Olen aloittamassa avoimessa psykologian perusopinnot. Onko kellään kokemusta näistä opinnoista? Kuinka vaativia ovat? Kirjat näkyivät olevan kaikki englanninkielisiä ja tämä vähän pelottaa. Sanasto niissä on varmaan aika hankalaa. Miten olette selvinneet niistä? Myös kaikki muut kokemukset psykologian opinnoista kiinnostavat. Kiitos jo etukääteen kaikille, jotka viitsivät vastata.
Avoimen yliopiston psykologian perusopinnot / psykologian opinnot yleensä
5
3167
Vastaukset
- ........
itse olen suorittanut avoimessa yliopistossa psykasta perusopinnot ja olen tällä hetkellä suorittamassa aineopintoja siitä. ihan hyvin (hyvät tiedot) olen pärjännyt vaikka englanninkielistä tekstiä onkin käytössä(mulla lukiosta englanti kutonen). onnea opintoihin!
- Niina
Missä yliopsitossa luet aineopintoja? En ole löytänyt niitä ainakaan Tampereen avoimen opinto-ohjelmasta tai suunnitelmasta ensi keväälle. Kirjoitin englannista aikoinani vahvan M:n (päästötodistuksessakin 8), mutta kirjoituksistakin on aikaa jo muutama vuosi joten kielitaitoni on vähän ruosteessa. Myös tämän alan erikoissanasto pelottaa näin etukäteen. Onko muutamilta luennoilta pois oleminen mielestäsi haitallista? Entä osaatko sanoa, onko lukion psykologialla mitään apua näihin perusopintoihin?
- ............
Niina kirjoitti:
Missä yliopsitossa luet aineopintoja? En ole löytänyt niitä ainakaan Tampereen avoimen opinto-ohjelmasta tai suunnitelmasta ensi keväälle. Kirjoitin englannista aikoinani vahvan M:n (päästötodistuksessakin 8), mutta kirjoituksistakin on aikaa jo muutama vuosi joten kielitaitoni on vähän ruosteessa. Myös tämän alan erikoissanasto pelottaa näin etukäteen. Onko muutamilta luennoilta pois oleminen mielestäsi haitallista? Entä osaatko sanoa, onko lukion psykologialla mitään apua näihin perusopintoihin?
jyväskylän avoimessa yliopistossa olen suorittanut sekä appron että aloittanut cumun. pääasiallisesti itseopiskeluna olen noita suoritellut. joillakin lähiopetusjaksoilla kävin mutta se oli aina sellainen lähiopetusviikonloppu, jonka jälkeen kirjoitettiin essee annetusta aiheesta. ja sen viikonlopun luennoilla piti kyllä olla paikalla. approssa tutorryhmätyöt oli mielestäni ihan kivoja. lukion psykan opinnoista on hyötyä, koska osa asioista on siten jo ennestään tuttua.
- Niina
............ kirjoitti:
jyväskylän avoimessa yliopistossa olen suorittanut sekä appron että aloittanut cumun. pääasiallisesti itseopiskeluna olen noita suoritellut. joillakin lähiopetusjaksoilla kävin mutta se oli aina sellainen lähiopetusviikonloppu, jonka jälkeen kirjoitettiin essee annetusta aiheesta. ja sen viikonlopun luennoilla piti kyllä olla paikalla. approssa tutorryhmätyöt oli mielestäni ihan kivoja. lukion psykan opinnoista on hyötyä, koska osa asioista on siten jo ennestään tuttua.
Täytyy katsoa sitä Jyväskylän tarjontaa, kun nyt nämä perusopinnot suoritan täällä. Haaveenani on päästä jossain vaiheessa yliopistoon opiskelemaan nimenomaan psykologiaa ja haluan tässä "odotellessa" käyttää ajan hyväkseni. Katsoin pikaiseen Juväskylän avoimen tarjontaa ja siellä tämä cumu maksoi 560 euroa. Onko se todella niin kallis, vai kuuluuko siihen jo perusopinnotkin. Tampereella nämä perusopinnot maksoivat 190€, joten toi 560 € tuntuu kalliilta.
- näin se on
Niina kirjoitti:
Täytyy katsoa sitä Jyväskylän tarjontaa, kun nyt nämä perusopinnot suoritan täällä. Haaveenani on päästä jossain vaiheessa yliopistoon opiskelemaan nimenomaan psykologiaa ja haluan tässä "odotellessa" käyttää ajan hyväkseni. Katsoin pikaiseen Juväskylän avoimen tarjontaa ja siellä tämä cumu maksoi 560 euroa. Onko se todella niin kallis, vai kuuluuko siihen jo perusopinnotkin. Tampereella nämä perusopinnot maksoivat 190€, joten toi 560 € tuntuu kalliilta.
kallista touhua se kyllä on. en muista tarkalleen paljonko maksoi mutta todella paljon ja muistaakseni juuri yli tuon 500e. mielestäni perusopinnotkin olivat jotain reilu 300e. kalliiksi tulee mutta kannattaa silti harkita jos mielenkiintoa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3734046Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1111476- 951308
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651104Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass14937Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58917Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise12887- 38880
- 65861
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60859