Kuka

ostaa?

Kuka ostaa ne kihlasormukset?
Ostaako nainen miehelle ja mies naiselle vaiko mies molemmat vaiko yhdessä vaiko ...?

5

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monna

No, se vaihtelee tietty, ihan miten pari päättää. Yleisintä on kai nykyaikana, et kulut pistetään puokkiin, eli tavallaan mies ostaa naisen sormuksen ja naine miehen sormuksen. Yleistä on kyllä varmaan sekin, et mies maksaa kummatkin sormukset. Kai se vähän riippuu siitäkin, et millaine on kummankin rahatilanne eli opiekeleeko käykö töissä..?
      Siis, yritän sanoa, että pari todellakin sopii asiasta keskenään! :)

• Talvimorsian

Luin jostain käytösoppaasta jossa kerrottiin, että kihlasormuksen ostaa morsian sulhaselle ja sulhanen morsiammelle. Noh..meillähän se meni sitten ihan kaavan mukaan, koska ostimme toinen toiselle..ihdessä tietenkin ;-)

• potaatti

mun kaveri osti molemmille ne sormukset. Siihen tosin vaikuttu ilmeisesti se että sen tyttöystävä on opiskelija ja itse on ihan oman alan töissä.....

Toisaalta kyllä ne kuuluu miehelle nämä maksuhommat :) Miehellä on niin vähän velvollisuuksia tässä maailmassa että jos se ei pysty kosimaan ja ostamaan sormuksia ja viemään naistaan vihille niin ei se sitten ole mies ollenkaan! Naisella kun on nämä kaikki mahdolliset "putkityöt" alkaen aina kuukautisista 11-vuotiaana ja jatkuu ties monenteenko synnytykseen ja lopulta joskus kohdunpoistoon vuotojen ja vaivojen takia... Miehet ei saa ku 50 ikäisenä eturauhasvaivoja.

hih.

• näkee

naiset juoksevat vain rahanperässä...

• opiskelijamorsian...

Juu, meillä sormukset ostin minä, eli morsian, vaikka olen se meidän talouden opiskelija. On se vaan kumma, että miehellä on moninkertaiset tulot omiini nähden ja sitten kun tuli sormusten maksuaika, niin minun piti maksaa molemmat. Mies oli haaskannut omat rahansa. En elä hänen kustannuksellaan. Meillä on omat rahat ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Olisi ollut ihan kohtuullista, että mies olisi maksanut edes "antamansa" sormuksen. Kyllä hän kavereilleen ja sukulaisilleen sanoo ostaneensa minulle sormuksen. Totuus on se, että minä ostin hänelle sormuksen ja ostin myös itselleni samalla. Naurattaa aina siinä vaiheessa, kun puhutaan siitä sormusten ostosta, mutta enpä ole hänelle sanonut asiasta mitään. Hän on vaan sen luontoinen, ettei ole koskaan valmis antamaan omastaan kenellekään. Taisinkin rakastua itsekkääseen tyyppiin. Onneksi rakastan häntä itseään, en hänen rahojaan. Että terveisiä vaan sillekin, joka täällä vinkui, että naiset ovat vaan rahan perään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      100
      12008
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      107
      9076
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      128
      5069
    4. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      83
      4301
    5. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      102
      4281
    6. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      50
      4214
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      7
      3953
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3739
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      40
      3623
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      31
      3585
    Aihe