Kakkaaminen omalle pihalle

mitä mieltä

Mitä mieltä olette seuraavasta: koira on nyt noin puolivuotias ja omistaja antaa sen kakata omalle pihalleen. Sanoo, että ensi kesänä sitten ei enää anna.

Mun mielestä se ei käykään niin helposti...jos koira kerran oppii, että omalle pihalle saa tehdä tarpeensa, miten se yhtäkkiä tajuaa, että nyt ei saakaan? Ei ainakaan ihan helposti.

Ylipäätään en ymmärrä, miten koira tekee tarpeensa omalle reviirilleen. Mun koirat on ihan pentuna, kun eivät olleet vielä edes sisäsiistejä, kakkineet omalle pihalle, mutta eivät enää puolivuotiaana. Se on niille vähän kuin kakkisi sisälle.

24

5148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MariSari

ja jotkut tekevät asiansa omalle pihalle ja toiset taas ei. Se on vähän sama asia kuin juoko kahvinsa maidon kanssa vai ei - jokaisella on oma makunsa.

Se mikä on totta, että jos koira oppii jonkin asian, vaikkapa sen kakkapaikan, niin sen poisoppiminen voi olla työlästä, mutta ei varmasti mahdotonta.

Ja onneksi ne kakat voi korjata pois;=)

• silloinhan se kakka ei mene kenenkään toisen reviirille ja omistajan on helppo korjata pökäleet pois omalta pihaltaan. En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

• routa

Siis mikäs siinä on niin ihmettä jos koira tekee jätökset omalle reviirille? Käythän sinäkin omassa vessassasi?
        Meidän koirista yksi menee pusikkoon, yksi tontin nurkalle ja yksi tekee sinne mihin ehtii..
        Ihmettelen myös, miksi naapurien tekemiset ja tekemättä jättämiset niin kiehtoo, että kaikki ruoditaan koiran kakkimista myöten? Onko kakkaa niin että se haittaa sinunkin elämääsi? Tällöin ota yhteyttä kuntaan, muuten annahan koiran kakata sinne minne koiran omistaja sen antaa kakkia..

• ...
        routa kirjoitti:

Siis mikäs siinä on niin ihmettä jos koira tekee jätökset omalle reviirille? Käythän sinäkin omassa vessassasi?
        Meidän koirista yksi menee pusikkoon, yksi tontin nurkalle ja yksi tekee sinne mihin ehtii..
        Ihmettelen myös, miksi naapurien tekemiset ja tekemättä jättämiset niin kiehtoo, että kaikki ruoditaan koiran kakkimista myöten? Onko kakkaa niin että se haittaa sinunkin elämääsi? Tällöin ota yhteyttä kuntaan, muuten annahan koiran kakata sinne minne koiran omistaja sen antaa kakkia..

Miksi täällä syttyy sota heti jokaisesta kirjoituksesta.

Omistaja itse sanoi, että ei ole kiva kun koira kakkaa omalle pihalle, mutta hän antaa nyt kakata ja ensi kesänä ei enää anna. Ihmettelin vain sitä, että voiko koira yhtäkkiä oppia, että nyt ei saakaan enää kakata sinne mihin ennen???

Mulle on ihan sama mihin kukin koiransa kakattaa, kunhan ei mun aidatulle pihalle. En kyttää naapureita, sillä tämä oli "tuttuni". Itse pidän omaa pientä aidattua pihaani arvossa, niin että en halua sen olevan koirankakkoja täynnä.

Mutta kukin tyylillään. Ja tiedoksi, ainakaan viimenäkemän tämä henkilö ei ollut siivonnut kakkoja pois, eli siellä oli niitä monen päivän edestä.

• teillä täällä
        routa kirjoitti:

Tämähän on hauska ketju : )

Ihan vaan, että koirahan yleensä pitää reviirinsä siistinä, eikö? Jos on tarpeeksi iso reviiri (monta hehtaaria) sitten on varaa sieltä valita kakkapaikkakin.

No, itse käyn juu vessassa, omalla reviirilläni, mutta en ihan missä vaan. En siis olohuoneessa tai eteisessä. Olen ihminen ja tiedän, että wc on paikka jossa saa kakkia.

Ok, jos koira on opetettu, että pihalla saa kakkia, hyvä. Käsittääkseni alkuperäinen kysyjä ihmetteli, että miten koiran voi saada yhtäkkiä ymmärtämään että sinne mihin se on aina kakkinut, ei enää saakkaan kakkia?

Ei tässä muuta, hyvää yötä kaikille tasapuolisesti!!!

• Riikka

Mitä ihmettelemisen aihetta siinäkään olisi jos naapuri antaisi 10- vuotiaan koiransa kakata OMALLE pihalleen, saati sitten pennun. Sekä oma aikuinen koirani, että pentu kakkivat tietysti omalle aidatulle takapihallemme, josta jätökset sitten noukin pois. Miksi ihmeessä siinä olisi jotain väärää? Välillä ihmetyttää, miksi yksinkertaisista asioista täytyy tehdä monimutkaisia ja vaikeita?

• ...

Edelleenkään EN väittänyt että siinä olisi mitään VÄÄRÄÄ!!!

Itse en koe koiran takapihalle kakkaamista mitenkään mukavana asiana. Kiva sitten kun koiralla on ripuli ja niitä jätöksiä kaikkia ei millään saa sieltä pois, niin kävellä paljain jaloin pihalla.

Omat koirani ovat oppineet tämän reviiri-jutun niin, että maalla, jossa on iso piha, ne menevät aidan toiselle puolelle metsään kakalle ja pissalle. Vaikka sinne pihalle kakkaaminen ei haittaisi sillä tontti on todella iso.

Tämä on ihan oikeasti todella ärhäkkä palsta, harmi!

• hatamm
        ... kirjoitti:

Itse en koe koiran takapihalle kakkaamista mitenkään mukavana asiana. Kiva sitten kun koiralla on ripuli ja niitä jätöksiä kaikkia ei millään saa sieltä pois, niin kävellä paljain jaloin pihalla.

Omat koirani ovat oppineet tämän reviiri-jutun niin, että maalla, jossa on iso piha, ne menevät aidan toiselle puolelle metsään kakalle ja pissalle. Vaikka sinne pihalle kakkaaminen ei haittaisi sillä tontti on todella iso.

tuolla maalla koira kunnioittaa omaa pihaa ja reviiriään niin ettei missään tapauksessa pasko piha-alueelle. Ei edes pissaa. Silloinkin on vietävä tien taakse metsään.

• ... kirjoitti:

nyt jotenkin että ehkä omassa asenteessasi olisi toivomisen varaa. Rivitalossa asuessamme ja meillä oli todella iso piha koiramme eivät tehneet sinne asioitaan, mutta eivät myöskään koskaan olleet siellä keskenään. Jos olisimme omakotitalossa asuneet niin ilman muuta olisivat saaneet tehdä pökäleensä omaan pihaan. Sieltähän ne saisi siivottua päivittäin helposti. Kerroit että omasi tekevät metsään, sieltäkin ne pitäisi siivota pois.
        Minua ei myöskään kiinnosta pätkääkään mitä naapurini tai hänen koiransa tekevät, paitsi siinä tilanteessa jos ikkunamme alle tulevat koipensa nostamaan ja pökäleet tekemään

Kyllähän se metsäkin likaantuu ripulista ja epäilen kovasti jos omissasikin ripuli olisi mahtaisivatko sinne metsään keritä.
        Sopu sijaa antaa.

• ...
        umalehtinen kirjoitti:

nyt jotenkin että ehkä omassa asenteessasi olisi toivomisen varaa. Rivitalossa asuessamme ja meillä oli todella iso piha koiramme eivät tehneet sinne asioitaan, mutta eivät myöskään koskaan olleet siellä keskenään. Jos olisimme omakotitalossa asuneet niin ilman muuta olisivat saaneet tehdä pökäleensä omaan pihaan. Sieltähän ne saisi siivottua päivittäin helposti. Kerroit että omasi tekevät metsään, sieltäkin ne pitäisi siivota pois.
        Minua ei myöskään kiinnosta pätkääkään mitä naapurini tai hänen koiransa tekevät, paitsi siinä tilanteessa jos ikkunamme alle tulevat koipensa nostamaan ja pökäleet tekemään

Kyllähän se metsäkin likaantuu ripulista ja epäilen kovasti jos omissasikin ripuli olisi mahtaisivatko sinne metsään keritä.
        Sopu sijaa antaa.

Siis missä ASENTEESSA. Kunhan vain ihmettelin oppiiko koira yhtäkkiä silloin kun omistaja päättääkin jonkun asian toisin ja kerroin oman mielipiteeni.

Omani tekevät MAALLA, landella, keskellä-ei-mitään metsään. Ei hoidetulla alueella, ei edes kaupungissa, ehkä jopa omistamallamme metsäalueella, sieltäkö ne pitäisi korjata pois?

Ja kyllä, koirani ehtivät metsänlaitaan vaikka niillä on ripuli, jos reagoin tarpeeksi ajoissa itse. Jos vahinko on jo tullut sisälle sitten olin hidas, mutta heti kun avaan ulko-oven ne syöksyvät metsään eivätkä tee tarpeitaan tielle tai nurmikolle. Se on niiden tapa!

• ... kirjoitti:

Siis missä ASENTEESSA. Kunhan vain ihmettelin oppiiko koira yhtäkkiä silloin kun omistaja päättääkin jonkun asian toisin ja kerroin oman mielipiteeni.

Omani tekevät MAALLA, landella, keskellä-ei-mitään metsään. Ei hoidetulla alueella, ei edes kaupungissa, ehkä jopa omistamallamme metsäalueella, sieltäkö ne pitäisi korjata pois?

Ja kyllä, koirani ehtivät metsänlaitaan vaikka niillä on ripuli, jos reagoin tarpeeksi ajoissa itse. Jos vahinko on jo tullut sisälle sitten olin hidas, mutta heti kun avaan ulko-oven ne syöksyvät metsään eivätkä tee tarpeitaan tielle tai nurmikolle. Se on niiden tapa!

koira sen myöhemminkin. Lenkille vain ja katselee ettei koira tee sitä ennen tarpeitaan sille omalle pihalleen. Hätä pistää kykkimään ja sen jälkeen palkitseminen.

• Hooännä

minä ainakin anna Rakkaani kakkia omalle pihalle, sillä sielä ne ei pitäisi haitata ketään ulkopuolista ja siitähän ne on heti helppo siivota poijes..Ja lenkille on mukava lähteä oman pihan ulkopuolelle kun ei tarttee huolehtia enää kikkareista/kerätä niitä muitten porttien pielistä..

• minun!

kyllä minun haukkuni kakkaa omaan pihaan ja sitten kun ollaan lenkillä niin johonkin ojaan tai muuten syrjäiseen paikkaan. kyllä mullakin voi olla muutaman päivän kakkat pihassa, mutta sitten kyllä siivoon ne pois sieltä kun rupee olemaan tarpeeksi! tai sitten siivoan joka ikinen päivä. miksi sinä kannat huolta siitä että mihin sinun "ystäväsi" koira kakkaa, en minä ainakaan sellasia murehdi. mutta jokaisella on omat juttunsa.

• ???

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa.

Tämä henkilö itse sanoi, että se ei ole kivaa mutta että korjaa asian laidan ensi kesänä.

Kysyin mielipidettä, voiko koira noin helposti oppia uusia käytäntöjä kun omistaja päättääkin toisin.

Mitä murhetimista tuossa kysymyksessäni on????? Joku hörhö täällä on tehnyt kysymyksestäni elämää suuremman asian. Ihme palsta. En kyllä kysy täällä enää yhtään mitään, en mielipidettä, en neuvoa, näköjään ei saa muuta kuin p*kaa niskaansa.

Minulla sentään haloo on itsellä koiria, kaatakaa likasankonne niiden niskaan, jotka tulevat tänne provoilemaan tai ei-koirattomat jotka tulevat haukkumaan koiria.

• ??? kirjoitti:

Kuinka monta kertaa se pitää sanoa.

Tämä henkilö itse sanoi, että se ei ole kivaa mutta että korjaa asian laidan ensi kesänä.

Kysyin mielipidettä, voiko koira noin helposti oppia uusia käytäntöjä kun omistaja päättääkin toisin.

Mitä murhetimista tuossa kysymyksessäni on????? Joku hörhö täällä on tehnyt kysymyksestäni elämää suuremman asian. Ihme palsta. En kyllä kysy täällä enää yhtään mitään, en mielipidettä, en neuvoa, näköjään ei saa muuta kuin p*kaa niskaansa.

Minulla sentään haloo on itsellä koiria, kaatakaa likasankonne niiden niskaan, jotka tulevat tänne provoilemaan tai ei-koirattomat jotka tulevat haukkumaan koiria.

kirjoituksesi sanamuodosta sai sen käsityksen, että joko paheksut syvästi naapurisi koiran kakkaamista omalle pihalleen tai sitten sen että tämä kirjoitus oli huono provo.
        Mutta saithan tuolla vastauksiakin.

• ...
        umalehtinen kirjoitti:

kirjoituksesi sanamuodosta sai sen käsityksen, että joko paheksut syvästi naapurisi koiran kakkaamista omalle pihalleen tai sitten sen että tämä kirjoitus oli huono provo.
        Mutta saithan tuolla vastauksiakin.

"Mitä mieltä olette seuraavasta: koira on nyt noin puolivuotias ja omistaja antaa sen kakata omalle pihalleen. Sanoo, että ensi kesänä sitten ei enää anna.

Mun mielestä se ei käykään niin helposti...jos koira kerran oppii, että omalle pihalle saa tehdä tarpeensa, miten se yhtäkkiä tajuaa, että nyt ei saakaan? Ei ainakaan ihan helposti. "

Tässä oli kysymys-osuus.

Ja mielipiteeni, koiranomistajana itsekin, asiasta on, että en ymmärrä kun en itse anna koirieni kakata omalle pienelle pihalleni. Se on mielipiteeni, erilainen kuin joidenkin muiden. Itseasiassa, en ole koskaan ennen kuullut/nähnyt, että koirat kakkaavat säännöllisesti omalle pihalleen, siksi olin ihmeissäni.

Mikä ihme tässä viestissä saa aikaan niin raivokkaan reaktion mitä se jossain kirjoittajassa sai?? Eikö tämä palsta ole kysymisiä ja ihmettelyitä varten? En väittänyt olevani oikeassa tai väittämällä että tuo on väärä tapa.

• issu56
        ... kirjoitti:

"Mitä mieltä olette seuraavasta: koira on nyt noin puolivuotias ja omistaja antaa sen kakata omalle pihalleen. Sanoo, että ensi kesänä sitten ei enää anna.

Mun mielestä se ei käykään niin helposti...jos koira kerran oppii, että omalle pihalle saa tehdä tarpeensa, miten se yhtäkkiä tajuaa, että nyt ei saakaan? Ei ainakaan ihan helposti. "

Tässä oli kysymys-osuus.

Ja mielipiteeni, koiranomistajana itsekin, asiasta on, että en ymmärrä kun en itse anna koirieni kakata omalle pienelle pihalleni. Se on mielipiteeni, erilainen kuin joidenkin muiden. Itseasiassa, en ole koskaan ennen kuullut/nähnyt, että koirat kakkaavat säännöllisesti omalle pihalleen, siksi olin ihmeissäni.

Mikä ihme tässä viestissä saa aikaan niin raivokkaan reaktion mitä se jossain kirjoittajassa sai?? Eikö tämä palsta ole kysymisiä ja ihmettelyitä varten? En väittänyt olevani oikeassa tai väittämällä että tuo on väärä tapa.

tuo lauma säännöllisesti paskoo omaan pihaan ja siinä sitä onkin sitten läjä poikineen, vaan kyllä ne samantien myöskin pois kerätään!

• Koirani

Käy aina tarpeellaan naapurin pihalla kun olen opettanut ne siihen. Siellä asuu yksin vanha sokea mummu joka ei näe eikä tiedä siitä mitään.

• sokea mummo

Siunko koirat siellä paskovatkin pihallain??
        ;))

• Koirani
        sokea mummo kirjoitti:

Siunko koirat siellä paskovatkin pihallain??
        ;))

Kun olet sokea että minun koirat on siellä äyneet. Ne on naapurin koiran jätöksiä kun hänkin on käyttänyt koiraansa siellä.

• aisti
        Koirani kirjoitti:

Kun olet sokea että minun koirat on siellä äyneet. Ne on naapurin koiran jätöksiä kun hänkin on käyttänyt koiraansa siellä.

No tiedäthän että sokeilla nuo aistit on vähän tarkemmat, haistaa kyllä kenen läjä se missäkin päin haisee.
        Sen sokean ystävänkin pihalla on ainkin 30 pv;n
        läjät yhteensä 68 läjää ja 5 ripulia, kaikki läjät ja pötköt tuottaa eri hajut, kaikki kyllä yhden kolmivuotiaan koiran tekosia, voi voi sitä laiskaa ystävä-emäntää.

• Koirani
        aisti kirjoitti:

No tiedäthän että sokeilla nuo aistit on vähän tarkemmat, haistaa kyllä kenen läjä se missäkin päin haisee.
        Sen sokean ystävänkin pihalla on ainkin 30 pv;n
        läjät yhteensä 68 läjää ja 5 ripulia, kaikki läjät ja pötköt tuottaa eri hajut, kaikki kyllä yhden kolmivuotiaan koiran tekosia, voi voi sitä laiskaa ystävä-emäntää.

Käry kävi, kiini jäin. Lopetan heti siellä käyttämisen ja opetan ne vessaan ja pyyhkimään itse.

• Dude

kyl meidän koirilla on paikat mihin aina laitetaan ne kiinni, että saavat jaloitella siinä ja ottaa raitidta ilmaa, tehdä kakkoja ym.. pihalle, kunhan vain muistaa joskus siivota niitä pois! :) Kyllä tää ainakin meillä toimii!

• Joodå

Meillä annettiin vapaasti koiran tehdä takapihalle kaikki lastit, opetettiin sillä lailla sisäsiistiksi, mutta se tosiaan lopetti sen itse, ilman mitään kieltoja, aika nuorena, eikä kerta kaikkiaan halua ilmeisesti sotkea reviiriään. Tosiaan sisäsiisti/pihasiisti. Jos se nyt tekisi takapihalle, niin silloin ainakin tietäisin, että olisi saanut liian vähän lenkityksiä sellaisena päivänä.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe