Olen ostamassa tässä porsche 924 ja olisi muutama kysymys jos joku vaan viitsii vastata. Kuinka luotettva on 924 mallin kone/ruiskutus-järjestelmä/vaihteisto? Kuinka luja on kone ajaako sillä 100tkm vai 500tkm? Ja olisi vielä mukava jos joku tietäisi 924:n tyyppiviat. Olisi mukava vielä kuulla auton ajo ominaisuuksista ja sen sellaisista........
Porsche 924?
12
4690
Vastaukset
- valkoinen pupu
Jos kerta olet niin onnellisessa tilanteessa, että olet ostamassa Porschea, niin eiköhän sen kyseisen mallin ajo-ominaisuudet saa parhaiten selville, kun koeajat muutaman eri yksilön. Ei kai sitä toisten mieltymyksillä (ajo-ominaisuuksien suhteen) ole merkitystä?
http://www.connact.com/~kgross/FAQ/944faq.html - Köyhä
Minulla oli vuoden -85 924:n, auto oli mukava ja hyvä ajettava mutta talvella ei kuskin ovea saanut kiinni jos oli pakkasta yli kymmenen ja muutenkin rahamenoa oli riittävästi. Sillä oli ajettu 120 tkm ja tekniikka oli mielestäni hyvässä kunnossa, autosta jäi mukavat muistot ja joskus vois laittaa tehokkaamman porschen jos on varaa..
- 924->944
Vika on kyllä ärsyttävä pakkasella puhaltimet täytyy kääntää kahvoihin ja ajaa auto lämpöiseksi jotta sisäkahva toimii. Ainakin 924:t ja 944:t. Mutta ei 924 kallis pitää ollut ajoin 150->230 tuhanteen ja osia löytyy kohtuu mukavasti audi, VW, seat puolelta.... eli hakemalla.
- tee
Multa löytyy 215 tkm. ajettu 924 -78, ja ainakin siinä kone on hyvässä kuosissa. Puristukset ovat kuin uudessa :) ja vaihteistossa ei ainakaan lukuunottamatta painelaakerin ääntelyä ole ollut mitn sanomista.
No oikeastaan ainut ärsyttävä vika on, että auto tahtoo vuotaa sateella vettä jostain sisälle (ilmeisesti kattoikkunan kautta tmv.)... - Jake
924 ei ole aito Porsche, mutta kyllä siinä jotain tuntumaa saa mitä urheiluauto saattaa olla.
Tyyppivikoina mielestäni herkkä ruostumaan tietyistä kohdista ja ohjaustehostin menee jossain vaiheessa vaihtoon.
Osia saa VW:n kautta kohtuuhintaan. Itselläni oli aikanaan 924 turbo, joka kuitenkin oli mielestäni aika tehoton. Kiihtyvyys oli jotenkin kuminauhamaista, eikä terävää nykäisyä ollut.- peke
ööh, rekisteriotteessa lukee Porsche, eli eikös se silloin ole aito P?
Emmehän sano Seat Ibizastakaan, että se ei ole aito Seat, vaan se onkin Porsche. - PP
peke kirjoitti:
ööh, rekisteriotteessa lukee Porsche, eli eikös se silloin ole aito P?
Emmehän sano Seat Ibizastakaan, että se ei ole aito Seat, vaan se onkin Porsche.924 on minusta ihan yhtä aito porsche kuin 911 turbokin. Ei se aitous määräydy hinnan tai tehon mukaan.
- Jake
PP kirjoitti:
924 on minusta ihan yhtä aito porsche kuin 911 turbokin. Ei se aitous määräydy hinnan tai tehon mukaan.
Kun aikanaan tutkailin 924:n osia, luki niissä lähes kaikissa VW-AUDI, kun taas 911:ssa lukee niissä vastaavissa osissa, että Porsche.
Kohta joku varmaan väittää, että Fiatkin on oikeastaan Ferrari. - kyybeli
Jake kirjoitti:
Kun aikanaan tutkailin 924:n osia, luki niissä lähes kaikissa VW-AUDI, kun taas 911:ssa lukee niissä vastaavissa osissa, että Porsche.
Kohta joku varmaan väittää, että Fiatkin on oikeastaan Ferrari.vaan katsoppas sitä porsasta,varsinkin klassista 911-mallia.Kuplavolkkarihan se on,tarkastele vaikkapa ovenkahvaa sisäpuolelta.Maksoi aikoinaan Alamäen putiikissa maltaita,hertsikan volkkarilta sai muutamalla kympillä,jopa valunumerotkin täsmäsivät.Onhan 924-tehoton Audi 100:n tekniikkaan perustuvana,mutta siron nätti ja helppo sekä halpa ylläpitää,kunhan ei sorru s-malliin,joka on jo ihan eri auto,tehoiltaan ja ylläpitokuluiltaan.
- jaahas
PP kirjoitti:
924 on minusta ihan yhtä aito porsche kuin 911 turbokin. Ei se aitous määräydy hinnan tai tehon mukaan.
se on pilaversio Audista. Ei muuta.
- dewf
jaahas kirjoitti:
se on pilaversio Audista. Ei muuta.
Voi voi kateellista pikkupoikaa
- P924
vastaisin kyselyyn enkä toisten kateellisuuteen.
Porsche 924 on ihan aito, paljon halvempi pitää kuin 944, 968 jne. Liikkuu ihan riitävästi suomen teillä. Meillähän on huippunop. vain 120.Olen kokeillut 200 löytyy. Olen ollut tyytyväinen, vaikka olen joutunut paljon korjauttamaankin. Mulla on v-84, ja ohi pääsen aina kun haluan.Jos osaa itse korjata vähänkin autoja on tämä vallan mainio vehje. Kaikkihan autot vanhenee ja kuluvat osat kuluu. Ajan ympäri vuoden ja auto on loistava talvella, painopiste keskellä ja takaveto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818