Miksi miehet eivät hae tanssimaan?

Katriina

Kertokaa minulle, kaikki tansseissa käyvät miespuoliset ihmiset, miksi jään aina seinäruusuksi? Osaan tanssia; olen harrastanut kuusi vuotta perinteistä tanssia ja käynyt muutaman kerran tanssikurssilla taitojani hiomassa. Olen ulospäinsuuntautunut ja puhelias, mutta siitä huolimatta istun aina lattian reunalla, halusin sitä tai en.

Haluaisin siis tietää, mtkä tekijät vaikuttavat siihen, että nainen jää hakematta tanssiin? Millaista naista miehet sitten hakevat tanssimaan? Vai onko kyse puhtaasta seuranhausta; itse kun en hae tanssipaikalta seuraa vaan haluaisin vain rentoutua rakkaan harrastuksen parissa; ikävä kyllä se onnistuu hyvin harvoin, kiitos teidän miespuolisten...

48

5181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      ei sitä viitsi lähtee hakee kun tulee sellainen fiilis et tulee pakit,ei se paljon kiinota mennä hakee ketään kimmaa hakee :)

    • pena

      Jaa-a vaikea näkemättä sanoa miksi ei hae,itse käyn jonkinverran tanssimassa ja haen kyllä ilman seuranhakuakin
      Muutamia syitä miksi jätän hakematta on ylipukeutuminen,rankat asenteet,jos kuuluu liian äänekkääseen tyttöporukkaan,tai liikaa vouhotusta.
      Kyllä sä sen itse tiedät osaatko käyttäytyä oikein. ja silloin syy voi vain olla olosuhteissa ja tuurissa.Joissain tanssipaikoissa haetaan vain eturivistä tai vanhoja tuttuja.
      Ulkonäköasioilla on vähemmän merkitystä mitä naiset usein miehistä luulevat,itse haen laidasta laitaan ja parhaimpia yleensä ovat tavalliset liisat.
      Eli naama hyväntuulisen oloiseksi ja rohkeasti eturiviin niin kyllä on ihme jos ei tulla hakemaan.

      • Tanssityttö:)

        ...millainen on ylipukeutunut nainen? Jotain jakkupuku tyylii, vai millanen? Olis kiva tietää että osais "varautua"...
        Täällähän taitaa kirjoitella paljon Pavin porukkaa, terkkuja teille vaan:) Ehkä ollaan Pavilla joskus nähty, ehkäpä eilen????


      • Jenkkaaja
        Tanssityttö:) kirjoitti:

        ...millainen on ylipukeutunut nainen? Jotain jakkupuku tyylii, vai millanen? Olis kiva tietää että osais "varautua"...
        Täällähän taitaa kirjoitella paljon Pavin porukkaa, terkkuja teille vaan:) Ehkä ollaan Pavilla joskus nähty, ehkäpä eilen????

        helmainen hame on joidenkin mielestä ylipukeutumista. Myös pitsiä ja röyhelöitä jotkut pitävät ylipukeutumisena.

        Jos missä niin juuri Pavilla pukeudutaan laidasta laitaan. Minusta kuitenkin käsite "ylipukeutuminen" on jotenkin tuulesta temmatun tuntuinen.


      • Tanssityttö:)
        Jenkkaaja kirjoitti:

        helmainen hame on joidenkin mielestä ylipukeutumista. Myös pitsiä ja röyhelöitä jotkut pitävät ylipukeutumisena.

        Jos missä niin juuri Pavilla pukeudutaan laidasta laitaan. Minusta kuitenkin käsite "ylipukeutuminen" on jotenkin tuulesta temmatun tuntuinen.

        ...laittaa tällä kertaa tansseihin perinteisen (mutta tyylikkään;)) kukkamekon;) Katotaan sitten kuinka moni hakee tanssimaan;) Ei kai sillä ulkonäöllä niin väliä ole, vilpoisat vaatteet pitää tanssiessa olla,niin se on:) Ja eikun Paville taas keskiviikkona tanssahtelemaan (?) :)


      • Teppo Tulppu
        Tanssityttö:) kirjoitti:

        ...laittaa tällä kertaa tansseihin perinteisen (mutta tyylikkään;)) kukkamekon;) Katotaan sitten kuinka moni hakee tanssimaan;) Ei kai sillä ulkonäöllä niin väliä ole, vilpoisat vaatteet pitää tanssiessa olla,niin se on:) Ja eikun Paville taas keskiviikkona tanssahtelemaan (?) :)

        ei ole suuremmin väliä. Tosin, tuskin nyt aivan suoraan lenkiltä tanssimaan. ;o) Tanssitaito ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö.

        Vaatetuksesta sen verran, että parhaimmat tanssivaatteet ovat ne, missä itse tuntee viihtyvänsä hyvin, sekä pystyy tanssimaan kunnolla.


      • pena
        Tanssityttö:) kirjoitti:

        ...millainen on ylipukeutunut nainen? Jotain jakkupuku tyylii, vai millanen? Olis kiva tietää että osais "varautua"...
        Täällähän taitaa kirjoitella paljon Pavin porukkaa, terkkuja teille vaan:) Ehkä ollaan Pavilla joskus nähty, ehkäpä eilen????

        Ylipukeutumista on juu jakkupuvut,saappaat,iltapuvut ja vastaavat.kaikkein kauheimpia on nappanahka vermeet ja"makkarat nakin kuorissa" asut.Viimeksi mainittuja onneksi näkee aika harvoin.
        Toimisto-ja ravintola vaatteet kannattaa jättää kotiin.
        Kukkamekko ja muut vastaavat on parhaita.
        Makuasioita tietenkin ja jokaisella on omansa.
        pavilla en ole käynyt


      • Tanssityttö:)
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        ei ole suuremmin väliä. Tosin, tuskin nyt aivan suoraan lenkiltä tanssimaan. ;o) Tanssitaito ratkaisee enemmän kuin ulkonäkö.

        Vaatetuksesta sen verran, että parhaimmat tanssivaatteet ovat ne, missä itse tuntee viihtyvänsä hyvin, sekä pystyy tanssimaan kunnolla.

        ...ikävä todeta,mut miehet oikeastaan "määräävät" sen miten meidän naisten ilta tansseissa menee, on joko vientiä ja hauskaa,tai sitten pelkkää istuskelua...Pieni neuvo miehille: hakekaa niin montaa naista kun voitte älkääkä aina tanssiko saman kanssa koko iltaa, monia tanssitaitoisia naisia odotaa vain tanssiin pääsyä,"vain te voitte vaikuttaa" ;)
        No,keskiviikkona pitää mennä eturiviin hymyssä suin seisomaan jos vaikka pääsisi uudella hameella näyttämään tanssitaitojaan;)


      • Teppo Tulppu
        Tanssityttö:) kirjoitti:

        ...ikävä todeta,mut miehet oikeastaan "määräävät" sen miten meidän naisten ilta tansseissa menee, on joko vientiä ja hauskaa,tai sitten pelkkää istuskelua...Pieni neuvo miehille: hakekaa niin montaa naista kun voitte älkääkä aina tanssiko saman kanssa koko iltaa, monia tanssitaitoisia naisia odotaa vain tanssiin pääsyä,"vain te voitte vaikuttaa" ;)
        No,keskiviikkona pitää mennä eturiviin hymyssä suin seisomaan jos vaikka pääsisi uudella hameella näyttämään tanssitaitojaan;)

        voimakkaasti sanottu, jos miehet määräävät sen, onko naisella tanssi-iltana hauskaa. Minusta hauskuus ja illan mukavuus riippuvat aika paljon itsestä, osaako ottaa pienistä asioista ilon irti.
        ...ja aina itsekin voi hakea, vaikka on miesten haku, silloin vain on varauduttava pakkeihin, joita en henk.koht. ole tarvinnut antaa. Kääntäen voisin sanoa naistentunnista...yleensä naisetkin hakevat tuttujaan...
        Tämä edellinen oli sitä yleistämistä, johon joskus tulee sorruttua, sillä kaikki tietenkään eivät näin toimi...suurin osa kyllä.
        Joihinkin tansseihin myönnän hakevani tiettyä tanssitettavaa, kun tiedän hänen osaavan kyseisen tanssin (esim. hidas valssi).

        Toivotan mukavaa tanssi-iltaa keskiviikoksi. :o)


      • Jade
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        voimakkaasti sanottu, jos miehet määräävät sen, onko naisella tanssi-iltana hauskaa. Minusta hauskuus ja illan mukavuus riippuvat aika paljon itsestä, osaako ottaa pienistä asioista ilon irti.
        ...ja aina itsekin voi hakea, vaikka on miesten haku, silloin vain on varauduttava pakkeihin, joita en henk.koht. ole tarvinnut antaa. Kääntäen voisin sanoa naistentunnista...yleensä naisetkin hakevat tuttujaan...
        Tämä edellinen oli sitä yleistämistä, johon joskus tulee sorruttua, sillä kaikki tietenkään eivät näin toimi...suurin osa kyllä.
        Joihinkin tansseihin myönnän hakevani tiettyä tanssitettavaa, kun tiedän hänen osaavan kyseisen tanssin (esim. hidas valssi).

        Toivotan mukavaa tanssi-iltaa keskiviikoksi. :o)

        ..minä rakastan tanssia hidasta valssia juuri sen vaalean miehen kanssa Pavilla, joka opetti minulle ko. tanssin :-D

        Voin omalta osaltani myöntää hakevani tuttuja tanssimaan, mutta yhtä paljon haen ns. muukalaisia.


      • Tanssityttö:)
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        voimakkaasti sanottu, jos miehet määräävät sen, onko naisella tanssi-iltana hauskaa. Minusta hauskuus ja illan mukavuus riippuvat aika paljon itsestä, osaako ottaa pienistä asioista ilon irti.
        ...ja aina itsekin voi hakea, vaikka on miesten haku, silloin vain on varauduttava pakkeihin, joita en henk.koht. ole tarvinnut antaa. Kääntäen voisin sanoa naistentunnista...yleensä naisetkin hakevat tuttujaan...
        Tämä edellinen oli sitä yleistämistä, johon joskus tulee sorruttua, sillä kaikki tietenkään eivät näin toimi...suurin osa kyllä.
        Joihinkin tansseihin myönnän hakevani tiettyä tanssitettavaa, kun tiedän hänen osaavan kyseisen tanssin (esim. hidas valssi).

        Toivotan mukavaa tanssi-iltaa keskiviikoksi. :o)

        ..enhän mä nyt sitä ihan niin kirjaimellisesti tarkottanu:) Tottakai se riippuu itsestä ja koko paikan fiiliksestä....
        Totta,itse haen naistenhaulla "tuttuja" aika paljon koska tiedän mitä he osaavat ja he tietävät mitä minä osaan...mutta asiaa pitänee korjata....
        ps. hidas valssi on yksi lempitansseistani;)


      • Teppo Tulppu
        Tanssityttö:) kirjoitti:

        ..enhän mä nyt sitä ihan niin kirjaimellisesti tarkottanu:) Tottakai se riippuu itsestä ja koko paikan fiiliksestä....
        Totta,itse haen naistenhaulla "tuttuja" aika paljon koska tiedän mitä he osaavat ja he tietävät mitä minä osaan...mutta asiaa pitänee korjata....
        ps. hidas valssi on yksi lempitansseistani;)

        on helpompi hakea, koska heidän heidän tanssimistyylin sekä taidon. Tuttu on ns. turvallinen valinta.

        Valitettavasti hitaat valssit ja lattarit eivät kuulu kaikkien orkestereiden ohjelmistoon....edes pyydettäessä.


      • Jade
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        on helpompi hakea, koska heidän heidän tanssimistyylin sekä taidon. Tuttu on ns. turvallinen valinta.

        Valitettavasti hitaat valssit ja lattarit eivät kuulu kaikkien orkestereiden ohjelmistoon....edes pyydettäessä.

        tietysti joidenkin mielestä voi käyttää sanaa valitettavasti, puhuttaessa lattareista, mutta eikös suurempi osa tanssijoista (lavoilla) osaa perinteisiä tansseja. Ehkä siksi mm. lattarit eivät kuulu kaikkien orkestereiden ohjelmistoon.

        Jos miettii miten oli tuolloin vuoden (öö vaikka) 1976 lavatanssikulttuuri, niin ei siellä silloin suuremmin soitettu edes Masurkkaa - muista latareista puhumattakaan...
        Mutta nykyaikana on tullut monia uusia tansseja ja askelkuvioita, niin ehkä lavakulttuurikin on pikkuhiljaa muuttumassa enempi lattareiden suuntaan, mutta se muutos ei välttämättä nopeassa tahdissa tapahdu.


      • Jenkkaaja
        Jade kirjoitti:

        tietysti joidenkin mielestä voi käyttää sanaa valitettavasti, puhuttaessa lattareista, mutta eikös suurempi osa tanssijoista (lavoilla) osaa perinteisiä tansseja. Ehkä siksi mm. lattarit eivät kuulu kaikkien orkestereiden ohjelmistoon.

        Jos miettii miten oli tuolloin vuoden (öö vaikka) 1976 lavatanssikulttuuri, niin ei siellä silloin suuremmin soitettu edes Masurkkaa - muista latareista puhumattakaan...
        Mutta nykyaikana on tullut monia uusia tansseja ja askelkuvioita, niin ehkä lavakulttuurikin on pikkuhiljaa muuttumassa enempi lattareiden suuntaan, mutta se muutos ei välttämättä nopeassa tahdissa tapahdu.

        kulkee suomalaisilta ihan samalla tavalla humppa ja sambamusiikkiin. Harva suomalainen saa sambaan sen aidon lattari-ilmeen, mutta onko sillä sitten niin suurta väliä. Muut lattarit kulkevat tarvittaessa ihan sillä sosiaalifoksisovelluksilla. Cha Cha täyttää parketit, vaikka harva sitä oikeaa tanssii. Eli ei noi lattaribiisit juurikaan tanssimista rajoita, vaikka niitä ei osaisikaan. Oikeaoppinen lattareiden tanssiminen on sitten eri juttu.

        Kylla samba ja cha cha ovat olleet bändien ohjelmistoissa ainaki suuresta maaottelusta lähtien. Eikä niiden soittomäärät ole juurikaan muuttuneet. Tai onhan sitten noita muita lattarivaikutteisia tullut lisää. Periaatteessa tanssin kuin tanssin saa lattarimaiseksi,kun siihen lisää sopivasti erilaisia kilkutteluja.


      • Teppo Tulppu
        Jenkkaaja kirjoitti:

        kulkee suomalaisilta ihan samalla tavalla humppa ja sambamusiikkiin. Harva suomalainen saa sambaan sen aidon lattari-ilmeen, mutta onko sillä sitten niin suurta väliä. Muut lattarit kulkevat tarvittaessa ihan sillä sosiaalifoksisovelluksilla. Cha Cha täyttää parketit, vaikka harva sitä oikeaa tanssii. Eli ei noi lattaribiisit juurikaan tanssimista rajoita, vaikka niitä ei osaisikaan. Oikeaoppinen lattareiden tanssiminen on sitten eri juttu.

        Kylla samba ja cha cha ovat olleet bändien ohjelmistoissa ainaki suuresta maaottelusta lähtien. Eikä niiden soittomäärät ole juurikaan muuttuneet. Tai onhan sitten noita muita lattarivaikutteisia tullut lisää. Periaatteessa tanssin kuin tanssin saa lattarimaiseksi,kun siihen lisää sopivasti erilaisia kilkutteluja.

        nykyisin tanssitaan esim: humpat bugg:na, sambat humppana ja cha chaa:t foksina....valitettavasti näin.
        Olen jopa nähnyt, että valssi tanssitaan masurkkana.
        Ainakin omasta mielestäni kukin tanssi pitäisi tanssia niin kuin ne kuuluukin.
        ....mutta kukin tyylillään. :o)

        Aika vähän nykyisin soitetaan lattareita. Ehkä yksi tai kaksi paria cha chaa:ta, kaksi paria sambaa, korkeintaan.
        Onneksi jotkut orkesterit soittavat hustle-tyylistä musiikkia.
        Tämä on kohtuuttoman vähän huomioiden, jos soitetaan periaatteella jokaiselle jotakin.
        Jenkkitanssejakin soitetaan enemmän, niitä väheksymättä. :o)


      • Teppo Tulppu
        Jade kirjoitti:

        tietysti joidenkin mielestä voi käyttää sanaa valitettavasti, puhuttaessa lattareista, mutta eikös suurempi osa tanssijoista (lavoilla) osaa perinteisiä tansseja. Ehkä siksi mm. lattarit eivät kuulu kaikkien orkestereiden ohjelmistoon.

        Jos miettii miten oli tuolloin vuoden (öö vaikka) 1976 lavatanssikulttuuri, niin ei siellä silloin suuremmin soitettu edes Masurkkaa - muista latareista puhumattakaan...
        Mutta nykyaikana on tullut monia uusia tansseja ja askelkuvioita, niin ehkä lavakulttuurikin on pikkuhiljaa muuttumassa enempi lattareiden suuntaan, mutta se muutos ei välttämättä nopeassa tahdissa tapahdu.

        suuri yleisö tanssii lattarit perustanssien askelin. Olisiko syy lattareiden opettelemiseen juuri siinä, kun niitä ei soiteta kovinkaan paljoa.
        ...ja oravanpyörä on valmis.


    • Tanssityttö:)

      Pyysit miehiä vastaamaan mutta aattelin myös laittaa oman versioni: Ennen olin hyvin tarkasti pukeutunut ja meikannut ja istuin vain seinän vieressä ylpeä katse naamalla ja ihmettelin kun en päässyt tanssimaan kuin kerran tai kaksi illassa,en kyllä silloin kunnolla osannut tanssia...Sitten kävin tanssikurssit ja opin tanssimaan hyvin,laitoin rennommat vaatteet päälle,mutta siistit vaatteet,olin iloinen ja (ikävä kyllä) menin siihen muiden naisten mukaan "tyrkylle".Se tuntui niin nöyryyttävältä,mutta yksi positiivinen puoli:minua alettiin hakemaan tanssimaan.Tulin juuri lavalta ja sain tanssia koko illan. Kyllä ne miehet hakee tanssimaan kun otat myönteisen asenteen ja osoita heille että haluat tanssia, se ainakin minua auttoi.Mutta tsemppiä sulle!

    • Teppo Tulppu

      kerran tästä aiheesta.
      Oletko kokeillut mennä eturiviin seisomaan...siitä on paljon suuremmat mahdollisuudet päästä tanssimaan kuin lavanreunalla istuen.
      ..ja kuka estää itse hakemasta? :o)
      Yksi hyvä vaihtoehto näin kesäisin ovat tietenkin naistentanssit tai vuorohakutanssit, joita on näin kesäisin aika paljon.
      Jokaisella tanssipaikalla on valitettavasti ns. sisäpiiri, jotka hakevat vain toisiaan.

      Ainakin itselläni on tapana seurata, kuinka parit tanssivat, ja kun huomaan hyvin seuraavan naisen...ja hän on sitten haettavissa, niin haen häntä.
      Luulen kuitenkin, että valtaosa miehistä ei ole hakemassa lavoilta seuraa, vaan ovat itsekin vain nauttimassa itse tanssimisesta. Tietenkin poikkeuksiakin löytyy.

      Hyvää tanssikesää toivottaen..

      • Jade

        ..istua kauemmin tansseissa. Mutta ei, vaikka kuinka piiloudun takariviin, niin haetaan tanssiin. Eikä auta vaikka istuisin penkillä toisten seistessä edessäni.
        Tuo mainitsemasi ns. sisäpiiri on siis joskus kirous.

        :-)


      • Teppo Tulppu
        Jade kirjoitti:

        ..istua kauemmin tansseissa. Mutta ei, vaikka kuinka piiloudun takariviin, niin haetaan tanssiin. Eikä auta vaikka istuisin penkillä toisten seistessä edessäni.
        Tuo mainitsemasi ns. sisäpiiri on siis joskus kirous.

        :-)

        on yleensä "turvallinen" paikka, jos haluaa hieman levätä...tosin ei aina sekään, ainakaan naistentansseissa. ;o)
        Eikös lavalle lähdetäkin tanssimaan...ei istumaan..?


      • Jade
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        on yleensä "turvallinen" paikka, jos haluaa hieman levätä...tosin ei aina sekään, ainakaan naistentansseissa. ;o)
        Eikös lavalle lähdetäkin tanssimaan...ei istumaan..?

        ..kahvion palveluita tanssi-iltana :)

        Kyllä tanssimaan lähdetään periaatteeella "tanssitaan ei istuta", mutta kun aina hakevat ne samat "tanssitutut".
        Haluan tanssia muukalaisten kanssa! Mikseivät muukalaiset hae, vaikka itse haen heitä naistenhaun aikana?

        :-)


      • Teppo Tulppu
        Jade kirjoitti:

        ..kahvion palveluita tanssi-iltana :)

        Kyllä tanssimaan lähdetään periaatteeella "tanssitaan ei istuta", mutta kun aina hakevat ne samat "tanssitutut".
        Haluan tanssia muukalaisten kanssa! Mikseivät muukalaiset hae, vaikka itse haen heitä naistenhaun aikana?

        :-)

        vaikea sanoa, mikseivät oudot hae tanssimaan. Ainakin itse haen oudompiakin tanssimaan, jos olen huomannut, että heidän kanssaan on mukava tanssia....etenkin, jos naistentunnin aikana on haettu. :o)
        Jospa "muukalaiset" eivät uskalla hakea oudompaa, koska eivät tiedä, miten tanssi sujuu heidän kanssaan.
        Selkeästi olen huomannut sellaisia piirteitä lavoilla, että on olemassa seuratanssijoita (ns. paremmista piireistä), jotka eivät lähdekään tanssimaan kuin tuttujen ja "turvallisten" tanssitettavaksi. ...mutta meitähän on moneksi, lavoillakin. :o)


      • Jade
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        vaikea sanoa, mikseivät oudot hae tanssimaan. Ainakin itse haen oudompiakin tanssimaan, jos olen huomannut, että heidän kanssaan on mukava tanssia....etenkin, jos naistentunnin aikana on haettu. :o)
        Jospa "muukalaiset" eivät uskalla hakea oudompaa, koska eivät tiedä, miten tanssi sujuu heidän kanssaan.
        Selkeästi olen huomannut sellaisia piirteitä lavoilla, että on olemassa seuratanssijoita (ns. paremmista piireistä), jotka eivät lähdekään tanssimaan kuin tuttujen ja "turvallisten" tanssitettavaksi. ...mutta meitähän on moneksi, lavoillakin. :o)

        ..aion jatkossakin hakea muukalaisia, jospa jonain päivänä hekin uskaltautuvat hakemaan. Aikaahan on koko tämä kesä ja seuraavakin :-D

        Olen huomannut, etteivät kaikki miehet hae niitä jotka ovat heitä hakeneet naistentunnin aikana.

        Jotenkin en täysin allekirjoita tuota ns. paremmista piireistä juttua, ainakaan miesten osalta... On nimittäin tullut haettua kilpatassitasoista miestä tanssiin, enkä ole pakkeja saanut, vaikka en samoista "piireistä" olekkaan.

        Siinä olet oikeassa, että meitä on moneksi. Se on kyllä tietysti rikkaus elämässä.


      • Teppo Tulppu
        Jade kirjoitti:

        ..aion jatkossakin hakea muukalaisia, jospa jonain päivänä hekin uskaltautuvat hakemaan. Aikaahan on koko tämä kesä ja seuraavakin :-D

        Olen huomannut, etteivät kaikki miehet hae niitä jotka ovat heitä hakeneet naistentunnin aikana.

        Jotenkin en täysin allekirjoita tuota ns. paremmista piireistä juttua, ainakaan miesten osalta... On nimittäin tullut haettua kilpatassitasoista miestä tanssiin, enkä ole pakkeja saanut, vaikka en samoista "piireistä" olekkaan.

        Siinä olet oikeassa, että meitä on moneksi. Se on kyllä tietysti rikkaus elämässä.

        että jatkat "muukalaisten" hakemista...aion myös itse jatkaa samoin.

        En itsekään ole saanut rukkasia heiltä (seuratanssijoilta), joita olen hakenut. Mutta tiettyä varauksellisuutta olen havainnut. Sivusta olen huomannut, että jotkut ovat rukkasia saaneetkin...tiedä sitten, mikä on ollut syynä moiseen.


      • Jade
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        että jatkat "muukalaisten" hakemista...aion myös itse jatkaa samoin.

        En itsekään ole saanut rukkasia heiltä (seuratanssijoilta), joita olen hakenut. Mutta tiettyä varauksellisuutta olen havainnut. Sivusta olen huomannut, että jotkut ovat rukkasia saaneetkin...tiedä sitten, mikä on ollut syynä moiseen.

        ..bongata sinua Pavilta, mutta en tainnut onnistua, koska olin juuri lukenut AkuAnkkaajanähnytTulpun, enkä osannut sitä yhdistää kehenkään ;-)
        Poikkeuksellisesti oli todella paljon perjantaina seuratanssijoita. Liekö kaunis sää saanut ihmiset lähteämään liikkeelle suurella joukolla.

        Toivottavasti saisin "itseni" kuntoon ennen seuraavia tansseja, että voi tarvittaessa vaikka joka kappaleen tanssia, jos hakijoita riittää
        :-).


      • Jenkkaaja
        Jade kirjoitti:

        ..bongata sinua Pavilta, mutta en tainnut onnistua, koska olin juuri lukenut AkuAnkkaajanähnytTulpun, enkä osannut sitä yhdistää kehenkään ;-)
        Poikkeuksellisesti oli todella paljon perjantaina seuratanssijoita. Liekö kaunis sää saanut ihmiset lähteämään liikkeelle suurella joukolla.

        Toivottavasti saisin "itseni" kuntoon ennen seuraavia tansseja, että voi tarvittaessa vaikka joka kappaleen tanssia, jos hakijoita riittää
        :-).

        onnistunut bongaamaan ketään "nettikaveria" ilman että asiasta olisi tarkemmin sovittu. Yritin Pavilta joskus bongata yhtä tyttöä huonolla menestyksellä, vaikka minulla oli netistä saatu valokuva käytössä (olikohan edes hänen oma kuva?).


      • Teppo Tulppu
        Jade kirjoitti:

        ..bongata sinua Pavilta, mutta en tainnut onnistua, koska olin juuri lukenut AkuAnkkaajanähnytTulpun, enkä osannut sitä yhdistää kehenkään ;-)
        Poikkeuksellisesti oli todella paljon perjantaina seuratanssijoita. Liekö kaunis sää saanut ihmiset lähteämään liikkeelle suurella joukolla.

        Toivottavasti saisin "itseni" kuntoon ennen seuraavia tansseja, että voi tarvittaessa vaikka joka kappaleen tanssia, jos hakijoita riittää
        :-).

        sitä Pavilla oltua perjantaina. Olin se "mies mustissa"...joita paikalla oli muutamia. :o)
        Koko ajan tuli parketilla pyörittyä, paria vichy-taukoa lukuunottamatta...melkein alusta viimeisiin valsseihin saakka.
        ...ja naistentunti oli vilkas. ;o)
        Olihan siellä yllättävän paljon lavoilta tuttuja kasvoja, ehkä Koriseva oli heidät tuonut tanssimaan.

        Varmasti hyvälle tanssijalle hakijoita riittää. :o)


      • Jade
        Jenkkaaja kirjoitti:

        onnistunut bongaamaan ketään "nettikaveria" ilman että asiasta olisi tarkemmin sovittu. Yritin Pavilta joskus bongata yhtä tyttöä huonolla menestyksellä, vaikka minulla oli netistä saatu valokuva käytössä (olikohan edes hänen oma kuva?).

        ..olen bongannut yhden (en nyt sanoisi nettikaveriksi), mutta hän kuvaili itsensä niin hyvin, että bongaaminen ei tuottanut vaikeuksia. Nykyisinkin hän on Pavilla, mutta emme tanssi yhdessä, koska minulle riitti se yksi tanssi-ilta. Hänestä minun olisi pitänyt ryhtyä seurustelemaan hänen kanssaan, outo mies.


      • Paville
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        sitä Pavilla oltua perjantaina. Olin se "mies mustissa"...joita paikalla oli muutamia. :o)
        Koko ajan tuli parketilla pyörittyä, paria vichy-taukoa lukuunottamatta...melkein alusta viimeisiin valsseihin saakka.
        ...ja naistentunti oli vilkas. ;o)
        Olihan siellä yllättävän paljon lavoilta tuttuja kasvoja, ehkä Koriseva oli heidät tuonut tanssimaan.

        Varmasti hyvälle tanssijalle hakijoita riittää. :o)

        vuosien tauon jälkeen.


    • Don Juan

      On monta asiaa jotka saattavat vaikuttaa asiaan. Ulkonäöllä on merkitystä. Liian kauniita ja näyttäviä naisia ei haeta kovinkaan ahkerasti, sillä tavallisten miesten itseluottamus saattaa horjua.

      Myöskään rumia ja liian lihavia naisia ei haeta. Aivan normaalit, hoikat ja hyvät tanssijat ovat etusijalla. Vaatetus on myös asia, johon me miehet kiinnitämme huomioita. Ylipukeutuminen ei juurikaan innosta. Hoikilla viehättävillä "kukkamekkoilla" on aina veintiä.

      Saatat olla liiankin puhelias. Tanssiessa en puheet unohdettava, sillä puhuminen tanssin aikana vie tehokkaasti intiimiä tunnelmaa.
      Vaikka luulet olevasi hyvä tanssija, et välttämää ole sitä. Tansikurseilla ei välttämättä opi muuta kuin askeleet.

      Orjallinen askelien miettiminen tansiessa on pahasta. Ellei sinulla ole ns. rytmiä veressä, sinusta ei koskaan tule hyvää tanssijaa. Ole rento, äläkä jännitäm, sillä silloin jäykistyt kuin huomaamatta. Useimmat miehet ovat kompurajalkoja. Hyviä tanssijoita on äärimmäisen vähän.

      Minä tunnen heti ensi tahdeista onko nainen hyvä tanssija. En ole koskaan käynyt tanssikoulussa, mutta kukaan ei koskaan moittinut tanssitaitojani, vaan aivan päinvastoin.

      • Jade

        ... en ole vielä törmännyt mainitsemiisi kompurajalka miehiin? Mitähän he mahtavat olla?

        Kirjoituksesi viimeinen kappale on erityisesti hyvin mielenkiintoinen :-)


      • Neitoperho
        Jade kirjoitti:

        ... en ole vielä törmännyt mainitsemiisi kompurajalka miehiin? Mitähän he mahtavat olla?

        Kirjoituksesi viimeinen kappale on erityisesti hyvin mielenkiintoinen :-)

        ...laitoin sulle sähköpostia tulemaan ennen sun lomaa.Oletkohan mahdollisesti saanut sen?
        Kävin minäkin pe Pavilla ja yritin bongata "lapinhullua" tanssijanaista, mutta eipä sattunut silmään =)
        Mutta jos olet kuulolla ja näet tämän niin laitappa viestiä tulemaan.
        [email protected]


      • Jade
        Neitoperho kirjoitti:

        ...laitoin sulle sähköpostia tulemaan ennen sun lomaa.Oletkohan mahdollisesti saanut sen?
        Kävin minäkin pe Pavilla ja yritin bongata "lapinhullua" tanssijanaista, mutta eipä sattunut silmään =)
        Mutta jos olet kuulolla ja näet tämän niin laitappa viestiä tulemaan.
        [email protected]

        ..bongasit minut tästä vielä. Nyt kävi niin hassusti, että en pääse tuonne antamaani s-postiosoitteeseen, joku tilapäinen häiriö varmaan, koska osoitteen pitäisi olla voimassa, mutta nyt kuitenkaan ei avaudu lainkaan?!

        Kiitti osoitteesta - laitan sinulle postia tulemaan :)

        Riutalleko Juhannuksen jälkeen ?


      • Katriina

        Ihan uteliaisuudesta, onko ylipaino todella este tanssimaan pääsylle? Ja vielä sanotan ettei lavatansseissa pääasia ole ulkonäkö vaan rento meininki... Eli sama meno kuin baarissakin; lihatiski löytyy kummastakin (tansseissa rivi, baarissa tanssilattia). Vai mitä?


      • Dragon
        Katriina kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, onko ylipaino todella este tanssimaan pääsylle? Ja vielä sanotan ettei lavatansseissa pääasia ole ulkonäkö vaan rento meininki... Eli sama meno kuin baarissakin; lihatiski löytyy kummastakin (tansseissa rivi, baarissa tanssilattia). Vai mitä?

        Lihavuus ei estä naista tanssimasta kuin höyhen. Olen monta kertaa tanssittanut itseäni painavampaa naista ja jos nainen osaa tanssia, niin ei mitään ongelmaa. Tanssimalla se läski lähtee.

        Hulluinta on hakea jotain 160cm 45kg naista tanssimaan ja ihmetellä, että onko taskussa voimat vievää kryptoniittia, kun se naisen vienti muistuttaa kivireen raahaamista. "Miten noin pieni nainen voi laittaa noin paljon vastaan?" Miehen ei todellakaan ole tarkoitus liikuttaa naista, vaan pelkästään ohjata.

        Naiset hei! Jos mies hieroo tanssin jälkeen oikeaa käsivarttaan, niin se tarkoittaa, että se on kipeytynyt ja seuraamisessanne on parantamisen varaa.


      • tavallinen nainen

        Lueskelin noita juttuja ja huomasin, että miehet hakevat "tanssitaitoisia". Mistä te tiedätte kuka osaa tanssia jos ette ole hakneet häntä. Ja kun yksi ei hae, ei toinenkaan uskalla ja kun tuttuja ei ole saa seistä yksin koko illan vaikka keskellä lattiaa


    • Olinpa siellä minäkin

      Eikös yleisessä "lavakoodissa" istuskeleminen tarkoita: En nyt juuri ole lattialle menossa...

      Itse haen vain ns "hakualueella" olevia jotka seisovat. Tällöin on helpompi arvioida pituuskin oikein :) Toisaalta, eikö ole hyväkin että voi tavallaan ikäänkuin vetäytyä vähäksi aikaa huilaamaan= istumaan rauhassa?

      • tanssijatar

        ..sen pitäisi ollakin, että kun menet istumaan sinne "seinustalle" niin sua ei haeta. Nyt kun on päässyt tanssimaan lavoilla erittäin paljon (onneksi...) ja sitten kun haluaisi levätä ja istua rauhassa niin eiköhän sieltäkin joku hae.Onhan se kiva että on vientiä,kiitos siitä tanssittajille,mutta...Ja sillon "aikoinaan" kun vain istuin siellä niin saattoi illan aikana 1-3 tulla hakemaan,nyt siitäkin haetaan koko ajan...En valita,mutta kuitenkin;)


      • Jekkaaja
        tanssijatar kirjoitti:

        ..sen pitäisi ollakin, että kun menet istumaan sinne "seinustalle" niin sua ei haeta. Nyt kun on päässyt tanssimaan lavoilla erittäin paljon (onneksi...) ja sitten kun haluaisi levätä ja istua rauhassa niin eiköhän sieltäkin joku hae.Onhan se kiva että on vientiä,kiitos siitä tanssittajille,mutta...Ja sillon "aikoinaan" kun vain istuin siellä niin saattoi illan aikana 1-3 tulla hakemaan,nyt siitäkin haetaan koko ajan...En valita,mutta kuitenkin;)

        salin seinustalla olevat istuimet ovat selkeästi hakualuetta. Esim. Pavilla kahvion ylätasenne ja useimmiten miesten valtaamat "loosit" kuuluvat myös hakualueeseen.


      • Titari
        Jekkaaja kirjoitti:

        salin seinustalla olevat istuimet ovat selkeästi hakualuetta. Esim. Pavilla kahvion ylätasenne ja useimmiten miesten valtaamat "loosit" kuuluvat myös hakualueeseen.

        Samaa mieltä minäkin, itse asiassa, jos tanssipaikalla yleensä oleilla niin MELKEIN mistä tahansa voi hakea tanssimaan (...jos nyt sentään pulla suussa ei kai tarvitse lähteä).


      • tanssijatar
        Jekkaaja kirjoitti:

        salin seinustalla olevat istuimet ovat selkeästi hakualuetta. Esim. Pavilla kahvion ylätasenne ja useimmiten miesten valtaamat "loosit" kuuluvat myös hakualueeseen.

        ...oon kyllä huomannu että Pavilla haetaan tanssimaan vaikka vessajonosta (no ei nyt ehkä ihan..) :) Mutta kivahan se vaan on kun pääsee tanssimaan:) Pidetään me ihmiset hauskaa Pavilla:)
        Mutta kertokaahan missä pitää istua/seistä ruusulinnassa että pääsee tanssimaan? siellä kun on harvemmin käyny nii ei sen paikan tapoja tiedä (toisin kun pavin...)


      • Teppo Tulppu
        tanssijatar kirjoitti:

        ...oon kyllä huomannu että Pavilla haetaan tanssimaan vaikka vessajonosta (no ei nyt ehkä ihan..) :) Mutta kivahan se vaan on kun pääsee tanssimaan:) Pidetään me ihmiset hauskaa Pavilla:)
        Mutta kertokaahan missä pitää istua/seistä ruusulinnassa että pääsee tanssimaan? siellä kun on harvemmin käyny nii ei sen paikan tapoja tiedä (toisin kun pavin...)

        nyt aivan vessajonosta sentään haeta. ;o)
        ...tai sitten kuulut Pavin sisäpiiriin, joten näin "muukalaisena" minun on vaikea sanoa mitään. Ruusuisessa olen käynyt useammin kuin Pavilla, joten sen paikan hakusysteemin olen jo oppinut (jos nyt opin mitään). Ruusuisessa kannattaa mennä hakurivistön oikeaan laitaan.

        Ruusuinen on kyllä enemmän parien ja paikallisten suosiossa, ehkä enemmän tanssivat vierastavat (valitettavasti)lattiaa, joka on edelleenkin vanerista.
        Itse pidän paikasta...lattian muodon ja tilavuuden vuoksi. Muutenkin Ruusuinen on ihan mukava ja viihtyisä tanssipaikka...vaikka onkin hieman hallimainen.


      • tanssijatar
        Teppo Tulppu kirjoitti:

        nyt aivan vessajonosta sentään haeta. ;o)
        ...tai sitten kuulut Pavin sisäpiiriin, joten näin "muukalaisena" minun on vaikea sanoa mitään. Ruusuisessa olen käynyt useammin kuin Pavilla, joten sen paikan hakusysteemin olen jo oppinut (jos nyt opin mitään). Ruusuisessa kannattaa mennä hakurivistön oikeaan laitaan.

        Ruusuinen on kyllä enemmän parien ja paikallisten suosiossa, ehkä enemmän tanssivat vierastavat (valitettavasti)lattiaa, joka on edelleenkin vanerista.
        Itse pidän paikasta...lattian muodon ja tilavuuden vuoksi. Muutenkin Ruusuinen on ihan mukava ja viihtyisä tanssipaikka...vaikka onkin hieman hallimainen.

        tiedosta sulle "Teppo Tulppu" (???)Täytyy muistaa seuraavalla kerralla katsoa mihin menee seisomaan. Siitä Ruusulinnan lattiasta...siinä on kyllä "vaikea" tanssia,siinä on sellaisia saumoja tai jotain mihin aina meinaa kompastua (no kerran kyllä kaaduinkin,mutta...).Lattia paremmaksi niin porukkaa kävisi varmasti enempi:)
        Enkä ikävä kyllä kuulu pavin "sisäpiiriin", enkä kai tule koskaan kuulumaankaan viime kertaisen mokailun jälkeen...:(


      • Teppo Tulppu
        tanssijatar kirjoitti:

        tiedosta sulle "Teppo Tulppu" (???)Täytyy muistaa seuraavalla kerralla katsoa mihin menee seisomaan. Siitä Ruusulinnan lattiasta...siinä on kyllä "vaikea" tanssia,siinä on sellaisia saumoja tai jotain mihin aina meinaa kompastua (no kerran kyllä kaaduinkin,mutta...).Lattia paremmaksi niin porukkaa kävisi varmasti enempi:)
        Enkä ikävä kyllä kuulu pavin "sisäpiiriin", enkä kai tule koskaan kuulumaankaan viime kertaisen mokailun jälkeen...:(

        mitään pahoja mokia voi tanssipaikalla tapahtua...Itsestä kaikki saattaa tuntua suuremmalta asialta kuin varsinaisesti onkaan. :o)
        Ei kai Ruusuisen lattia vain ole mennyt kolmessa viikossa huonoksi? Itse en ole huomannut saumoissa mitään vikaa sitten avajaisten...silloin saumat oli vedetty silikonilla...ja ei tarvitse olla kovin hyvä arvailija, millaista tanssiminen silloin oli.
        Heti seuraavana lauantaina oli jo hyvä tanssia. Nykyisin liukkaus on hieman vaivannut, mutta se on ymmärrettävää, kun lattian materiaali on levyä.
        Toivottavasti lattiaan saataisiin aikanaan luvattu koivuparketti, silloin varmaankin käviöitä olisi enemmän.


    • Anonyymi

      Mies hakee tanssimaan ohentaa käden miesten haku,sinä siitä.
      ?

      • Anonyymi

        "Mies hakee tanssimaan ohentaa käden miesten haku,sinä siitä."
        Ohuempaa kättä tarjoo 😃
        Onks se vasen vaiko oikea räpylä ☺
        https://youtu.be/uiYWXGzjzKI
        Mikalle terveisiä 👍


      • Anonyymi

        Mitenkä se käsi ohennetaan?


      • Anonyymi

        Tässä se nähdään.
        Hakuvalot MIEHILLÄ eivät jaksa hakea.
        Perse penkissä istutaan ja katsellaan.

        SEKAHAKU / VUOROHAKU /
        NAISTENHAKU

        JOS mie odotan 2 h että joku hakisi ( miestenhaku) ravlassa niin uskokaa et kännissä olen jos vain
        paukkua kippaan kurkkuuni .
        Peli on sitten menetetty.
        Ilta pilalla. Repikää siit 😏
        https://youtu.be/TLEFN_j_yPM
        Hienoa, et miehet sai viihtyä kuunnellen vain musiikkia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe