C-VITAMIININ YLIANNOSTUS

ERÄS TYYPPI

C-vitaminin suositus on 60mg, tai toiset väittä että 100-200:kin. mutku poretabuissa on 1000mg onko se vähä liikaa, olen lukenut että voi olla haittavaikutuksia.....virtsakiviä tulee, ja jopa päinvastaisia vaikutuksia kuin pitäisi.

Miksi ihmeessä niissä on niin paljon kuin 1g c-vitamiinia, ja voiko niitä popsii turvallisesti päivittäin....vai tuleeko kivii?!?!?

t.PillerinPopsijaTyyppi

38

19948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkavan keripukin saanut

      on todellakin minimiäkin pienempi. Jos pysyy terveenä, eikä rasita itseään pahasti, riittää se juuri ja juuri pitämään keripukin loitolla. Päivittäinen tarve on siis todellakin tuota 60 mg suurempi.

      Jos kuitenkin syöt päivittäin runsaasti hedelmiä sekä esimerkiksi paprikaa, joka sisältää paljon c-vitamiinia, et juurikaan lisätabletteja tarvitse. Tai voit ottaa niitä satunnaisesti esimerkiksi flunssan tai raskaan liikunnan yhteydessä. Suuria kerta-annoksia ei kannata ottaa, sillä silloin kaikki vitamiini ei tule elimistön käyttöön ja esimerkiksi 1 g ylittävät annokset tosiaan lisäävät virtsakivien riskiä. Acerola-muodossa olevat tabletit imeytyvät parhaiten ja niiden ottaminen kannattaa jakaa esimerkiksi 2-3 kertaan päivässä.

      Jos taas et nauti juuri lainkaan hedelmiä, joudut ottamaan useampia tabletteja päivässä, jotta elimistösi saa c-vitamiinia riittävästi. Olen itse moniallerginen ja sain karvaan opetuksen c-vitamiinin aiheuttamasta puutostilasta, kun noudatin kuuliaisesti tuota 60 mg:n päiväsuositusta. Ihooni alkoi tulla nyrkinkokoisia mustelmia ja väsymys oli sanoinkuvaamaton. Yleiskuntokin laski ja sairastelin jatkuvasti flunssia. Puutos korjattiin ottamalla kaksi viikkoa 1 g:n päiväannoksia ja nyt syön säännöllisesti 4-5 tablettia päivässä.

      • ERÄS TYYPPI

        mutta siinähän on päivä annos yksi tabu eli 60mg,

        syön kyllä juuri paprikoita melkein päivittäin (keltasia) ja muita hedelmiä / vihanneksia. harrastan kyllä erittäin paljon liikuntaa... ja väsyttää.......pitäisi syödä noita Aceroloita pari tabuu sitten ?


      • Alkavan keripukin saanut
        ERÄS TYYPPI kirjoitti:

        mutta siinähän on päivä annos yksi tabu eli 60mg,

        syön kyllä juuri paprikoita melkein päivittäin (keltasia) ja muita hedelmiä / vihanneksia. harrastan kyllä erittäin paljon liikuntaa... ja väsyttää.......pitäisi syödä noita Aceroloita pari tabuu sitten ?

        että kysymyksessä on c-vitamiinin tarve? Jos syöt päivittäin kasviksia ja hedelmiä, uskoisin että saat riittävästi vitamiinia. Jos harrastat todella raskasta liikuntaa, voi kulutuksesi olla tietysti olla saantiin nähden liian suuri.

        Myös raudanpuute tai ylipäätään liian vähäinen energiansaanti aiheuttaa kovaa väsymystä. Osta kaupasta kokeeksi Blutsaft-rautajuomaa ja ota päivittäin 2-4 acerola-tablettia päälle ja katso, lähteekö väsymys parin viikon kuluessa. Jos ei, käy varmuuden vuoksi lääkärissä verikokeissa.


      • Jusuf Bambumaja
        ERÄS TYYPPI kirjoitti:

        mutta siinähän on päivä annos yksi tabu eli 60mg,

        syön kyllä juuri paprikoita melkein päivittäin (keltasia) ja muita hedelmiä / vihanneksia. harrastan kyllä erittäin paljon liikuntaa... ja väsyttää.......pitäisi syödä noita Aceroloita pari tabuu sitten ?

        tuote. Syö niitä 20 tabelttia päivässä ja teet hyvän palvelun kehollesi.


      • Anonyymi

    • jakke

      C-vitamiinin virallinen (vähimmäis)suositus nostettiin juuri tällä viikolla 75 mg:aan. Sitä mukaa kun viranomaiset oppivat C-vitamiinin monista hyödyistä, se suositus varmaan nousee pikkuhiljaa. Optimimäärä lienee ainakin 200-500 mg päivittäin. Esi-isämmehän elivät Afrikassa hedelmillä, marjoilla ja juureksilla, ja ihmisen elimistö oppi toimimaan parhaiten juuri senaikaisella ruokavaliolla.

      Tupakoijille tuo 75 mg ei riitä alkuunkaan, sillä tupakointi syö C-vitamiinia.

      • olav1

        "C-vitamiinin virallinen (vähimmäis)suositus nostettiin juuri tällä viikolla 75 mg:aan."

        Pohjoismaisissa ravitsemussuosituksissa tuo on ollut 75 mg:ssä ainakin vuodesta 2004 saakka.

        "Sitä mukaa kun viranomaiset oppivat C-vitamiinin monista hyödyistä, se suositus varmaan nousee pikkuhiljaa. Optimimäärä lienee ainakin 200-500 mg päivittäin."

        Noin saattaa olla, mutta ei läheskään välttämättä. Ainakaan mitään mullistavia hyötyjä/haittoja ei tuon "suosituksen" seuraamisesta ole.

        "Esi-isämmehän elivät Afrikassa hedelmillä, marjoilla ja juureksilla, ja ihmisen elimistö oppi toimimaan parhaiten juuri senaikaisella ruokavaliolla."

        Ruokavalioon eivät tietääkseni kuuluneet vitamiinilisät. Tarvittavat vitamiinit voi saada ravinnostakin.

        "Tupakoijille tuo 75 mg ei riitä alkuunkaan, sillä tupakointi syö C-vitamiinia."

        Myös runsas kahvi ja alkoholi lisäävät c-vitamiinin tarvetta


      • jakke
        olav1 kirjoitti:

        "C-vitamiinin virallinen (vähimmäis)suositus nostettiin juuri tällä viikolla 75 mg:aan."

        Pohjoismaisissa ravitsemussuosituksissa tuo on ollut 75 mg:ssä ainakin vuodesta 2004 saakka.

        "Sitä mukaa kun viranomaiset oppivat C-vitamiinin monista hyödyistä, se suositus varmaan nousee pikkuhiljaa. Optimimäärä lienee ainakin 200-500 mg päivittäin."

        Noin saattaa olla, mutta ei läheskään välttämättä. Ainakaan mitään mullistavia hyötyjä/haittoja ei tuon "suosituksen" seuraamisesta ole.

        "Esi-isämmehän elivät Afrikassa hedelmillä, marjoilla ja juureksilla, ja ihmisen elimistö oppi toimimaan parhaiten juuri senaikaisella ruokavaliolla."

        Ruokavalioon eivät tietääkseni kuuluneet vitamiinilisät. Tarvittavat vitamiinit voi saada ravinnostakin.

        "Tupakoijille tuo 75 mg ei riitä alkuunkaan, sillä tupakointi syö C-vitamiinia."

        Myös runsas kahvi ja alkoholi lisäävät c-vitamiinin tarvetta

        Pohjoismaisissa suosituksissa C-vitamiinitaso nostettiinkin 75:een jo viime vuonna, mutta minä tarkoitinkin Suomen virallisia suosituksia, jotka siis C-vitamiinin kohdalla nostettiin tällä viikolla.

        Esi-isämme eivät syöneet vitamiinilisiä, koska eivät niitä tarvinneet. En usko että monet tropiikin ihmiset nytkään tarvitsevat ainakaan C- tai D-vitamiinilisiä. He kun yhä perustavat ruokavalionsa luonnolliseen ruokaan. Nykyajan väestönkasvu tosin on aiheuttanut nälänhädän monille alueille, joten Afrikkaa ei enää voi oikein pitää syömisen mallimaana.

        Ravintolisien käytön peruste on se, että nykyaikainen ruoka etenkin Suomessa sisältää vain murto-osan siitä ravinnosta jota ihminen luonnostaan tarvitsee. Jopa tänne rahdatut hedelmät on joko raakoina poimittu, tehoviljelty tai matkalla nahistuneet, aiheuttaen vitamiinihävikkiä.

        Tupakka, kahvi ja alkoholi aiheuttavat lisää vitamiininpuutetta. Kaikki nykyajan ilmiöitä. Minäkin juon kahvia, enkä mielelläni haluaisi lopettaa. Sitä suuremmalla syyllä tarvimme vitamiinilisiä.

        Jos olisin rikas niin muuttaisiin aurinkoisille etelämeren saarille, kalastaisin ja metsästäisin villiriistaa, perustaisin omat hedelmäviljelmät ja voisin lopettaa ravintolisien käytön. Siihen asti varmistan normaalin ravinnon saannin tason vaikka pillereillä ja kapseleilla.


    • hertttt

      Edellisten vastausten mukaan... eiköhän niitä 1g:n annoksia voi syödä ajoittain ihan huoletta. Itse en kuitenkaan päivittäin söisi noin suurta annosta jatkuvasti. Yhden vitamiinin pitkäaikainen suuri saanti voi häiritä muiden vitamiinien/kivennäisaineiden tasapainoa.

      Suuret C-vit. määrät voivat aiheuttaa B6- ja B12-vitamiinien vajausta, foolihapon (yksi b-vitamiineista) puutetta ja kuparin hyväksikäyttö vaikeutuu. Kaikkien em. aineiden puute voi aih. mm. anemiaa.

      Itse syön apteekin 500mg c-vit. tabletteja yhden puolikkaan päivässä. (minäkin allergioiden vuoksi jätän monet hedelmät ja kasvikset syömättä..)

    • kannattaa ottaa

      C-vitamiiniä ei kannata suurina annoksina ottaa sillä elimistö ei pysty imeyttämään c-vitamiinia kerralla kuin 200-250mg kerralla, varsinkin jos halutaan paras teho tuosta vitamiinistä. Eli jos C-vitamiinia nautitaan suurina kerta-annoksina, imeytyneestä C-vitamiinista n. 60 % erittyy virtsan mukana pois elimistöstä. ottaa mieluummin pienempiä c-vitamiiniannoksia kerralla ja usean kerran päivässä.

      mm. flunssan aikana elimistö tarvitsee paljon c-vitamiiniä joten silloin on syytä syödäkin tuota tuhatta mg c:tä.

      • Jusuf Bambumaja

        elimistö ei ole tottunut käyttämään C:tä. Kestää tovin kun elimistö huomaa, että nyt on tärkeää ainetta tulossa. Koska ihmisen keho ei tuota C:tä, sitä voidaan ottaa 3gr (3000mg) aina 8gr päivässä jopa ylikin.


    • TK

      Useimmat vesiliukoiset vitamiinit erittyvät elimistöstä nopeasti ja niiden varastot ovat verraten pieniä. Tällaisissa oloissa myrkytysten kehittyminen ei ole todennäköistä. C-vitamiinin käyttäytyminen tunnetaan erityisen hyvin. Annosten suurentuessa tarvetta suuremmiksi vitamiinin imeytyminen suolesta vähenee. Ruoan sisältämä 100 mg imeytyy jokseenkin täydellisesti mutta kymmenkertaisesta annoksesta imeytyy enää vajaa puolet ja satakertaisesta annoksesta 10–20 %. Jos C-vitamiinin määrä veressä suurentuu selvästi, vitamiinia alkaa erittyä virtsaan. Näin elimistö on hyvin suojautunut suuria C-vitamiiniannoksia vastaan. C-vitamiinimyrkytystä ei kehitykään, vaikka suun kautta nautittaisiin suuriakin määriä pillereinä. Suolistoon imeytymättä jäänyt vitamiini tosin saattaa aiheuttaa vatsavaivoja ja ripulia.

      • 36

        On olemassa C-vitamiinitabletteja, joista C-vitamiini purkautuu useamman tunnin aikana. Tällöin verenkiertoonkaan ei tule kerralla suuria vahvuuksia. Nämä tabletit ovat mielestäni suositeltavia varsinkin, jos niissä on bioflavonoidit mukana.


    • marjoja ...
    • asiantuntija.

