Ensin pelastettiin suutari Andersson....
suutari sundqvist
Kukako ränttäisi tämän
19
978
Vastaukset
ränttääminen printtaamista?
Jos tarkoittaa, niin noin vähäisen tekstin voi varmaan ihan kirjoittaakin, ihan vaikka käsin.
Siis jos ei ole rintterä...- hieno biisi
Se Pelastusarmeijalaisten upea biisi. Vapaamielistä porukkaa.
Laitan aina roponi joulupatoihinsa. Mun tuon Biisin
kirjoitetut sanat puuttuu.
Muuan Kirjar kirjoitti näyttöruudulle pyynnöstäni
Vuodenajat laulun. Muistin äitini opettaman sävelen.
- renata1
erittäin hauska ketju...kevyt , mutta siinä sai penkoa muistilokeroitaan.
Tarkoitan sitä laulunsanaketjua.
Piti oikein miettiä kuka oli mitäkin "räntännyt."
Samanlaista ketjua varmaan kaivattaisiin, suosiosta, eli ketjun nopeasta täyttymisestä päätellen.Olit kyllä tosi hyvä säkeen viejä.Väliin meinasi ääneen "hymyillyttää",kun ajatukset laukkas tekstin juonta seuratessa.
Kiitos vielä osanotostasi.- renata1
emw34 kirjoitti:
Olit kyllä tosi hyvä säkeen viejä.Väliin meinasi ääneen "hymyillyttää",kun ajatukset laukkas tekstin juonta seuratessa.
Kiitos vielä osanotostasi.uusi alku, oikein vetävällä värssyllä. Tullaan mukkaan!
renata1 kirjoitti:
uusi alku, oikein vetävällä värssyllä. Tullaan mukkaan!
Ei vaan,nuorin tytär pitäisi tänään vielä kotiutua ja poika huomen illalla,joten koneella on käyttäjiä liian kanssa,joten jo se estää käytännön toimet ketjun suhteen.Vaikka eihän siinä oikeastaan ole muuta,kuin hiararkian syventyessä liiaksi,siirtää viimeinen lause aloitus viivalle,että homma jatkuis kohtuu selkeänä.
Aiemmin en ole tämäntyyppistä ketjua aloittanut ja idean sain noista erilaisista sanaleikeistä joita on aiemmin ollut eri muotoisina.En ole koskaan niihin ottanut osaa,koska olen "kömpelö"kirjoittaja ja sanavarastoni näihin lahjakkaisiin kirjoittajiin verraten, liian heppoinen.
Siksi pääti katsoa,miten laulun säkeistä ketjun saisi menemään edes jollain tavoin selkeinä kappaleina.
Yllätyin siitä,että pienen alkujäykkyyden jälkeen ketju eteni "hyvässä"järjestyksessä,jopa vauhtiin päästyä alkoi löytymään paremmin tekstin sisällöllistäkin yhteispeliä.
Mutta laitappa alulle,jos kerkeet,niin kurkin minkä kerkiän ja jos innostua sattuisin,niin kyynäpää taktiikalla kai tässä sais jotenkin aikaa "varattua".- renata1
emw34 kirjoitti:
Ei vaan,nuorin tytär pitäisi tänään vielä kotiutua ja poika huomen illalla,joten koneella on käyttäjiä liian kanssa,joten jo se estää käytännön toimet ketjun suhteen.Vaikka eihän siinä oikeastaan ole muuta,kuin hiararkian syventyessä liiaksi,siirtää viimeinen lause aloitus viivalle,että homma jatkuis kohtuu selkeänä.
Aiemmin en ole tämäntyyppistä ketjua aloittanut ja idean sain noista erilaisista sanaleikeistä joita on aiemmin ollut eri muotoisina.En ole koskaan niihin ottanut osaa,koska olen "kömpelö"kirjoittaja ja sanavarastoni näihin lahjakkaisiin kirjoittajiin verraten, liian heppoinen.
Siksi pääti katsoa,miten laulun säkeistä ketjun saisi menemään edes jollain tavoin selkeinä kappaleina.
Yllätyin siitä,että pienen alkujäykkyyden jälkeen ketju eteni "hyvässä"järjestyksessä,jopa vauhtiin päästyä alkoi löytymään paremmin tekstin sisällöllistäkin yhteispeliä.
