No tässäpä kävikin näin.
Yks päivä minä otin kaks suhtkoht isoa kotiloa luonnosta hoidokiksi. Katsoin netistä hoito-ohjeita, ja muutaman viikon päästä ne sai vähän yli kakskyt munaa, jokka melkeen kaikki kuoriutui. Muutaman, ehkä kahden viikon päästä siitä sitten äitini rupes jo huolistumaan luontokotiloharrastuksestani, joten itkien (XD) vein koko helahoidon sinne mistä ne löysinkin. Tuli siinä sitten itkeskeltyä vähän enemmänkin kun äiti (kappas vaan?!) tuli kysymään topakasti että MITÄ SÄÄ NYT HALUAT?! Ja mää vastasin siihen että Akaattikotilon. Ja niin kävi käsky, ja äiti lähti Beetlehemiin.. No eikun äiti soitteli sinne tänne eläinkauppoihin terraariosta ja minä tulostin sillä välin mukavan läjän kuvia ja hoito-ohjeita akaattikotilolle. Pian terraario saatiinkin ostettua, en ole sitä vielä nähnyt koska saan sen vasta syntymäpäivänäni, kuten kotilonkin. Terraarion asukki puuttui vielä, mutta noin neljänkymmenen ilmoituksen jälkeen tärppäsi. Joku myi kotipaikkakunnallani, Kokemäellä, akaattikotilon poikasia. Hinta oli varsin kova (5e) mutta kyllä aion sen maksaa poikasesta. Poikasten omistaja ei kuitenkaan ole vastannut viestiini toistaiseksi, joten eräs päivä minä ja kaverini soittelimme eläinkauppoihin lähimannuilta. Kokemäellä oli vain yksi eläinkauppa, eikä sielläkään myyty niitä. Soitimme muutaman epäonnistuneen puhelunkin, ja naurua riitti. :D Nyt joudun vain odottelemaan, että joku vastaisi. Muutoin joudumme hakemaan poikasen helsingistä!
By: Nimim. Akaattikotiloita EI ruuaksi! ^^
Akaattikotilot.
4
1131
Vastaukset
- jämsäläinen
on hienoa että joku aloittaa kotilo harrastuksen.. olen ylpeä sinusta. minulla on 6 kotiloa ja olisin voinut myydä sinulle sellaisen mutta taijan asua liian kaukana.. toivon että löydät jostain lähempää kotilon.. onnea kotilon metsästykseen..:)
- # Aloittelija =()
Moi, ittekkin sain nyt synttärilahjaks akaattikotilon, ne on tosi mukavia. :> Suosittelen.. ^^
- Anonyymi
Moi! Sain neljä päivää sitte kolme aksua white jadeja asustavat 60l terraariossa. Toivottavasti jostain vielä isompikin terra!
- Anonyymi
Jos hankii semmosen niin me meinataan huomenna ostaa terra aika iso eikä siinä ole mitää kattoo nii mitä laittaisi🐌.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462378Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361822
- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811717Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai201138Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015