      C-vitamiinia voi syödä niin paljon kuin haluaa, jos tulee oireita, niin sitten on jotakin bakteereja/loisia. Munuaiskiviä aiheuttavat munuaisissa olevat patogeenit. Kuollessaan niitten jäänteistä voi muodostua munuaiskiviä.

      • marjoja....

      • asiantuntija.
        marjoja.... kirjoitti:

        Ei voi syödä. On myrkyllistä.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/post1404687.html#p1404687

        Pistä ne sun marjat vaikka perseesesi. Ei ole olemassa mitään tutkimusta siitä että C-vitamiini olisi myrkyllistä suurinakaan annoksina. Sitä on annettu suonensisäisestikin 100 gramman annoksia, jotka saavat plasmapitoisuudet paljon korkeammiksi kuin suun kautta otettu sama määrä. Syöpäsoluja nuo määrät tappavat, muttei tavallisia soluja. Suuret määrät C-vitamiinia voi aiheutta suolisto-oireita, mutta se taas viittaa siihen että suolistossa kuoli jotain bakteereja/loisia, mikä on hyvä juttu.


    • C-vitamiini^^

      Joka päivä kolemessa osassa askorbiinihappoa, eli 3*1grammaa ja mitään yliannostuksia on turha pelätä:D

      • cccccccccc

        munuaiset menee sököksi

        Spotlight: Terveyttä purkista?
        FST5 Klo: 16.25 Pvm: 18.09.2010

        Ravintolisien lupaama hyvinvointi ja painonpudotus saivat Tuulan, 58, aloittamaan ravintolisäkuurin. Päätös oli kohtalokas. Vain muutaman kuukauden jälkeen hänet kiidätettiin sairaalaan maksansiirtoa varten.


      • .
        cccccccccc kirjoitti:

        munuaiset menee sököksi

        Spotlight: Terveyttä purkista?
        FST5 Klo: 16.25 Pvm: 18.09.2010

        Ravintolisien lupaama hyvinvointi ja painonpudotus saivat Tuulan, 58, aloittamaan ravintolisäkuurin. Päätös oli kohtalokas. Vain muutaman kuukauden jälkeen hänet kiidätettiin sairaalaan maksansiirtoa varten.

        Sama kun tarjoaisin sinulle pohjaanpalanutta puuroa ja sen jälkeen väittäisit että kaikki maailman puuro on pahanmakuista ja epäterveellistä.


      • CCCCCCCC
        cccccccccc kirjoitti:

        munuaiset menee sököksi

        Spotlight: Terveyttä purkista?
        FST5 Klo: 16.25 Pvm: 18.09.2010

        Ravintolisien lupaama hyvinvointi ja painonpudotus saivat Tuulan, 58, aloittamaan ravintolisäkuurin. Päätös oli kohtalokas. Vain muutaman kuukauden jälkeen hänet kiidätettiin sairaalaan maksansiirtoa varten.

        Suomessa on n. vuosi sitten hyväksytty väitöskirja, jonka aiheena oli C-vitamiinin terveysvaikutukset. Loppupäätelmä oli että mitään pikku ripulia dramaattisempaa ei ole odotettavissa, vaikka annokset olisivat grammoja päivässä. Jopa 100g annoksista oli vain positiivisia vaikutuksia ja noilla suurilla annoksilla pystytään vaikuttamaan jopa syöpään. Saantisuositukset tulee organisaatioista jotka pyörii lääketehtaitten rahoituksella, ja lääketehtaille on jostain syystä mieluisampaa myydä kilohinnaltaan kultaakin kalliimpia lääkkeitä, eikä liki ilmaista C-vitamiinia. On väitetty, että 8g päiväannos torjuu kaikki infektiosairaiudet, aloitin kuurin vuosi sitten enkä ole ollut päivääkään sairaana, en edes nuhassa. Aiempina vuosina söin 4-6 antibioottikuuria keuhkoputkentulehduksiin, nyt olen saanut vähentää astmalääkkeetkin puoleen. Ihan sama mitä uskotte, mutta minun elämänlaatuni ainakin on parantunut pelkästään C-vitamiiinin käytöllä hyvin merkittävällä tavalla.


      • 26
        CCCCCCCC kirjoitti:

        Suomessa on n. vuosi sitten hyväksytty väitöskirja, jonka aiheena oli C-vitamiinin terveysvaikutukset. Loppupäätelmä oli että mitään pikku ripulia dramaattisempaa ei ole odotettavissa, vaikka annokset olisivat grammoja päivässä. Jopa 100g annoksista oli vain positiivisia vaikutuksia ja noilla suurilla annoksilla pystytään vaikuttamaan jopa syöpään. Saantisuositukset tulee organisaatioista jotka pyörii lääketehtaitten rahoituksella, ja lääketehtaille on jostain syystä mieluisampaa myydä kilohinnaltaan kultaakin kalliimpia lääkkeitä, eikä liki ilmaista C-vitamiinia. On väitetty, että 8g päiväannos torjuu kaikki infektiosairaiudet, aloitin kuurin vuosi sitten enkä ole ollut päivääkään sairaana, en edes nuhassa. Aiempina vuosina söin 4-6 antibioottikuuria keuhkoputkentulehduksiin, nyt olen saanut vähentää astmalääkkeetkin puoleen. Ihan sama mitä uskotte, mutta minun elämänlaatuni ainakin on parantunut pelkästään C-vitamiiinin käytöllä hyvin merkittävällä tavalla.

        Itse aloitin syömään noin 26 v sitten c-vit. päivässä 500 mg eli 1 tabletti, ja oikeastaan siitä ei
        ole mitään ongelmia tullut, kait ;) vielä.., mutta sen huomaisin että 2 noita 500 mg tablettia oli liikaa, tuli sydämentykytystä ja pahaa oloa. Minulla tosin on huono tuo ruoka-aineiden imeytyminen (allergiaa) sekä usein on flunssaa, joka on nyt vähentynyt hieman, että mahdollisesti sen takia nuo suuremmat määrät minulle sopii.


      • jamaaniskus
        CCCCCCCC kirjoitti:

        Suomessa on n. vuosi sitten hyväksytty väitöskirja, jonka aiheena oli C-vitamiinin terveysvaikutukset. Loppupäätelmä oli että mitään pikku ripulia dramaattisempaa ei ole odotettavissa, vaikka annokset olisivat grammoja päivässä. Jopa 100g annoksista oli vain positiivisia vaikutuksia ja noilla suurilla annoksilla pystytään vaikuttamaan jopa syöpään. Saantisuositukset tulee organisaatioista jotka pyörii lääketehtaitten rahoituksella, ja lääketehtaille on jostain syystä mieluisampaa myydä kilohinnaltaan kultaakin kalliimpia lääkkeitä, eikä liki ilmaista C-vitamiinia. On väitetty, että 8g päiväannos torjuu kaikki infektiosairaiudet, aloitin kuurin vuosi sitten enkä ole ollut päivääkään sairaana, en edes nuhassa. Aiempina vuosina söin 4-6 antibioottikuuria keuhkoputkentulehduksiin, nyt olen saanut vähentää astmalääkkeetkin puoleen. Ihan sama mitä uskotte, mutta minun elämänlaatuni ainakin on parantunut pelkästään C-vitamiiinin käytöllä hyvin merkittävällä tavalla.

        vai että 100 g askorbiinihappoa päivässä... Heh heh, hehehehhhheeeeeeeeeee
        heh höh!


      • VitCe
        CCCCCCCC kirjoitti:

        Suomessa on n. vuosi sitten hyväksytty väitöskirja, jonka aiheena oli C-vitamiinin terveysvaikutukset. Loppupäätelmä oli että mitään pikku ripulia dramaattisempaa ei ole odotettavissa, vaikka annokset olisivat grammoja päivässä. Jopa 100g annoksista oli vain positiivisia vaikutuksia ja noilla suurilla annoksilla pystytään vaikuttamaan jopa syöpään. Saantisuositukset tulee organisaatioista jotka pyörii lääketehtaitten rahoituksella, ja lääketehtaille on jostain syystä mieluisampaa myydä kilohinnaltaan kultaakin kalliimpia lääkkeitä, eikä liki ilmaista C-vitamiinia. On väitetty, että 8g päiväannos torjuu kaikki infektiosairaiudet, aloitin kuurin vuosi sitten enkä ole ollut päivääkään sairaana, en edes nuhassa. Aiempina vuosina söin 4-6 antibioottikuuria keuhkoputkentulehduksiin, nyt olen saanut vähentää astmalääkkeetkin puoleen. Ihan sama mitä uskotte, mutta minun elämänlaatuni ainakin on parantunut pelkästään C-vitamiiinin käytöllä hyvin merkittävällä tavalla.

        Aivan totta.
        Lääkäri Antti Heikkiläkin syö itse päivittäin 1500-3000mg c-vitamiinia.
        Heikkilä sanoo, että juuri lääketeollisuus pyrkii `ohjeistamaan` c-vitamiinin käyttöä,
        jotta sairastava kansa joutuisi käyttämään ja ostamaan kalliita lääkkeitä.

        Itse olen nyt syönyt nappeina 1500 mg päivittäin pari kuukautta. Toki hyvää ruokaa sen lisäksi.
        Ei mitään haittaa, sen sijaan astmalääkityksen tarve on vähentynyt ja esim. iho ei enää niin kuiva.
        C-vitamiinia pidetään luontaisena lääkkeenä allergian hoitoon ja sillä
        on luontaisia antihistamiinin ominaisuuksia.

        C-vitämiini imeytyy parhaiten suurehkoista 1000 mg:n kerta-annoksisita.


      • Anonyymi
        VitCe kirjoitti:

        Aivan totta.
        Lääkäri Antti Heikkiläkin syö itse päivittäin 1500-3000mg c-vitamiinia.
        Heikkilä sanoo, että juuri lääketeollisuus pyrkii `ohjeistamaan` c-vitamiinin käyttöä,
        jotta sairastava kansa joutuisi käyttämään ja ostamaan kalliita lääkkeitä.

        Itse olen nyt syönyt nappeina 1500 mg päivittäin pari kuukautta. Toki hyvää ruokaa sen lisäksi.
        Ei mitään haittaa, sen sijaan astmalääkityksen tarve on vähentynyt ja esim. iho ei enää niin kuiva.
        C-vitamiinia pidetään luontaisena lääkkeenä allergian hoitoon ja sillä
        on luontaisia antihistamiinin ominaisuuksia.

        C-vitämiini imeytyy parhaiten suurehkoista 1000 mg:n kerta-annoksisita.

        Minulla jo 500 mg aiheuttaa suolistokipuja, lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta, pääkipua ja unettomuutta.


    • uioyuyikujyuj

      Syökää C-vitamiinia, se on terveellistä, mutta älkää tabletteina tai muissa epäluonnollisissa muodoissa. Syökää sitä hedelminä, kasviksina ja marjoina. Takuu varmasti enemmän hyötyä syödä vaikka appelsiini, paprikaa, parsakaalia, mansikkaa samana päivänä, kuin nassuttaa 1000mg askorbiinitabletti nassuun.

    • c purkista?

      En tulkinnut viestiä ehkä oikein, mutta jos joku on ottanut pitkiä aikoja 8g päivässä, mielestäni se on liikaa. Oon ottanut itse 6g pvä 2vkon ajan yritin epätoivoisesti karkottaa viruksen, kuulin että c-vit puhdistaa elimistöä ja tänään tuli niitä varottavimpia oireita, vatsakouristuksia ja päänsärkyä. Eräässä amerikkalaisessa jutussa kerrottiin, että yliannostusta tulisi välttää, sillä lääketieteessä ei tiedetä c-vitamiinin yliannostuksesta tai sen hoidosta. Voisi kuvitella, että ulkoisten oireiden lisäksi saattaa tulla myös sisäisiä haittoja. En ole ennen käyttänyt c-vitamiinia ja en käytä enää sillä oon terveysruokaintoilija. Mun mielestä kannattaa vähintäänkin ottaa ohjeiden mukaan. Mutta en osaa sitten sanoa tuleeko 1g pvä ottamisesta haittoja, sillä en usko että sitäkään on kovasti tutkittu. en usko että grammasta tulee niitä ulkoisia oireita. Jos epäröit ota vähemmän.

    • siv106

      http://www.iherb.com/?rcode=SIV106 on paras ja edullisin paikka ostaa vitamiinit, luontaistuotteet, saippuat, mausteet yms!

      Käyttämällä alennuskoodia SIV106 saat ensiostajana vielä 5$ alennuksen, jonka voit käyttää esimerkiksi airmail-postikulujen kuittaamiseen!

      Tuotteet tulevat luotettavasti kotiin 7-10 päivän aikana.

      Huom! Anna alennuskoodi tilauksesi yhteydessä (ennen ostoskorin hyväksyntää)! :)

      • köyhä häirikkö

        syö paskaa koodipummi


    • Sallittuavitamiinia!
    • henkka324242

      Itte tulee vähän vaihdellen syötyä c vitskua. Normaali päiväsaanti kuitenkin on aina yli 500mg. Jos on pientä flunssan poikasta, voi vetää sen ylin grammankin päivässä pienempinä kerta-annoksina. Tuo 60mg on aika pieni määrä.

    • Huolestunut

      No tällä hetkellä minulla on 2 pilleri purkkia joita pitäisi ottaa päivittäin C-vitamiinia niistä silloin saan 90mg 120mg joista tulisi yhdessä 350% purkkien mukaan. Ja sen lisäksi apteekista annettiin mivi total plus pullo josta C-vitamiinia tulisi 700mg eli 880 jotain purkissa ei näkynyt mitä mutta luulen että prosentteja.

      Myöskin E-vitamiinia purkeista tulisi 15mg eli 150% ja 40mg eli 400% pullossa sitä taas olisi noin 90mg eli 750 jotain luultavasti prosentteja..

      Tämä on kyllä täysin eri kuin esim. C-vitamiinin 70mg.... ..

    • jii5

      1 Appelsiini päivässä on riittävä annos c vitamiinia päivää kohden.

    • dang

      Kannattaa muistaa olla ottamatta niitä 1000mg C-vitamiini tabuja ruokailun yhteydessä. Ravinnon rasva aiheuttaa syöpävaaran C-vitamiinin moukariannoksilla.

    • C-vitamiinista
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt C-vitamiinia terveenä viime aikoina 8 grammaa päivässä. Flunssassa on mennyt yli sata grammaakin. Flunssan ensioireisiin otan C-vitamiinia 2-4 grammaa vartin välein siihen asti, että oireet häviävät tai maha menee löysälle. Mutta eipä niitä flunssia enää ole aikoihin ollut. http://www.doctoryourself.com/titration.html

      Jos aihe kiinnostaa, niin suosittelen alkajaisiksi Thomas E. Levyn kirjaa "C-vitamiini - luonnon yleislääke": https://www.google.fi/books/edition/C_Vitamiini_Luonnon_Yleislääke/qNcREAAAQBAJ?gbpv=1

      60 Minutes teki aiheesta pari dokkaria sikaflunssan aikoihin:
      - osa 1: https://www.youtube.com/watch?v=l772sEfYnRg
      - osa 2: https://www.youtube.com/watch?v=OpjikqBeJ78

      Misleading Information on the Properties of Vitamin C: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1236801/

      Harri Hemilä julkaisi aiheesta pitkän artikkelin pari vuotta sitten. "Bias against Vitamin C in Mainstream Medicine: Examples from Trials of Vitamin C for Infections": https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8779885/

    • Anonyymi

      Gramman tabletti on mennyt jo vuosikymmeniä. Eipä ole ollut flunssaakaan, kuin silloin, kun otin viimeisen rokotuksen eli sikapiikin. Se oli joskus yli kymmenen vuotta sitten. Tuo piikki aiheutti 2 viikon taudin. Sen jälkeen en ole noita piikkejä enää ottanutkaan. Eikä ole flunssat vaivanneet.
      Noissa C-vitamiinitableteissa ja yleensäkin lisäaineissa on sudenkuoppia. Saattaa olla iso ero valmisteissa, jotka on teollisesti valmistettu kemikaaleista, tai ne on eroteltu biologisista tuotteista, jotka ovat kasvaneet maassa. Itse koitan suosia noita biologisia tuotteita. Ongelma vain on hinta, joka on usein aivan liian korkea.
      Sitruunahappo on hyvä esimerkki teollisesta tuotteesta, jota myydään kauniilla sitruunan kuvilla. Todellisuudessa tuote on valmistettu geneettisesti muutetusta homeesta, joka ei ole riippunut päivääkään sitruunapuussa.
      Missään vain ei ole julkaistu testejä, mikä on biologisen ja teollisen tuotteen ero, imeytymisessä ihmisen kehoon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe