Onko TSH:n heittely tavallista?

Itse aloitin Thyroxin lääkityksen maaliskuussa, jolloin TSH oli 9,0 ja T4V 9,9. Lääkitys aloitettiin ensin puolella tabletilla 0,1 mg muutaman viikon, sitten jatkoin yhdellä tabletilla. Toukokuussa kävin tarkastuttamassa ja TSH 3,4 ja T4V 13,9. Lääkitys pidettiin samana. Nyt kävin viikko sitten taas kontrolissa ja arvot huomattavasti huonommat: TSH 9,1 ja T4V 10 myös senkka ja leukosyytit koholla. Nyt lääkitys nostettiin 1.5 tablettiin ja lääkäri puhui jotain kroonisesta tulehduksesta. Ultra parin viikon päästä. Vähän hirvittää, kun luulin jo TSH:n laskevan tasaisesti. Mitä mieltä olette?
2537
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kun tyroksiini aloitettiin, arvot rupesi paranemaan. Sitten kun annos pidettiin vakiona arvojen ollessa hyvät, niin arvot rupesivatkin taas huononemaan. Kävi muutaman kerran näin. Syys siihen oli se, että kilpirauhasen oma hormonituotanto hiipui tasaisesti samaan aikaan, eli tyroksiinia piti säätää pari vuotta aina välillä uudestaan, että se pysyi oman heikkenevän tuotannon kanssa tasapainossa. Nyt on oma toiminta lopussa ja tyroksiini tulee purkista.

Äänestä
  • Muistan kuinka 1996 syksyllä temppuilin 1/2:kkaan tabletin ja yhden tbl:n välillä. Sitten 1 tbl 0,1mg:sta 9 vuoden ajan ja nyt autoimmuunityreoidiitin takia näin jälkijättöisesti kilppari on lopettanut toimimasta. Saas nähdä meneekö parin kuukauden päästä 2 tablettia...grrrr! Kuulemma painokin pysyy paremmin kurissa!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Joico kirjoitti:

Itse aloitin Thyroxin lääkityksen maaliskuussa, jolloin TSH oli 9,0 ja T4V 9,9. Lääkitys aloitettiin ensin puolella tabletilla 0,1 mg muutaman viikon, sitten jatkoin yhdellä tabletilla. Toukokuussa kävin tarkastuttamassa ja TSH 3,4 ja T4V 13,9. Lääkitys pidettiin samana. Nyt kävin viikko sitten taas kontrolissa ja arvot huomattavasti huonommat: TSH 9,1 ja T4V 10 myös senkka ja leukosyytit koholla. Nyt lääkitys nostettiin 1.5 tablettiin ja lääkäri puhui jotain kroonisesta tulehduksesta. Ultra parin viikon päästä. Vähän hirvittää, kun luulin jo TSH:n laskevan tasaisesti. Mitä mieltä olette?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu