Lammin ikkunoissa ei pysy

maalit kiinni

Terve,

Kiertäkää kaukaa kyseisen firman ikkunat.
Maalit putoilivat jo kolmen vuoden jälkeen ja nyt 5 vuotta vanhana pokat ovat jo sinisenä.
Kaikki ikkunat pitäsi maalata uusiksi.

Takuuta ei ole, tehtaan edustaja kävi paikalla toteamassa että on kuulemma ihan normaalia kulumista heidän ikkunoissa. Toden totta, naapurinkin Lammi-ikkunat menivät uudelleenmaalaukseen.

Enää en jaksa tapella, siispä varoitan muita tästä firmasta.

Maalit putoavat kaikista ikkunoista, siis ihan sellaisestakin ikkunasta joka ovat autokatoksen pimeimmässä nurkassa minne ei aurinko paista eikä sade tuiskua.

Päivänselvää on että ovat epäonnistuneet maalauksessa tai sitten maalaavat märkään puuhun.

K*tuttaa niin p*rkeleesti tuommoiset sekunda-
firmat. Myöntäisivät edes virheensä, mutta ei.
Tuolla meiningillä ei firma ole kauaa pystyssä.

93

44027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jannep

      halvalla ei saa hyvää.

      • JukkaTB

        Olen käyttänyt lammin ikkuoita ainakin kymmenessä kohteessa ja vanhimmat toistakymmentävuotta vanhoja , kaikki ovat toimivia ja virheettömiä tähänmennessä. Reklamointi tehoaa sen tiedän kokemuksesta siis palaute tehtaalle ja siitä se lähtee.


    • juuri halvasta laadusta

      Kai siinä takuu pitäs olla.
      Eikös normaali tuotetakuu koske juuri tuollaisia,
      Ei muutakuin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.

      • kuulemma

        Että semmoista Lammin "laatua".


    • kokeilla kannattaa

      Muistaakseni tuotteen pitää kestää oletetussa käyttötarkoituksessa normaalisti takuusta huolimatta. Kyllä tossa on casen paikka. Tee nyt ainakin kirjallinen reklmaatio ja vaadi korjausta. Sitten normaalit juridiset rutiinit.

      • Reklamoitsija

        Takuu on vain ylimääräinen lisäetu. Takuuaikana firman on todistettava, että virhe on johtunut muusta kuin tuotteen virheellisyydestä. Normaalin virhevatuun perusteella voit hakea korvausta virheellisistä ikkunoista, koska ikkunoiden pitäisi kestää reilusti yli viisi vuotta.


      • alkuperäinen.
        Reklamoitsija kirjoitti:

        Takuu on vain ylimääräinen lisäetu. Takuuaikana firman on todistettava, että virhe on johtunut muusta kuin tuotteen virheellisyydestä. Normaalin virhevatuun perusteella voit hakea korvausta virheellisistä ikkunoista, koska ikkunoiden pitäisi kestää reilusti yli viisi vuotta.

        ei innostunut asiasta. Väsyneen oloinen ukko meinasi että vaikea saada valitusta läpi.


    • vinkistä

      Pyysin muutama viikko sitten Lammilta okt ikkunatarjouksen (eivät ole vielä vastanneet), mutta enpä aio enää soitella tarjouksen perään...

      Näitä kokemuksia tarvittaisiin lisää täällä. Kerron kyllä sitten omistani kunhan projekti päättyy...

    • Lammista hyvät kokemukset

      No, jopas...

      Kummaa on sinulle sattunut, miten voi olla, nimittäin minun hankkimissani Lammin ikkunoissa ei ole mitään moitetta. Olen 2 eri kohteeseen hankkinut ja tiedän myös muita heidän asiakkaitaan, koska heidän suosituksensa perusteella olen Lammin aikanaan valinnut. Lammilaisissa on säänkestävä maalaus ympäriinsä.

      Olen täysin tyytyväinen

      Minusta tuntuu että ikkunoita on ehkäpä varastoitu ulkosalla. Käänny vielä kertaalleen talopakettitoimittajasi puoleen. Tuskin myöntää, mutta jos kertoo, että muistakin heidän kohteistaan on maalia lähtenyt, niin päättele siitä kummassa vika.

      Taitaa olla Lammin ikkunoita tehty miljoonan ja kahden välillä vuosikymmenien kuluessa.

      Mitkäs on talotoimittajasi näytöt (ja toimitilat)....

      Sattui muuten silmiin Suomela niminen omakotilaisen lehti. Siinä oli juuri tuoreeltaan juttua keskiaukeamalla myös Lammin ikkunoista. Tuollaisiin juttuihin valitaan laatutuotteita!

      • parhaiten maksavat.

        Tuohan on aivan markkinahalopaloo-lehti, eikä mikään "raamattu". Rahalla siellä niitä juttuja tehdään.


      • alkuperäinen.

        Onnea vaan sinulle hyvistä kokemuksista.
        Mutta Suomela lehden jutut voit varmasti jättää omaan arvoonsa, sehän on pelkkä mainoslehti.

        Valitettavasti talotoimittajaani ei voi syyttää ikkunoiden pilaamisesta, tietääkseni he eivät ikkunoita maalaa.

        Lisäksi talotoimituksemme myöhästyi viikolla koska Lammi ei pystynyt toimittamaan ikkunoita aikaulussa. Näin ollen ei oikein voi syyttää talotoimittajan varastointiolosuhteita, koska ikkunat eivät yksinkertaisesti ehtineet varastossa makoilla.

        Muutenkaan en oikein ymmärrä miten ympäriinsä "säänkestävät" ikkunat voisivat pilaantua varastoitaessa ?

        Toisekseen -kaikista- ikkunoista maali on enimmäkseen hilseillyt liitoskohdista -> systemaattinen menetelmävirhe ikkunoiden pintakäsitelyssä. Sama ongelma jo edellisen vuosikerran naapurin ikkunoissa.

        Kolmanneksi, kritiikin kärkevin osa kohdistuu siihen että LAMMI EI VASTAA VIRHEISTÄÄN. Se että on tehty N kappaletta ikkunoita ei firmaa auta, jos maine heitetään menemään asiakkaita kusettamalla.


      • kaupparatsu
        alkuperäinen. kirjoitti:

        Onnea vaan sinulle hyvistä kokemuksista.
        Mutta Suomela lehden jutut voit varmasti jättää omaan arvoonsa, sehän on pelkkä mainoslehti.

        Valitettavasti talotoimittajaani ei voi syyttää ikkunoiden pilaamisesta, tietääkseni he eivät ikkunoita maalaa.

        Lisäksi talotoimituksemme myöhästyi viikolla koska Lammi ei pystynyt toimittamaan ikkunoita aikaulussa. Näin ollen ei oikein voi syyttää talotoimittajan varastointiolosuhteita, koska ikkunat eivät yksinkertaisesti ehtineet varastossa makoilla.

        Muutenkaan en oikein ymmärrä miten ympäriinsä "säänkestävät" ikkunat voisivat pilaantua varastoitaessa ?

        Toisekseen -kaikista- ikkunoista maali on enimmäkseen hilseillyt liitoskohdista -> systemaattinen menetelmävirhe ikkunoiden pintakäsitelyssä. Sama ongelma jo edellisen vuosikerran naapurin ikkunoissa.

        Kolmanneksi, kritiikin kärkevin osa kohdistuu siihen että LAMMI EI VASTAA VIRHEISTÄÄN. Se että on tehty N kappaletta ikkunoita ei firmaa auta, jos maine heitetään menemään asiakkaita kusettamalla.

        Jos justiinsa...

        Taidat olla jutuista päätellen jonkun Lammin kilpailijan ukkoja tai sitten tälläinen ammattivalittaja...

        Et "tiedä" tai et todellakaan tiedä että kaikilla isoilla tehtailla on melko lailla samat maalausmenetelmät ja laitetoimittajavaihtoehtoja on pari, maalitoimittajia ikkunateollisuudelle kaksi-kolme... nääs tämän maan markkina molemmille toimittajille on todella pirun pieni

        Muuten minkähän takia olet yleensä valinnut puuikkunat...? Alumminipintaiset ovat tätä päivää!

        Niitä ei varmaankaan myynyt ikkunavalmistaja, vaan tyrkyttikö tuo talotoimittaja...

        Tuo sun "myöhästynyt ikkunatoimitus" ei tunnu uskottavalta... ethän vaan ole uskonut talotoimittajan selityksiä... Ikkunatehtaat tekee aina talotoimittajan tarpeet varastoonsa... katon alle.

        Olen käynyt aikanaan (muutama vuosi sitten viimeksi vaihdoin alaa) maan kaikissa merkittävissä ikkunatehtaissa, heh Lamminkin tunnen ja siksi ammut nyt kyllä pahasti harhaan


      • alkuperäinen.
        kaupparatsu kirjoitti:

        Jos justiinsa...

        Taidat olla jutuista päätellen jonkun Lammin kilpailijan ukkoja tai sitten tälläinen ammattivalittaja...

        Et "tiedä" tai et todellakaan tiedä että kaikilla isoilla tehtailla on melko lailla samat maalausmenetelmät ja laitetoimittajavaihtoehtoja on pari, maalitoimittajia ikkunateollisuudelle kaksi-kolme... nääs tämän maan markkina molemmille toimittajille on todella pirun pieni

        Muuten minkähän takia olet yleensä valinnut puuikkunat...? Alumminipintaiset ovat tätä päivää!

        Niitä ei varmaankaan myynyt ikkunavalmistaja, vaan tyrkyttikö tuo talotoimittaja...

        Tuo sun "myöhästynyt ikkunatoimitus" ei tunnu uskottavalta... ethän vaan ole uskonut talotoimittajan selityksiä... Ikkunatehtaat tekee aina talotoimittajan tarpeet varastoonsa... katon alle.

        Olen käynyt aikanaan (muutama vuosi sitten viimeksi vaihdoin alaa) maan kaikissa merkittävissä ikkunatehtaissa, heh Lamminkin tunnen ja siksi ammut nyt kyllä pahasti harhaan

        Jaahas, tämä olikin odotettavissa että aletaan sanomaan ammattivalittajaksi asiakasta joka ei tyydy paskaan laatuun. Osuiko kritiikki arkaan paikkaan ? En todellakaan toimi rakennusalalla.

        En osaa ottaa tarkemmin kantaa Lammin maalausprosesseihin tai puumateriaalivalintoihin, koska niistä en tiedä mitään. Mutta, fakta on että Lammi toimitti meille ikkunat joissa ei pysy maali kiinni muutamaa vuotta kauempaa. Olen erittäin pettynyt laatuun ja Lammin tapaan vastata virheistään.

        Jos he eivät osaa maalata puuikkunoita, niin miksi he sitten myyvät niitä ? Puuikkunoita on tehty jo vuosisatoja, miksi niiden maalaminen olisi yhtäkkiä muuttunut ylivoimaisen vaikeaksi ?

        Ei minulla ole mitään syytä puolustella talotoimittajaa asiassa. Jos vika olisi mielestäni heidän, niin valitus kohdistuisi sinne.
        Voi olla että syy talotoimituksen myöhästymiseen oli joku muu, mutta näin minulle kerrottiin eikä minulla ole mitään syytä olla uskomatta sitä.

        Et ilmeisesti ole liiketalouden ammattilainen koska oletat että talotoimittaja makuuttaa, jos jonkinlaisia ikkunamalleja varastossaan. Emme ottaneet mitään talomalliston taloa, vaan talo on piirrätetty arkkitehdillä, ikkunoita on lähes parikymmentä, monenkokoisia ja kaikissa sama perusvika.


      • Kehnot
        kaupparatsu kirjoitti:

        Jos justiinsa...

        Taidat olla jutuista päätellen jonkun Lammin kilpailijan ukkoja tai sitten tälläinen ammattivalittaja...

        Et "tiedä" tai et todellakaan tiedä että kaikilla isoilla tehtailla on melko lailla samat maalausmenetelmät ja laitetoimittajavaihtoehtoja on pari, maalitoimittajia ikkunateollisuudelle kaksi-kolme... nääs tämän maan markkina molemmille toimittajille on todella pirun pieni

        Muuten minkähän takia olet yleensä valinnut puuikkunat...? Alumminipintaiset ovat tätä päivää!

        Niitä ei varmaankaan myynyt ikkunavalmistaja, vaan tyrkyttikö tuo talotoimittaja...

        Tuo sun "myöhästynyt ikkunatoimitus" ei tunnu uskottavalta... ethän vaan ole uskonut talotoimittajan selityksiä... Ikkunatehtaat tekee aina talotoimittajan tarpeet varastoonsa... katon alle.

        Olen käynyt aikanaan (muutama vuosi sitten viimeksi vaihdoin alaa) maan kaikissa merkittävissä ikkunatehtaissa, heh Lamminkin tunnen ja siksi ammut nyt kyllä pahasti harhaan

        Mullapas onkin tollasset alumiinipintaaset ikkunat. Joo vesi tullee sissään niin maan kevyesti. Sanovat nuo inssinöörit jotta pittäisi puuta olla nin eivätten vuotais.
        Kuulemman mukkaan alumiiniset eivätten tahdo satteita pittää.
        Nämä eivätten ole Lammilta.


      • Erkkitehti
        alkuperäinen. kirjoitti:

        Jaahas, tämä olikin odotettavissa että aletaan sanomaan ammattivalittajaksi asiakasta joka ei tyydy paskaan laatuun. Osuiko kritiikki arkaan paikkaan ? En todellakaan toimi rakennusalalla.

        En osaa ottaa tarkemmin kantaa Lammin maalausprosesseihin tai puumateriaalivalintoihin, koska niistä en tiedä mitään. Mutta, fakta on että Lammi toimitti meille ikkunat joissa ei pysy maali kiinni muutamaa vuotta kauempaa. Olen erittäin pettynyt laatuun ja Lammin tapaan vastata virheistään.

        Jos he eivät osaa maalata puuikkunoita, niin miksi he sitten myyvät niitä ? Puuikkunoita on tehty jo vuosisatoja, miksi niiden maalaminen olisi yhtäkkiä muuttunut ylivoimaisen vaikeaksi ?

        Ei minulla ole mitään syytä puolustella talotoimittajaa asiassa. Jos vika olisi mielestäni heidän, niin valitus kohdistuisi sinne.
        Voi olla että syy talotoimituksen myöhästymiseen oli joku muu, mutta näin minulle kerrottiin eikä minulla ole mitään syytä olla uskomatta sitä.

        Et ilmeisesti ole liiketalouden ammattilainen koska oletat että talotoimittaja makuuttaa, jos jonkinlaisia ikkunamalleja varastossaan. Emme ottaneet mitään talomalliston taloa, vaan talo on piirrätetty arkkitehdillä, ikkunoita on lähes parikymmentä, monenkokoisia ja kaikissa sama perusvika.

        Eikö sen arkkitehdin työ ole piirtää taloja... Kuka h**vetti ne talomalliston talot on piirtänyt? Talonmies?


      • Teppe
        Kehnot kirjoitti:

        Mullapas onkin tollasset alumiinipintaaset ikkunat. Joo vesi tullee sissään niin maan kevyesti. Sanovat nuo inssinöörit jotta pittäisi puuta olla nin eivätten vuotais.
        Kuulemman mukkaan alumiiniset eivätten tahdo satteita pittää.
        Nämä eivätten ole Lammilta.

        Joo meikä kans osti tänä syksynä Karvia ikkunat. Vesi tulee jo pienestä sateesta ikkunoiden väliin , ulkopuite alumiinia. Pikkusen ottaa päähän !!!!!


      • Huonoista ikk.

        Moi, vai laatujuttuihin valitaan vain laatuikkunoita. Hyvä nainen vai mies. Sanon, höpöpö.
        En tiedä ollenkaan mistä puhut. Oletko noin yksinkertainen. Taidat olla. kaikkihan tuolle jutullesi nauravat. hahaha hehehe


    • Paksua

      Tämänpäivän kuluttajansuojilla ei tätä tarinaa usko edes kirjoittaja itse... paksua.

      Taitaa olla alan toisen valmistajan kirjoittelua.

      Mahdollista vain, jos on tulleet jonkun pikku talotehtaan kautta ja se säilyttänyt ikkunoita ulkona sohjoisella pihalla ja lainpeite niskassa.

      Silloin kirjoittajalla on aito ongelma, mutta haukkuu ihan väärää osapuolta!

    • maalit kiinni

      Lammin ikkunoissa on meillä toistaiseksi maalit pysyneet toisin kuin teillä, mutta muuten en ole lainkaan tyytyväinen ko. firman tuotteeseen enkä asennukseen, enkä mitoitukseen. Lammin edustaja mittasi valoaukot aivan liian suuriksi, että monta senttimetriä jäi ilmarakoa ikkunoiden aukon karmien väliin. Kokonaisuutena meillä ikkunapinta-ala pieneni n.10%. Hyttysverkkoa on lähes mahdotonta käyttää kun se on irrallinen kapistus. Ainakin sen paikalleen saaminen vaatii vähintäänkin loistavaa sorminäppäryyttä. Kun sen sitten ruuvimeisseliä vipuvartena käyttäen on saanut paikoillen, ei ikkunaa enää voi sulkea. Kuka siis on halukas näin hankalaa värkkiä asentamaan joka päivä kun sen pois saaminen on yhtä hankalaa kuin asentaminenkin. Myyntiedustaja kyllä lupasi, että kun asennustyö on tehty niin pidetään loppukatselmus jossa varmistetaan, että kaikki on ok. ja asiakas on tyytyväinen. Tuo loppukatselmus on edelleen pitämättä vaikka ikkunoiden asentamisesta on jo kaksi vuotta aikaa. Tätä listaa voisin vielä jatkaa mutta en jaksa. Laadulla on tekijänsä.

      • einariko

        ne hyttyspuitteet tultt niillä kumitulpilla kiinni, siinä mitään meisseliä...............


    • olavi tre

      Lammi ikkunoista ei taloyhtiössämme ole mitään hyvää sanottavaa!
      Asennustyö oli ala-arvoisen huolimatonta. Seinävaurioita karmien ympärillä,kieroja asennuksia,
      Vääriä mitoituksia,puuttuvia osia ja epäsiisti työnjälki yleensäkin.
      Varastoinnissa ikkunat suojaamattomana sateessa pihalla. nämä siis asennusporukan osalta mm.
      Itse tuotekin on ala-arvoinen moneen muuhun tuotteeseen verrattuna!
      Maalit ei pysy karmeissa,saranatapit eivät pysy paikoillaan,terassin ovea ei voi sulkea/lukita ulkopuolelta,
      sälekaihtimien käyttövarret irtoavat, oven saranat ikkuna saranan malliset onnettomat jotka eivät ole edes linjassa ja paljon muuta!
      Ei voi suositella kenellekään.
      Halvalla ei hyvää saa. Jos nyt voisimme valita uudelleen,ottaisimme scaalan tuotteet joihin olen nyt useammassa kohteessa jälkeenpäin tutustunut. Ero on kuin yöllä ja päivällä. No hinta myös,mutta silti!

      • Muolari

        ja olen erittäin tyytyväinen. 2 vuotta tuli asennuksesta täyteen, ja pidettiin takuutarkastus. 36 asuntoa ja kuudesta löytyi korjattavaa. Korjausmies tuli ja korjasi asiallisesti kaikki viat pois. Yhteensä aikaa meni alle puoli päivää. Ei huonoa sanottavaa.

        Voi olla että liikkeellä on monen moista asennusporukkaa, mutta meille ainakin sattui erinomainen ryhmä.

        Terveisin maalari Kotkasta


      • LAMMI11
        Muolari kirjoitti:

        ja olen erittäin tyytyväinen. 2 vuotta tuli asennuksesta täyteen, ja pidettiin takuutarkastus. 36 asuntoa ja kuudesta löytyi korjattavaa. Korjausmies tuli ja korjasi asiallisesti kaikki viat pois. Yhteensä aikaa meni alle puoli päivää. Ei huonoa sanottavaa.

        Voi olla että liikkeellä on monen moista asennusporukkaa, mutta meille ainakin sattui erinomainen ryhmä.

        Terveisin maalari Kotkasta

        KIRJOITTI LAMMIN ASENTAJA


      • LAMMI3

        SAMAA MIELTÄ ,MUTTA HALVALLAKIN SAA HYVÄÄ


    • valintaa suoritan

      Pitäs ikkunat tilata.... Lammin tarjous on yksi varteenotettava. Onkohan maalauksesta muuta palautetta kuin tämä juttusarja. Onkohan tässäkään mitää perää?

      Jos ottas asennuksenkin, miten Lahden seudulla... onko kokemuksia?

      • Penntone

        Ota yhteys suoraan Lammin tehtaalle, ja pyydä että nimenomaan tehtaan omat asentajat tulevat asentamaan, eikä mitkään asennusmyyjät.

        Minun naapurille tekivät hämeenlinnaan, ja ovat todella tyytyväisiä.


      • IKKUNA22
        Penntone kirjoitti:

        Ota yhteys suoraan Lammin tehtaalle, ja pyydä että nimenomaan tehtaan omat asentajat tulevat asentamaan, eikä mitkään asennusmyyjät.

        Minun naapurille tekivät hämeenlinnaan, ja ovat todella tyytyväisiä.

        HYVÄ KUN PIKKU KUNNAT KATOAVAT KUN ASENTAJAT "MAKSAVAT VERONSA "MUUALLE ON PIKKU KUNTA KEKSINYT ,KE9INON EI RAHA LIIKENNETTÄ TARVI KÄYTTÄÄ??


    • LAMMI 103

      OSATAANKO SIELLÄ MUUTA KUN HUUTAA PUHELIMEEN??

      • LAMMI 22

        EIVÄT TUNNE EDES PRESSUJA SUOJAAMAAN


      • Hermoveiko

        Suarisen poekako se sielä kailottaa?


    • H.M.

      Meille Nurmijärvelle asennettiin kesällä Lammin ikkunat. Itse ikkunat vaikuttaa vielä hyviltä. Asentajat oli ihan karmeita,sitten kun vihdoin tulivat,tappelivat keskenään enkä viitsinyt pieniä lapsia pitää sisällä talossa samaan aikaan kun itselläkin korvat punotti. Heidän papereihin kirjotettiin reklamaatio poikkimenneistä sälekaihtimien langoista, yllättäen sen jälkeen ei ole kuulunut mitään ja myyjä sälyttää vastuun sälekaihdinfirmalle. Ja itsessään se pyöritettävä sädekaihtimen säädin on perseestä kun on niin jäykkä ja kaihtimet ei edes askeudu itsestään alas. Taisi olla esittelijällä/myyjällä viritetty versio...
      Ilmanvaihtoräppänä yläkarmissa on susi,asennettu puuta vasten ja eihän siitä mitään ilmaa läpi tule.
      En voi suositella ko.firmaa.

      • räppänä

        "lmanvaihtoräppänä yläkarmissa on susi,asennettu puuta vasten ja eihän siitä mitään ilmaa läpi tule.
        En voi suositella ko.firmaa. "

        Kaikki valmistajat käyttävät kahta tai kolmea venttiilivalmistajaa. Koneistukset eli läpiporaukset karmissa ovat kohtuullisen samanlaiset. Ilmamäärät määräytyvät talosi painesuhteista.

        Minulla on Fenestran ikkunat, ja alkuun räppänäistä ei tullut mitään, mutta tuttu rakennusmestari kertoi ja selitti minulle juurta jaksaen rakennuksen painesuhteeseen vaikuttavat tekijät.


    • Kaikki samanlaisia

      Uusista ikkunoista tuhansia valituksia vuosittain. Eikö kukaan opi mitään?
      Suorittakaa asennuksen jälkeen lämpökamerakuvaus niin näette todelliset puutteet. Ei ole montaakaan ikkunaa joka saisi edes välttävät arvosanat.
      Katso netistä ja vertaa: hyvän ikkunan laatuvaatimukset.
      Esitteitä lukemalla sekä uskomalla ja luulemalla ei saa hyvää laatua.
      Ei eri ikkunatehtaiden laaduissa ole suuriakaan eroja.

    • Keku1234

      Kaikkea sontaa kehdataan kirjoittaa kyllä Lammin ikkunat ovat markkinoiden parhaasta päästä .
      Siitä ei päästä yli eikä ympäri. Sen verran monien merkkien kanssa olen tekemisissä ollut. En muuta sano muuta kun typerää tekstiä.

      • laatu & laatu

        Oikeinko myyntimies löysi viestiketjun. Tiedät varmaan itsekin, että kukaan ikkunoista perillä oleva ei sanoa Lammin Ikkunoita parhaasta päästä oleviksi. Ne kun eivät tosiaankaan ole sitä.


      • laatua tehneet jo 40
        laatu & laatu kirjoitti:

        Oikeinko myyntimies löysi viestiketjun. Tiedät varmaan itsekin, että kukaan ikkunoista perillä oleva ei sanoa Lammin Ikkunoita parhaasta päästä oleviksi. Ne kun eivät tosiaankaan ole sitä.

        Ainakin energia ikkunoissa lammin ikkunat on markkinajohtaja. On se myöskin suomen vanhin ikkuna tehdas, et kai ne jotain on oikeinkin osannut tehdä


      • VVViiikkka
        laatua tehneet jo 40 kirjoitti:

        Ainakin energia ikkunoissa lammin ikkunat on markkinajohtaja. On se myöskin suomen vanhin ikkuna tehdas, et kai ne jotain on oikeinkin osannut tehdä

        Mitä laatua?


      • tällä menolla
        laatua tehneet jo 40 kirjoitti:

        Ainakin energia ikkunoissa lammin ikkunat on markkinajohtaja. On se myöskin suomen vanhin ikkuna tehdas, et kai ne jotain on oikeinkin osannut tehdä

        Vai vanhin??? Eikös YJT:ssä ole se virallinen tieto
        Kaupparekisteriin merkitty seuraavasti
        Lammin Ikkuna 3.3.1998
        Fenestra 7.8.1917
        Domus 16.2.1962
        Tiivi 24.2.1978
        Skaala 25.11.1977
        Tämän voi kaikki tarkistaa YTJ:stä ilmaiseksi
        eli tässä porukassa on nuorin tekijä...


      • hullunhauska1
        tällä menolla kirjoitti:

        Vai vanhin??? Eikös YJT:ssä ole se virallinen tieto
        Kaupparekisteriin merkitty seuraavasti
        Lammin Ikkuna 3.3.1998
        Fenestra 7.8.1917
        Domus 16.2.1962
        Tiivi 24.2.1978
        Skaala 25.11.1977
        Tämän voi kaikki tarkistaa YTJ:stä ilmaiseksi
        eli tässä porukassa on nuorin tekijä...

        Lueppa Lammin ikkunoiden historia.....nimihän muutettiin.


      • gunu

        minulla on lammin ikkunat kahdessa talossa toiset ovat 15 vuotta ja uudemmat 4 vuotta ei pienintäkään ongelmaa. olen erittäin tyytyväinen. olen juuri tilaamassa lammilta ulko-ovia. olen saanut hyvääpalvelua ja laatu moitteetonta hinta kohdallaan. maalasin myykilaudat saman värisiksi kuin ikkunan pokat. lammi toimitti maalin samaan hintaan.


    • henkkaj22

      lammin ikkunat ovat laadulla tehtyjä ikkunoita. ja oikeasti laatu on kohdallaa. tiedän sen kun olen itse töissä siellä. suomen parhaimmat ikkunat löytyy lammilta

    • hehhh hehhhh

      voi voi poika.... se että olet siellä töissä

      no ei se ole mikään laadun tae

    • kasuas

      lammin tekee sutta paskaa.

    • Liitokset vuotaa

      Samat rakenneliitosten heikkoudet on kaikissa teollisesti valmistetuissa ikkunoissa ja ovissa.
      Kaikki valmistajat sekä myyntiportaat tietävät tuotteiden rakenneliitosten puutteet sekä heikkoudet.
      Puolueeton lämpökamerakuvaus paljastaa, että kaikkissa ikkunoissa ja ovissa on rakenneliitosten, tiivisteiden ja lämpöeristeiden vuotoja.

      Alan ammattitaidottomat ostajat sekä käyttäjät eivät tiedä näköpiirin ulkopuolisista heikkouksista ja puutteista.

    • kokemustietoa

      Joo, niin se on, että kilpailijat- ja työväkensä näillä foorumeilla mollaavat toisiaan eniten tekeytyen yksittäisiksi kuluttajiksi!

      Minulla on vain yksi omakohtainen kokemus Domuksen myyntitykistä vuodelta 2012, jolloin sanoi olleensa alalla jo 25 v., kaupaten kuitenkin painovoimaiseen ilmastointiimme, korvausilma-aukkoista ratkaisua parhaimpana?

      Huomautettuani sen soveltuvan paremmin koneelliselle ilmanvaihdolle hän hyväksyi sen.
      Jolloin päädyimme toisenlaisiin, joiden tarjoushinnan rahteineen ja asennuksineen olisin liittänyt energiakorjausavustushakemukseen - hinta olisi muka laskenut 680€, jos olisin päättänyt kaupan heti?

      Kummasteltuani hintaeroa, selityksenä oli rahtikulu 80 km. tehtaalta, joka teettikin lasitukset jossain muualla?

      Sekin herätti epäluuloja, kun huomasin jälkitarkastelussa puhelinnumerooni lisätyn yhden 5:sen, siis 8 numeroa etuliite. Sama "erehdys" oli myöskin samalta seudulta olevan lämpökaivon porausfirman tarjouksessa, joka taisikin olla tarjoajien peitetty kooditunnus, ehkä yhteisiä intressejä varten?

      Kysyin s.postilla asiaa Domus-edeustajalta: onko heillä yhteinen atk tms., mutta mitään ei vastannut?

    • huonot ovet

      Lammin ovissa ei pysy värit kunnossa

    • korjaus kelvoton

      ei pysy Lammin HDF ovessakaan värit kunnossa

    • Kiertäkää kaukaa

      Olen samaa mieltä, kiertäkää kaukaa.

      Lammin Ikkunat on asentanut minulle valmiiksi rikkinäisen ikkunan, eivätkä vastaa virheestään. Ikkuna on reklamoitu jo kahteen kertaan sekä minun että isännöitsijän toimesta, mutta Lammin Ikkunat ei edes viitsi vastata sähköpostiin.

      Työ on vaikuttanut kaikin puolin ammattitaidottomalta.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tutulta, virheistä ei vastata.


    • näin se vaan menee

      Eniten Lammin ikkunatehtaan toiminnassa ihmetyttää myyjien määrän roima lasku?
      Jättävät kokoajan asennus laskut maksamatta ja myyjien provisiot jäävät myöskin hoitamatta.
      Todella epärehellistä toimintaa.
      Myyjänä ainakin kannattaa olla todella tarkkana.

    • Ämpärijarätti

      Lammin WNEA-ikkunat asennettu 2013-2014.Sadevesi/sulava lumi tulee tuulella sisälle. Vesinorot tapetille ja lattialle.

      • onko.niitä

        Mites räystäät ja vesikourut?


      • Onkos_pää_sekaisin

        meinaatko että sisälle olisi pitänyt laittaa räystäskourut? Oliskin todella tyylikäs!


      • Ämpärijarätti
        onko.niitä kirjoitti:

        Mites räystäät ja vesikourut?

        Juu.Räystäät 80 cm rännit 10cm.1-kerroksinen harjakattoinen ok-talo.Entiset ikkunat msk 3*1-pokaiset norm.puuikkunat 25 v ei tätä "vesiongelmaa" ollut.Lammilaisilla myös höyrystymistaipumus tietyllä ilmalla, yleensä aamuisin,mutta se ei juurikaan haittaa.


      • Omituinentuote

        Vieläkö tulee vettä sisälle?
        Vai onko saatu korjattua?


    • kenen.pää

      Sisäpokistako sinulla maalit irtoavat?

      • kenen.pää2

        Vielä..
        Siis jos räystäät puuttuvat, niin ikkunihin kohdistuu huomattavan suuri säärasitus. Mielestäni tällaisissa ratkaisuissa ikkunoiden tulisi olla kiinteitä ja täydellisesti rakenteisiin tiivistettyjä. Ei avattavasta ikkunasta saa niin tiivistä, että se pitäisi siihen esteettä ja jatkuvasti kohdistuvan sadeveden ulkopuolella.
        Jos harjakattoisesta talosta puuttuu vesikourut, niin sadevesi roiskuu täysin hallitsemettomasti ja kastelee joka paikan. Sokkelin, ulkoseinät ja ikkunat.


      • ostajokumuu
        kenen.pää2 kirjoitti:

        Vielä..
        Siis jos räystäät puuttuvat, niin ikkunihin kohdistuu huomattavan suuri säärasitus. Mielestäni tällaisissa ratkaisuissa ikkunoiden tulisi olla kiinteitä ja täydellisesti rakenteisiin tiivistettyjä. Ei avattavasta ikkunasta saa niin tiivistä, että se pitäisi siihen esteettä ja jatkuvasti kohdistuvan sadeveden ulkopuolella.
        Jos harjakattoisesta talosta puuttuu vesikourut, niin sadevesi roiskuu täysin hallitsemettomasti ja kastelee joka paikan. Sokkelin, ulkoseinät ja ikkunat.

        Tuo olikin ongelma Lammin ikkunoissa, että vesi tuli sisään. Kävivät sitten tiivistämässä uudet ikkunat. Ajatella. Ongelmia oli niin paljon, että piti vaihtaa nimeä. Laatu oli sellaista, että kun pyyhki sisäruudun rätillä, niin sitten menikin koko lasi vaihtoon kun iso tikku irtosi.


      • ihmeelistä_ajattelua
        kenen.pää2 kirjoitti:

        Vielä..
        Siis jos räystäät puuttuvat, niin ikkunihin kohdistuu huomattavan suuri säärasitus. Mielestäni tällaisissa ratkaisuissa ikkunoiden tulisi olla kiinteitä ja täydellisesti rakenteisiin tiivistettyjä. Ei avattavasta ikkunasta saa niin tiivistä, että se pitäisi siihen esteettä ja jatkuvasti kohdistuvan sadeveden ulkopuolella.
        Jos harjakattoisesta talosta puuttuu vesikourut, niin sadevesi roiskuu täysin hallitsemettomasti ja kastelee joka paikan. Sokkelin, ulkoseinät ja ikkunat.

        oli talossa räystäät taikka ei, niin ei silti ikkunoiden kuulu vuotaa vettä sisälle.


    • SörnäistenJokke

      Itselläni Lammin-ikkunat ollut itserakentamasani talossa vuodesta 2004. Ei ongelmia, laadukkaat ja veden ja tuulen pitävät.
      Olen ammattini puolesta joutunut tekemisiin noiden markkinoille työnnettävien "kaupparekisteriin merkattujen vanhempien" ikkunatehtaiden (ja nuorempienkin) kanssa. Ja voin sanoa et laadukkaimmat ikkunat. Monessa ikkunasa tulee ongelmia jo siitä et suunnitelu/valmistus virheitä.
      Taisi muuten olla ennen joku tollanen ku Lahden ikkuna tehdas, tai jotain.

    • epätoivoinenheppu

      Lammi ikkunat huurtuu ulkopuolelta ennen kuulumatonta mitä tehdä

      • Khalerwo

        Osta Skaala huurtumaton ikkuna, niin ei ikkunat huurru!👍🏾


    • wiki2

      Ikkunan ulkopinnan huurtuminen

      Ikkunan ulkopinnan huurtuminen johtuu ulkoilman kosteuden tiivistymisestä lasin pintaan. Ilmiötä voi esiintyä esimerkiksi kylmän yön jälkeen, kun ulkoilman lämpötila nousee nopeasti auringon noustessa.

      Uudet energiataloudelliset ikkunat saattavat huurtua erityisesti syksyisin ja keväisin ulkoilman suhteellisen korkeasta kosteudesta johtuen. Hyvin eristävissä ikkunoissa lämpövuoto on niin vähäistä että ulkopinta pääsee jäähtymään joissakin olosuhteissa ulkoilmaa kylmemmäksi, jolloin ilman kosteus tiivistyy muuta ympäristöä viileämpiin pintoihin. Ulkopinnan huurtuminen ei ole merkki viallisesta ikkunasta.

      Ulkopinnan huurtumista voidaan vähentää rakenteellisin ratkaisuin tai käyttämällä ulommaisena pinnoitettua lasia. Pinnoitettu lasi kannattaa valita kohteisiin, joissa huurtumisriski arvioidaan etukäteen suureksi. Näitä ovat esimerkiksi avoimelle seinälle sijoitetut ikkunat joiden edessä ei ole suojaavaa puustoa. Markiisi, valokate tai pitkä räystäs estävät useimmiten huurtumisen.

      http://www.ikkunawiki.fi/ilmanvaihto/huurtuminen/

    • Ihanokk

      Lammin lasit ja parvekkeen ovi laitettiin kerrostaloon jossa aikaisemmin asuin. Asennus meni hyvin ja sen vuoden aikana kun talossa vielä asuin, niin en kuullut valituksia keneltäkään. Tykkäsin. Nyt asun omakotitalossa jossa 40v vanhat lasit ja myöhemmin laitettu 3 lasi. Taitaa olla parempi pitää nuo kun ei niissä mitään vikaa näytä olevan ja nämä keskustelut ei ainakaan vaihtoon kannusta
      Mutta omien kokemusten perusteella suosittelen Lammin laseja. Kerrostalossa oli 45 asuntoa että jos asennuksissa olis ongelmia ollut, niin olis kyllä kuullut. Muutenkin talossa tehtiin tarkkoja ja hyviä hankintoja, niinkuin aina ja vastike oli sen kautta Hervannan halvimpia. Että harkiten tuo Lammi valittiin toimittajaksi.

      • harvannassaasunut

        Mikä as osakeyhtiön nimi?


    • ErkkiTT

      Ostin kesällä 2013 Lammi ikkunat alumiini / puu ,ikkunoissa ei ole moittimista , tietyillä ilmoilla ulkopuoli huurtuu , 5 vuotta on kulunut ja olen juuri ostamassa ikkunoita niin sattui silmiin tuo kommentti , katselin hintoja ja Lammin ikkunat tilaan.

    • Anonyymi

      Lammin ikkuna on meille asentanut ovia ja ikkunoita. Kaikki hyvää työtä, ei moittimista viiden vuoden jälkeenkään. Samoin naapuri on tyytyväinen omiinsa.

      • Anonyymi

        Olen työni puolesta ostanut satoja ulko-ovia eri valmistajilta.
        Kokemuksesta voin sanoa, että Lammin ovet ovat sieltä heikoimmasta päästä, Virostakin olemme saaneet parempilaatuista tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen työni puolesta ostanut satoja ulko-ovia eri valmistajilta.
        Kokemuksesta voin sanoa, että Lammin ovet ovat sieltä heikoimmasta päästä, Virostakin olemme saaneet parempilaatuista tuotetta.

        Meidän uudiskohteeseen valikoitui lammin ulko-ovet. 4 ovesta 3:sta paistaa päivä alanurkasta. Meidän kirvesmies sanoi jo asentaessaan, että yllättävän kevyet ovet nykypäivän oviksi. KAtsotaan miten vastaavat reklamaatioomme.


    • Anonyymi

      Jani töihin tönne

    • Anonyymi

      Se on kusetusfirma kusetti useita asiakkaita meilläpäin. Varokaa

    • Anonyymi

      Se on kusetusfirma täysin epäluotettava. Paskaovet laitettu meille ei pidä lämpöä. Töykeä työtekiä sen lisäksi

    • Anonyymi

      Kauhea hujarifirma. Ne kusetti sekä meitä että naapureita. Kusetus joka suunnalta. Olkaa varovaisia

    • Anonyymi

      Puhut pokista ja maalaat ikkunoita, kauheen sekavaa touhuu, mielestäni on hyvä, että ikkunasta näkee ulos, jotan maalin pysymöttömyys iso

    • Anonyymi

      Meillä kävi viime vuonna Lammin ikkuna saneeraamassa 14 aukkoa. 12 ikkunaa ja 2 ulko-ovea. Oikeastaan kaikki tuntui menevän pieleen. Toimitus myöhästyi 12 VIIKKOA sovoitusta!! No sitten saapui asentajat. Virolaisia ukkoja, kenen puheesta en saanut sanaakaan selvää. Hommat tehtiin aivan miten sattuu, vesipellit repsottaa ja he nyt jotenkin onnistuivat asentamaan terassin kiinteän ikkunan VITTU VÄÄRIN PÄIN! Alumiini puoli siis on sisällä. Tehtaalta kävi joku insinööri toteamassa työn laadun, muttei heillä ole kuulemma mitään korvausvelvollisuutta. Eivät tulleet edes laittamaan sitä elementtiä oikein päin. Asia on nyt kuluttajariitalautakunnalla esitysjonossa. Pysykää kaukana.

      • Anonyymi

        Skaala ja LAmmi pahimmat reklamaatioiden väistäjät alalla. Olen ollut tekemisissä lähes kaikkien suurimpien ikkunatoimijoiden kanssa ja nämä 2 aivan omaa luokkaansa. Molemmat tekee turskaa ja sen myötä myös jälkihoito retuperällä.


    • Anonyymi

      Huonoa kokemusta lammin ikkunoista, työn jälki ammattitaidotonta, dissaavat asiakkaita omista virheistään. Lahdessa yksi yhtä epäluotettava isännöintitoimisto komppaa lammin ikkunaa. Liekö samaa seurakuntaa?

    • Anonyymi

      Lammin ikkunoiden tarjous oli 80000€. halvimman firman 38000€... keskimäärin 50000€,

      Lammin tuotteissa katteet kohdillaan :D

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1750
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      75
      1367
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1283
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe