Onko kenelläkään pullojukkaa? Olen haaveillut kasvista jo pitkään, mutta epäilen että se ei viihtyisi nykyisessä asunnossani koska valoa ei ole kovin paljon. Kertokaa omia kokemuksia kasvista: Onko helppo hoitaa/pitää hengissä? Millaista erityishoitoa vaatii?
Pullojukka
4
565
Vastaukset
- ultsi79
Mulla on ollut useampiakin pullojukkia. Se on suhteellisen helppo kasvi, viihtyy valossa, joten suosittelen pitämään ikkunalla tai sen välittömässä läheisyydessä. Mullan annetaan kuivahtaa kasteluiden välillä, mutta liiassa kuivuudessa lehtien kärket ruskettuvat. Kasvi on melko hidaskasvuinen. Itse olen tätä joskus kasvattanut siemenstäkin. Itää helposti, mutta kuten jo mainittu, hyvin hidaskasvuinen.
- Mari kans
Kyllä pullojukka vaatii todella valoisan paikan säillyttääkseen lehtien kauniin kaartuvan kasvutavan. Omasta kokemuksesta tämän tiedän, sillä minulla oli hieman nurkassa ikkunapöydällä ja pikkuhiljaa alkoi lehdet "roikkua", eli melko heti rungosta lähtiessään taipuivat alaspäin, siirsin keskemmälle ikkunaa jolloin uusi kasvualkoi taas kaartua kauniisti. Siis ei mitään muita muutoksia olosuhteissa kuin lisääntynyt valo.
- Pullon Henki
Ostin keväällä Bauhausista pikkuisen pullo-Jukan taimen. Kesäkuulla siirsin sen muoviruukkuineen kasvimaan kupeeseen. Se on kokenut, paahteen ja kylmyyden ja kaatosateet ja myrskyt. Uutta lehteä pukkaa ja näyttää voivan tosihyvin.
Saa nähdä miten sitten käy kun se onkin pakko ottaa sisälle.
Ulkokasvi parhaammasta päästä kesäisin.- Adeline
Minullakin on jukka ja se viihtyy oikein hyvin valoisassa paikassaan. (Nyt on pakko vähän niuhottaa: Jukka ei kuulu palmuihin,eikä siis ole jukkapalmu, vaikka sitä sellaiseksi usein virheellisesti kutsutaankin. ;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521