Onko kellään kämmentietokonetta navigaattorina ja kuinka toimii? Mitä ohjelmaa käytätte? Osaako puhua ja osaako suomea? Toimivatko kartat koko Suomen alueella?
Kämmentietokone navigaattorina
23
10358
Vastaukset
- jappaZ
itsellä navicore puhelimessa on kyllä ollut pirun hyvä "pelastanut" monta kertaa muutaman kerran vähän töpännyt eli eihän nuihin uskalla oikeen luottaa 100% puhuu täysin suomea hintaa vajaa 300e. rekkahomissa tosi hyvä!
- libo...
Ihan kaverin variaatiota olen päässyt tyyppäämään nokian ... ööö joku 6000 sarjan luuri se oli sillä 60 ... käyttiksellä ??? ... ja helvetin selkee ja HYVÄ softa salovaaran ääniopastuksella varustettuna ! Kaikenlisäks navikointi ILMASTA !
- Pelittää hyvin
Tervehdys
Olen käyttänyt Navicorea Nokian kommari 9300:ssa ja hyvin pelaa... Navicorehan vaatii alustaksi puhelimen, joka käyttää Symbian 60 tai 80 sarjan käyttöjärjestelmää. Nokialta löytyy useita malleja ja muistaakseni Siemekseltäkin ainakin yksi malli, joihin Navicore sopii. Itse ajelen pelkällä ääniopastuksella, haluan keskittyä liikenteeseen. Jos Salovaaran ääneen kyllästyy, valittavana on muitakin ääniä.
Suosittelen.
- langaton GPS
Ohjelmana Genimapin Alturion.Alkuvaikeuksien jälkeen pelittänyt ihan hyvin.Suomea puhuu ja koko suomi näkyy kun latasin sen sd-kortille.Kämmenmikron oma muisti ei riittänyt kuin todella pienelle alueelle.Huvittavia ajo-ohjeita tulee silloin tällöin, mutta kyllä se aina perille vie.Vaikka mutkan kautta...
- ohjelmistopäivitykset
toimimaan, alkaa olla melkoinen määrä uudistettuja kiertoliittymiä ja muokattuja risteyksiä joita ei kartalla ole.
Melkoisesti oli myös minulla alkuvaikeuksia saada ohjelmisto toimimaan, tämä HP ipaq 2110 tilttailee jatkuvasti mutta kunhan malttaa erittäin rauhallisesti ja odotellen käynnistellä tuon karttasovelluksen ja bluetootin alkaa se sittenkin toimia, ilmeisesti vähäsen liian tehoton kone tuolle karttaohjelmalle.
Muuten aika luotettavasti perille opastaa tosin maaseudulla ei aina sitä nopeinta reittiä, opastaa metsäautoteitä pitkin usein, kesällä menettelee mutta talvella noista on 90% auraamattomia.
Tuohon ipaq:iin on päivitys biossiin, jotenkin vakaammin alkoi toimia, http://h18007.www1.hp.com/support/files/HandheldiPAQ/us/locate/1120_6140.html
- ammattilainen
Turha kapine suomen teillä!
- amm
jos ammattilainen tuntee kaikki suomen tiet ja risteykset niin hyvä navicoressa on kuitenkin myös pohjoismaat, ohjeet pelaa sielläkin suomen kielellä
- jtk
amm kirjoitti:
jos ammattilainen tuntee kaikki suomen tiet ja risteykset niin hyvä navicoressa on kuitenkin myös pohjoismaat, ohjeet pelaa sielläkin suomen kielellä
Ohjelma toimii ihan hyvin Nokian puhelimessa.
Silloin tällöin ei osaa kiellettyjä ajosuuntia ja uusimpia muutoksia, mutta niin ei varmaankaan kalliimmat navigaattoritkaan. Ohjelma tyhjentää puhelimen akkua aika nopeasti ja GPS:n akkukaan ei kestä päivää pidempään (eli täytyy muistaa ladata tai pitää laturin päässä kiinni).
Lisäksi kannattaa miettiä etukäteen GPS:n ja puhelimen paikat.
Olen kyllä löytänyt joka tapauksessa perille, mutta usein reittisuunnitelma tulee katsottua paperilta pidemmillä matkoilla.
- vaihtoehto
Itse juuri katsoin tom tom -laitetta autonavikointiin. Vaikuttaisi parhaalta hinta-laatu suhteeltaan.
- jpi2005
TomTomiin verrattuna Navicore (tai esim. Wayfinder ja Tracker) ovat aitoja mobiililaitteita, voit ottaa laitteen ( GPS vastaanottimen) mukaasi autosta poistuessasi, tai vaikka pyöräretkelle... TomTom_lla tämä ei onnistu!
- eikö ole
jpi2005 kirjoitti:
TomTomiin verrattuna Navicore (tai esim. Wayfinder ja Tracker) ovat aitoja mobiililaitteita, voit ottaa laitteen ( GPS vastaanottimen) mukaasi autosta poistuessasi, tai vaikka pyöräretkelle... TomTom_lla tämä ei onnistu!
tomtom:ssa on akku ja on pieni kooltaan, tarjoaa reitin valinnan myös pyörällä ja kävellen joten eikös tuon mukaan voi ottaa muuallekin?
- Jpi2005
eikö ole kirjoitti:
tomtom:ssa on akku ja on pieni kooltaan, tarjoaa reitin valinnan myös pyörällä ja kävellen joten eikös tuon mukaan voi ottaa muuallekin?
oikaisusta, tämä olikin minulle uutta tietoa!
- Turvajarjestelmat.net
Pohjoismaat länsieurooppa , suomenkielinen , MP3-soitin, 512Mbit muistikortti, 2-vuoden takuu...
http://www.one-pro.fi/tuotteet/navigointilaitteet/navigon_software.html- CtrlAltDel
puhelimissa. Ja niitähä on paljon.
- Kämmenkone
Yes, mulla on Fujitsu Siemensin PocketLOOX ja hommasin siihen TomTomin bluetooth-gps -navin. Hyvin on toiminut, opastus puhuu suomea ja kotomaan lisäksi karttapaketissa on myös Skandinavia. Ei yhtään hullumpi paketti, löysin samaan hankintaan tupakansytkälaturin ja kiinnitystelineen pocket pc:lle.
Suomen osalta kartalle luvataan 99%:n peitto.- kerro
Näkyykö kartastossa metsätietkin?
- kerro kerro
Kuinka pienet tiet näkyy? 4-numeroiset? - Kämmenkone
kerro kerro kirjoitti:
Kuinka pienet tiet näkyy? 4-numeroiset?Ei siinä kaikkia kinttupolkuja näy, mutta toistaiseksi olen laitteella pärjännyt sen mitä olen tarvinnut. Kartta kattaa viralliset numeroidut tiet ja aika paljon kuitenkin pikkusälää, yksityisteitä, pikkuteitä jne. Eiköhän tuo 99% kattavuus anna aika hyvin viitettä tarkkuudesta.
- ja teistä
Kämmenkone kirjoitti:
Ei siinä kaikkia kinttupolkuja näy, mutta toistaiseksi olen laitteella pärjännyt sen mitä olen tarvinnut. Kartta kattaa viralliset numeroidut tiet ja aika paljon kuitenkin pikkusälää, yksityisteitä, pikkuteitä jne. Eiköhän tuo 99% kattavuus anna aika hyvin viitettä tarkkuudesta.
kuullostaa hyvältä.
pitänee käydä tekstaamassa jossakin.
kuinka paljon laitteessa on tietoa eri paikoista, bensa-asemista, hotelleista tms.? - näkyy
kerro kirjoitti:
myös metsäautotiet ja se myös käyttää niitä opastaessaan vähän turhankin usein.
- Ostamassa laitetta
Onko kellään kokemusta HP iPAQ rz1710 Navigatorista? Kuinka hyvin toimii
ja onko toi ViaMichelinin kartta aineisto miten hyvä ja ajantasalla oleva??
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF05a/22095-22097-22097-22097-298007-12224958.html- kata koko
suomea. Tuossa on linkki erään myyjän sivuilla oleviin tietoihin http://www1.smartit.fi/scripts/DBMNet.dll?Sivu?SID=888# klikkaa sieltä navibox.
- RZ 1710
Tietääkö kukaa mistä saisi RZ1710 Tietokone kaapeli esim FA122A tai FA260B suomesta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803