Mutta laitappa alulle,jos kerkeet,niin kurkin minkä kerkiän ja jos innostua sattuisin,niin kyynäpää taktiikalla kai tässä sais jotenkin aikaa "varattua".Mies tekee aloitteen ;))
renata1 kirjoitti:
Mies tekee aloitteen ;))
'kotoiselta'.Siis tää,että nainen päättää ja mä saan(muka)tehdä aloitteen.
No kai sitä pitää totella muitakin,kuin omaa pomoa,mut ens viikkoon joudut oottaan,että voisin sen "tehdä" noista em.syistä.Tytär jo oli koneella,mut se 'evervoodin' tapainen sarja sai sen nousemaan tv-ääreeen,ja huomenna poika ei koneelta kitaransa kanssa malta pois nousta aivan pienen syyn takia.Täytyy vähintään sähköt mennä poikki tai talo kaatua,muuten ei itteensä pois viritystensä kimpusta päästä..
Jaa,että on mulla vaikeeta,no ei vähääkään,sillä kyllä nää isän hommat on niitä maailman mukavimpia tehtäviä,mitä voi olla,OIKEESTI!
Joten paas vaan ite laittaen homma alulle,jos kiirus on.
Hyvää illan jatkoa ja öitä,mun vuoro taitaa loppua melko pian:
jk.no huomenna päivällä kone olis kyllä vielä vapaa,mutta viikonloppu menee 'lasten' käytössä.
(t.19 ja p.21-vuotta t.25-v,as.omassa osoitteessa.)- renata1
emw34 kirjoitti:
'kotoiselta'.Siis tää,että nainen päättää ja mä saan(muka)tehdä aloitteen.
No kai sitä pitää totella muitakin,kuin omaa pomoa,mut ens viikkoon joudut oottaan,että voisin sen "tehdä" noista em.syistä.Tytär jo oli koneella,mut se 'evervoodin' tapainen sarja sai sen nousemaan tv-ääreeen,ja huomenna poika ei koneelta kitaransa kanssa malta pois nousta aivan pienen syyn takia.Täytyy vähintään sähköt mennä poikki tai talo kaatua,muuten ei itteensä pois viritystensä kimpusta päästä..
Jaa,että on mulla vaikeeta,no ei vähääkään,sillä kyllä nää isän hommat on niitä maailman mukavimpia tehtäviä,mitä voi olla,OIKEESTI!
Joten paas vaan ite laittaen homma alulle,jos kiirus on.
Hyvää illan jatkoa ja öitä,mun vuoro taitaa loppua melko pian:
jk.no huomenna päivällä kone olis kyllä vielä vapaa,mutta viikonloppu menee 'lasten' käytössä.
(t.19 ja p.21-vuotta t.25-v,as.omassa osoitteessa.)ellen laadussa, niin ainakin määrässä.
On, meinaan viisi.
Kaksi vielä kotona, mutta tietsikat riittävät, kaikilla oma. (ukolla läppäri)
Hyvää yötä! - hakukone
emw34 kirjoitti:
Mutta laitappa alulle,jos kerkeet,niin kurkin minkä kerkiän ja jos innostua sattuisin,niin kyynäpää taktiikalla kai tässä sais jotenkin aikaa "varattua".Sirkku? Hän on parikin tämän kaltaista leikkiä pistänyt pystyyn ja vielä enemmän pidin niiden lauleluitten juonenkäänteistä. Sirkusta ei ole aikoihin kuulunut mitään, ajattelin kuitenkin uskaltaa hakea teille linkin kun muistin sen ensimmäisen leikin nimeltä, olin siinä mukana ja olin toisessakin mukana. Pitäis vielä muistaa senkin ketjun nimi, ja hakukoneella hakea. Tämä oli kuitenkin se ensimmäinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000008867900 - aikakone
hakukone kirjoitti:
Sirkku? Hän on parikin tämän kaltaista leikkiä pistänyt pystyyn ja vielä enemmän pidin niiden lauleluitten juonenkäänteistä. Sirkusta ei ole aikoihin kuulunut mitään, ajattelin kuitenkin uskaltaa hakea teille linkin kun muistin sen ensimmäisen leikin nimeltä, olin siinä mukana ja olin toisessakin mukana. Pitäis vielä muistaa senkin ketjun nimi, ja hakukoneella hakea. Tämä oli kuitenkin se ensimmäinen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000008867900ensin tuo löytäminen kun Sirkku on sulkenut sivunsakin. Missähän hän lienee. Uskalsin kuitenkin kopata tuon linkin kun oli vaikeaa löytää, en muistanut ketjun nimeä ensin. Erään laulun pätkällä löytyi heti. Nämä olivat tosi hauskoja ketjuja,nauraa sai kirjoittaessa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000010027635#22000000010027635 - hakukone
aikakone kirjoitti:
ensin tuo löytäminen kun Sirkku on sulkenut sivunsakin. Missähän hän lienee. Uskalsin kuitenkin kopata tuon linkin kun oli vaikeaa löytää, en muistanut ketjun nimeä ensin. Erään laulun pätkällä löytyi heti. Nämä olivat tosi hauskoja ketjuja,nauraa sai kirjoittaessa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000010027635#22000000010027635kun en nyt osaa nukkuakaan,kun ajattelen että jos tein väärin kun toin nuo Sirkun ideat tähän väliin. Koskaan ei tiedä haluaisko toinen että niitä enää kaivellaan,eikä Sirkusta aikoihin ole kuulunut mitään. Jos tein väärin,niin pyydän anteeksi
- Oikeamielinen
hakukone kirjoitti:
kun en nyt osaa nukkuakaan,kun ajattelen että jos tein väärin kun toin nuo Sirkun ideat tähän väliin. Koskaan ei tiedä haluaisko toinen että niitä enää kaivellaan,eikä Sirkusta aikoihin ole kuulunut mitään. Jos tein väärin,niin pyydän anteeksi
olisit nukkunut mieluummin tuonkin tuhertamisesi ajan.
Ensin tekee pahojaan ja sitten valittaa muille, etti saa unta. Olet sinä melkoinen puimakone! hakukone kirjoitti:
kun en nyt osaa nukkuakaan,kun ajattelen että jos tein väärin kun toin nuo Sirkun ideat tähän väliin. Koskaan ei tiedä haluaisko toinen että niitä enää kaivellaan,eikä Sirkusta aikoihin ole kuulunut mitään. Jos tein väärin,niin pyydän anteeksi
Sirkkua loukannut mitenkää,sen verran hyvin uskoisin hänet "tuntevan".
Tuolla kaffe-palstan puolella Sirkku ainakin tässä hiljan vielä kirjoitteli ja kyllä hän varman tännekin kirjoittelee,kun sopivaa aihette löytyy.
Katsoin tuon ensimmäisen linkin ja hienoa tekstiä ja hyvin "pysynyt" kasassa.
Ei muuta kuin joku asialle ketjua "ylläpitämään",niin saa aivot töitä ja muisti tulee 'pöyhittyä'kunnolla itse kullakin.
ps.ketjun alussahan oli maininta,että idea oli 'variaatio'joltain 'naapuri'palstalta.renata1 kirjoitti:
ellen laadussa, niin ainakin määrässä.
On, meinaan viisi.
Kaksi vielä kotona, mutta tietsikat riittävät, kaikilla oma. (ukolla läppäri)
Hyvää yötä!'voitit' 5-3,mutta olen vain myönteisesti 'kateellinen'.
On se mukava kun lapsia on 'jokunen',niin riittää sitten vanhuuden loppuvuosille niitä peräänkatsojia jos(kun)se dementtia iskee.
Meilläkin isä haettiin vanhainkodista joka viikonloppu kotiin äidin luokse viiden vuoden ajan,koska hän ei voinut asua kotona,sillä verenkiertohäiriöt aivoissa saivat aikaan tajunnan menetyksiä ja tasapaino oli monta vuotta hyvin huono.
Muuten viimeistä vuotta lukuunottamista aivan loistavaa seuraa,eikä todellakaan häntä mistään velvollisuudesta kotiin haettu vaan nautinto oli molemmin puolista.Viimeinenkin vuosi silti aina ilman mitään "kiukuttelua",mutta puhuminen ei enää sujunut,mutta selvästi nautti seurasta.
Niin,meitä sisaruksia on myös viisi,joten tiedän,että sopiva määrä se on pesuetta,onnea vaan.
- ÄRTZY
Tahtoikohan aloittaja saada sanat lauluun josta oli alun jo kirjoittanut?
Lienee jotenkin näin!
Ensin pelastettiin suutari Andersson,
sitten suutari Pesonen ja suutari Pettersson.
Hallelujaa synnistä pois,
ja mun rumpuni pelastusta soi.
(toistoja)- hieno biisi
Näitä säkeistöjä kaipasin. Nuo nimet on oikein, mutta sanoja ehkä eri järjestyksessä.
Kiitos sinulle. Tarkoitukseni ollut aiheen pölliminen aiemmasta ketjusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei92022Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181186- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51993Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli238961Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63894Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253776- 81763
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42663