalla joka on se kaikkein paras ja tehokkain lääke hiustenlähdön estämiseksi.rupesin käyttämään finaa tammikuussa 2009..koska hiukset huononi ja ohentuivat..huomasin hiusteni huononevan kesällä 2008 ja soitin nordströmille ja kysyin voivatko istutetut hiukset lähteä päästä..vastaus oli että ei voi.asia jäi vaivaamaan minua ja päätin keväällä 2009 että menen vielä yhteen leikkaukseen..n.1000 hiusta..minua rupesi kaduttamaan leikkaus aamuna mutta olihan se mentävä kun oli jo maksanut sen..lopputulos oli kaamea epäonnistuminen..tikkien poistamisen jälkeen rupesi koko päälaki huonontua..kun kävin ekan kerran siellä minulle sanottiin että voidaan istutta 5000 hiusta..kaiken kaikkiaan minulle istutettiin neljässä leikkauksessa yli 10.000 hiusta.minusta tuntuu että päänahka tuli liian kireäksi ja verenkierto huononi siellä..
- kysymys heti
huijarin uhri kirjoitti:
rupesin käyttämään finaa tammikuussa 2009..koska hiukset huononi ja ohentuivat..huomasin hiusteni huononevan kesällä 2008 ja soitin nordströmille ja kysyin voivatko istutetut hiukset lähteä päästä..vastaus oli että ei voi.asia jäi vaivaamaan minua ja päätin keväällä 2009 että menen vielä yhteen leikkaukseen..n.1000 hiusta..minua rupesi kaduttamaan leikkaus aamuna mutta olihan se mentävä kun oli jo maksanut sen..lopputulos oli kaamea epäonnistuminen..tikkien poistamisen jälkeen rupesi koko päälaki huonontua..kun kävin ekan kerran siellä minulle sanottiin että voidaan istutta 5000 hiusta..kaiken kaikkiaan minulle istutettiin neljässä leikkauksessa yli 10.000 hiusta.minusta tuntuu että päänahka tuli liian kireäksi ja verenkierto huononi siellä..
Mutta söitkö siis finaa jo ennen hiustensiirtoon menoa ja heti sen jälkeen? Mulla jä nyt epäselväksi se että milloin kävit ekan kerran tuolla hiustensiirrossa?
Jos aloit syömään finaa vasta tammikuussa 2009 ja tukkasi on ehtinyt huonontua jo vähintään kesästä 2008 asti ja kävitkö siis tuolla hiustensiirrossa jo sitä ennen vai kuinka?
Omasta kokemuksesta voin sanoa sen että vuosi ja jopa puolikin vuotta on pitkä aika hiusten huononemisessa, jos hiustenlähtö on päässyt kunnolla alkamaan ja jos ei ole alkanut vetämään finaa sen estämiseksi. Hemmetin paljon on muakin jälkeenpäin harmittanut kun en aikoinaan aloittanut tota finakuuria ja mennyt hiustensiirtoon jo aikaisemmin, niin olisin säästänyt siinä rahaa melkoisen summan ja vielä se että ei olisi tarvinnut hermoilla sen hiustenlähdön kanssa. - fiksattu
huijarin uhri kirjoitti:
rupesin käyttämään finaa tammikuussa 2009..koska hiukset huononi ja ohentuivat..huomasin hiusteni huononevan kesällä 2008 ja soitin nordströmille ja kysyin voivatko istutetut hiukset lähteä päästä..vastaus oli että ei voi.asia jäi vaivaamaan minua ja päätin keväällä 2009 että menen vielä yhteen leikkaukseen..n.1000 hiusta..minua rupesi kaduttamaan leikkaus aamuna mutta olihan se mentävä kun oli jo maksanut sen..lopputulos oli kaamea epäonnistuminen..tikkien poistamisen jälkeen rupesi koko päälaki huonontua..kun kävin ekan kerran siellä minulle sanottiin että voidaan istutta 5000 hiusta..kaiken kaikkiaan minulle istutettiin neljässä leikkauksessa yli 10.000 hiusta.minusta tuntuu että päänahka tuli liian kireäksi ja verenkierto huononi siellä..
Kuulostaa aika hurjalta Nordströmin työksi. Tai siis tytöthän ne hiukset istuttavat. Professori itse leikkaa ainoastaan kielekkeen irti. En sanoisi että Nordström edustaa enään parhaimmistoa. Kunnia hänelle ja suuri kiitos hiussiirtojen kehittämisestä, mutta on jämähtänyt strip-tekniikkaan. Ja tosiaan hän ei itse istuta ainuttakaan hiusta, ainoastaan antaa imagonsa jonka hinta onkin sitten kova. Olen hänen entinen potilaansa 10v takaa ja edelleen tyytyväinen nousseen hiusrajan fiksaukseen. Arpi niskassa tosin estää kovin lyhyen niskatukan pidon. Nyt valitsisin FUE tekniikan ja halvemman klinikan. Paljon halvemman.
- huijarin uhri
kysymys heti kirjoitti:
Mutta söitkö siis finaa jo ennen hiustensiirtoon menoa ja heti sen jälkeen? Mulla jä nyt epäselväksi se että milloin kävit ekan kerran tuolla hiustensiirrossa?
Jos aloit syömään finaa vasta tammikuussa 2009 ja tukkasi on ehtinyt huonontua jo vähintään kesästä 2008 asti ja kävitkö siis tuolla hiustensiirrossa jo sitä ennen vai kuinka?
Omasta kokemuksesta voin sanoa sen että vuosi ja jopa puolikin vuotta on pitkä aika hiusten huononemisessa, jos hiustenlähtö on päässyt kunnolla alkamaan ja jos ei ole alkanut vetämään finaa sen estämiseksi. Hemmetin paljon on muakin jälkeenpäin harmittanut kun en aikoinaan aloittanut tota finakuuria ja mennyt hiustensiirtoon jo aikaisemmin, niin olisin säästänyt siinä rahaa melkoisen summan ja vielä se että ei olisi tarvinnut hermoilla sen hiustenlähdön kanssa.yritin kyllä kertoa kokemuksistani..mutta viestin lähettäminen evättiin..kuulema liian loukkaavaa tekstiä...
- huijarin uhri
kysymys heti kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin sanoa sen että vuosi ja jopa puolikin vuotta on pitkä aika hiusten huononemisessa, jos hiustenlähtö on päässyt kunnolla alkamaan ja jos ei ole alkanut vetämään finaa sen estämiseksi. Hemmetin paljon on muakin jälkeenpäin harmittanut kun en aikoinaan aloittanut tota finakuuria ja mennyt hiustensiirtoon jo aikaisemmin, niin olisin säästänyt siinä rahaa melkoisen summan ja vielä se että ei olisi tarvinnut hermoilla sen hiustenlähdön kanssa.ensimmäinen siirto tehtiin elokuu 2002 toinen elokuu 2003 kolmas kesäkuu 2005 ja todellinen pohjanoteeraus kesäkuu 2009..finaa rupesin käyttämään tammikuussa 2009..kuvissa olen käynyt siellä viimeksi heinäkuu 2010..sain nähdä vain yhden vanhan kuvan keväältä 2006,vaikea siinä on vertailua tehdä..tänä keväänä oli tarkoitus mennä kuviin sinne mutta aika peruttiin..oli kuulema liian kiire,koska potilaita käy niin paljon..sanoivat että eivät ota enää minkäälaista kantaa asiaan..kehoittivat tekemään valituksen potilasvahinkolautakuntaan..rolfi kehuu mainosfilmissä että annamme takuun että hiukset kasvavat loppu elämän päässäsi..hölyn pölyä,sanon minä..kehutaan kovasti itseään mutta kun ongelmia tulee..ei oteta minkäänlaista vastuuta..
- Erikoista ja outoa
huijarin uhri kirjoitti:
ensimmäinen siirto tehtiin elokuu 2002 toinen elokuu 2003 kolmas kesäkuu 2005 ja todellinen pohjanoteeraus kesäkuu 2009..finaa rupesin käyttämään tammikuussa 2009..kuvissa olen käynyt siellä viimeksi heinäkuu 2010..sain nähdä vain yhden vanhan kuvan keväältä 2006,vaikea siinä on vertailua tehdä..tänä keväänä oli tarkoitus mennä kuviin sinne mutta aika peruttiin..oli kuulema liian kiire,koska potilaita käy niin paljon..sanoivat että eivät ota enää minkäälaista kantaa asiaan..kehoittivat tekemään valituksen potilasvahinkolautakuntaan..rolfi kehuu mainosfilmissä että annamme takuun että hiukset kasvavat loppu elämän päässäsi..hölyn pölyä,sanon minä..kehutaan kovasti itseään mutta kun ongelmia tulee..ei oteta minkäänlaista vastuuta..
Sulla täytyy olla joku harvinaisempi ongelma niissä hiuksissa, jos sirretyt hiukset lähtevät. Ilmeisesti jotain taipumusta pälvikaljuisuuteen. Onko näin?
- ihmetyttää vaan
huijarin uhri kirjoitti:
ensimmäinen siirto tehtiin elokuu 2002 toinen elokuu 2003 kolmas kesäkuu 2005 ja todellinen pohjanoteeraus kesäkuu 2009..finaa rupesin käyttämään tammikuussa 2009..kuvissa olen käynyt siellä viimeksi heinäkuu 2010..sain nähdä vain yhden vanhan kuvan keväältä 2006,vaikea siinä on vertailua tehdä..tänä keväänä oli tarkoitus mennä kuviin sinne mutta aika peruttiin..oli kuulema liian kiire,koska potilaita käy niin paljon..sanoivat että eivät ota enää minkäälaista kantaa asiaan..kehoittivat tekemään valituksen potilasvahinkolautakuntaan..rolfi kehuu mainosfilmissä että annamme takuun että hiukset kasvavat loppu elämän päässäsi..hölyn pölyä,sanon minä..kehutaan kovasti itseään mutta kun ongelmia tulee..ei oteta minkäänlaista vastuuta..
En tunne tapaustasi tarkemmin kun sen mitä olet itse siitä täällä nyt kertonut. Mutta tuli vaan tässä mieleen se asia, että luultavasti oot aloittanut ton finan syömisen aivan liian myöhään!! Jos todella oot käynyt jo peräti kolmessa hiustensiirtoleikkauksessa, etkä ole aloittanut tota finan syöntiä, niin kyllä mulla ainakin tulee väistämättä mieleen se että oot mokannut tossa finan aloittamisessa enemmän kun pahasti.
Eli oot ilmeisesti kärsinyt tosta kaljuuntumisesta jo vähintäänkin joku 7 vuotta ennen kun olet fina-kuurin aloittanut ja käynyt koko ajan läpi noin monia hiustensiirtoja. Sitä vaan tässä ihmettelen kovasti, että eikö sulla itselläsi tullut kertaakaan mieleen noiden vuosien aikana se asia, että se finan syönti olisi todellakin hyvä aloittaa? Entä mitä Nordström ja hoitajat klinikalla kertoivat sulle finasta? - Onhan täälläkin
ihmetyttää vaan kirjoitti:
En tunne tapaustasi tarkemmin kun sen mitä olet itse siitä täällä nyt kertonut. Mutta tuli vaan tässä mieleen se asia, että luultavasti oot aloittanut ton finan syömisen aivan liian myöhään!! Jos todella oot käynyt jo peräti kolmessa hiustensiirtoleikkauksessa, etkä ole aloittanut tota finan syöntiä, niin kyllä mulla ainakin tulee väistämättä mieleen se että oot mokannut tossa finan aloittamisessa enemmän kun pahasti.
Eli oot ilmeisesti kärsinyt tosta kaljuuntumisesta jo vähintäänkin joku 7 vuotta ennen kun olet fina-kuurin aloittanut ja käynyt koko ajan läpi noin monia hiustensiirtoja. Sitä vaan tässä ihmettelen kovasti, että eikö sulla itselläsi tullut kertaakaan mieleen noiden vuosien aikana se asia, että se finan syönti olisi todellakin hyvä aloittaa? Entä mitä Nordström ja hoitajat klinikalla kertoivat sulle finasta?moni väittänyt, ettei tarvitse käyttää finaa leikkauksen jälkeen. Ei taida rolfikaan sen kummemmin suositella ja sitä enemmän sille rahaa tulee mitä useammin sama käy hiusten siirrossa.
- Pälvikki
Helpompi sun on tietää mistä valittaa, jos käyt tutkituttamassa ittes ja selvittämään syyn hiustenlähtöön. Kaljuuntumisen syitä kun on olemassa muitakin kuin se miestyyppinen kaljuuntuminen, etenkin mainittakoon pälvikalju ja varsinkin telogen effluvium, joita eivät taida mitkään hiustensiirrot estää
- Uljasharja
Tuo juttu kuullostaa minulle aika epäuskottavalta. Minä kävin Nordströmillä kolme kertaa ja sirrettiin yhteensä sama määrä.
Hiusistoni on taivaallisen upea ja arpea en löydä itsekään. Kuullostaa aika erikoiselta.- Sarppa
miksi nämä kirjoittelijat eivät ota yhteyttä tekijään eli Norströmin sairaalaan? Menisivät näyttämään leikkaustulosta, jotta sairaala voi dokumentoida sen. Ilmeisesti eivät ole edes käyneet toimenpiteen jälkeen tarkastuksessa ko. sairaalassa? Lienekö käyneet ollenkaan. Tiedän, että Nordström on hyvämaineinen klinikka ja tuskin haluavat huonosti hoitaa ihmisiä. Asia ei parane tällä palstalla yritystä mustamaalaamalla. Mutta kai joikaisessa toimenpiteessä/leikkauksessa on riskinsä ja ne sinulle kerrottiin?
- SaurusSS
Nordström on alan dinosaurus. Tippunut kelkasta ja ylihintainen. Varakkaiden vanhojen rouvien kirurgi. Taidoiltaan hyvä mutta ei erinomainen. Kehitti hiussiirtoja ja jaksaa kehua itseään enemmän kuin kukaan muu. Asiakkaita riittää koska media kohtelee silkkihansikkain. Komppaan kirjoittajaa joka mainitsi että antaa ainoastaan imagonsa hiussiirtoihin,tytöt tekevät istutuksen. Päänahasta palan leikkaamisesta maksatte monta tuhatta... Typerää. Kaupan päälle saatte arven niskaanne loppuiäksenne.
- Yksi kokenut
Kyllä löytyy moitittavaa ja paljon..Ei ota enää edes vastaanotolle ku menee jotain vastuuta hakemaan useille hukkaan menneille leikkauksille..Nordstromilla jopa pitkälti toistakymmentä leikkausta tehneet ovat vieläki lähes kaljuja ..Norströmiltä ei vastuuta löydy,,,rahastaa kyllä
- Häipyi!
Nordström on myynyt sairaalansa ja lopettanut.
- Totuus aina
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että minä kävin kaksi kertaa hiustensiirrossa, enkä ole vielä parempaa lopputulosta netistä löytänyt. En edes Hansson & Wongin tuloksista.
- Luehan lisää
Ei ole lopettanut.
Mistä helwetistä sinä tuommoiset olet kuullut.
Myynyt on kyllä, mutta ei lopettanut.
Luepas uudelleen:
http://www.pihlajalinna.fi/uutiset/rolf-nordstrom-myy-plastiikkakirurgisen-sairaalansa
"Kaupalla ei ole vaikutusta henkilökunnan asemaan. Professori Rolf Nordström jatkaa plastiikkakirurgisen sairaalan leikkaavana lääkärinä." - Juliusz
Oikeastaan aika idioottimaista tässä vaiheessa vielä lähteä hiustensiirtoon, mies tai nainen, jos on yhtään lukenut eräästä hiusten kahdennusmenetelmästä, josta keskustelu netissä tällä hetkellä käy kuumimmillaan. Onhan hoitomuodolla, joka on jo muutamankin vuoden ehtinyt olla saatavilla HASCI-kliniikalta, vielä lukuisat epäilijänsä, mutta ihmisten suorittamia yrityksiä osoittaa hoitomuoto todenmukaiseksi on ollut viime vuodesta lähtien laajasti netistä saatavilla, ja melko vakuuttavaa tutkimustyötä on foorumeilla nähty. Ei nyt tässä pidä vielä ruveta mitään toiveita nostattaa, mutta ainakin fiksumpaa on seurata keskustelua nyt ainaski tän vuoden ajan kuin heti rynnätä Nordströmin paikkeille ja uhrata paljon hiuksia hiustensiirrossa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396