Muistatteko vielä 60-luvun karkkeja?Minä muistan lollipop-tikkarin joka tahmasi koko naaman ja chigako purkan,joka saa vieläkin muistellessa veden suuhun.Nekkuja sai pienestä kioskista 10 pennillä.Ja nallekarkkeja 1 pennillä.Suffeli tuli kai 60-luvun lopussa ja sitähän saa vieläkin,mutta koko on puolet pienempi.Hopeatoffeeta ostettiin uimarannan kioskista,syötiin suut mustana.Oi niitä aikoja = )
Karkkimuistoja
12
3457
Vastaukset
- pate-teikka
Söin ensimmäisen rasiallisen maantienojaan kaivamassani lumiluolassa, kerralla ja yksin. Maksoi kaksikymmentä markkaa joten aika oli ennen -63.
Salmiakki maistuu edelleenkin.
50-luvulla karkkejamme olivat porkkanoista vuollut kuivatut pikku viipaleet. Nekin kuuluvat vielä namipaloihini. - ollikolli-63
Muistan vieläkin lorun "ollikolli viiden pennin figarolli"
Siinä oli sellainen musta kissa ja kansi aukesi ikäänkuin laariksi mihin karkit varisi..
Ostaisin jos niitä vielä olisi..:)) - Minna
oli "Tanskan kuninkaan rintapastilleja"joita tirskuen käytiin kipsalta ostamassa..oli niin hauska nimi = )
- Taatto
Niitä oikeita ja alkuperäisiä eskimoita, niitä jotka oli kääritty sellaiseen hopeapaperiin. Niitä sai ostaa kait vain niistä pyörällisistä jätskiarkuista.
- nämäkin
Pectus ja "uskovaisten pastillit".
50-luvulla apteekin valkoinen suklaa.- Minna
Apteekin salmiakkijauhe.Kämmenelle siroteltiin ja kielenpäällä nuoltiin.Ja Lehmä-karkit nam..
- Kakku
Muistatteko ne tikkarit, joissa oli moniväriraitainen paperi ja puinen tikku, jossa punainen karkki? Taisi olla jo 50-lukua. Sitten oli vohvelipatukat "Rix Rax". Toinen tummalla ja toinen vaalealla täytteellä. Oli myös "Kippari-purkka". Se oli mustaa ja jos siitä erehtyi posauttamaan ison pallon hajottaen sen naamallensa, sitä ei saanut pirullakaan pois. Muistan kun jouduin kerran menemään naama mustana kouluun, kun matkalla olin mojauttanut kyseisen purkan naamatauluuni. :0))) Hopeatoffeen kanssa samaan aikaan tuli ihan saman kokoinen ja näköinen patukka, mutta maku oli kinuski. Oliko se "tsinuski"? Kuka muistaa? Se vasta oli hyvää!!!
- huvi
Kieku ja Kaiku, molemmat olivat neliönmuotoisia, toinen toffeeta, toisessa toffeen välissä kaakaolla maustettu ruskea raita, Hinta oli 2,5 penniä kipale.
Muistan, kun itselleni ostettiin sitä Apteekin valkoista suklaata. Siinä oli vitamiineja ja tarkat annosteluohjeet. Minulle annettiin kun uskottiin että otan säännöstelyn mukaan, olinhan jo koulussa. Kävi kylläkin niin, että aina kun sen suklaan sain niin säilytin sitä patjani alla ja viimeistään kahdessa päivässä koko levy oli mennyt "parempiin" suihin. Hitsi kun en muista sen nimeä! Ehkä hän, joka muiston mieleeni toi! Bekovit? kuulostaa kyllä liian nykyaikaiselta.- huvi evk
Luuttusin lattioita ja mietin huomista päivää. Yhtäkkiä vaan se "lääkesuklaan nimi" tuli mieleeni. se oli Jekovit.
Alitajunta on usein kurja, minähän ajattelin voileipäkakkujen täytettä!
Kait sellaiset oli, kun mulla niin selvä mielikuva? Ettei ole vielä 'vade' iskenyt ;)
- muistot
Minäkin muistan kaikki nuo ihanat karkit.
Kuljettiin sydänystävän kanssa kioskilta kioskille ja osteltiin rix raxeja, nallekarkkeja ja lollipop tikkareita. Sitten mentiin syömään niitä rappukäytävään ja jaettiin salaisuudet - Remmari
Niitä myytiin vain irtonaisena, en edes tiedä, mikä firma niitä valmisti. Niissä ei ollut mukana salmiakkia. Niissä käytettiin ilmeisesti aitoa lakritsijuuresta tehtyä uutetta, koska niiden maku oli niin täyteläisen lakritsinen. Ne tuntuivat kuumalta suussa. Aitoa lakritsia ei varmaan enää nykyisin ole missään lakritsissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604626Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352129Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti501587- 1701547
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621512Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2711332Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961204- 2031122
- 651074
- 811069