Kuka

ostaa?

Kuka ostaa ne kihlasormukset?
Ostaako nainen miehelle ja mies naiselle vaiko mies molemmat vaiko yhdessä vaiko ...?

5

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monna

      No, se vaihtelee tietty, ihan miten pari päättää. Yleisintä on kai nykyaikana, et kulut pistetään puokkiin, eli tavallaan mies ostaa naisen sormuksen ja naine miehen sormuksen. Yleistä on kyllä varmaan sekin, et mies maksaa kummatkin sormukset. Kai se vähän riippuu siitäkin, et millaine on kummankin rahatilanne eli opiekeleeko käykö töissä..?
      Siis, yritän sanoa, että pari todellakin sopii asiasta keskenään! :)

    • Talvimorsian

      Luin jostain käytösoppaasta jossa kerrottiin, että kihlasormuksen ostaa morsian sulhaselle ja sulhanen morsiammelle. Noh..meillähän se meni sitten ihan kaavan mukaan, koska ostimme toinen toiselle..ihdessä tietenkin ;-)

    • potaatti

      mun kaveri osti molemmille ne sormukset. Siihen tosin vaikuttu ilmeisesti se että sen tyttöystävä on opiskelija ja itse on ihan oman alan töissä.....

      Toisaalta kyllä ne kuuluu miehelle nämä maksuhommat :) Miehellä on niin vähän velvollisuuksia tässä maailmassa että jos se ei pysty kosimaan ja ostamaan sormuksia ja viemään naistaan vihille niin ei se sitten ole mies ollenkaan! Naisella kun on nämä kaikki mahdolliset "putkityöt" alkaen aina kuukautisista 11-vuotiaana ja jatkuu ties monenteenko synnytykseen ja lopulta joskus kohdunpoistoon vuotojen ja vaivojen takia... Miehet ei saa ku 50 ikäisenä eturauhasvaivoja.

      hih.

      • näkee

        naiset juoksevat vain rahanperässä...


    • opiskelijamorsian...

      Juu, meillä sormukset ostin minä, eli morsian, vaikka olen se meidän talouden opiskelija. On se vaan kumma, että miehellä on moninkertaiset tulot omiini nähden ja sitten kun tuli sormusten maksuaika, niin minun piti maksaa molemmat. Mies oli haaskannut omat rahansa. En elä hänen kustannuksellaan. Meillä on omat rahat ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Olisi ollut ihan kohtuullista, että mies olisi maksanut edes "antamansa" sormuksen. Kyllä hän kavereilleen ja sukulaisilleen sanoo ostaneensa minulle sormuksen. Totuus on se, että minä ostin hänelle sormuksen ja ostin myös itselleni samalla. Naurattaa aina siinä vaiheessa, kun puhutaan siitä sormusten ostosta, mutta enpä ole hänelle sanonut asiasta mitään. Hän on vaan sen luontoinen, ettei ole koskaan valmis antamaan omastaan kenellekään. Taisinkin rakastua itsekkääseen tyyppiin. Onneksi rakastan häntä itseään, en hänen rahojaan. Että terveisiä vaan sillekin, joka täällä vinkui, että naiset ovat vaan rahan perään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe