olen viikolla 18. ja normaalit omat vaatteeni sopivat vielä, alusvaatteista lähtien. Painoa ei ole tullut lisää vasta ku n.3kg ja mahaa ei kovin paljon ole. Olen huomannut että monista housuista jää pienet jäljet niinku navan alapuolelle mutta eivät tunnu silti tiukoilta ja epämukavilta..vielä en osaisi kuvitella itselläni äitiyshousuja! koska kerran 34 koon housut vielä sopivat..onko yleensäkään pakko pitää äitiyshousuja? jos kerran normaalia suuremmat housut mahtuvat.eihän vauvalle ole haittaa jos pitää normaaleja housuja?!
milloin siirtyä äitiysvaatteisiin??
12
1945
Vastaukset
- ihan
tosissasi??? "onko pakko pitää äitiyshousuja". No voi, tottakai on, sehän lukee laissa! Jos haluat pitää niitä 34 koon housuja ja ne hyvin mahtuvat, niin siinähän pidät. Ei kukaan voi sulle näin netissä kertoa, että minkä kokoiset housut sun pitää jalkaasi laittaa.Sopivat, on ainoa neuvo.
- MFF
Et kai tosissas mieti tuommoisia? Ei niitä äitiysvaatteita ole kaupoissa ole raskaanaolevien kiusaksi tehty, vaan että ei tarttis alasti kulkee. Olet varmaan huomannut miltä sitä yleisesti ottaen viimeisillään näyttää! Kyllä sä huomaat milloin ei nappi enää kiinni mene ja napa näkyy paidan alta. Tuskin kukaan huvikseen alkaa käyttää äitiysvaatteita vaan pakon sanelemana.
- marjo
pidän äitiyshousuja sitten kun on tarve mutta ehkäpä selitin hieman epäselvästi tuossa edellisessä..tarkoitin lähinnä sitä että suvussamme on niin hoikkia ihmisiä että tuskin kukaan edes huomaa että olen raskaana (ainakaan siskostani ei kukaan huomannu vielä viimeisellä odotusviikollakaan!! eli ei pakosta tarvi käyttää äitiyshousuja..suurempi koko tietysti käy mutta...
- MFF
marjo kirjoitti:
pidän äitiyshousuja sitten kun on tarve mutta ehkäpä selitin hieman epäselvästi tuossa edellisessä..tarkoitin lähinnä sitä että suvussamme on niin hoikkia ihmisiä että tuskin kukaan edes huomaa että olen raskaana (ainakaan siskostani ei kukaan huomannu vielä viimeisellä odotusviikollakaan!! eli ei pakosta tarvi käyttää äitiyshousuja..suurempi koko tietysti käy mutta...
Siis voihan sitä olla ihan millaisissa vaatteissa vaan kunhan ei kiristä. "normaalivaatteet" usein ovat kuitenkin mitoitukseltaan erilaiset ja alkavat kiristää, vaikka kuinka olisi pienivatsainen. Esim. farkkujahan löytyy matalalantioisia malleja, mutta silti materiaali on kovaa ja joustamatonta, on vetskarit ja kova nappi painaa suoraan kohtua.. ei tunnu hyvältä. Kohtuhan ei silleen anna periksi pätkääkään kuin maha ilman vauvaa. Mulle ainakin neuvolassa sanoivat, että ei saa pitää kiristäviä vaatteita. Siitä on haittaa kohdun verenkierrolle, mutta kyllä sen tuntee, kun alkaa tuntua pahalta.
Monet äitiysvaatteet on nykyään ihan normaalivaatteen näköisiä esim. juuri noita mahanalle jääviä lantiohousuja, mutta materiaalit on pehmeitä ja joustavia. Todella mukavia päällä. Itse olen kulkenut koko kesän joustavissa normaalimitoitetuissa mekoissa ja ei kiristänyt mistään. Alle vielä pikkustringit ja jo oli kevyt kulkea.
- mama-82
jos tarkoitat sitä, että onko vauvalle haittaa siitä että käytät normaaleja housuja? niin ei ole...niin kauan kuin housut tuntuvat mukavilta sinun päälläsi, ne kelpaavat myös vaaville. itse käytin omia vaatteitani vielä vk28...sitten rupesi vasta maha kasvamaan :) mutta kyllä niille mamma housuille tuli sitten loppuajalla kunnon käyttöä...muuten jos et pidä näistä tavallisista korkeista äitiyshousuista niin käyppäs katsomassa under belly-housuja...niille on sitten käyttöä raskauden jälkeenkin...
- mukavalta tuntuu...
voihan sitä tietysti käyttää vaan numeroa isompaa vaatetta jos on varaa vähän väliä uusia vaatekaapin sisältö. Äitiysvaatteethan on suunniteltu niin että niitä saa isonnettua vatsan kasvaessa.
- Johanna
Olen tätä ennenkin kummastellut, että se on jännä juttu, miten toisten vauvat on piilossa lähellä selkärankaa. Notko selkäni (5. selkänikama luudutettu paikalleen, eikä siis liiku ollenkaan) ilmeisesti vaikuttaa siihen. Kohdustani en tiedä, että onko se kallistunut eteenpäin vain minne.. Ostin viime viikolla äitiysvaatteet ja nyt olo on mitä mainioin. Ihanat pehmeät materiaalit vatsaa vasten ja muuten muodikkaat vetimet. Jos vain vähänkin kiristää, suosittelen. En silti usko, että olet kokoa 34 enää synnytyssalille mennessä, hoikka tai ei.
- Elina
Mistä löysit hyviä? Tarkoitan hyvännäköisiä. :) Kohta olisi tarvetta, mutta en viitsisi laittaa 100 euroa yksiin housuihin.
- tuimaliini
Elina kirjoitti:
Mistä löysit hyviä? Tarkoitan hyvännäköisiä. :) Kohta olisi tarvetta, mutta en viitsisi laittaa 100 euroa yksiin housuihin.
...isompia vaatteita. Mulla rv 32 menossa ja en todellakaan ole nuukana ihmisenä uusinut vaatekaappiani. Olen ostanut parit isommat pöksyt ihan normaalimallistosta ja pitänyt isoimpia paitojani ja miehen paitoja :) Onneksi maha ei ole iso ja olenkin haaveillut pärjääväni synnytykseen asti ilman suurempia ostoksia.
Että jos varaa ja halua on, niin onhan noita ihania ja tosi muodikkaitakin äitiysvaatteita nykyään tarjolla.
- Noin
Aikaisintaan rv 24 tarvii äippävaatteita.
Ainakin mulle normaalit alusvaatteet kävi läpi raskauden.- rv 20
Kylläpä hyvin pystyt yleistämään että viikko 24 on joku etappi jossa masu pullahtaa ja sitä ennen käyvät tavalliset vaatteet... Olin tuossa odottavien kokoontumisessa, ja porukalla oli viikkoja jossain 16 ja 30 välillä. Ja masujen perusteella en todellakaan olisi osannut laittaa heitä lasketun ajan mukaiseen järjestykseen! Jollain pidemmällä olevalla oli pienempi masu kuin minulla ja toisilla vähemmillä viikoilla paljon minua isompi masu.
Itse olen (tai olin :) hoikka ja vaatteet ovat hyvin tyköistuvia. Viikon 16 kohdalla tavallisista vaatteista meni päälle enää muutamat ja nyt viikolla 20 on päällä oltava joko äippähousut/hame tai äitiysyläosa, jotta napa ei vilku välistä. Siis jotkut tavalliset matalat housut vielä mahtuvat mutta sen kanssa tarvitaan erityispitkä paita, tai tavallisen paidan kanssa ylemmäs nouseva äitiysalaosa.
Niin että kukin siirtyy äippävaatteisiin juuri silloin kun itsestä siltä tuntuu. Minä en olisi ikinä selvinnyt viikolle 24 ilman! Töissä pitää kuitenkin pukeutua edes jotenkin asiallisesti. Ei minun hommissani voi käyttää jotain huonosti istuvia numeroa-paria isompia housuja ja miehen paitoja. En minä nyt ihan miten sattuu muutenkaan pukeudu, en edes raskaana.
- mitä tykkää
Äitiysvaatteisiin yleensä siirrytään, kun omat vaatteet ei enää istu tai mahdu päälle. Ovat edullisempia ja käytännöllisempiä kuin ns. markettituotteet, koska niissä on yleensä huomioitu se äidin paisuva olomuoto, joten samoilla mammahousuilla voi kävellä koko raskausajan. Mutta jos on pieni äiti ja koko ei ole ongelma, ei se raskaus itsessään pakota niitä äitiysvaatteita ostamaan. Odottava äitikin saa olla kaunis ja pukeutua sellaiseen asuun, missä tuntuu hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155